Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

baby's en huisdieren

3 plaatsers

Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty baby's en huisdieren

Bericht  Pussycat do 20 jan 2011 - 1:53

Hoe doen jullie dat?

Wij hebben 2 katten en sinds kort een dochtertje, maar ik kan haar echt niet in de box/wipstoel leggen zonder naar haar te kijken.
Zelfs al zitten wij op de bank en zij in de box naast de bank dat kan niet. Want die katten loeren continue op haar.
We laten ze wel snuffelen en doen, maar de katten zijn gewoon zo speels dat ze bijvoorbeeld de armpjes proberen te pakken als ze beweegt.
Ze hebben dus totaal geen kwaad in de zin, maar ik vind het wel heel moeilijk.
Ook al ligt onze dochter tussen ons in op de bank moeten we nog uitkijken dat de katten niet op haar springen, omdat de katten achter elkaar aanrennen.
Zijn jullie huisdieren dan gewoon zo ontzettend rustig? Of die van mij gewoon erg druk....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Flemy do 20 jan 2011 - 1:58

Nou het klinkt eerder dat jouw katten zo druk zijn :P
Wij hebben 3 katten, maar die komen nooit in de buurt van de kinderen. Het zijn wel buiten katten, misschien dat dat het verschil maakt met die van jou? Hier zijn ze alleen binnen om te slapen, spelen e.d. doen ze dus buiten.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Pussycat do 20 jan 2011 - 2:01

Ja ik heb inderdaad wel binnenkatten...
En doe ze liever niet naar buiten eigenlijk... Vraag me ook af of het dan wel opgelost zou zijn.
Maar ik word er wel een beetje gek van dat ik zelfs niet eens naar de wc kan gaan zonder dat iemand bij onze dochter blijft.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Flemy do 20 jan 2011 - 2:10

Lijkt mij dat je dan wel een deel daarmee oplost, ze kunnen hartstikke veel energie kwijt buiten. Moet je natuurlijk wel in een wijk wonen waar ze naar buiten kunnen. Wij woonden hiervoor in een flat en toen waren de katten wel gewoon binnen. Dan hebben ze toch meer aandacht nodig, is mijn ervaring.
Maar zijn het nog jonge katten? Want die zijn natuurlijk een vaak een stuk speelser.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Pussycat do 20 jan 2011 - 2:13

Ja ze zijn bijna een jaar. Dus ik snap ook heel goed dat ze speels zijn, maar ik vind het wel heel erg eng met onze dochter nu.
Waarom ik ze liever niet buiten heb is omdat ik het al eerder gedaan heb en toen gingen ze bij de buren de tuin in waarna ze niet meer terug konden Neutral vraag me niet waarom ze wel weten hoe ze over de schutting erin komen, maar niet terug maar ja...
Misschien moet ik het wel gewoon blijven proberen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  shadow do 20 jan 2011 - 8:16

volgens mij zijn je katten een beetje aan het puberen. Heeft de kleine van ons ook gedaan. Gelukkig gaat het over:) Wij hebben er 3 en een wil constant knuffelen met nora. Nora doet dat natuurlijk niet zachthandig maar dat maakt de kat niets uit.
Ik denk dat ze wel rustiger gaan worden maar tis nu wel moeilijk.
Spelen de katten misschien graag met een laserlampje? Zo kan je ze relatief makkelijk moe krijgen zonder zelf al te moe te raken.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 21:19

Wij hebben er 2 waarvan er 1 onwijs druk is maar zodra H met haar armen begon te bewegen of een geluidje maakte dan was de poes al meteen boven Laughing

Nu kan ze er achteraan en 1 blijft redelijk zitten maar de ander vlugt nog steeds haha.
Zij Zitten ook altijd binnen trouwens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:41

Ik denk dat je katten gewoon nog moeten wennen aan het feit dat er een baby in huis is. Ze zijn nieuwsgierig en 9 van de 10 keer gaat dat na een tijdje wel weer over. Zolang dat ze je dochter niet aanvallen of wat dan ook is er niks aan de hand toch? Want wat doen je katten als ze bij je dochter komen? Alleen snuffelen, kopjes geven of bijv. met hun pootje slaan?

Onze katten worden juist op een goede manier nieuwsgierig naar onze zoon. In het begin moesten ze er niks van hebben kwamen ze nog geen meter bij hem in de buurt. Nu komen ze af en toe snuffelen of gaan ze langs 'm zitten als hij op zijn speelkleed ligt. Laatst lag een van onze katten op de bank en had ik S. er langs gelegt en die pakte zijn pootje vast. Onze kat schudde een keer met z'n pootje en liep rustig weg. Ik vertouw m'n katten ook echt volledig nu bij S. en ik kan gerust 10 minuten naar de kamer ernaast gaan voor de was ofzo. Ze zullen 'm echt niks doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:46

DAn ben ik toch blij dat onze hond er totaal niet in geinteresseerd is. De eerste dag na de geboorte heeft hij heel hard mee zitten janken als Y. aan het huilen was en hij jat af en toe nog een knuffeltje van haar, maar onze hond kijkt er niet naar op of om als Y. op de grond ligt te spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:48

Dromertje schreef:DAn ben ik toch blij dat onze hond er totaal niet in geinteresseerd is. De eerste dag na de geboorte heeft hij heel hard mee zitten janken als Y. aan het huilen was en hij jat af en toe nog een knuffeltje van haar, maar onze hond kijkt er niet naar op of om als Y. op de grond ligt te spelen.

Wat voor een hondje hebben jullie Dromertje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:53

Razz_ schreef:
Dromertje schreef:DAn ben ik toch blij dat onze hond er totaal niet in geinteresseerd is. De eerste dag na de geboorte heeft hij heel hard mee zitten janken als Y. aan het huilen was en hij jat af en toe nog een knuffeltje van haar, maar onze hond kijkt er niet naar op of om als Y. op de grond ligt te spelen.

Wat voor een hondje hebben jullie Dromertje?

ja goede vraag, onze hondentrimster denkt dat er een heel groot deel cairn terrier in zit en wij denken zelf dat er ook wat maltezer in zit, maar we weten niet precies wat 't is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:56

Dromertje schreef:
Razz_ schreef:
Dromertje schreef:DAn ben ik toch blij dat onze hond er totaal niet in geinteresseerd is. De eerste dag na de geboorte heeft hij heel hard mee zitten janken als Y. aan het huilen was en hij jat af en toe nog een knuffeltje van haar, maar onze hond kijkt er niet naar op of om als Y. op de grond ligt te spelen.

Wat voor een hondje hebben jullie Dromertje?

ja goede vraag, onze hondentrimster denkt dat er een heel groot deel cairn terrier in zit en wij denken zelf dat er ook wat maltezer in zit, maar we weten niet precies wat 't is.

Heb je een foto? Ben nu wel heel erg benieuwd haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 10:04

Als je even op m'n hyves kijkt, dan zet ik daar nu even een foto op van Y. met onze hond. Is niet zo'n hele duidelijke foto, maar beter heb ik niet op deze computer.

* Edit: als je daar verder klikt, dan staat op de tweede fotopagina nog een foto van de hond

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 10:13

Dromertje schreef:Als je even op m'n hyves kijkt, dan zet ik daar nu even een foto op van Y. met onze hond. Is niet zo'n hele duidelijke foto, maar beter heb ik niet op deze computer.

* Edit: als je daar verder klikt, dan staat op de tweede fotopagina nog een foto van de hond

Ik zal 's even gaan kijken !

edit : gezien, leuk beestje hoor ! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 10:21

Dankje, het is ook een schatje. Het was even afwachten hoe hij zou gaan reageren, maar het maakt hem allemaal vrij weinig uit, enige moment dat ie aandacht op eist is wanneer Y. de fles krijgt, maar dan komt hij er lekker bij liggen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby's en huisdieren Empty Re: baby's en huisdieren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum