Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Supervisie - trainen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Supervisie - trainen Empty Supervisie - trainen

Bericht  Penny Blossom wo 19 okt 2011 - 0:29

Ik ben bezig met een opdracht voor school. Ik moet beschrijven wat mijn passieve (geven) en actieve (volgen) ervaringen zijn m.b.t. trainen. Ik heb ervaring met het volgen van supervisiebijeenkomsten. Kan ik dat hierin verwerken?

Natuurlijk is trainen niet gelijk aan supervisie maar delen overlappen elkaar hierin. Ik kan ook niet echt het precieze verschil tussen beide uitleggen.

Wie kan mij helpen?
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Supervisie - trainen Empty Re: Supervisie - trainen

Bericht  Caresses wo 19 okt 2011 - 0:42

Supervisie en training vind ik echt niet te vergelijken. Ik zou dus in je verslag zetten dat je nooit in aanraking bent geweest met trainingen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Supervisie - trainen Empty Re: Supervisie - trainen

Bericht  Penny Blossom wo 19 okt 2011 - 0:45

Mag ik vragen waarom je vind dat je het niet kunt vergelijken?

Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Supervisie - trainen Empty Re: Supervisie - trainen

Bericht  Caresses wo 19 okt 2011 - 1:20

Misschien dat groepssupervisie er een beetje op lijkt omdat je dan samen aan de slag gaat dat iets beter gaat werken. Andere overeenkomst is dat je als deelnemer zelf veel aan de slag bent.
Maar supervisie zoals ik het heb gehad, (in drietallen) was alleen praten, iets inbrengen en nog meer praten.

Trainen is gericht op het ontwikkelen van een vaardigheid. Dit doe je in stapjes, met een tussenoefening en een kernoefening. Bij een training gaan de deelnemers veelal onderling met elkaar aan de slag om te oefenen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Supervisie - trainen Empty Re: Supervisie - trainen

Bericht  Zora wo 19 okt 2011 - 5:48

Voor zover ik er bekend mee ben heb je bij supervisie een supervisor en iemand die onder supervisie staat. Deze kan dan bijvoorbeeld werken onder de verantwoordelijkheid van de supervisor. Bij trainen en bij supervisie gaat het beide om leren van vaardigheden, maar het verschil zit er denk ik in dat je bij trainen nog niet (zelfstandig) aan het werk bent in de praktijk, en bij supervisie wel. Training kan wel voorafgaan aan supervisie maar hoeft naar mijn idee niet per se (tenzij je 'training' gelijk stelt aan een 'cursus' of 'opleiding').

Mocht je al wel dat doen wat je nog in de training leert (ik projecteer dit even op mijn eigen werkveld hoor, misschien kan ik wel niet buiten mijn eigen kader denken, en slaat dit dus nergens op behalve op mijn werkveld Very Happy) dan is dat naar mijn idee meer in de vorm van een experiment. Mocht je bijvoorbeeld een training volgen in een bepaalde therapie, dan weet degene die de therapie volgt dat jij in training bent. Dit is niet (altijd) zo bij supervisie.

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Supervisie - trainen Empty Re: Supervisie - trainen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum