Hoe doen jullie dat? huishouden
+22
Flower_L
nillis
MissD
Sophiee
kwak
snoezel
Aimee
Coco
Darius
Jazzlyn
SarahKey
Lejow
Makamba
Bruintje Beer
Tania
woezel
Printje
Nana
Mamsie
Steep
M@niek
Slakje
26 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoe doen jullie dat? huishouden
Hier is woensdag poetsdag. Dan komen mijn ouders altijd en ga ik met mijn moeder het hele huis door terwijl mijn vader de kids amuseert. Draai ik 4-5 wasjes weg en dat hangen we om de beurt op. Op zaterdag doe ik de keuken nog een keer en was ik de rest van de wasjes weg (4-5) die man en ik om de beurt ophangen. Mijn man doet dan de rest van het huis. Soms doe ik door de week nog weleens een 15 minuten was handdoeken.
Koken, stofzuigen/vegen, dweilen, afwassen doe ik wel dagelijks.
Strijken doet mijn man zelf. Ik strijk misschien 1-2 keer per jaar iets.
Als de kinderen 's morgens/'s middags slapen doe ik niets in huis maar kijk even tv/serie.
Koken, stofzuigen/vegen, dweilen, afwassen doe ik wel dagelijks.
Strijken doet mijn man zelf. Ik strijk misschien 1-2 keer per jaar iets.
Als de kinderen 's morgens/'s middags slapen doe ik niets in huis maar kijk even tv/serie.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik denk dat ik het dan toch maar moet accepteren. Al krijg ik echt de kriebels als het hier een troep is.
Zal eens zo'n lijstje maken als Lieskuh. Dan heb ik tenminste een idee waar ik moet beginnen.
Nooit gedacht dat ik het zo lastig zou vinden alleen met 2 kinderen,naar school, naar stage straks en dan ook nog het huishouden. Misschien toch maar eens voor een huishoudelijke hulp zoeken. Al doet ze alleen maar de was.
Zal eens zo'n lijstje maken als Lieskuh. Dan heb ik tenminste een idee waar ik moet beginnen.
Nooit gedacht dat ik het zo lastig zou vinden alleen met 2 kinderen,naar school, naar stage straks en dan ook nog het huishouden. Misschien toch maar eens voor een huishoudelijke hulp zoeken. Al doet ze alleen maar de was.
Gast- Gast
Ik probeer tussen door toch wel het een en ander te doen, als de was bijv klaar is gaat Yenthe mee naar boven en dan gaan we samen de was ophangen/doen.
Stofzuigen doe ik als ze in bed ligt en af stoffen doe ik toch wel als ze bijv aan het spelen is hoor. Ik ga me 's avonds niet nog een x gek laten maken o shit ik moet het huishouden nog doen.
En nu met deze zwangerschap heeft mijn man zich eindelijk gerealiseerd dat ook hij zijn eigen steentje kan en moet bijdragen wil je het nog een beetje netjes en ordelijk in huis hebben.
Stofzuigen doe ik als ze in bed ligt en af stoffen doe ik toch wel als ze bijv aan het spelen is hoor. Ik ga me 's avonds niet nog een x gek laten maken o shit ik moet het huishouden nog doen.
En nu met deze zwangerschap heeft mijn man zich eindelijk gerealiseerd dat ook hij zijn eigen steentje kan en moet bijdragen wil je het nog een beetje netjes en ordelijk in huis hebben.
Gast- Gast
Oh nee, strijken doe ik nooit. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen idee heb waar mijn strijkijzer is. Denk dat ik 'm een half jaar geleden voor het laatst gebruikt heb? Mijn man is de enige die blousjes draagt die gestreken moeten worden en die strijkt hij op zijn werk omdat hij altijd te laat weg gaat en thuis er geen tijd meer voor heeft.
Ik heb mezelf nu wel aangeleerd dat ik 's ochtends er een was in gooi en ook de vaatwasser meteen uitpak. Dat is voor ons al heel wat, want wij zijn beiden heel chaotisch en konden dat met gemak de hele dag laten liggen. Maar ik merk dat ik er rustiger van word in mijn hoofd, dus moet toch maar aan wat meer regelmaat geloven
Ik heb mezelf nu wel aangeleerd dat ik 's ochtends er een was in gooi en ook de vaatwasser meteen uitpak. Dat is voor ons al heel wat, want wij zijn beiden heel chaotisch en konden dat met gemak de hele dag laten liggen. Maar ik merk dat ik er rustiger van word in mijn hoofd, dus moet toch maar aan wat meer regelmaat geloven
Gast- Gast
Strijken doe ik wel, sommige dingen. Anders vind ik het er niet netjes uitzien. Van mijn zoontje strijk ik wel alles (behalve rompers en sokken)
Ik krijg eigenlijk geen hulp van mijn ouders bij het schoonmaken, zoals ik hier wel eens lees. Wel doet mijn schoonmoeder soms de afwas.
Ik krijg eigenlijk geen hulp van mijn ouders bij het schoonmaken, zoals ik hier wel eens lees. Wel doet mijn schoonmoeder soms de afwas.
Gast- Gast
Strijken, is hier vooral de blousen van mijn man. Probeer 1x in de week te strijken. maar schiet er ook geregeld bij in. Soms krijgt mijn man de geest en strijkt hij de stapel weg.
Ik probeer ook smorgens zoveel mogelijk te doen. Doe zo en zo elke ochtend een was aan, de ander de kast in. Als de kinderen in bed liggen, is het rust hier in heus. Met uitzondering vh legen vd vaatwasser.
Ik probeer ook smorgens zoveel mogelijk te doen. Doe zo en zo elke ochtend een was aan, de ander de kast in. Als de kinderen in bed liggen, is het rust hier in heus. Met uitzondering vh legen vd vaatwasser.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Soms word de troep mij in één keer te veel, en ga ik als een gek opruimen, schoonmaken en was opruimen Ik ben fan van de kant en klare schoonmaakdoekjes van glorix, daar maak ik echt alles mee schoon! Stofzuigen doe ik al Luuk slaapt, omdat hij van dat geluid heel rustig wordt. Was strijken doet mijn man (hij draagt overhemden voor zijn werk, en strijkt dan ook wel eens een lakentje, of blousje van Luuk)
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Iedere avond doe ik eigenlijk wel een wasje. Ik breng L naar bed, en ren naar zolder naar de wasmachine om een (al uitgesorteerde) was in de machine te doen. Dan neem ik het wasgoed dat ik de vorige dag heb gedaan van de waslijn om die voor de tv tijdens GTST op te vouwen. Dan is de wasmachine meestal alweer klaar en hang ik m snel op.
Strijken doe ik meestal als L vroeg naar bed is en ik nog even tijd heb voor GTST in dit schema
De badkamer poets ik als L in bad zit. De douchecabine als ik zelf onder de douche sta.
Stofzuigen doet mijn man elke dag als hij thuis komt.
Boodschappen doe ik samen met L.
De rest doe ik vaak tussendoor, als L net op bed ligt voor haar middagdut. Dan wordt ze nog nergens wakker van. Echt wat grotere dingen als de tuin ed, doe ik in het weekend als mijn man lekker met L in de weer is..
En ja.. ik ben verder ook gewoon niet zo heel opruimerig en poetserig. Heel eerlijk.
Strijken doe ik meestal als L vroeg naar bed is en ik nog even tijd heb voor GTST in dit schema
De badkamer poets ik als L in bad zit. De douchecabine als ik zelf onder de douche sta.
Stofzuigen doet mijn man elke dag als hij thuis komt.
Boodschappen doe ik samen met L.
De rest doe ik vaak tussendoor, als L net op bed ligt voor haar middagdut. Dan wordt ze nog nergens wakker van. Echt wat grotere dingen als de tuin ed, doe ik in het weekend als mijn man lekker met L in de weer is..
En ja.. ik ben verder ook gewoon niet zo heel opruimerig en poetserig. Heel eerlijk.
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
de badkamer doe ik als D. in bad zit of ik vouw de was op als ze in bad zit.
de was vouwen doe ik ook wel eens voor de tv.
benedenverdieping poetsten doe ik samen met D., dan loop zij te "zingen" poetsuh, poetsuh...
als mijn zusje oppast gaat zij hier schoonmaken, vind ze leuk die moet ik dus vaker vragen om te oppassen.
strijken vind ik echt een ramp (printje, mag ik je schoonmoeder een dagje lenen)
ik wacht eigenlijk een beetje op nesteldrang en hoop maar dat hij vroeg begint en goed lang en hevig aanhoud
de was vouwen doe ik ook wel eens voor de tv.
benedenverdieping poetsten doe ik samen met D., dan loop zij te "zingen" poetsuh, poetsuh...
als mijn zusje oppast gaat zij hier schoonmaken, vind ze leuk die moet ik dus vaker vragen om te oppassen.
strijken vind ik echt een ramp (printje, mag ik je schoonmoeder een dagje lenen)
ik wacht eigenlijk een beetje op nesteldrang en hoop maar dat hij vroeg begint en goed lang en hevig aanhoud
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
De baby is er nog niet, maar we hebben wel al nagedacht over hoe we dat gaan doen. We willen het namelijk echt bij gaan houden. Koken, stofzuigen, dweilen, stoffen en wassen doen we tussendoor. Dat doen we nu ook en willen we blijven volhouden. Ook het schoonmaken van de keuken doen we dagelijks na het koken. Het poetsen van de badkamer en het toilet willen we in de weekenden doen als we allebei thuis zijn. Strijken doen we niet, inderdaad tijdsverspilling! Verder hebben we een erg grote tuin die wekelijks tijd nodig heeft, dat zal vooral in de avonduren doordeweeks gebeuren. Dingen als de keukenkastjes uitsoppen en de ramen wassen doe ik meestal met mijn moeder. Als ons meisje er straks is, zal ze dat hopelijk ook bij ons komen doen !
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Wanneer T. slaapt of ze lekker zelf aan het spelen is dan houd ik me bezig met het huishouden.
En ook regelmatig als mijn man haar in bad doet of haar de fles geeft, dat geeft mij ook tijd om even lekker rustig wat te kunnen doen zonder dat ik me bezig hoef te houden met T.
En ook regelmatig als mijn man haar in bad doet of haar de fles geeft, dat geeft mij ook tijd om even lekker rustig wat te kunnen doen zonder dat ik me bezig hoef te houden met T.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Hier heb ik vaak als ik uit de slaapdienst kom tijd voor het poetsen. Beneden lukt wel als Tess er ook is, maar boven doe ik echt als ze ligt te slapen of nog op het kdv is. Heb nu mijn moeder gevraagd of ze af en toe wil bijspringen.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Strijken en ramen wassen doet mn moeder tijdens oppassen
Toilet en badkamer in weekend grondig, toilet tussendoor met kantenklaardoekjes.
Stofzuigen in avond, vlak voor naar bed gaan dweilen
Was in weekend, vijf tot zes machines. En dan ma avond alles voor tv vouwen
Poetsen tussendoor, als l op bed ligt
Toilet en badkamer in weekend grondig, toilet tussendoor met kantenklaardoekjes.
Stofzuigen in avond, vlak voor naar bed gaan dweilen
Was in weekend, vijf tot zes machines. En dan ma avond alles voor tv vouwen
Poetsen tussendoor, als l op bed ligt
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Strijken doe ik ook nooit, doet mijn vriend zelf aangezien hij de enige is die overhemden draagt die gestreken moeten worden.
Mijn ouders helpen hier ook niet in het huis, wel gaan de kinderen soms daar spelen in het weekend en die tijd gebruiken wij dan vaak om schoon te maken. Maar dat is lang niet elk weekend, meeste doen we toch tussendoor.
Mijn ouders helpen hier ook niet in het huis, wel gaan de kinderen soms daar spelen in het weekend en die tijd gebruiken wij dan vaak om schoon te maken. Maar dat is lang niet elk weekend, meeste doen we toch tussendoor.
Gast- Gast
Makamba schreef:Mamsie schreef:Idd gewoon accepteren en tussendoor wat dingetjes doen. Oohja met strijken ben ik al laaaaaaaang opgehouden. Alleen wanneer er een overhemd wordt gedragen wordt die ter plekke gestreken.
+1
+1
Ik werk 36 uur en volg daarnaast een opleiding, wat ik dus in de avonduren moet doen.
Helaas pindakaas, maar zo schoon als het altijd was voordat Y. er was is het niet meer en zal het ook niet worden.
Heb me daar inmiddels bij neergelegd.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Hier heb ik wel zo'n beetje een vaste dag voor alles, om te voorkomen dat ik op één dag teveel moet doen of dat ik iets vergeet. Niet dat ik me er altijd helemaal aan hou, maar het is vooral een soort richtlijn voor mezelf.
Strijken doe ik 1x in de week (en is gelukkig niet veel want ik strijk zo min mogelijk), net als de badkamer, het toilet en alle slaapkamers. Elke dag wat anders. En vrijwel altijd in de avonduren, of als A. op bed ligt overdag. Elke avond heb ik wel een andere klus staan. En de woonkamer die doe ik trouwens vaker, om de dag zo'n beetje.
Verder doe ik ook regelmatig wat tussendoor wanneer A. wel wakker is, bijvoorbeeld even de woonkamer stoffen of zuigen, de afwas of even gauw een was in de machine stoppen.
In theorie werkt het zo prima, en heb ik naast wat ik per dag gepland heb staan 's avonds ook nog wel tijd voor iets anders. Alleen is dat bij mij op het moment toch vaak A. die niet wil slapen, of mijn studie, of toch achterstallige dingen in huis.. Ik herken het dus wel hoor! Ik hoop dat het hier straks wat beter gaat als ik over 3 weken vakantie heb, even wat meer tijd voor alles en hopelijk ook voor mezelf.
Strijken doe ik 1x in de week (en is gelukkig niet veel want ik strijk zo min mogelijk), net als de badkamer, het toilet en alle slaapkamers. Elke dag wat anders. En vrijwel altijd in de avonduren, of als A. op bed ligt overdag. Elke avond heb ik wel een andere klus staan. En de woonkamer die doe ik trouwens vaker, om de dag zo'n beetje.
Verder doe ik ook regelmatig wat tussendoor wanneer A. wel wakker is, bijvoorbeeld even de woonkamer stoffen of zuigen, de afwas of even gauw een was in de machine stoppen.
In theorie werkt het zo prima, en heb ik naast wat ik per dag gepland heb staan 's avonds ook nog wel tijd voor iets anders. Alleen is dat bij mij op het moment toch vaak A. die niet wil slapen, of mijn studie, of toch achterstallige dingen in huis.. Ik herken het dus wel hoor! Ik hoop dat het hier straks wat beter gaat als ik over 3 weken vakantie heb, even wat meer tijd voor alles en hopelijk ook voor mezelf.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb ook geen hulp van familie verder, maar vanwege mijn lichamelijke klachten hebben we nu 1x in de 2 weken een huishoudelijke hulp voor de boven verdieping.
Ik stofzuig 3x per week en verder veeg ik de boel aan kant. Met al dat zand wat hier binnenkomt is dat wel nodig. Ook hebben wij geen droger en afwasmachine dus de was afwas doe ik altijd na het eten en de was tja dat is gewoon Hello Mount Everest!
Als de kleinste slaapt kan ik juist weinig doen want die wordt van elke poep of scheet wakker dus dat schiet niet op. Nu ik studeer en werk gebruik ik die uurtjes daar voor.
Ik stofzuig 3x per week en verder veeg ik de boel aan kant. Met al dat zand wat hier binnenkomt is dat wel nodig. Ook hebben wij geen droger en afwasmachine dus de was afwas doe ik altijd na het eten en de was tja dat is gewoon Hello Mount Everest!
Als de kleinste slaapt kan ik juist weinig doen want die wordt van elke poep of scheet wakker dus dat schiet niet op. Nu ik studeer en werk gebruik ik die uurtjes daar voor.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Strijken had ik ook altijd een hekel aan, maar sinds ik kinderen heb, strijk ik eigenlijk elk kinderwasje. Dus de rompers, shirtjes en broekjes. Dat is ook zo gebeurd.
De overhemden van mijn man en de lakentjes vindt mijn moeder altijd leuk om te strijken en anders doet hij het zelf de avond voordat hij het aantrekt.
Oja en hydrofieldoeken strijk ik écht niet. Inderdaad alleen de eerste keer gedaan.
Verder word ik heel onrustig van een rommelig huis en zeker nu ik vaak thuis ben.
Nu heb ik makkelijk praten, want ik heb nog geen peuter rondlopen.
Tijdens de slaapjes van mijn kindjes heb ik echt nog wel tijd voor het huishouden.
Ik heb trouwens ook een schemaatje, van wat ik iedere dag 'moet' doen.
.
Oja en tussendoor de was en de keuken gebeurt iedere dag na het koken.
Nou ja, meestal hou ik me wel aan het schema en anders kan ik ook heel makkelijk zijn hoor, als er visite komt of iemand vraagt of ik om de koffie kom, dan schuif ik mijn werk zo aan de kant, haha.
Ook een tip is: Als het maar opgeruimd is. Dan oogt het voor jezelf gewoon veel fijner.
En het hoeft allemaal niet perfect te zijn. Je hebt het zo te horen druk zat.
De overhemden van mijn man en de lakentjes vindt mijn moeder altijd leuk om te strijken en anders doet hij het zelf de avond voordat hij het aantrekt.
Oja en hydrofieldoeken strijk ik écht niet. Inderdaad alleen de eerste keer gedaan.
Verder word ik heel onrustig van een rommelig huis en zeker nu ik vaak thuis ben.
Nu heb ik makkelijk praten, want ik heb nog geen peuter rondlopen.
Tijdens de slaapjes van mijn kindjes heb ik echt nog wel tijd voor het huishouden.
Ik heb trouwens ook een schemaatje, van wat ik iedere dag 'moet' doen.
.
Oja en tussendoor de was en de keuken gebeurt iedere dag na het koken.
Nou ja, meestal hou ik me wel aan het schema en anders kan ik ook heel makkelijk zijn hoor, als er visite komt of iemand vraagt of ik om de koffie kom, dan schuif ik mijn werk zo aan de kant, haha.
Ook een tip is: Als het maar opgeruimd is. Dan oogt het voor jezelf gewoon veel fijner.
En het hoeft allemaal niet perfect te zijn. Je hebt het zo te horen druk zat.
Laatst aangepast door _Lana_ op di 5 jun 2012 - 19:27; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Hier geen vaste dagen voor het huishouden. Elke dag stofzuigen we. Vieze spullen gaan gelijk in de vaatwasser. Deze gaat 1x in de 1 a 2 dagen aan.
Verder doe ik de boel tussendoor. Of als onze dochter op bed ligt maar ook als ze wakker is, ze helpt dan een beetje of gaat gewoon lekker spelen.
Verder doe ik de boel tussendoor. Of als onze dochter op bed ligt maar ook als ze wakker is, ze helpt dan een beetje of gaat gewoon lekker spelen.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» Wat doen jullie met jullie trouwdag?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» Wat doen jullie met jullie trouwdag?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: