Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Net bevallen en baby kriebels

+6
PapillonRose
duckie
Fiwen
MamaCa
Tania
Kat1980
10 plaatsers

Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Kat1980 do 20 jan 2011 - 0:13

Ik verklaar mezelf voor gek... Ben nog geen 3 weken geleden bevallen en heb zo'n last van baby kriebels. Ik wil dit gewoon nog eens ervaren, zo'n klein mensje en vind het moeilijk om me er bij neer te leggen dat het hoogstwaarschijnlijk hierbij blijft. Dat dit echt de laatste zwangerschap was en het laatste kleine babietje die ik vast hou.
Ik had altijd het beeld van een gezin met 2 kids, die zouden we alles kunnen bieden. En hoe harder mijn vriend roept dat er echt geen derde komt, hoe harder ik zeg: zeg nooit nooit! Hoe kan ik nu zo van mening zijn veranderd? Of zijn dit gewoon de hormonen die voor me denken?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Tania do 20 jan 2011 - 0:22

Ik had dat ook heel erg toen ik net bevallen was. Mijn man wilde geen tweede kindje en hoe duidelijker hij dat maakte hoe meer ik nog een kindje wilde. Na een maand of 2-3 ging het gevoel weer weg. Ik denk dat het gewoon moeilijk te beseffen is dat het de laatste keer kan zijn dat je het gaat meemaken ofzo (bij mij was dat het in ieder geval wel). Ik zou het gewoon voorlopig lekker zo laten en dan kun je het er altijd later nog een keertje met je man over hebben als het gevoel blijft.

Bij mij is het gevoel inmiddels weer terug en het liefst zou ik morgen weer zwanger zijn Wink

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 0:40

Tania schreef:Ik had dat ook heel erg toen ik net bevallen was. Mijn man wilde geen tweede kindje en hoe duidelijker hij dat maakte hoe meer ik nog een kindje wilde. Na een maand of 2-3 ging het gevoel weer weg. Ik denk dat het gewoon moeilijk te beseffen is dat het de laatste keer kan zijn dat je het gaat meemaken ofzo (bij mij was dat het in ieder geval wel). Ik zou het gewoon voorlopig lekker zo laten en dan kun je het er altijd later nog een keertje met je man over hebben als het gevoel blijft.

Bij mij is het gevoel inmiddels weer terug en het liefst zou ik morgen weer zwanger zijn Wink

Denk je dat jouw man nog van gedachten kan veranderen? Of heeft hij altijd al zoiets gehad van 'ik wil maar 1 kindje'?

Gevoelsmatig wil ik nu alweer zwanger zijn, maar het is verstandig om nog even te wachten. We praten er eigenlijk nooit echt over (tweede/derde kindje), maar dat doe ik ook eigenlijk bewust niet. Wil niet dat hij nu al 'druk' gaat voelen (wat volgens mij veel mannen wel voelen), en zich daardoor juist gaat verzetten tegen het idee van een tweede kindje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 0:47

Oh, dat had ik ook. Niet na 3 weken al, maar wel na 3 maand. En ze zijn er nog steeds smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Tania do 20 jan 2011 - 0:52

ivax schreef:
Tania schreef:Ik had dat ook heel erg toen ik net bevallen was. Mijn man wilde geen tweede kindje en hoe duidelijker hij dat maakte hoe meer ik nog een kindje wilde. Na een maand of 2-3 ging het gevoel weer weg. Ik denk dat het gewoon moeilijk te beseffen is dat het de laatste keer kan zijn dat je het gaat meemaken ofzo (bij mij was dat het in ieder geval wel). Ik zou het gewoon voorlopig lekker zo laten en dan kun je het er altijd later nog een keertje met je man over hebben als het gevoel blijft.

Bij mij is het gevoel inmiddels weer terug en het liefst zou ik morgen weer zwanger zijn Wink

Denk je dat jouw man nog van gedachten kan veranderen? Of heeft hij altijd al zoiets gehad van 'ik wil maar 1 kindje'?

Gevoelsmatig wil ik nu alweer zwanger zijn, maar het is verstandig om nog even te wachten. We praten er eigenlijk nooit echt over (tweede/derde kindje), maar dat doe ik ook eigenlijk bewust niet. Wil niet dat hij nu al 'druk' gaat voelen (wat volgens mij veel mannen wel voelen), en zich daardoor juist gaat verzetten tegen het idee van een tweede kindje.

Oh dat was ik er vergeten bij te zeggen. Hij wil inmiddels ook een tweede kindje, alleen nog niet nu. Met 1 kindje was hij ook tevreden geweest, maar een tweede lijkt hem nu ook wel leuk.
We hebben het er toevallig 2 weken terug over gehad en hebben afgesproken dat als alles gaat zoals we hopen, we er na de zomervakantie weer voor gaan. Dat is wel een fijn gevoel, dat we nu een beetje een periode afgesproken hebben omdat hij eerst nog geen idee had wanneer hij een tweede zou willen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  MamaCa do 20 jan 2011 - 0:58

Ik ben nog zwanger en heb het nu al! misschien dat dit wel de allerlaatste keer is.... dan sluit je toch n fase af in je leven vind ik... Maar misschien... veranderen we nog wel van gedachten dat er toch n 3e komt. Wij hebben altijd gezegd 2 of 3. Ligt een beetje aan de omstandigheden.. waar we dan wonen etc..in dit huis liever geen 3e vind ik te krap.
En of het financieel allemaal kan enzo.. en misschien denk ik na n 2e wel van: zo is het goed.
Daarom zit ik nu wel telkens van; pfff de laatste weekjes zwanger zijn van misschien wel mn hele leven!
't gaat zo snel allemaal! ik begrijp je gevoel..
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 2:28

Het klinkt in ieder geval wel heel herkenbaar, dus raar ben je niet hoor, haha!

Ik dacht toen ik van de 2e zwanger was dat ik het daarna wel even goed zou vinden, maar ik lag nog in het kraambed, amper de 3e dag, en ik wilde al weer!
Ik denk ook dat dat gevoel nooit helemaal over zal gaan, vrees dat ik het na deze zwangerschap ook nog wel zal hebben. Maar goed, je moet wel reeel blijven, anders heb ik er over een paar jaar 10 lopen, bij wijze van. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Fiwen do 20 jan 2011 - 2:39

Ik heb dat totaal niet, ik was met 32 weken al helemaal klaar met zwanger zijn door allerlei comlicaties en nu is mijn gevoel van "1 is geweldig, daar blijft het bij" alleen maar sterker geworden. Ik kan nu eindelijk genieten van mijn meisje maar die eerste maanden zijn echt vreselijk geweest en ik durf het gewoon niet nog een keer aan. En mijn man denkt er (gelukkig) hetzelfde over.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  duckie do 20 jan 2011 - 3:20

ik riep tijdens de bevalling dat ik toch echt niet snapte dat mensen meerdere kinderen hadden Very Happy maar na een paar dagen had ik toch wel zoeits van wat mij betreft krijgt ons meisje nog wel een broertje of zusje in de toekomst, en nu nog steeds denk ik daar zo over
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 3:52

Heel herkenbaar! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Kat1980 do 20 jan 2011 - 4:02

Het rare is dat ik het zwanger zijn met een week of 36 ook zat was en nu ben ik dus bang dat ik niet genoeg genoten heb van de laatste keer. En inderdaad mamarosa we moeten wel reëel blijven, anders lopen er hier straks20 rond.
Maar goed, voorlopig doe ik de baby kleertjes nog maar niet weg. Wie weet komt er ooit wel een derde. Of denk ik er zelf over een tijdje wel weer anders over, dat kan natuurlijk ook!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  PapillonRose do 20 jan 2011 - 4:07

Heel herkenbaar! Door complicaties was is het zwanger zijn de laatste maand ook echt wel zat en ik had ook echt zoiets van: dit nooit meer! Toen ze eenmaal geboren was begon dat gevoel steeds meer plaats te maken voor babykriebels..

Als ik zo naar mijn meisje kijk ben ik er echt dolgelukkig mee en zou dat best nog wel eens willen ervaren in de toekomst. Ook omdat ik haar een broertje of zusje gun (niet dan enig kind zijn zo'n ramp is hoor), en zo'n kleintje is gewoon geweldig Very Happy

Zelf heb ik de kriebels gelukkig ook weer niet zo sterk, ik wil graag een 2e maar denk dat ik me zeker wel kan beheersen tot ze naar de basisschool gaat. Plus dat ik eerst maar eens een partner moet ontmoeten waar ik later een 2e kindje mee zou kunnen krijgen Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 7:01

Dat had ik ook meteen maar na een tijdje zakte dat wel af, komt door de hormonen denk ik haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Coccinelle do 20 jan 2011 - 7:40

Ik had dat gevoel ook meteen na de bevalling. De wens voor een 2e in de toekomst is er wel maar die hele heftige babykriebels zeg maar werden na een tijdje wel weer wat minder.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  liesje wo 26 jan 2011 - 4:32

hoi hoi,

ik heb net als velen heel snel na de bevalling van N het gevoel gehad ik wil nog een kindje.
maar het liefst beginnen we voor een 2de kindje als N een jaar oud is.aangezien ik in het ziekenhuis waarschijnlijk weer moet gaan lopen.en we willen toch genieten van N
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 11:16

Heeel herkenbaar...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Makamba wo 26 jan 2011 - 22:07

Ik had dat totaal niet! Heb dat meer dan 2.5 jaar niet gehad, tot vorige week. Vriendin is pas geleden bevallen en legde de baby in mijn armen en ik was om. I love you Nu komt de gedachte dat ik ooit nog voor een tweede kindje wil gaan wel weer langzaam boven drijven, maar voorlopig is het echt nog niet aan de orde.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 23:14

Zo herkenbaar. Ik was amper bevallen en ik had het gevoel dit wil ik 'ooit' nog een keer meemaken. Zo mooi vond ik de laatste weken zwanger zijn en de bevalling. Nu moet ik ook wel toegeven ik had een super bevalling had, ik zou het zo nog 10 keer over willen doen (maar geen 10 kinderen, haha). Misschien ging mijn bevalling wel veel te snel waardoor ik die kriebels hield na de bevalling. Ondertussen zijn we vandaag precies 2 maanden verder. Nog steeds denk ik diep in mijn hart ooit wil ik nog een 2e, maar mijn verstand zegt dat het er bij 1 blijft. We kunnen T. alles bieden. Mijn man en ik gaan samen beide minder werken, kunnen alles blijven doen wat we willen. Met een 2e zou dat misschien allemaal veranderen en ik vind ons leventje zo wel heel erg goed. Wie weet hoe ik er over een paar jaar over denk. In ieder gaval komt er de eerste 2/3 jaar geen kindje bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Flip Fluitketel do 27 jan 2011 - 0:22

Toen ik net bevallen was had ik dat gevoel helemaal niet. De laatste weken van mijn zwangerschap kreeg ik last van m'n rug/bekken en de bevalling verliep ook niet echt zoals ik verwacht had. Na de bevalling heb ik nog een aantal weken last van m'n bekken gehad. Nu na 3 maanden begint het gevoel weer een beetje te komen om over een aantal jaar weer voor een kindje te gaan. Denk dat het ook komt omdat m'n zusje nu weer zwanger is. Eerst nog maar even van m'n dochter genieten.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bevallen en baby kriebels Empty Re: Net bevallen en baby kriebels

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum