Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De kriebels

5 plaatsers

Ga naar beneden

De kriebels Empty De kriebels

Bericht  joyce0606 do 5 jan 2012 - 6:05

vanaf 1 okt dit jaar houdt mijn functie op, dus moet ik opzoek naar een nieuwe baan.

ik werk in een academisch ziekenhuis als laborant en onderzoeksmedewerker. het werk op het lab. is niet heel schokkend om mee verder te kunnen en als onderzoeksmedewerker heb ik wel wat dingen geleerd (hartfilmpjes, halsslagaderecho's, venapuncties, atrose onderzoek) ook hiermee kan ik niet echt verder aangezien ik voor beide functies door mijn blauwe ogen ben aangenomen (geen diploma's what so ever, aangenomen voor het oninteresante labwerk en doorgerold als onderzoekmedewerkster)

kortom 1 oktober wordt ik eruit geschopt en sta ik weer net zo onder aan de ladder als daarvoor.

en dit knaagt zo vreselijk aan mij! het idee sowieso al om weg te moeten uit een onzettend leuk en hecht team, weer je zelf moeten verkopen bij solicitaties...maar vooral zo'n baan als dit vind ik niet nogmaals.

als het moet ga ik zo achter de kassa zitten...niks mis mee....maar het is niet wat ik wil! niet waar mijn hart naar uitgaat...ik wil in het ziekenhuis blijven...daar ligt mijn hart! en ik ben bang dat als ik eenmaal niet meer in het ziekenhuis werk, het nog moeilijker is om mijzelf weer naar binnen te werken....

pffff ik krijg nu al de kriebels....
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  Jeanette do 5 jan 2012 - 6:18

Maar ervaring is net zo belangrijk (en vaak nog meer!) dan een diploma. Gewoon solliciteren en kun je anders niet intern een studie volgen?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 6:22

Is de opleiding hartfunctieanalist dan niks voor je?
Kun je in het ziekenhuis volgen en je hebt al ervaring in bepaald dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 6:28

Een opleiding gaan doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  Blond do 5 jan 2012 - 6:31

Jolicious schreef:Een opleiding gaan doen?
Inderdaad, volg je hart als dat in het ziekenhuis ligt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  joyce0606 do 5 jan 2012 - 6:32

ik doe een thuisstudie doktersassistente, maar doe deze opleiding alleen voor het briefje, het liefts wil ik daarna een interne opleiding anesthesie/operatie assistent doen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  M@niek do 5 jan 2012 - 6:35

Waarom moet je weg? Ik zou idd ook een opleiding gaan doen. Maar blijft balen natuurlijk. Ik werk nu ook op de bloedafname en vindt het heel leuk werk, mijn contract wordt niet verlengd en lig er volgende maand eruit.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 6:38

joyce0606 schreef:ik doe een thuisstudie doktersassistente, maar doe deze opleiding alleen voor het briefje, het liefts wil ik daarna een interne opleiding anesthesie/operatie assistent doen.

Je moet eerst dat papiertje halen voordat je daar aan kan beginnen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  joyce0606 do 5 jan 2012 - 6:42

Jolicious schreef:
joyce0606 schreef:ik doe een thuisstudie doktersassistente, maar doe deze opleiding alleen voor het briefje, het liefts wil ik daarna een interne opleiding anesthesie/operatie assistent doen.

Je moet eerst dat papiertje halen voordat je daar aan kan beginnen?

ja ik ben vroeger te stom geweest om alleen mijn VBO te halen, en aangezien dit nog lager wordt gezien als VMBO is het jammer de bammer voor mij, dus zal ik dus eerst een MBO moeten halen, deze opleidingen zijn HBO.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  TukTuk do 5 jan 2012 - 7:05

joyce0606 schreef:
Jolicious schreef:
joyce0606 schreef:ik doe een thuisstudie doktersassistente, maar doe deze opleiding alleen voor het briefje, het liefts wil ik daarna een interne opleiding anesthesie/operatie assistent doen.

Je moet eerst dat papiertje halen voordat je daar aan kan beginnen?

ja ik ben vroeger te stom geweest om alleen mijn VBO te halen, en aangezien dit nog lager wordt gezien als VMBO is het jammer de bammer voor mij, dus zal ik dus eerst een MBO moeten halen, deze opleidingen zijn HBO.

Kan je daarvoor geen 21+ examen doen? Dat is toch vaak als het HBO is?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 7:05

joyce0606 schreef:
Jolicious schreef:
joyce0606 schreef:ik doe een thuisstudie doktersassistente, maar doe deze opleiding alleen voor het briefje, het liefts wil ik daarna een interne opleiding anesthesie/operatie assistent doen.

Je moet eerst dat papiertje halen voordat je daar aan kan beginnen?

ja ik ben vroeger te stom geweest om alleen mijn VBO te halen, en aangezien dit nog lager wordt gezien als VMBO is het jammer de bammer voor mij, dus zal ik dus eerst een MBO moeten halen, deze opleidingen zijn HBO.

Om daat toegelaten te worden moet je volgens mij een mbo4 diploma hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  joyce0606 do 5 jan 2012 - 7:17

klopt. de opleiding die ik nu doe is mbo-4. ik hoop alleen dat ze niet negatief tegenover een thuisopleiding staan. het is financieel niet haalbaar dat ik een fulltime opleiding ga volgen.

21+ test kan niet omdat het een inservice opleiding is van het ziekenhuis zelf

alleen wel een puntje dat die opleiding 36 uur in de week is.....dat is dus nog een twijfel gevalletje vanwege K. als ik eenmaal de opleiding gedaan heb kan ik wel minder uren gaan werken.


Laatst aangepast door joyce0606 op do 5 jan 2012 - 7:20; in totaal 1 keer bewerkt
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  TukTuk do 5 jan 2012 - 7:19

joyce0606 schreef:klopt. de opleiding die ik nu doe is mbo-4

21+ test kan niet omdat het een inservice opleiding is van het ziekenhuis zelf

Oh balen is dat! Sad Zeker gezien je ervaring die je al hebt! Moet je nog lang voordat je je diploma hebt?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  joyce0606 do 5 jan 2012 - 7:21

joyce0606 schreef:klopt. de opleiding die ik nu doe is mbo-4. ik hoop alleen dat ze niet negatief tegenover een thuisopleiding staan. het is financieel niet haalbaar dat ik een fulltime opleiding ga volgen.

21+ test kan niet omdat het een inservice opleiding is van het ziekenhuis zelf

alleen wel een puntje dat die opleiding 36 uur in de week is.....dat is dus nog een twijfel gevalletje vanwege K. als ik eenmaal de opleiding gedaan heb kan ik wel minder uren gaan werken.

ik hoop de opleiding met 8 maanden af te ronden, ligt eraan of ik mijn stage uren op mijn werk kan doen. anders moet ik mijn stage er nog los bij doen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  Jeanette do 5 jan 2012 - 7:43

waarom niet werkend leren? Dan heb je in ieder geval salaris (minimum, maar toch!)
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 7:56

Hoe lang zou die vervolgopleiding duren dan? Want een tijdje 36 uur is wel te doen toch? Het gaat om je toekomst he. Super dat je bijna je mbo opleiding hebt afgerond, je bent er bijna!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  M@niek do 5 jan 2012 - 8:17

joyce0606 schreef:klopt. de opleiding die ik nu doe is mbo-4. ik hoop alleen dat ze niet negatief tegenover een thuisopleiding staan. het is financieel niet haalbaar dat ik een fulltime opleiding ga volgen.

21+ test kan niet omdat het een inservice opleiding is van het ziekenhuis zelf

alleen wel een puntje dat die opleiding 36 uur in de week is.....dat is dus nog een twijfel gevalletje vanwege K. als ik eenmaal de opleiding gedaan heb kan ik wel minder uren gaan werken.

Maar ja zo een opleiding duurt ook wel 4 jaar toch?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  joyce0606 do 5 jan 2012 - 8:21

Jolicious schreef:Hoe lang zou die vervolgopleiding duren dan? Want een tijdje 36 uur is wel te doen toch? Het gaat om je toekomst he. Super dat je bijna je mbo opleiding hebt afgerond, je bent er bijna!

de totale opleiding duurt 3 jaar. het eerste jaar is vooral theorie en een stage (hier krijg een kleine vergoeding voor)

het 2e en 3e jaar, werk je in het ziekenhuis en krijg een miniumloon (waar prima mee rond te komen is)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 8:29

Als je het kan doen, zou ik er echt voor gaan. Desnoods 4 keer 9 uur als dat kan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  joyce0606 do 5 jan 2012 - 8:30

Jolicious schreef:Als je het kan doen, zou ik er echt voor gaan. Desnoods 4 keer 9 uur als dat kan!

mijn idee...smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 9:13

Kan je niet maximaal gaan lenen? Dan heb je volgens mij iets van 1000 euro? Als je daarnaast ook nog een bijbaantje neemt moet je wel uitkomen op 1500 euro, daar moet je toch mee rond kunnen komen? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De kriebels Empty Re: De kriebels

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum