Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ik heb de KDV kriebels!

+6
Lotus_
Lejow
Blue flower
blondje1313
Ayla
chipa
10 plaatsers

Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty ik heb de KDV kriebels!

Bericht  chipa wo 4 jan 2012 - 2:31

Vanaf volgende maar gaat F 2 dagen per week naar het kdv. Deze maand zal hij gaan wennen. Nu het zo dichtbij komt begin ik me opeens zorgen over van alles en nog wat te maken. Wat als er brand uitbreekt? Komen ze dan wel op tijd met alle kindjes beneden? (KDV zit op de 2 etage), kijken ze af en toe wel bij de kindjes die slapen? Houden ze de voedingstijden/schema aan dat F nu ook gewend is? F ligt nu veel op zijn buikje maar kan nog niet terugrollen, letten ze dan wel op dat hij niet recht op zijn neusje gaat liggen? Enz enz.

Herkenbaar? Heb wat geruststelling nodig dames!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  Ayla wo 4 jan 2012 - 2:36

Komt wel goed! Beetje vertrouwen in de leidsters daar!



Hier gaan ze sowiezo elk halfuur kijken bij de kindjes die slapen, maar vaak vaker. Volgens mij houden ze zich ook altijd wel aan het schema van het kindje, ik zei dat ze in een schema van 4 uur zit, zei ze ook dat sommige moeder bezorgd zijn omdat kindjes nog totaal geen ritme hebben, maar dan houden ze zich aan het ritme van het kindje.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  blondje1313 wo 4 jan 2012 - 2:37

Wanneer heb je een gesprek bij het KDV, want als ik dit zo lees vind je dat wel prettig.
Het KDV waar Lotte vanaf 1 feb naartoe gaat houdt bij de baby's het voedingsschema van thuis aan (en ook het slaapschema), en daar controleren ze regelmatig bij de kindjes die liggen te slapen.
De 2e verdieping klinkt wel eng, maar ze zullen vast wel eens ontruimingsoefeningen hebben gehad, daar mag je ook gerust naar vragen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  chipa wo 4 jan 2012 - 2:40

We hebben in okt gekeken bij het kdv, maar toen had ik eigenlijk geen vragen en maakte me geen zorgen. Maar nu het zo dichtbij komt wel! Deze week neemt het kdv contact met ons op (en anders ik wel met hen) om F te laten wennen. Dan ga ik zeker nog wat vragen stellen. Weet heus wel dat ze daar heel goed voor hem zullen zorgen, maar toch...het is wel mijn kleine mannetje!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  Blue flower wo 4 jan 2012 - 2:47

Zoooo herkenbaar!! Ik had ook die vragen die jij hebt en nog meer. Maar ze hebben vast en zeker een heel plan wat zo veilig mogelijk is als er brand uitbreekt, ook qua slapen gaan ze bij de kindjes kijken, bij ons is dat ieder kwartier en zetten ze een kookwekker daarvoor, daarnaast hebben ze een babyfoon staan. Ook zullen ze rekening houden met jou schema. Maar hoe dan ook de leidsters vinden het niet vervelend als je deze vragen stelt als je kindje gaat wennen. Je moet met een 'redelijk' gerust gevoel daar weggaan straks dus stel de vragen voor je eigen gemoedsrust.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  Lejow wo 4 jan 2012 - 2:48

Toen ik nog op het KDV werkte hadden we regelmatig brandoefeningen, naast de vaste babybedjes, was daar 1 'brandbedje' een bedje op wieltjes. Alle kindjes die niet konden lopen werden hierin gezet/gelegd en de peuters hielden het bedje aan de spijlen vast en zo konden we met elkaar naar buiten rollen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  Lotus_ wo 4 jan 2012 - 3:23

Lejow schreef:Toen ik nog op het KDV werkte hadden we regelmatig brandoefeningen, naast de vaste babybedjes, was daar 1 'brandbedje' een bedje op wieltjes. Alle kindjes die niet konden lopen werden hierin gezet/gelegd en de peuters hielden het bedje aan de spijlen vast en zo konden we met elkaar naar buiten rollen!

Dat hadden ze op het KDV waar ik gewerkt heb ook. Ze hadden er daar zelf meerdere. Als het dan een dag was met meer kleintjes konden ze allemaal in een bedje.
Lotus_
Lotus_
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  mickey wo 4 jan 2012 - 3:33

Lotus_ schreef:
Lejow schreef:Toen ik nog op het KDV werkte hadden we regelmatig brandoefeningen, naast de vaste babybedjes, was daar 1 'brandbedje' een bedje op wieltjes. Alle kindjes die niet konden lopen werden hierin gezet/gelegd en de peuters hielden het bedje aan de spijlen vast en zo konden we met elkaar naar buiten rollen!

Dat hadden ze op het KDV waar ik gewerkt heb ook. Ze hadden er daar zelf meerdere. Als het dan een dag was met meer kleintjes konden ze allemaal in een bedje.
Volgens mij is dat best wel standaard. Die bedjes worden namelijk verkocht als evacuatiebedjes. Ik weet alleen niet in hoeverre je daar iets aan hebt als het KDV op de 2e verdieping ligt, maar daar zullen ze vast iets anders voor bedacht hebben. Ik weet dat er ook draagjassen bestaan, waar je twee kindjes in kunt dragen. Dan heb je je handen vrij om (grotere) kindjes te begeleiden.

Ontopic: ik zou het gewoon even aankaarten. Zet je vragen ook op papier, dan kun je niks vergeten. Over het algemeen zijn leidsters in de kinderopvang verplicht ieder half uur de slaapkamers te controleren. Dit staat zo in het protocol "veilig slapen". Verder lijkt het me zeer sterk als ze zich NIET aan jouw schema houden wat betreft het eten/drinken van je zoon.
Ennee... dat wennen is vaak meer voor de ouders dan voor de kindjes Wink Het kindje is vaak nog erg jong en vindt het allemaal wel prima, terwijl de ouders (en dan met name de mama) vaak huilend het dagverblijf verlaten na de eerste keer wegbrengen.
Ik werk zelf in een KDV (althans... tot aan mijn verlof, het is nu even spannend of er genoeg uren zijn om terug te keren), waar mijn zoon mee naartoe gaat als ik weer ga werken. Dit maakt het voor mij makkelijker om hem naar een KDV te brengen, want hij zal er alleen zijn als ik er ook ben.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  ShallY wo 4 jan 2012 - 3:36

chipa schreef:Vanaf volgende maar gaat F 2 dagen per week naar het kdv. Deze maand zal hij gaan wennen. Nu het zo dichtbij komt begin ik me opeens zorgen over van alles en nog wat te maken. Wat als er brand uitbreekt? Komen ze dan wel op tijd met alle kindjes beneden? (KDV zit op de 2 etage), kijken ze af en toe wel bij de kindjes die slapen? Houden ze de voedingstijden/schema aan dat F nu ook gewend is? F ligt nu veel op zijn buikje maar kan nog niet terugrollen, letten ze dan wel op dat hij niet recht op zijn neusje gaat liggen? Enz enz.

Herkenbaar? Heb wat geruststelling nodig dames!

Alle vragen die in je opkomen opschrijven en vragen!!
Op het kdv waar ik werk moeten we om het kwartier gaan kijken op de slaapkamer, en we houden het voedingschema aan van thuis. 's Morgens vragen we hoelaat hij/zij het laatst gedronken heeft. Op de groep hangt voor elk klein kindje een lijstje met daarop zijn schema. We proberen ook wel het slaapritme van thuis aan te houden maar dat is best moeilijk. Vaak slaapt een kindje toch anders dan het thuis doet.
Als het kindje bijv om 11:00 zijn voeding heeft, en het slaapt nog, bellen we de ouders om te vragen wat we moeten doen. Laten liggen, wakker maken of mag het een half uur later. Zo ook met andere dingen die we niet weten. Wij bellen best vaak, maak liever te vaak dan te weinig en horen ook van de ouders dat ze dat wel erg fijn vinden dat we niet zomaar iets doen. Of de ouder moet zelf aangeven dat we maar moeten kijken wbt slapen en eten (dus bijv later zijn/haar voeding enz).

Wbt dat het kdv op de 2e etage zit heb ik verder geen ervaring mee. Wij zitten gelukkig op de begane grond. Maar het lijkt me dat zo'n kdv daar wel op voorbereid is, anders wordt het niet eens goedgekeurd door de ggd.


ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 3:38

Hoe doen ze dat sowieso met naar buiten gaan als ze op de tweede verdieping zitten? Wat brand betreft snap ik wel dat je je daar zorgen over maakt. Met zoveel kindjes en bedjes van de trap pale
De rest zal allemaal wel goed komen en neem aan dat de mensen in dat beroep het beste willen voor de kindjes en weten wat ze doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  Lejow wo 4 jan 2012 - 3:38

Het stomme is dus, ik heb ook een tijdje op de groep op de eerste verdieping gewerkt, maar ik heb gewoon geen idee meer hoe we het daar deden...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 3:42

Ik ken wel een creche die op de 1e verdieping zat, waardoor ze, als ze buiten wilde spelen, met de hele groep nog niet echt goede traplopers van de trap moesten. Vond ik ook niet echt handig. Ik moest ook de wagen beneden laten staan en de tweeling omhoog tillen als ik het andere kind kwam brengen en halen.
Nu hebben ze daar sinds kort wel een lift, maar die gebruik je natuurlijk niet bij brand. De KDV'en zitten gelukkig allemaal beneden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  chipa wo 4 jan 2012 - 3:48

Ze hebben wel een buiten op de 2e verdieping. Een soort van pleintje is dat, en is goed omheind. Ik ga het gewoon allemaal vragen. Dan weet ik het gewoon en hoef ik me geen zorgen meer te maken. Als het KDV op de begane grond had gezeten had ik me waarschijnlijk weer zorgen gemaakt of de kindjes niet de straat op konden lopen:)
Alle kdv's worden volgens mij streng gekeurd dus ik ga er van uit dat alle preventie maatregelen wel getroffen zijn, maar toch...
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  applestar wo 4 jan 2012 - 6:03

Een KDV moet een brandplan/route enz hebben anders wordt het afgekeurd door de brandweer!

Enne je vragen gewoon stellen hoor! Ik werk zelf ook op een babygroep en leidsters vinden dat helemaal niet erg.
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  Annie24 wo 4 jan 2012 - 6:58

Ons KDV heeft ook een uitgang op het speelplein, dus daar kunnen ze ook naar buiten. Op de 2e verdieping zit de BSO en die kindjes kunnen allemaal lopen Laughing

Wbt het schema: wij hebben dat gewoon aangegeven op het kdv en het viel me op dat Y. zich op het kdv beter aan zijn schema hield dan thuis. Nu nog steeds. Hier lopen we regelmatig te rommelen omdat hij nu zo veel dingen 'moet' eten: ontbijt, fruitje, boterham, tussendoortje, avondeten, toetje. We komen tijd te kort hier! Terwijl het op het kdv altijd supergaat en hij daar meestal rond dezelfde tijden zijn dingetjes eet. Vraag me niet hoe ze het doen daar angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik heb de KDV kriebels! Empty Re: ik heb de KDV kriebels!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum