Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vliezen breken

+32
sheila123
Flower_L
hellowkitty
Stuiterbal
PapillonRose
Fiwen
Viva
Sanne
Slakje
Supertalentje
Ezzer
Didi
Happydobby
Clapperdie
PiP
Muppetje
Thunder
Tania
Floor
MamaDaan
Lejow
Printje
Shy
MissD
Linda
SarahKey
Novalee
_Lana_
Jazzlyn
Liadan
Makamba
Puggle
36 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Puggle za 2 jun 2012 - 23:56

Arden schreef:
Puggle schreef:Hadden jullie een speciale molton voor het bed gekocht? En die dan onder je hoeslakens gedaan of gewoon bovenop?

En had je iets op de bank liggen rejoy? Lijkt me nu ook zo wat om mijn bank ook te gaan onderdekken.

Ik had bij de eerste en tweede gewoon dat zeiltje erin liggen wat je krijgt in je kraampakket.

Wat had jij voor soort zeiltje? Ik vind de mijne zo gek dat ik twijfel of het wel een zeiltje is Embarassed
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 0:02

De eerste keer op de wc, de tweede keer brak de vk in het ziekenhuis de vliezen met 3 cm. Bij beide keren meteen daarna een weeënstorm, bij de eerste is mijn kindje na 1,5 uur geboren, de tweede keer na nog geen uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 1:26

Het was 05u in de morgen en lag in bed.
Ik werd wakker omdat ik iets hoorde/voelde. Vervolgens dacht ik dat ik in bed aan het plassen was.
Dat duurde misschienn 2 seconde toen ik het besef had dat ik niet aan het plassen was Laughing

Ik had er een waterdichte molton van de Action op liggen.
In de auto had ik een vuilniszak met handdoek liggen omdat ik daar niet snel op zou kunnen springen.
Op de auto had ik niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Linda zo 3 jun 2012 - 1:35

Makamba schreef:
Linda schreef:Ik had 4 cm ontsluiting toen de vk mijn vliezen brak. Dat zou ik een volgende keer echt niet nog een keer willen!

Mag ik vragen waarom niet? Ik had 3 cm ontsluiting toen ze mijn vliezen brak. Niet lang daarna begonnen de weeen.

Ik had met 4 cm al flinke weeën, toen zij het doorprikte kreeg ik echt gigantisch weeën, ik ben in een half uur naar 9 cm gegaan. Wat een drama was dat. Ik geloof nog steeds dat het mede daardoor kwam.
Daarnaast snap ik het ook niet wat het nut ervan is om dat zo snel te doen. Ik lees vaak zat dat ze dat pas bij volledige ontsluiting doen. Op dat moment had ik er geen benul van, dacht dat het normaal was.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 1:41

Linda schreef:
Makamba schreef:
Linda schreef:Ik had 4 cm ontsluiting toen de vk mijn vliezen brak. Dat zou ik een volgende keer echt niet nog een keer willen!

Mag ik vragen waarom niet? Ik had 3 cm ontsluiting toen ze mijn vliezen brak. Niet lang daarna begonnen de weeen.

Ik had met 4 cm al flinke weeën, toen zij het doorprikte kreeg ik echt gigantisch weeën, ik ben in een half uur naar 9 cm gegaan. Wat een drama was dat. Ik geloof nog steeds dat het mede daardoor kwam.
Daarnaast snap ik het ook niet wat het nut ervan is om dat zo snel te doen. Ik lees vaak zat dat ze dat pas bij volledige ontsluiting doen. Op dat moment had ik er geen benul van, dacht dat het normaal was.

een kindje kan zelfs ín de vliezen geboren worden. Vliezen zo vroeg breken heeft inderdaad geen nut als de bevalling verder goed vordert. Hooguit om te kijken wat voor kleur het vruchtwater heeft. Soms wordt het nog wel eens gedaan als de bevalling niet vordert, maar daar was bij jou dus ook geen sprake van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Linda zo 3 jun 2012 - 1:46

Inderdaad, het ging gewoon allemaal zoals het hoorde te gaan. Nou was het ook een super stomme vk, maar daar moet dat natuurlijk niet aan liggen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Muppetje zo 3 jun 2012 - 2:40

Wij hebben gebroken witte vloerbedekking in de slaapkamer, daar heb ik het ook liever niet in, hopelijk komt dat goed, haha... angel

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Puggle zo 3 jun 2012 - 2:44

TBIB schreef:Het was 05u in de morgen en lag in bed.
Ik werd wakker omdat ik iets hoorde/voelde. Vervolgens dacht ik dat ik in bed aan het plassen was.
Dat duurde misschienn 2 seconde toen ik het besef had dat ik niet aan het plassen was Laughing

Ik had er een waterdichte molton van de Action op liggen.
In de auto had ik een vuilniszak met handdoek liggen omdat ik daar niet snel op zou kunnen springen.
Op de auto had ik niks.

En had je die molton dan onder je gewone hoeslaken liggen of gewoon helemaal bovenop dat je daar op lag?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  PiP zo 3 jun 2012 - 2:48

Bij mij zijn de vliezen met 3/4 cm gebroken omdat de vk wou weten of onze dochter in het vruchtwater had gepoept.
Het was namelijk spiegelglad en ze wou er dan optijd bij zijn.

Wij hebben dit keer ook een waterdichte molton gekocht bij de Ikea.
Ik denk dat ik deze om het matras doe, dan de gewone molton en dan het hoeslaken.
Of misschien ook wel de 2 moltons andersom... Dan heb ik de molton ook niet vies, daar heb ik er namelijk maar 1 van smile

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Floor zo 3 jun 2012 - 2:51

Ik had een speciale hoes gekocht bij Action die is waterdicht, daaroverheen had ik nog een gewone hoes zitten omdat ik dat andere ding niet lekker vond (dat is van badstof aan de buitenkant en dat was ik niet gewend vandaar).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Liadan zo 3 jun 2012 - 2:51

Ik had een waterdichte molton onder het hoeslaken liggen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Puggle zo 3 jun 2012 - 2:56

Ga ik daar toch maar voor kijken van de week.

Muppet, ik hoop het ook niet voor je zou zonde zijn idd!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 3:14

Puggle schreef:
Arden schreef:
Puggle schreef:Hadden jullie een speciale molton voor het bed gekocht? En die dan onder je hoeslakens gedaan of gewoon bovenop?

En had je iets op de bank liggen rejoy? Lijkt me nu ook zo wat om mijn bank ook te gaan onderdekken.

Ik had bij de eerste en tweede gewoon dat zeiltje erin liggen wat je krijgt in je kraampakket.

Wat had jij voor soort zeiltje? Ik vind de mijne zo gek dat ik twijfel of het wel een zeiltje is Embarassed

Bij alledrie was het een blauw zeiltje, gewoon een stuk plastic oid lijkt het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 4:01

Die had ik onder mijn normale hoeslaken liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Clapperdie zo 3 jun 2012 - 4:04

Ik had inderdaad het zeiltje onder het hoeslaken zitten. Ik had wel 2 hoeslakens overelkaar gedaan zodat het wat beter bleef liggen.

Uiteindelijk heeft de vk mijn vliezen gebroken toen ik volledige ontsluiting had.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Happydobby zo 3 jun 2012 - 4:05

Linda schreef:
Makamba schreef:
Linda schreef:Ik had 4 cm ontsluiting toen de vk mijn vliezen brak. Dat zou ik een volgende keer echt niet nog een keer willen!

Mag ik vragen waarom niet? Ik had 3 cm ontsluiting toen ze mijn vliezen brak. Niet lang daarna begonnen de weeen.

Ik had met 4 cm al flinke weeën, toen zij het doorprikte kreeg ik echt gigantisch weeën, ik ben in een half uur naar 9 cm gegaan. Wat een drama was dat. Ik geloof nog steeds dat het mede daardoor kwam.
Daarnaast snap ik het ook niet wat het nut ervan is om dat zo snel te doen. Ik lees vaak zat dat ze dat pas bij volledige ontsluiting doen. Op dat moment had ik er geen benul van, dacht dat het normaal was.

+1, alleen bij mij vorderde het daarna nog niet, het heeft alleen een weeënstorm veroorzaakt.

Bij mijn zijn ze doorgeprikt met 4 cm.

Een collega van mij had het bij de tweede, in de supermakt, gewoon snel naar huis gaan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Didi zo 3 jun 2012 - 5:13

Happydobby schreef:
Linda schreef:
Makamba schreef:
Linda schreef:Ik had 4 cm ontsluiting toen de vk mijn vliezen brak. Dat zou ik een volgende keer echt niet nog een keer willen!

Mag ik vragen waarom niet? Ik had 3 cm ontsluiting toen ze mijn vliezen brak. Niet lang daarna begonnen de weeen.

Ik had met 4 cm al flinke weeën, toen zij het doorprikte kreeg ik echt gigantisch weeën, ik ben in een half uur naar 9 cm gegaan. Wat een drama was dat. Ik geloof nog steeds dat het mede daardoor kwam.
Daarnaast snap ik het ook niet wat het nut ervan is om dat zo snel te doen. Ik lees vaak zat dat ze dat pas bij volledige ontsluiting doen. Op dat moment had ik er geen benul van, dacht dat het normaal was.

+1, alleen bij mij vorderde het daarna nog niet, het heeft alleen een weeënstorm veroorzaakt.

Bij mijn zijn ze doorgeprikt met 4 cm.

Een collega van mij had het bij de tweede, in de supermakt, gewoon snel naar huis gaan.

+1, bij mij zijn ze doorgeprikt bij 3 cm en ik kwam daarna in een flinke weeeenstorm terecht. Een uur later zat ik op 10 cm. Vond het best heftig en ik dacht eigenlijk ook dat het normaal was.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Ezzer zo 3 jun 2012 - 5:25

Ik lag in bed. Draaide me om, om daarna uit bed te stappen. Op het moment van draaien voelde ik het knappen en werd het direct warm tussen m'n benen;)
Ben snel uit bed gegaan en naar de badkamer gelopen.
M'n vriend heeft toen het zeiltje op het bed gelegd omdat ik moest liggen.

Wonder boven wonder is er niks vies geworden!
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Supertalentje zo 3 jun 2012 - 5:26

Shygirl85 schreef:Ik was naar het toilet geweest, wilde mijn onderbroek weer aan doen maar dat heb ik toch maar gelaten haha. Was in de badkamer gelukkig, lagen wel 6 handdoeken op de grond toen de verloskundige kwam Laughing

Ik stond ook op de badkamervloer te lekken na het plassen Wink Maar ik ben gewoon terug op het toilet gaan zitten en toen de vk gebeld.
Om 8.00 braken mn vliezen en pas rond 14.00 begonnen de weeen dus ik heb de hele middag op een matje op de bank gezeten met alleen een shirt aan. Ik vond dat lekken zo vervelend!

Op mijn bed had ik alleen een waterdichte molton, die had molton aan de buitenkant en een soort nep-leer aan de binnenkant, dus hij kraakte niet Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Slakje zo 3 jun 2012 - 5:30

Wij hadden een matrasbeschermer gekocht, allez, niet zo één voor vanonder, maar zo één om vocht tegen te houden. Gezien wij nog maar net een nieuwe matras hadden gekocht!

Maar de mijne zijn gebroken door de vk.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Sanne zo 3 jun 2012 - 6:43

Ik had alleen een handdoekje onder het hoeslaken gelegd vanaf 39 weken. Uiteindelijk zijn de vliezen gebroken toen ik 's nachts met weeën op de bank lag. En ook toen had ik er niet aan gedacht een zeiltje op de bank te leggen. Toen de vliezen braken, ben ik gelijk opgesprongen. De bank was nog schoon. Het liep gewoon tussen mijn benen naar beneden.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Viva zo 3 jun 2012 - 6:46

Toen ik 's nachts naar de wc ging, na mijn plas.
Ik hoorde een soort plop, en toen verloor ik water zonder dat ik plastte.
Erg fijn dus dat het op de wc was :P
Half uur later kwamen de weeen.

Overigens daarna geprobeerd naar bed te lopen, maar ben maar naar de wc teruggegaan :P
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Fiwen zo 3 jun 2012 - 7:34

Ik heb na een kwartier dat matje uit het kraampakket er al onderuit getrokken. Buiten was het 30 graden, op de slaapkamer nog warmer en ik werd knettergek van zo'n plastic ding waar ik alleen maar meer van ging zweten. Heb wel een handdoek onder mijn hoeslaken gelegd en we hadden zoiets van we zien wel wat er gebeurd.
Uiteindelijk zijn mijn vliezen gebroken in het ziekenhuis tijdens de inleiding en man wat ben ik blij dat dat niet thuis gebeurd is want dan hadden we echt een nieuw matras moeten kopen, zo veel vruchtwater dat het was (toen was ook ineens duidelijk waar die enorme buik van mij door kwam :P)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Makamba zo 3 jun 2012 - 7:55

Linda schreef:
Makamba schreef:
Linda schreef:Ik had 4 cm ontsluiting toen de vk mijn vliezen brak. Dat zou ik een volgende keer echt niet nog een keer willen!

Mag ik vragen waarom niet? Ik had 3 cm ontsluiting toen ze mijn vliezen brak. Niet lang daarna begonnen de weeen.

Ik had met 4 cm al flinke weeën, toen zij het doorprikte kreeg ik echt gigantisch weeën, ik ben in een half uur naar 9 cm gegaan. Wat een drama was dat. Ik geloof nog steeds dat het mede daardoor kwam.
Daarnaast snap ik het ook niet wat het nut ervan is om dat zo snel te doen. Ik lees vaak zat dat ze dat pas bij volledige ontsluiting doen. Op dat moment had ik er geen benul van, dacht dat het normaal was.

Jeetje dat is inderdaad heel erg heftig zeg! Bij mij was het zo dat +/- een uur later pas de weeën begonnen en mijn dochter is zo'n vier uur later geboren. Moet er inderdaad ook niet aan denken dat het zó snel was gegaan als bij jou. Vond dat van mij al heftig genoeg. Hopelijk ga je dat bij de volgende bevalling niet nog es meemaken.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  PapillonRose zo 3 jun 2012 - 8:00

Hier heeft de vk ze gebroken in het ziekenhuis, toen ik al een centimeter of 5 ontsluiting had. Uit voorzorg had ik wel een waterdichte molton over het matras thuis, maar dat was dus achteraf gezien niet nodig. Al was ik wel blij dat ik het gedaan had, je weet maar nooit wanneer je vliezen breken namelijk. Het matje uit het kraampakket heb ik trouwens niet eens geprobeerd, zo te voelen ging dat ontzettend kraken en ik sliep al niet best op het laatst laughcry En een waterdichte molton blijf denk ik beter liggen en heb je ook na de bevalling nog profijt van, is altijd handig om je matras zo te beschermen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken - Pagina 2 Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum