Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe vond jij de baan die bij je past?

5 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe vond jij de baan die bij je past? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vond jij de baan die bij je past?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 22:04

Jolie schreef:Guattari, ik vind het heel fijn voor jou dat jij zo je draai hebt gevonden. Dan klinkt het ook goed en dan heeft het niet vinden van een passende baan toch nog een mooie uitwerking gehad. Ik snap ook heel goed dat je dat bent gaan doen. Ik ben ook in een ander werkveld gaan werken en daar sta ik ook nog steeds achter. Net als jij heb ik tijdens mijn studie erg mijn best gedaan om er alles uit te halen wat erin zat. Ik heb in allerlei commissies gezeten, ik heb extra stages gelopen en heb alles op alles gezet om cum laude af te studeren. Toch, levert het nu niets op en is er niemand in de omgeving die op mijn vaardigheden zit te wachten. Ik denk dat jij gelijk hebt dat ik in de verkeerde regio zit. Mijn privé-leven is mij ook heel wat waard, dus ik ben niet van plan te verhuizen naar de randstad. Ik hoop echt heel erg dat ik iets kan vinden dat aansluit bij mijn passie, zodat ik net zo gedreven kan zijn in mijn baan als dat ik in mijn studie was. Want in tegenstelling tot jou ben ik dat nu niet. Ook mijn tweede studie heeft dat effect niet. Ik vind het best leuk en interessant, maar als ik kunstgeschiedenis of filosofie zou kunnen studeren dan zou ik er echt weer helemaal in opgaan, dat heb ik nu niet.

Wat je omschrijft is ook echt een naar gevoel. Dan heb je het gevoel een vat vol bevlogen kennis te zijn, waar niemand op zit te wachten. Feitelijk gezien klopt dat waarschijnlijk helemaal niet, maar in de regio waar je die kennis zou willen delen, uitdragen en verspreiden is het domweg geen vakgebied wat bekend is. Als je dan noodgedwongen terugvalt of uitwijkt naar een ander vakgebied, is het wel een heel groot feest als dit het opeens blijkt te zijn. Dat kan ook bijna niet, aangezien je niet voor niets met zoveel toewijding iets anders hebt afgerond.

Ik ben allang blij dat ik uiteindelijk maar een gat van 5/6 weken op m'n CV heb en nu een serieuze baan kan uitoefenen, maar het is domweg niet mijn passie. Ik hoef mezelf niet uit bed te slepen 's ochtends om naar m'n werk te gaan, maar de denk- en handelswijze van het bedrijfsleven is niet waar ik me altijd even prettig bij voel. Nu ligt de nadruk op economische belangen en profijt, terwijl ik me doorgaans alleen bezighoud met maatschappelijke belangen en relevantie. Dat is een groot verschil qua mindset. Ik heb het gisteren met een oud-collega nog gehad over mijn eigen bedrijfje starten en ook al is het belastingtechnisch nog wel even puzzelen, omdat ik ook al in loondienst ben; toch lijkt me dit voor mij een extra uitdaging die me scherp houdt.

Ik zou het heel fijn voor je vinden als er voor jou op korte termijn ook een kans komt waar je echt voor zou kunnen gaan en geheel bij je past.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vond jij de baan die bij je past? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vond jij de baan die bij je past?

Bericht  SoGood wo 19 jan 2011 - 23:19

Éen en al herkenning in dit topic! Wat fijn. smile Als ik opnieuw mocht kiezen zou ik misschien toch voor een andere opleiding gekozen hebben, maar dan wel in hetzelfde vakgebied want dat is wat ik leuk vind, waar ik mijn energie uithaal, waar ik dagen mee bezig kan zijn en wat mij blijf interesseren. De opleiding die ik heb gedaan (een privéopleiding) is niet erg bekend en ik merk dat dit werkgevers afschrikt.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vond jij de baan die bij je past? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vond jij de baan die bij je past?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 23:36

Ik vind het ook heel moeilijk om mijn studie te koppelen aan een vacature, wat Marin ook al zegt. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld een opleiding tot apothekersassistente gedaan. Ze werkt al dertig jaar in dat vak (en vindt het niet leuk meer, maar goed dat is een ander verhaal). Zij heeft recentelijk ontslag genomen en kon toen "gewoon" solliciteren naar een baan als apothekersassistente. Geen gezeur over of haar studie erbij aansloot, niks. Natuurlijk geeft dat geen garantie op een leuke baan of iets dergelijks, maar het frustreert me soms enorm dat ik bij elke vacature moet bedenken: kan ik dit? Heb ik hier de goede vooropleiding voor? Dat maakt me onzeker. Ja of ik moet toch lerares Engels gaan worden, maar dat wil ik gewoon niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vond jij de baan die bij je past? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vond jij de baan die bij je past?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum