Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toen jij ging bevallen...

+27
_Lana_
koNijntje
Liadan
Snoes
Flower_L
Printje
Clapperdie
Puggle
Slakje
Annie24
Fearie
Jasmine
Jazzlyn
Viva
Ayla
Tania
Ezzer
Supertalentje
mzcharlotte
SarahKey
studiebol
Poisongirl
Jezzie
Sanne
Muppetje
moepie
Lejow
31 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Printje do 31 mei 2012 - 8:20

Ik had al de hele dag vage klachtjes maar durfde de verloskundige niet te bellen, wilde niet zomaar bellen hahahaha zo de hele dag doorgesukkeld en toen ze kwam zei ze; ow maar jij hebt nog geen weeen jij bent veel te rustig en toen had ik gewoon al 4 cm. Ik heb toen midden in de nacht moeten bellen en vond dat zo erg,dadelijk belde ik voor niets haha. Maar dus het was serieus;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Clapperdie do 31 mei 2012 - 8:23

Printje schreef:Ik had al de hele dag vage klachtjes maar durfde de verloskundige niet te bellen, wilde niet zomaar bellen hahahaha zo de hele dag doorgesukkeld en toen ze kwam zei ze; ow maar jij hebt nog geen weeen jij bent veel te rustig en toen had ik gewoon al 4 cm. Ik heb toen midden in de nacht moeten bellen en vond dat zo erg,dadelijk belde ik voor niets haha. Maar dus het was serieus;)

Dit zei de vk ook tegen mij! Je hebt geen weeen en je bent veel te rustig nog en idd ook 4 cm ontsluiting. toen gestript om 16:00 uur en om 18:30 uur volledige ontsluiting.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  SarahKey do 31 mei 2012 - 8:27

Clapperdie schreef:
Printje schreef:Ik had al de hele dag vage klachtjes maar durfde de verloskundige niet te bellen, wilde niet zomaar bellen hahahaha zo de hele dag doorgesukkeld en toen ze kwam zei ze; ow maar jij hebt nog geen weeen jij bent veel te rustig en toen had ik gewoon al 4 cm. Ik heb toen midden in de nacht moeten bellen en vond dat zo erg,dadelijk belde ik voor niets haha. Maar dus het was serieus;)

Dit zei de vk ook tegen mij! Je hebt geen weeen en je bent veel te rustig nog en idd ook 4 cm ontsluiting. toen gestript om 16:00 uur en om 18:30 uur volledige ontsluiting.

Hier ook zo. De gyn vroeg aan mij hoe het ging die dag. Mhaw niet zo...
Hij voelen, had ik ook al 3-4 cm ontsluiting Laughing Hij zo sarcastisch: En jij voelde je niet zo lekker? Vind je het gek!
De hele middag krampen gehad, dacht eerst dat het mijn darmen waren Embarassed Dacht, oh nee he krijg ik ook nog eens buikgriep, handige timing.

Na de gyn moest ik een afspraak maken bij de assistente om ingeleid te worden, dus ik zeg: Ik kom een afspraak maken. Waarvoor? Voor vrijdag om ingeleid te worden. Hoezo? Ik heb nu 4 cm ontsluiting en als het niet doorzet word de baby vrijdag gehaald. 4 cm????? En ze kijkt me aan, nog net niet met grote ogen Laughing
Kwam de gyn eraan, ja , zou je niet zeggen he ze staat er nog zo rustig bij.

Tja wat moest ik anders, paniekerig rond waggelen Rolling Eyes
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Flower_L do 31 mei 2012 - 8:29

Puggle schreef:
Slakje schreef:Ik liep al enkele dagen onrustig heen en weer en had last van voorweeën, maar uiteindelijk ben ik ingeleid, ik wilde niet meer wachten, ik was doodop.

Dus je bent ingeleid omdat je niet meer wilde wachten?

In belgie gaat dat anders zover ik weet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Printje do 31 mei 2012 - 8:29

hahaha grappig dat er meer mensen zijn. Ik heb ook een megapijn grens en wil niet allemaal storen terwijl het niet nodig is hahahaha. Ze was echt verbaasd dat ik er zo nuchter bij zat. Maar ook toen ik volledige ontsluiting had pufte ik alles vrolijk weg en had ik vrijwel geen pijn, want dat vroeg ze.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Ayla do 31 mei 2012 - 8:30

Ik kon bij 4 cm echt niet meer rustig staan of zitten... :O
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  SarahKey do 31 mei 2012 - 8:35

Ayla schreef:Ik kon bij 4 cm echt niet meer rustig staan of zitten... :O

Wat een verschil he.

Ik raakte op een gegeven echt in paniek door de weeen (Was toen al wel middernacht, we waren 21:00 uur in het ziekenhuis en toen zat ik op 4-5 cm had toen al wel zwaardere weeen. ) en dacht echt, oh nee nu gaat de ellende beginnen he Laughing Maar toen had ik al 8-9 cm en moest ik gaan liggen en brak ze de vliezen.
Dus de tijd dat ik er echt last van heb gehad is niet zo heel lang. 18:30 begon het serieus te worden en 01:32 is hij geboren.

Maar schrok best wel bij de gyn, dacht wauw... het is begonnen pale


SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Snoes do 31 mei 2012 - 8:38

Flower_L schreef:
Puggle schreef:
Slakje schreef:Ik liep al enkele dagen onrustig heen en weer en had last van voorweeën, maar uiteindelijk ben ik ingeleid, ik wilde niet meer wachten, ik was doodop.

Dus je bent ingeleid omdat je niet meer wilde wachten?

In belgie gaat dat anders zover ik weet.
Bij ons in het ziekenhuis toch niet hoor. Als ik 'gewoon' niet meer wil wachten, gaan ze mij niet inleiden. Dan moet er toch of een medische indicatie zijn of ik moet al (flink) over de uitgerekende datum gaan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Printje do 31 mei 2012 - 8:39

Wat een verschil idd. Bij mij werden de vliezen pas gebroken toen ik volledige ontsluiting had, wat dus echt iedereen verbaasde omdat ik dus geen kik gegeven had.

Bovendien had ik mezelf verboden om te schreeuwen ahhaa, ik vind dat echt zo stom om te doen voor mezelf. Soms ben ik best raar hahaa
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Flower_L do 31 mei 2012 - 8:44

snoes: Is het in belgie niet meer standaard im in het ziekenhuis te bevallen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 8:46

Op 30 november met spoed naar het ZH gegaan omdat ik hem bijna niet meer voelde.
De dienstdoende gyn heeft getoucheerd maar ik had nog 0,0 ontsluiting.
De volgende dag moest ik terug komen bij mijn eigen gyn en zou ik ingeleid worden.
Maar de volgende ochtend om 05u braken spontaan mijn vliezen.
Waarschijnlijk vanwege het toucheren. Ik had echt, écht niet gedacht/verwacht dat ik spontaan zou gaan bevallen.

Vind het overigens ook wel fijn dat ik nu weet hoe het is om ingeleid te worden en spontaan te bevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 8:48

Mijn 1e en 3de bevalling zijn ingeleid. Mijn 2e bevalling begon spontaan. Dat had ik echt niet verwacht. Ik was dan ook zéér verbaasd toen mijn zoon geboren was. Ik kon het echt niet bevatten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  SarahKey do 31 mei 2012 - 8:49

Printje schreef:Wat een verschil idd. Bij mij werden de vliezen pas gebroken toen ik volledige ontsluiting had, wat dus echt iedereen verbaasde omdat ik dus geen kik gegeven had.

Bovendien had ik mezelf verboden om te schreeuwen ahhaa, ik vind dat echt zo stom om te doen voor mezelf. Soms ben ik best raar hahaa

NEe hoor dat vind ik niet raar Wink
Heb ook niet geschreeuw oid. Alleen toen het zo snel ging riep ik in paniek: ja dit kan ik niet hoor! Hoe moet dit?? Maar ging zo snel, hup vliezen breken en persen maar.

Dat schreeuwen zag ik wel in 16 and pregnant, bevallingsverhalen enzo. Maar dat hoeft dus niet altijd Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Liadan do 31 mei 2012 - 8:52

Ayla schreef:Ik kon bij 4 cm echt niet meer rustig staan of zitten... :O
Dat kon ik ook niet bij de eerste, maar bij de tweede heb ik denk ik 2 hele pijnlijke weeen gehad en dat was nadat ze mijn vliezen hadden gebroken met 10 cm. Verder waren de weeen echt heel erg goed te doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Printje do 31 mei 2012 - 8:52

SarahKey schreef:
Printje schreef:Wat een verschil idd. Bij mij werden de vliezen pas gebroken toen ik volledige ontsluiting had, wat dus echt iedereen verbaasde omdat ik dus geen kik gegeven had.

Bovendien had ik mezelf verboden om te schreeuwen ahhaa, ik vind dat echt zo stom om te doen voor mezelf. Soms ben ik best raar hahaa

NEe hoor dat vind ik niet raar Wink
Heb ook niet geschreeuw oid. Alleen toen het zo snel ging riep ik in paniek: ja dit kan ik niet hoor! Hoe moet dit?? Maar ging zo snel, hup vliezen breken en persen maar.

Dat schreeuwen zag ik wel in 16 and pregnant, bevallingsverhalen enzo. Maar dat hoeft dus niet altijd Laughing

hhahaha gelukkig maar, ik vond dat vroeger al zo stom staan haha dat gegil en als 10-jarige ofzo dacht ik al dat ga ik zelf nooit doen hahaha. En ik ben kei streng voor mezelf wat dat betreft want ik wilde echt niet schreeuwen ofzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Liadan do 31 mei 2012 - 8:55

De eerste keer kreeg ik 's ochtends wat onregelmatige krampjes en verloor ik mijn slijmprop. 's Avonds braken mijn vliezen en wat later begonnen de weeen.
De tweede keer had ik 2 keer eerder al voorweeen gehad en nu 's ochtends weer. 's Middags moest ik voor controle naar het ziekenhuis (omdat ik al ruim 41 weken zwanger was). Daar kreeg ik weeen en bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben. Toen snel naar huis gegaan om te bevallen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Clapperdie do 31 mei 2012 - 8:55

Laughing ik zat echt in mijn eigen wereld en het enige wat ik heb gezegd was auw auw auw auw auw auw auw heel zachtjes tijdens de persweeen. De vk + kraamhulp + vriend hadden nog hele gesprekken maar daar heb ik weinig van meegekregen
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  koNijntje do 31 mei 2012 - 9:07

vanuit het niets braken ineens mijn vliezen (16:30uur) achteraf gezien had ik de dagen ervoor al wel wat krampjes gehad, maar dit het ik nooit aan voorweeën gelinkt, terwijl de eerste weeën net zo voelden..

ik weet niet wanneer ik hoeveel ontsluiting had. de vk is om 17:30 geweest en omdat ik toen nog geen weeën had kon/mocht ze niet toucheren > 18uur begonnen de weeën > 21uur kreeg ik persdrang > 21:15 was de vk er weer en die concludeerde dat ik volledige ontsluiting had. t was er 'pas' 22:59uur!

edit: ik ben met 37+4 bevallen, 24juni. ik riep altijd dat het sowieso juli (uitgerekende datum was 11 juli) ging worden, had er totdat mijn vliezen braken nog niet bij stil gestaan dat de kleine ook wel eens eerder geboren kon worden..


Laatst aangepast door koNijntje op do 31 mei 2012 - 9:24; in totaal 2 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Flower_L do 31 mei 2012 - 9:12

rond 15 u begon het te rommelen. Om 20u stond mn vader spontaan op de stoep, toen was ik net gaan klokken. Hij dronk megasnel zn koffie op en wist niet hoe gauw hij naar guis moest gaan...voelde zich totl ongemakkelijk tijdens de weeen haha. Om 23u vriend vk gebeld...5 cm
rond 02.30u weer gebeld, met vk naar ziekenhuis gereden. 03.30 10 cm...kwartier later start persen en 04.33 was l er.

Voelde wel die middag dat het ging gebeuren, daarvoor niet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Ayla do 31 mei 2012 - 9:23

Ja jeetje wat een verschillen zeg. Alhoewel ik in bad helemaal wegdoezelde dat was bij 4-5 cm ontsluiting denk ik, toen ontspande ik echt helemaal. Daarna moest ik weer op bed (had godzijdank alleen buikweeën) want ik moest aan de ctg. Heb toen vrij snel om een pijnstiller gevraagd wat een ruggenprik werd. Hoop bij een volgende de weeën in bad op te kunnen vangen, dat halfuurtje/uurtje wat ik nu in bad heb gelegen beviel me erg goed.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Annie24 do 31 mei 2012 - 9:35

Snoes schreef:
Flower_L schreef:
Puggle schreef:
Slakje schreef:Ik liep al enkele dagen onrustig heen en weer en had last van voorweeën, maar uiteindelijk ben ik ingeleid, ik wilde niet meer wachten, ik was doodop.

Dus je bent ingeleid omdat je niet meer wilde wachten?

In belgie gaat dat anders zover ik weet.
Bij ons in het ziekenhuis toch niet hoor. Als ik 'gewoon' niet meer wil wachten, gaan ze mij niet inleiden. Dan moet er toch of een medische indicatie zijn of ik moet al (flink) over de uitgerekende datum gaan.

Ik ging hier in nl met 36 weken naar de gyn ivm verdenking van zwangerschapsvergiftiging. Ik bleek het niet te hebben, maar mocht best blijven om ingeleid te worden Yes ik viel bijna van mijn stoel daar! Heb netjes bedankt, want ik wilde helemaal niet bevallen, wilde gewoon zwanger blijven Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  _Lana_ do 31 mei 2012 - 9:42

Als donderslag bij heldere hemel!! Ik had 'm echt helemaal niet aan zien komen. Met 32 weken en een paar dagen braken mijn vliezen.
Wel had ik die week ervoor hele erge nesteldrang en had ik nu een bepaalde 'rust' over me.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Susan do 31 mei 2012 - 9:59

Ik heb alles bij elkaar geschreeuwd, het kon me op die momenten echt een biet zijn of dat raar was of niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Printje do 31 mei 2012 - 9:59

Susan schreef:Ik heb alles bij elkaar geschreeuwd, het kon me op die momenten echt een biet zijn of dat raar was of niet.

Daarom, ieder zijn ding toch. Ik wilde het perse niet haha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  M@niek do 31 mei 2012 - 10:00

Ik had vanaf woensdag al lichte weeen. Donderdag kwamen ze heel de dag om de 10 min (niet erg pijnlijk wel een beetje wegpuffen), savonds en snachts zette het pas echt door. Vrijdag om 10.22 bevallen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 3 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum