Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toen jij ging bevallen...

+27
_Lana_
koNijntje
Liadan
Snoes
Flower_L
Printje
Clapperdie
Puggle
Slakje
Annie24
Fearie
Jasmine
Jazzlyn
Viva
Ayla
Tania
Ezzer
Supertalentje
mzcharlotte
SarahKey
studiebol
Poisongirl
Jezzie
Sanne
Muppetje
moepie
Lejow
31 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Supertalentje do 31 mei 2012 - 5:55

Ik zou ook gewoon bellen Charlie! Als je gevoel klopt ben je er op tijd bij, mocht het niet zo zijn dan ben je iig weer gerustgesteld!

Bij mij kwam het onverwachts, bij een eerste schijn je statistisch later dan 40 weken te bevallen. Met 38 weken zonder enige aankondiging braken mijn vliezen en is hij dezelfde dag geboren.

Hoe zit het met tweelingen? Worden die vaker veel vroeger geboren?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Lejow do 31 mei 2012 - 5:59

De kans is wel groter ST!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  studiebol do 31 mei 2012 - 6:12

Supertalentje, tegen mij is altijd gezegd dat ik er vanuit moest gaan dat ze te vroeg zouden komen. Als ik de 36 weken zou halen zou dat heel netjes zijn.. maar goed volgens mij heeft mama Rosa bijna de 40 weken vol gemaakt dus...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Lejow do 31 mei 2012 - 6:15

studiebol schreef:Supertalentje, tegen mij is altijd gezegd dat ik er vanuit moest gaan dat ze te vroeg zouden komen. Als ik de 36 weken zou halen zou dat heel netjes zijn.. maar goed volgens mij heeft mama Rosa bijna de 40 weken vol gemaakt dus...

Mijn nichtje heeft ook de volle 40 weken gelopen. Kindjes waren beide 7 pond.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Ezzer do 31 mei 2012 - 6:21

Hier kwam het onverwachts. Achteraf gezien was het een dag eerder al 'begonnen'. Maar ik dacht dat die pijntjes bij het zwanger zijn hoorde. Combinatie van een grote buik en reuma. Dus ik dacht 'dat zijn de welbekende laatste loodjes waar iedereen het over heeft'.
Tot ik na weer een nacht niet slapen toch ongerust werd door licht bloedverlies en verkleurde afscheiding. VK gebeld en die zou langs komen, alleen moest ze er een spoedje van maken omdat m'n vliezen braken.
Ik was overigens 34+1 wkn zwanger.

Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 6:25

Lejow schreef:Dat maakt niet uit, bij twijfel bellen!
Je kunt je situatie uitleggen en dan hoor je vanzelf wat hun er aan willen/kunnen doen.


Ik vind trouwens dat ze dat standaard moeten maken, checken van ontsluiting/baarmoedermond vanaf de 20/24 weken ofzo.
Volgens mij kunnen daar best wat vroeggeboortes mee voorkomen worden.

Dat dus.

Wat je tweede zin betreft, Lejow, ben ik het er enerzijds wel mee eens. Anderzijds kan het voelen ook 'gerommel' veroorzaken. Dat is de reden geweest waarom ze bij mij zo min mogelijk hebben gevoeld, alleen wanneer er weer (te) veel weeënactiviteit was keken ze of er verandering was down under.

Wat mij betreft, ook bij mij premature weeën uit het niets. Ene moment rustig, het volgende moment weeën. Bij mij heeft weeënremming wel geholpen overigens en uiteindelijk is ukkepuk pas geboren met 40+6.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Supertalentje do 31 mei 2012 - 6:34

@Tiramisu; ik zie nu je avater pas, wat een mooi koppie!!!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 6:36

Aah, haha, dankje! smile Lief dat je dat zegt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Tania do 31 mei 2012 - 6:42

J. is met 36 weken gewboren en ik was wel heel onrustig die dagen ervoor. Nou had ik ook wel lichamelijk wat klachten maar die waren niet erger dan daarvoor. Ik heb toen ook m'n ziekenhuistas vast gepakt en alle laatste dingen gedaan omdat het voelde alsof dat 'moest'. Toen ik 'smorgens wakker werd met buikpijn wist ik ook vrijwel meteen dat het weeen waren en ik ging bevallen.
Bij M. had ik al een paar dagen voorweeen dus dat was geen verrassing.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 6:42

Lejow schreef:
studiebol schreef:Supertalentje, tegen mij is altijd gezegd dat ik er vanuit moest gaan dat ze te vroeg zouden komen. Als ik de 36 weken zou halen zou dat heel netjes zijn.. maar goed volgens mij heeft mama Rosa bijna de 40 weken vol gemaakt dus...

Mijn nichtje heeft ook de volle 40 weken gelopen. Kindjes waren beide 7 pond.

Als ik niet ingeleid was met 38 weken, hadden ze denk ik nog wel even gezeten, ondanks de 4cm ontsluiting. Ik had niks geen voorweeen of iets. Alleen harde buiken, maar niet heel pijnlijk.

Maar ze werden aan de grote kant geschat, lagen beide in stuit en ik zou dus 2x van kindjes in stuit bevallen, en mijn bloeddruk was veeeel te hoog, dus het moest wel. En ik was er ook helemaal klaar mee hoor, ik kon echt niet meer. Ik had al vanaf de 26e week geen fatsoenlijke nacht meer gehad, en de oudste 2 spookten de laatste weken ook heel erg, die lagen bijna altijd bij ons in bed, waardoor mijn buik dus over de rand lag...Niet leuk, haha!



De kans is wel veel groter dat je eerder bevalt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Ayla do 31 mei 2012 - 6:52

Charlie, bellen, hups!

Mijn vk zei dat er niet voor niets een moedergevoel bestaat, en dat je dat ook voor de bevalling al hebt. Dus als jij onrustig bent moet je bellen, nee heb je ja kun je krijgen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 7:05

Ik werd ingeleid dus geen van beiden, maar heb altijd wel geweten of soort van gevoeld dat ik de 40weken grens niet ging halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 7:23

Nou ik heb gebeld, maar ze zeiden zolang de harde buiken geen pijn doen en er verder niks is, is er geen reden langs te komen. Maar afwachten tot volgende week dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Viva do 31 mei 2012 - 7:25

Ik was 41 weken zwanger, had verwacht al rond de 37 weken te bevallen, maar nee.
Ik dacht elke keer, nu komt het, en net die nacht ben ik gaan slapen met, vannacht niet.
Dus in dat opzicht, als een donderslag Wink

Maar anders ga je even douchen/in bad?
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Jazzlyn do 31 mei 2012 - 7:25

bij de eerste was ik 35 weken zwanger en was het al 2 dagen heel erg rustig en had ik weinig pijn! De avond ervoor had ik darmkrampen, maar dat ging over en ik heb heerlijk geslapen. Tot mijn vliezen smorgens braken bij het aandoen van de sokken Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 394967

Bij de tweede zei ik een paar dagen van te voren dat het niet lang meer ging duren, ik had zoveel pijn en zon sterk voorgevoel.. ik gaf aan dat ik hoopte april te halen (34 weken) Helaas niet gelukt, met 33 weken ben ik dan ook bevallen.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 7:28

Op zich was het gezien de termijn (40+1) en het feit dat ik de dag ervoor (een deel van) de slijmprop was kwijtgeraakt niet geheel onverwacht natuurlijk, maar het begon wel echt plotseling. Mijn vliezen braken ineens en een paar minuten later begonnen de weeën. Heb geen voorweeën o.i.d. gehad.

Goed dat je gebeld hebt Charlie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Supertalentje do 31 mei 2012 - 7:34

Charlie; ben je nu gerustgesteld? Als dat zo is, mooi dat je gebeld hebt. Als dat niet zo is, morgen maar weer bellen en zeggen dat je met spoed wilt langskomen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 7:36

Supertalentje schreef:Charlie; ben je nu gerustgesteld? Als dat zo is, mooi dat je gebeld hebt. Als dat niet zo is, morgen maar weer bellen en zeggen dat je met spoed wilt langskomen.

Ja, ik was sowieso niet méga ongerust, ik zit mezelf geloof ik eerder op te fokken waardoor ik nieuwsgierig werd naar anderen. Maar ben wel blij als ik donderdag geweest ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Jasmine do 31 mei 2012 - 7:42

In de week voor mijn bevalling heb ik een nachtje ter observatie in het ziekenhuis gelegen vanwege mijn bloeddruk. Ik voelde me niet lekker en onrustig, had wat verschijnselen van een beginnende zwangerschapsvergiftiging (hoofdpijn, bandgevoel, kleine minder voelen). Mijn bloeddruk bleek erg hoog in vergelijking met mijn uitgangswaarde. De volgende ochtend was er niks meer aan de hand. Dit was bij 37+5.

Bij het naar huis gaan zei ik nog: tot volgende week. Ik had al mijn hele zwangerschap het gevoel tussen de 38+2 en 39+2 te gaan bevallen. Ik kreeg wat rare blikken mee, van het zal wel. Maar een week later stond ik weer op de stoep, met weeën dit keer. Ik ben bevallen bij 38+5.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Supertalentje do 31 mei 2012 - 7:47

Charlie schreef:
Supertalentje schreef:Charlie; ben je nu gerustgesteld? Als dat zo is, mooi dat je gebeld hebt. Als dat niet zo is, morgen maar weer bellen en zeggen dat je met spoed wilt langskomen.

Ja, ik was sowieso niet méga ongerust, ik zit mezelf geloof ik eerder op te fokken waardoor ik nieuwsgierig werd naar anderen. Maar ben wel blij als ik donderdag geweest ben.
Ja, kan ik me voorstellen Wink Ik vroeg me daarom al af wat een 'normale/gemiddelde' termijn is bij 2lingen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Fearie do 31 mei 2012 - 7:51

Ik was 2 dagen voor uitgerekende datum gestript en had het kunnen verwachten, maar die krampjes die ik had waren voor mij geen echte weeen terwijl ik achteraf dus al een hele ochtend rondliep met weeen.
Het was dus niet geheel onverwacht smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Annie24 do 31 mei 2012 - 7:52

Ik zat te mailen met een collega waarin ik zei dat ik het idee had dat het nog wel 2 weken kon gaan duren,maar nog geen 5 minuten later kwam ik in een weeenstorm en 7 uurtjes later was mijn zoontje er. Ik was 39+5, maar er heilig van overtuigd dat ik door zou lopen tot 42 weken. Het was een complete verrassing.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Slakje do 31 mei 2012 - 7:55

Ik liep al enkele dagen onrustig heen en weer en had last van voorweeën, maar uiteindelijk ben ik ingeleid, ik wilde niet meer wachten, ik was doodop.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Puggle do 31 mei 2012 - 8:06

Slakje schreef:Ik liep al enkele dagen onrustig heen en weer en had last van voorweeën, maar uiteindelijk ben ik ingeleid, ik wilde niet meer wachten, ik was doodop.

Dus je bent ingeleid omdat je niet meer wilde wachten?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Clapperdie do 31 mei 2012 - 8:13

Ik had om 10:00 uur nog een mailtje naar het werk gestuurd dat de kleine nog binnen zat en dat het nog wel even ging duren. Om 11:00 uur begonnen lichte menstruatie krampjes en verloor ik mijn slijmprop. Om 20:22 uur ben ik bevallen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Toen jij ging bevallen... - Pagina 2 Empty Re: Toen jij ging bevallen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum