Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

praten in je relatie

+14
Jade
Marin
sanne-84
Kaboutertje
Parisienne
Zonnetje
Arwyn
Snoes
Rush
Discordia
Lavendel
Rebecca
RYW
Curious
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

praten in je relatie Empty praten in je relatie

Bericht  Curious do 31 mei 2012 - 3:33

Ik vraag me af, in hoeverre 'praten' jullie met je partner?

Heb je diepgaande gesprekken, vertel je alles wat op je hart ligt? Of ben je wat meer gesloten?
Hoe is jou partner? Is die heel open over zichzelf, of is het een moeilijke prater?

Hoe gaan jullie samen om met 'problemen' (van jullie samen, of van 1 van de twee)?
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  RYW do 31 mei 2012 - 3:37

Ja, we praten veel. We hebben ook allebei erg veel meegemaakt, meer dan de meeste stellen denk ik. Sommige issues zijn van ons als persoon, en sommige van ons als stel. Maar eens in de zoveel tijd dan hebben we het er even over, maar niet de hele tijd. Het moet ook leuk blijven natuurlijk. Soms stellen we een tijd in, dan hebben we het een half uurtje over een probleem ofzo, en daarna is het klaar en gaan we wat leuks doen.

Ik ben meer een prater dan hij, maar het ligt niet heel ver uit elkaar. Ik ben er wel blij mee met hoe het gaat, eigenlijk smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Rebecca do 31 mei 2012 - 3:38

Ik ben zelf heel open, terwijl mijn vriend dat niet echt is. Dingen worden wel altijd echt uitgepraat.
Wat mijn vriend erg gezellig vindt, is als ik op de badrand kom zitten terwijl hij in bad ligt. Op die momenten kunnen we ook echt hele diepgaande gesprekken hebben, net als in de auto op de terugweg van mijn ouders (een ritje van 2 uur).
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 3:43

Mijn vriend is de open eerlijke prater, ik de moeilijke en opkroppende prater. Dit heeft voor heel wat frustraties gezorgd omdat ik nooit echt heb geleerd om te praten, ook niet in mijn vorige relaties waardoor ik bij frustraties altijd als een kip zonder kop door het huis liep te rennen Embarassed Moet ook wel zeggen dat ik door mijn medicatie vele malen rustiger ben in mijn hoofd want dat speelde ook een grote rol, door alle chaos wist ik niet eens waar is moest beginnen. Nu ben ik veel rustiger en 9 van de 10 keer beter relativeren waardoor onze gespreken ook vele malen fijner verlopen.

Ik moet zeggen dat ik nu besef wat voor een fijne gespreken we samen hebben. Ik begrijp mijn vriend ook een stuk beter en dat had ik eerst niet. Onze relatie heeft een flinke tik gehad maar gelukkig wilden we beide er voor gaan en mede ook door de medicatie denk ik dat we serieus meer naar elkaar zijn toegegroeidpraten in je relatie 281626781

Hoe is dat bij jou Curious? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Lavendel do 31 mei 2012 - 3:44

Ja wij praten echt met elkaar maar daar moet wel het moment naar zijn, dus als we aan tafel zitten te eten, of op het terras een wijntje drinken, lang in de auto zitten, een stuk wandelen etc. Niet tussendoor als we aan het koken zijn oid. Dan bespreken we wel hoe onze dag was en leuke/niet leuke dingen op het werk etc, maar niet echt diepgaander.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Discordia do 31 mei 2012 - 3:45

Wij praten niet vaak of snel met elkaar. Daar heb ik andere mensen voor. Mijn vriend is niet mijn klankbord, dat zijn andere mensen meer voor mij.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 3:45

RYW schreef:Ja, we praten veel. We hebben ook allebei erg veel meegemaakt, meer dan de meeste stellen denk ik. Sommige issues zijn van ons als persoon, en sommige van ons als stel. Maar eens in de zoveel tijd dan hebben we het er even over, maar niet de hele tijd. Het moet ook leuk blijven natuurlijk. Soms stellen we een tijd in, dan hebben we het een half uurtje over een probleem ofzo, en daarna is het klaar en gaan we wat leuks doen.

Ik ben meer een prater dan hij, maar het ligt niet heel ver uit elkaar. Ik ben er wel blij mee met hoe het gaat, eigenlijk praten in je relatie 561177

Ik hoop niet dat ik dit topic vervuil met mijn vraag maar ik vraag me af hoe het nu met je vriend gaat, RYW? Heeft hij waar meer rust in zijn hoofd ook mbt zijn zoontje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 3:46

Discordia schreef:Wij praten niet vaak of snel met elkaar. Daar heb ik andere mensen voor. Mijn vriend is niet mijn klankbord, dat zijn andere mensen meer voor mij.

Zorgt dat niet voor frustraties tussen jou en je vriend? Hoe lossen jullie gezamelijke problemen dan op door niet vaak te praten? Nieuwsgierig vraagje smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Rush do 31 mei 2012 - 3:47

Wij zijn beide niet enorme praters over problemen of persoonlijke dingen, maar hoe langer we samen zijn, hoe beter dat gaat. We praten vooral in de auto of als we samen op de bank zitten. We hebben niet echt vaak discussies omdat we het bijna altijd eens zijn haha, dan zijn we snel weer uitgepraat!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 3:52

Lavendel schreef:Ja wij praten echt met elkaar maar daar moet wel het moment naar zijn, dus als we aan tafel zitten te eten, of op het terras een wijntje drinken, lang in de auto zitten, een stuk wandelen etc. Niet tussendoor als we aan het koken zijn oid. Dan bespreken we wel hoe onze dag was en leuke/niet leuke dingen op het werk etc, maar niet echt diepgaander.

+1. Op de een of andere manier praten we ook wel veel in bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 3:58

Rush schreef:Wij zijn beide niet enorme praters over problemen of persoonlijke dingen, maar hoe langer we samen zijn, hoe beter dat gaat. We praten vooral in de auto of als we samen op de bank zitten. We hebben niet echt vaak discussies omdat we het bijna altijd eens zijn haha, dan zijn we snel weer uitgepraat!

Hier net zo, al is mijn man echt behoorlijk gesloten, wat soms wel eens vervelend is voor mij, maar er is gelukkig mee te leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  RYW do 31 mei 2012 - 4:12

Cimic schreef:
RYW schreef:Ja, we praten veel. We hebben ook allebei erg veel meegemaakt, meer dan de meeste stellen denk ik. Sommige issues zijn van ons als persoon, en sommige van ons als stel. Maar eens in de zoveel tijd dan hebben we het er even over, maar niet de hele tijd. Het moet ook leuk blijven natuurlijk. Soms stellen we een tijd in, dan hebben we het een half uurtje over een probleem ofzo, en daarna is het klaar en gaan we wat leuks doen.

Ik ben meer een prater dan hij, maar het ligt niet heel ver uit elkaar. Ik ben er wel blij mee met hoe het gaat, eigenlijk praten in je relatie 561177

Ik hoop niet dat ik dit topic vervuil met mijn vraag maar ik vraag me af hoe het nu met je vriend gaat, RYW? Heeft hij waar meer rust in zijn hoofd ook mbt zijn zoontje.

Het gaat elke dag beter. Hij heeft zo nu en dan nog wel eens een terugslagje, maar die worden ook steeds minder en kleiner. Nog wel veel vermoeidheid (maar dat is niet gek na een burnout) maar de rust begint terug te keren. Wat betreft zijn zoontje gaat het ook wel goed, we zien hem nu redelijk regelmatig en zijn zoon en mijn twee jongens zijn best wel heel erg gek op elkaar, dus zijn zoontje zeurt continu aan zijn moeders hoofd of hij weer met mijn zoons mag spelen Wink erg goed dus voor onze zaak!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Discordia do 31 mei 2012 - 4:22

Cimic schreef:
Discordia schreef:Wij praten niet vaak of snel met elkaar. Daar heb ik andere mensen voor. Mijn vriend is niet mijn klankbord, dat zijn andere mensen meer voor mij.

Zorgt dat niet voor frustraties tussen jou en je vriend? Hoe lossen jullie gezamelijke problemen dan op door niet vaak te praten? Nieuwsgierig vraagje smile

Dat zorgt zeker voor frustraties. We hebben alleen niet zo vaak gezamenlijke problemen. Ik heb vaker een probleem en daar zadel ik hem dan mee op.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 4:26

Powerbabe schreef:
Lavendel schreef:Ja wij praten echt met elkaar maar daar moet wel het moment naar zijn, dus als we aan tafel zitten te eten, of op het terras een wijntje drinken, lang in de auto zitten, een stuk wandelen etc. Niet tussendoor als we aan het koken zijn oid. Dan bespreken we wel hoe onze dag was en leuke/niet leuke dingen op het werk etc, maar niet echt diepgaander.

+1. Op de een of andere manier praten we ook wel veel in bed.

+1

Mijn man weet ook meteen als mij iets dwars zit.
Zelfs als ik dan zelf denk: Laat maar zitten, over een week denk ik er vast anders over dan blijft hij net zo lang zeuren tot ik het gezegd heb. Meestal voel ik me dan ook een stuk opgeluchter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 6:33

Wij praten veel met elkaar. Als we in bed liggen, op de bank zitten, in de auto of als we aan het eten zijn. Wij hebben soms wel diepgaande gesprekken, maar soms ook niet. Dat ligt een beetje aan de omstandigheden. Op dit moment heb ik grote zorgen wat betreft mijn moeder en daar helpt mijn vriend mij goed bij. Hij luistert, relativeert en steunt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Snoes do 31 mei 2012 - 6:55

TBIB schreef:
Powerbabe schreef:
Lavendel schreef:Ja wij praten echt met elkaar maar daar moet wel het moment naar zijn, dus als we aan tafel zitten te eten, of op het terras een wijntje drinken, lang in de auto zitten, een stuk wandelen etc. Niet tussendoor als we aan het koken zijn oid. Dan bespreken we wel hoe onze dag was en leuke/niet leuke dingen op het werk etc, maar niet echt diepgaander.

+1. Op de een of andere manier praten we ook wel veel in bed.

+1

Mijn man weet ook meteen als mij iets dwars zit.
Zelfs als ik dan zelf denk: Laat maar zitten, over een week denk ik er vast anders over dan blijft hij net zo lang zeuren tot ik het gezegd heb. Meestal voel ik me dan ook een stuk opgeluchter.
+1!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 7:27

Wij praten erg veel, ook over dingen waar we onzeker over zijn enzo. Echt heel erg fijn, een man waar je mee kunt praten en die ook zijn gevoelens durft te uiten. De problemen die er zijn praten we ook over en dat is ook heel belangrijk uiteraard. Als hij dat niet had gekund weet ik niet of ik het zo makkelijk met hem uit zou houden als dat ik nu doe I love you Juist doordat we er goed over praten hebben we ook momenten dat we kunnen genieten van ons samen zijn zonder dat ik onzeker hoef te zijn over wat hij denkt, voelt of wat er speelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Arwyn do 31 mei 2012 - 7:46

Powerbabe schreef:
Lavendel schreef:Ja wij praten echt met elkaar maar daar moet wel het moment naar zijn, dus als we aan tafel zitten te eten, of op het terras een wijntje drinken, lang in de auto zitten, een stuk wandelen etc. Niet tussendoor als we aan het koken zijn oid. Dan bespreken we wel hoe onze dag was en leuke/niet leuke dingen op het werk etc, maar niet echt diepgaander.

+1. Op de een of andere manier praten we ook wel veel in bed.

Vooral die!
Lekker tegen elkaar aangekropen en dan kunnen we eigenlijk alles bespreken.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Zonnetje do 31 mei 2012 - 8:24

Arwyn schreef:
Powerbabe schreef:
Lavendel schreef:Ja wij praten echt met elkaar maar daar moet wel het moment naar zijn, dus als we aan tafel zitten te eten, of op het terras een wijntje drinken, lang in de auto zitten, een stuk wandelen etc. Niet tussendoor als we aan het koken zijn oid. Dan bespreken we wel hoe onze dag was en leuke/niet leuke dingen op het werk etc, maar niet echt diepgaander.

+1. Op de een of andere manier praten we ook wel veel in bed.

Vooral die!
Lekker tegen elkaar aangekropen en dan kunnen we eigenlijk alles bespreken.

Wij praten ook veel met elkaar, ook vaak in bed. Of tijdens/na het eten, in de auto, als we samen op de bank zitten, etc. We voelen vaak van elkaar aan als de ander met iets zit.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Parisienne do 31 mei 2012 - 9:09

Bij ons is het (helaas) allemaal erg oppervlakkig zeg, vergeleken bij jullie Embarassed
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Kaboutertje do 31 mei 2012 - 11:08

Ik praat wel veel met mijn (nieuwe) vriend. Vind dit zelf erg prettig dat het ook anders kan, mijn ex was namelijk erg gesloten waardoor het vaak oppervlakkig bleef.

Mijn huidige vriend kan ik alles bespreken en geeft mij dat gevoel ook echt. Dat maakt het voor mij ook makkelijker. Andersom kan ik hem alles vragen en zal hij niet dichtslaan als het gevoelig wordt. Dit vind ik echt heel fijn. I love you
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  sanne-84 do 31 mei 2012 - 11:20

Ik ben een prater, mn vriend juist niet. En ja dat geeft wel eens frustraties.
Door onze break weet hij wel dat t meer moet, en dat groeit langzaam. Soms lukt t hem, maar zeker niet altijd. Hij weet dan ook niet echt hoe hij moet reageren als ik ergens mee zit. En daar ligt mijn grootste fout, ik hoop/verwacht dat hij dan wel.naar mij komt, terwijl als ik zelf iets zegt.hij dan wel zn best doet.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 11:58

Kaboutertje schreef:Ik praat wel veel met mijn (nieuwe) vriend. Vind dit zelf erg prettig dat het ook anders kan, mijn ex was namelijk erg gesloten waardoor het vaak oppervlakkig bleef.

Mijn huidige vriend kan ik alles bespreken en geeft mij dat gevoel ook echt. Dat maakt het voor mij ook makkelijker. Andersom kan ik hem alles vragen en zal hij niet dichtslaan als het gevoelig wordt. Dit vind ik echt heel fijn. I love you

Hee wat leuk dat jij een nieuwe vriend hebt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 19:44

Mijn vriend was eerst helemaal geen prater. Dan zag ik bijvoorbeeld dat hij ergens mee zat, maar dan kwam het er niet uit bij hem. Ik maakte dan de fout door te proberen het uit hem te trekken, maar dat werkte alleen maar averechts. Nu heb ik geleerd hem niet te pushen, en hij heeft geleerd wat meer te praten, zo groeien we wat praten betreft steeds meer naar elkaar toe praten in je relatie 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  RYW do 31 mei 2012 - 19:52

Break Of Day schreef:Mijn vriend was eerst helemaal geen prater. Dan zag ik bijvoorbeeld dat hij ergens mee zat, maar dan kwam het er niet uit bij hem. Ik maakte dan de fout door te proberen het uit hem te trekken, maar dat werkte alleen maar averechts. Nu heb ik geleerd hem niet te pushen, en hij heeft geleerd wat meer te praten, zo groeien we wat praten betreft steeds meer naar elkaar toe praten in je relatie 561177

Weet je, ik vind dit echt zo'n goede tip... Ik lees zoveel 'mijn vriend praat nooit en dat MOET hij leren'. Alsof praten en je uiten de enige goede oplossing is. Maar dat vind ik niet eerlijk, als je iemand gast forceren om tegen zijn zin maar overal over te praten omdat dat dan volgens de vrouw 'goed' voor hem is. We hebben echt een praatcultuur aan onszelf opgelegd vind ik soms.

Andere kant is er ook: als er werkelijk nooit gepraat kan worden ergens over is het ook niet eerlijk. Daarom vind ik jouw manier van een compromis zoeken echt een goeie tip. Wij hebben het ook zo gedaan en ik heb ook moeten leren niet alles eruit te willen trekken, maar het is zoveel fijner zo.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

praten in je relatie Empty Re: praten in je relatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum