Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weekendje weg: wat vinden jullie?

+2
Flinder
Zonnetje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Zonnetje wo 19 jan 2011 - 7:19

Mijn vriend en ik gaan ieder jaar een weekendje weg met vrienden. Vorig jaar hadden we een fijn huis en dus wilden de groep toen meteen boeken voor dit jaar (dat was in mei 2010 en we gaan in april 2011). Mijn vriend en ik gaven aan liever wat minder ver van tevoren te boeken, omdat mijn vriend rond die tijd van het jaar een belangrijke wedstrijd heeft op gebied van zijn hobby/bedrijf waar hij jaarlijks aan mee doet. Nu bleek afgelopen oktober inderdaad dat er in dat weekend dat we een weekendje weg gaan die wedstrijd is. Mijn vriend en ik balen hier wel van en zien dit als consequentie van het feit dat er zo ver van tevoren geboekt is. Ook in oktober zijn er nog genoeg leuke huizen te vinden en weet iedereen iets beter wat zijn/haar planning in april is.

Nu maken we altijd een pot met geld waarvan alles in dat weekend betaald wordt, dus het huis, eten/drinken, uitstapjes, etc. Mijn vriend wil graag minder voor het weekend betalen dan de rest van de groep, omdat hij zondagmorgen vroeg al weg moet en de rest maandag tot 12.00 uur blijft en die dag mogelijk ook nog wat leuks gaat doen van het geld van de pot.

Is het reeel als hij minder betaalt dan de rest, omdat hij er minder lang bij is? We hebben namelijk al bij het boeken aangegeven dat wij liever later zouden boeken, omdat er dan wel bekend was geweest wanneer deze wedstrijd zou zijn. Wat vinden jullie? Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Flinder wo 19 jan 2011 - 7:22

Jullie heb het dus ook al eerder aangegeven. Wil je vriend minder betalen voor het huis of voor de pot? Voor de pot vind ik het heel reeel als hij minder betaalt, hij is er ook zo'n 24 uur korter.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 7:25

Ik had het eigenlijk reëler gevonden om hier van tevoren afspraken over te maken zodat je vrienden dit haddne kunnen voorzien en hier ook van tevoren van konden aangeven of ze het er mee eens zijn of niet. Met je vrienden overleggen van goh, jullie boeken het huisje, voorlopig betalen we nog niet mee, maar als blijkt dat die wedstrijd in ene ander weekend valt, dan betalen we jullie allemaal een evenredig deel terug. Hoe je het dan op had moeten lossen als de wedtsrijd wél in dat weekend valt, wete ik nog niet, maar ik had hier echt van tevoren afspraken over gemaakt. Jullie wisten hiervan, ik vind nu eigenlijk dat jullie de vriendengroep met extra (en voor hen onverwachte) kosten opzadelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 7:25

Over het huis zou ik niet moeilijk doen.
Met de pot zou ik na zondagmorgen niet meer meedoen idd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 7:26

Op zich vind ik het wel reëel, maar ik denk dat het nuttiger is om met de groep te bespreken dat het voor je vriend en jou echt niet goed uitkomt om al zo ver van tevoren te bespreken en af te vragen om dat voortaan anders te doen. Dat extra geld in de pot zou ik dan persoonlijk laten zitten omdat er anders wel weer veel strepen zijn waar je op gaat staan en dat zet de toon wel een beetje voor het weekend - tenzij je dusdanig krap zit dat het echt een hap uit je budget is. Uit principe zou ik het denk ik niet doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Flinder wo 19 jan 2011 - 7:27

PrinsesBo schreef:Over het huis zou ik niet moeilijk doen.
Met de pot zou ik na zondagmorgen niet meer meedoen idd.

Dit probeerde ik dus ook (omslachtig) duidelijk te maken :P
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 7:27

Maar begrijp ik nou goed uit je openingspost, tussen de regels door, dat jullie al in oktober de datum van die wedstrijd wisten? Dan vind ik het eigenlijk wel raar om er nu pas op terug te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Zonnetje wo 19 jan 2011 - 7:28

Flinder schreef:Jullie heb het dus ook al eerder aangegeven. Wil je vriend minder betalen voor het huis of voor de pot? Voor de pot vind ik het heel reeel als hij minder betaalt, hij is er ook zo'n 24 uur korter.

We betalen een bedrag voor alles in een, maar het is natuurlijk wel uit te splitsen in huis en kosten voor boodschappen en uitjes. Wij willen niet van die muggenzifters zijn, maar als er zondag en maandag nog uitstapjes gedaan worden, er lekker en uitgebreid gekookt en gegeten wordt en maandag ergens geluncht wordt, vinden mijn vriend en ik dat hij daar niet aan mee hoeft te betalen. Ik twijfel alleen of de groep het daarmee eens is.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 7:28

Flinder schreef:
PrinsesBo schreef:Over het huis zou ik niet moeilijk doen.
Met de pot zou ik na zondagmorgen niet meer meedoen idd.

Dit probeerde ik dus ook (omslachtig) duidelijk te maken :P

Haha ik snapte je hoor Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Zonnetje wo 19 jan 2011 - 7:34

Maple schreef:Maar begrijp ik nou goed uit je openingspost, tussen de regels door, dat jullie al in oktober de datum van die wedstrijd wisten? Dan vind ik het eigenlijk wel raar om er nu pas op terug te komen.

Toen zij in mei al gingen boeken, hebben mijn vriend en ik aangegeven dat wij graag wat later zouden boeken. Zij wilden dat niet en hebben toen toch geboekt. Mijn vriend heeft toen al aangegeven dat er mogelijk een wedstrijd zou zijn, maar het kwam erop neer dat dat jammer voor hem zou zijn, maar dat het weekend sowieso dat weekend zou zijn. Dat vind ik op zich wel jammer, maar ik kan het wel begrijpen, want het is niet makkelijk om met een groep van 12 personen iets te plannen.

Wij hebben in oktober direct aangegeven aan het stel dat het geboekt heeft, dat de datum van die wedstrijd inderdaad in dat weekend valt. Toen was het huis al geboekt. Het stel dat geboekt heeft, zeiden dat ze er over na zouden denken hoeveel mijn vriend dan moest betalen.

Nu kregen we net een mailtje dat de rest van het huis + pot betaald moet worden, dus vandaar dat ik hier nu een topic over open. Er werd in dat mailtje niets over mijn vriend gezegd, dat hij er die zondag en maandag niet bij kan zijn en evt. wat minder hoeft te betalen. Ik twijfel nu of we het kunnen maken om aan te geven dat mijn vriend graag wat minder betaalt. Ik betaal wel de volle mep en mijn vriend wil sowieso ook gewoon een deel betalen, dus het is niet zo dat de rest onnodig op hoge kosten gejaagd wordt.

Het zou ook gemakkelijker zijn als het bedrag opgesplitst zou worden in kosten voor het huis en voor de pot. We zullen het wel eens overleggen met het stel dat geboekt heeft. We zien de hele groep namelijk niet vaak allemaal tegelijk.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 7:40

Ik zou dit bespreken met de groep. Jullie vinden het zelf logisch als er minder betaald moet worden, misschien zij ook wel.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat je vriend niet meebetaald aan wat er nog aan kosten worden gemaakt als hij er niet meer bij is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Flinder wo 19 jan 2011 - 7:40

Als jullie het opsplitsen in een deel huis en een deel pot dan kan je vriend aan het deel pot toch een deel minder betalen? Of jullie doen dat pas in het weekend: voor zaterdag een pot, voor zondag een pot en voor maandag een pot.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Zonnetje wo 19 jan 2011 - 7:45

Flinder schreef:Als jullie het opsplitsen in een deel huis en een deel pot dan kan je vriend aan het deel pot toch een deel minder betalen? Of jullie doen dat pas in het weekend: voor zaterdag een pot, voor zondag een pot en voor maandag een pot.

Al het geld voor het weekend gaat op een hoop. Er is ieder jaar een stel dat het regelt, zij betalen van die hoop het huis, doen daar boodschappen van en betalen alles wat we dat weekend gaan doen, zoals op een terrasje zitten, de entree voor een park/museum/attractie, ergens lunchen. Zij kunnen dus wel aangeven welk deel naar het huis gaat en welk deel pot is. Ik denk dat we even met hun (en met de rest) van de groep gaan bespreken dat mijn vriend graag wat minder betaalt voor de pot en/of het huis.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Flinder wo 19 jan 2011 - 7:57

Ik hoop dat je vrienden het allemaal ook geen probleem vinden smile
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Lynn_ wo 19 jan 2011 - 8:15

Probeer het zo eerlijk mogelijk te regelen met elkaar. Jouw vriend hoeft er niet 'slechter' van te worden qua geld en jullie vrienden hoeven er ook niet 'beter' van te worden.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Kqip zo 23 jan 2011 - 23:41

Iemand die er niet is op zondag en maandag hoeft van mij niet te betalen aan uitjes/ lunches etc op die dagen. Daarbij hij is er niet, dus er zijn ook minder entree/ eet/drinkkosten. Wordt dus helemaal niemand slechter van.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Sweety ma 24 jan 2011 - 3:05

Hebben jullie het al opgelost?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendje weg: wat vinden jullie? Empty Re: Weekendje weg: wat vinden jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum