Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

+11
Darius
studiebol
Slakje
Lenthe
snoezel
Susan
SarahKey
Bruintje Beer
Tania
Flip Fluitketel
Ayla
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken - Pagina 2 Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  *Lookie* wo 30 mei 2012 - 7:39

Ik heb H vanaf dat ie 3 maanden was ook 3x per week 's morgens wakker moeten maken om 6.00. Dan ging hij naar het kdv dus dan kleedde ik hem wel aan. Ik vond het wel heel zielig maar het was op dat moment niet anders (ik had mijn werk ver weg, vel reistijd). Mede daarom heb ik nu dat werk opgezegd. Hij sliep trouwens op het kdv wel verder en hij leek er zelf ook geen moeite mee te hebben maar het was voor mij het idee.

Edit: Lees nu pas je hele verhaal. Dat is inderdaad niet helemaal eerlijk, dat zij het nu anders wil. Maar als jij 's ochtends werken geen probleem vind, zou ik er niet een te groot punt van maken. Wel zou ik dan wat de vakanties ed betreft wel wat meer op je strepen gaan staan, het moet natuurlijk niet d eindruk geven dat zij altijd maar eerste keus heeft qua tijden, vakanties en al die dingen.


Laatst aangepast door *Lookie* op wo 30 mei 2012 - 7:53; in totaal 1 keer bewerkt
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken - Pagina 2 Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Annemie wo 30 mei 2012 - 7:44

Susan schreef:Ik ben misschien de enige, maar ik kan me dat wel voorstellen van je collega. Al zou ik, als het mijn ouders of schoonouders waren, zou ik denk ik wel vragen of ze dan niet bij mij thuis kunnen komen oppassen. Vroeg opstaan moeten ze dan toch wel als je je kind zo vroeg moet brengen, of je moet twee uur reistijd hebben.



+1, snap dat het voor haar lastig is, maar vind het niet echt collegiaal, zelf zou ik dan toch proberen of er iets te regelen valt met ouders/schoonouders.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken - Pagina 2 Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 8:35

Susan schreef:Als het voor jou geen probleem is om de ochtenddiensten voor je rekening te nemen dan zou ik er niet moeilijk over gaan doen, puur om 'de manier waarop'. Dat vind ik dan echt principieel gezeur. Waarschijnlijk is het voor haar allemaal ook nog heel erg wennen en loopt haar hoofd over omdat het nog erg passen en meten is allemaal, nu heeft ze het even niet zo netjes gebracht als jij graag zou zien en dan zou je daar moeilijk om gaan doen. Zij is enorm uit de brand geholpen met de regeling dat zij 's middags werkt en jij 's morgens, jij vindt dat geen probleem want dan ben je lekker vroeg vrij, everybody happy, toch?

Ik ga ook helemaal niet moeilijk doen. Dat was ik echt niet van plan. Maar mijn collega's denken daar anders over en die gaan nu wat moeilijk doen.
Ik word er in tussen gesleurd, ik snap mijn collega maar ik snap ook mijn andere collega's.
Maar ik ga niet moeilijk doen kom nou.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken - Pagina 2 Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Printje wo 30 mei 2012 - 8:36

Het lijkt me niet fijn om te doen, mijn kindje zo vroeg wakker maken (en dus zelf nog vroeger uit bed hahaha) maar goed soms heb je natuurlijk geen keuze. Ik heb alleen maar in het onderwijs gewerkt, en nu natuurlijk nog en daar heb je dat allemaal niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken - Pagina 2 Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  LMCurious wo 30 mei 2012 - 8:48

Maar als jullie die tijden samen verdelen hebben andere collega's daar toch niets mee te maken of wel?

Ik zou trouwens wel duidelijk afspraken over hoe alles eventueel te regelen met vakanties enzo. Ik weet dat mijn moeder op het werk ook een collega heeft die eerst ivm kinderen bepaalde tijden wilde werken, maar toen die ouder waren en een ander met kinderen zat kon er niets meer geruild worden aan haar 'vaste tijden'. Uiteindelijk hebben ze toen van iedereen (in overleg met de rest) alle uren overnieuw verdeeld, en gezegd dat er elk jaar opnieuw gekeken word of iedereen nog happy is, en dat er anders eerlijke afspraken over gemaakt worden. Maar ook dat in vakanties mensen buiten die tijden beschikbaar moeten zijn. Maar zij zitten dan dus ook met een klein team waarbij er altijd een minimum aantal mensen moet zijn. En krijgen dus ook meer uren op contract dan ze normaal gesproken werken, ivm 'overuren' die in vakantieperiode gemaakt worden om collega's op te vangen.

Nog even over de OP, ik vind het niet ideaal, maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Als er andere mogelijkheden zijn zou ik die zeker overwegen, maar als die er niet zijn vind ik het ook geen ramp. maar oppas aan huis zou ik vooral overwegen. Of als het maar een dag in de week is, die nacht al bij opa/oma laten logeren.
En als er mogelijkheden zijn op de werkvloer is dat prima, als die er niet zijn, is het jammer, zul je zelf iets anders moeten verzinnen vind ik.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken - Pagina 2 Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum