Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wakker maken? Borstvoeding..

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  Eva1985 zo 20 jan 2013 - 4:01

Ben ik weer met mn onzekerheid haha..

Mijn dochter krijgt borstvoeding. Als ik haar niet wakker maak, dan laat ze er langer dan 3 uur tussen. Nu weet ik niet of dit de bedoeling is. Mag ze langer dan 3 uur ertussen laten of moet ik haar dus toch wakker maken?

Dit waren de tijden vandaag dat ze gedronken heeft:

03:00 uur - 07:00 - 09:45 - 12:45

En nu ligt ze dus nog te slapen...
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  tweeling zo 20 jan 2013 - 4:02

Hoe oud is ze? Ik zou overdag wakker maken en s nachts zelf laten komen
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  Eva1985 zo 20 jan 2013 - 4:05

Ze is 16 dagen oud..

's Nachts maak ik haar inderdaad niet wakker..
Ja dat dacht ik zelf ook, maar vind het af en toe zo sneu om haar uit haar slaap te halen smile Maar dan ga ik haar nu gewoon wakker maken..
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  tweeling zo 20 jan 2013 - 4:07

Ja ziet er sneu uit hè..maar als ze dan goed drinkt zou ik dat gewoon doen. Ik moet mijn dochter om 23.00 uur ook wakker maken voor de voeding, ze slaapt dan heel vast, ziet er zielig uit maar ze drinkt wel goed.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  Eva1985 zo 20 jan 2013 - 4:13

Ja als ik haar wakker maak drinkt ze ook wel goed hoor..

Moet haar meestal voor alle voedingen wakker maken.. anders slaapt ze rustig door. Behalve 's avonds dan is ze veel wakker. En vanmorgen was ze na de voeding van 9:45 wakker tot we gingen wandelen om half 12. Toen viel ze in slaap...

Rond 23:30 maak ik haar ook altijd wakker..

Vind t gewoon lastig of ik moet afwachten tot ze zelf komt of niet.. maja als ze er minder dan 3 uur tussen zou laten dan kan ze het zelf wel regelen.. maar nu is dat dus niet zo, dus maak ik haar maar wakker om de 3 uur.

Vanaf wanneer mogen ze er langer dan 3 uur tussen laten eigenlijk?
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  tweeling zo 20 jan 2013 - 4:20

Dat ligt aan leeftijd/gewicht. Hoe dat met bv zit weet ik niet precies, ik geef fv. Je kan altijd het consultatiebureau bellen, die gratis lijn voor dat soort vragen...ik heb de eerste weken zo vaak gebeld haha
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  Eva1985 zo 20 jan 2013 - 4:33

t nadeel is dat als ik haar wakker maak, dat ze dan wel snel in slaap sukkelt..

pff af en toe word ik zo onzeker van die borstvoeding.. volgens mij heb ik melk genoeg, maar dan vind ik t weer vreemd dat ze niet zelf om de 2, 2,5 of 3 uur komt. dan denk ik wel eens ik gawel flesvoeding geven, dan heb ik vast meer duidelijkheid. maar ik wil dit eigenlijk ook niet zomaar opgeven.

merk gewoon dat ik er constant over nadenk.. krijgt ze wel genoeg?moet ze niet langer aan die kant drinken? mag 1 kant ook of moet ze altijd 2 kanten drinken? maak ik haar wakker? laat ik haar slapen? pfff word gek van mezelf af en toe...
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  tweeling zo 20 jan 2013 - 4:38

Ik was ook erg onzeker over de bv, het liep niet goed bij mij en ze viel ook af. Als je dochter goede plas en poep luiers heeft, vrolijk en alert is zou ik me geen zorgen maken dat ze te weinig krijgt. Als je veel bv vragen hebt kun je ook een lactatiekundige bellen?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  Eva1985 zo 20 jan 2013 - 4:54

Ja ik vind het inderdaad zo lastig.. wat 'mag' wel/niet? Wat 'hoort' wel/niet?
Ik denk dat ik morgen even mn verloskundige bel.. zij is ook lactatiedeskundige, dus dan zal ik even vragen over die 3 uur ertussen laten.. of dat ik haar vaker moet aanleggen.. of gewoon moet laten slapen.

Ze groeit verder goed.. Zit inmiddels boven haar geboortegewicht. Elke keer als ik haar verschoon heeft ze een plasluier.. Alleen poepen doet ze niet zoveel.. Vorige week zondag heeft ze gepoept en afgelopen donderdag...
Dus ik denk dat ze het wel goed doet op de bv, maarja die onzekerheid van mama he...

Iemand anders nog een geruststellend woordje? of een tip?
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  Sylvana zo 20 jan 2013 - 5:07

Poepen hoeft bij bv ook niet elke dag he, dat is het mooie van bv, dat kan volledig door het lichaam worden opgenomen!

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  tweeling zo 20 jan 2013 - 5:11

Sylvana schreef:Poepen hoeft bij bv ook niet elke dag he, dat is het mooie van bv, dat kan volledig door het lichaam worden opgenomen!

In het begin toch wel? dat zei mijn kraamhulp
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  Eva1985 zo 20 jan 2013 - 5:14

Nee over dat poepen maak ik me ook niet zo'n zorgen..
Ze lijkt er ook verder geen last van te hebben.

Het zullen ook wel de hormonen zijn dat ik zo onzekere muts ben.. bij alles zet ik vraagtekens..

Als ze wakker is denk ik: oh is ze niet teveel wakker?
Als ze slaapt denk ik : oh slaapt ze niet teveel?

Mn vriend zegt ook laat het los.. het gaat prima.. maar ik kan die gedachtes niet zo makkelijk uit zetten...
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  tweeling zo 20 jan 2013 - 5:15

Haha heel herkenbaar, komt goed echt! Na een aantal weken ken je je kindje door en door en ben je veel minder onzeker.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  piene1983 zo 20 jan 2013 - 5:15

Eva1985 schreef:Ja ik vind het inderdaad zo lastig.. wat 'mag' wel/niet? Wat 'hoort' wel/niet?
Ik denk dat ik morgen even mn verloskundige bel.. zij is ook lactatiedeskundige, dus dan zal ik even vragen over die 3 uur ertussen laten.. of dat ik haar vaker moet aanleggen.. of gewoon moet laten slapen.

Ze groeit verder goed.. Zit inmiddels boven haar geboortegewicht. Elke keer als ik haar verschoon heeft ze een plasluier.. Alleen poepen doet ze niet zoveel.. Vorige week zondag heeft ze gepoept en afgelopen donderdag...
Dus ik denk dat ze het wel goed doet op de bv, maarja die onzekerheid van mama he...

Iemand anders nog een geruststellend woordje? of een tip?

Wat mag, wat hoort en wat moet ik? Zo moeilijk! Geloof me, dat blijft! Mijn ervaring is wel dat je eigen gevoel volgen het allerbest is. Heb jij het gevoel dat het niet loopt, dan moet je wat doen. Maak je je nog geen zorgen maar de rest van de wereld wel, volg dan je gevoel. Als jij denkt dat je haar wakker moet maken dan maak je haar wakker. Denk je van niet, dan niet. Geloof me, voel wat je voelt. De wereld zal je anders vertellen, daar laat ik me ook nog door leiden maar gevoel heeft veel te vaak gelijk.

Poepen hoeft met borstvoeding echt niet, daar ben ik wel van overtuigd! Soms krijgen ze genoeg binnen en dan hoeft het poepen gewoon niet.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  piene1983 zo 20 jan 2013 - 5:16

tweeling schreef:Haha heel herkenbaar, komt goed echt! Na een aantal weken ken je je kindje door en door en ben je veel minder onzeker.

Haha, dan zeg ik net het tegenstelde... Bij mij is die onzekerheid gewoon gebleven... Ken mijn zoontje door en door maar toch blijf ik op sommige punten onzeker!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  Vancity_girl zo 20 jan 2013 - 5:20

Als ik me goed herinner van mijn eigen dochter mocht ze vanaf dat ze weer op haar geboorte gewicht zat s'nachts zolang slapen als ze zelf wilde. Dan sliep ze geloof ik iets van 5-6 uurtjes achter elkaar soms. Overdag liet ze er zelf nooit lang tussen zitten, max 3 uur.
Ik zou idd overdag wel die drie uur aanhouden, ook voor je productie en dan de nacht haar zelf laten komen.
Poepen hoeft idd niet elke dag bij BV, hoe dat aan het begin zit weet ik niet, maar dit kindje is al 2 weken oud toch?
Volgens mij loopt het allemaal best goed als ik zo je berichten lees, je moet gewoon nog wat zelfvertrouwen en vertrouwen in je dochter krijgen. Dat komt vanzelf wel. Denk niet dat Fv daar wat aan veranderd, want ook daar lees ik vaak genoeg topics over van onzekere mama's.
Voor je eigen gemoedsrust zou ik idd je verloskundige nog even bellen als zij lactatiekundige is.
En wat betreft wat wel/niet hoort, daar zijn geen regels voor doe gewoon wat goed voelt voor jou en je dochter. Succes!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  Eva1985 zo 20 jan 2013 - 5:34

Vancity_girl schreef:Als ik me goed herinner van mijn eigen dochter mocht ze vanaf dat ze weer op haar geboorte gewicht zat s'nachts zolang slapen als ze zelf wilde. Dan sliep ze geloof ik iets van 5-6 uurtjes achter elkaar soms. Overdag liet ze er zelf nooit lang tussen zitten, max 3 uur.
Ik zou idd overdag wel die drie uur aanhouden, ook voor je productie en dan de nacht haar zelf laten komen.
Poepen hoeft idd niet elke dag bij BV, hoe dat aan het begin zit weet ik niet, maar dit kindje is al 2 weken oud toch?
Volgens mij loopt het allemaal best goed als ik zo je berichten lees, je moet gewoon nog wat zelfvertrouwen en vertrouwen in je dochter krijgen. Dat komt vanzelf wel. Denk niet dat Fv daar wat aan veranderd, want ook daar lees ik vaak genoeg topics over van onzekere mama's.
Voor je eigen gemoedsrust zou ik idd je verloskundige nog even bellen als zij lactatiekundige is.
En wat betreft wat wel/niet hoort, daar zijn geen regels voor doe gewoon wat goed voelt voor jou en je dochter. Succes!

Bedankt voor je antwoord! Ik merk inderdaad dat het gewoon aan mezelf ligt en ik inderdaad wat meer zelfvertrouwen moet krijgen.. Ik ga gewoon overdag die 3 uur aanhouden en 's nachts laat ik het haar zelf regelen. Daar doet ze het volgens mij prima op.
Nu er dus voor zorgen dat ik niet zo onzeker ben.. en inderdaad vertrouwen krijg in mijn dochter.
ik heb mijn verloskundige gemaild, dus ben benieuwd wat zij zegt, maar ik denk dat het wel neerkomt op wat jullie ook zeggen!

In ieder geval bedankt voor jullie geruststellende woorden.. nu mijn onzekerheidknop even vinden en die uitzetten Wink
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  tweeling zo 20 jan 2013 - 5:49

piene1983 schreef:
tweeling schreef:Haha heel herkenbaar, komt goed echt! Na een aantal weken ken je je kindje door en door en ben je veel minder onzeker.

Haha, dan zeg ik net het tegenstelde... Bij mij is die onzekerheid gewoon gebleven... Ken mijn zoontje door en door maar toch blijf ik op sommige punten onzeker!

Op sommige punten ik ook nog wel hoor maar niet meer zoals in het begin.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  piene1983 zo 20 jan 2013 - 6:21

tweeling schreef:
piene1983 schreef:
tweeling schreef:Haha heel herkenbaar, komt goed echt! Na een aantal weken ken je je kindje door en door en ben je veel minder onzeker.

Haha, dan zeg ik net het tegenstelde... Bij mij is die onzekerheid gewoon gebleven... Ken mijn zoontje door en door maar toch blijf ik op sommige punten onzeker!

Op sommige punten ik ook nog wel hoor maar niet meer zoals in het begin.

Dat is waar, minder erg dan in het begin. Het is er echter nog wel, soms erger dan anders maar het is er nog wel.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Borstvoeding.. Empty Re: Wakker maken? Borstvoeding..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum