Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

+11
Darius
studiebol
Slakje
Lenthe
snoezel
Susan
SarahKey
Bruintje Beer
Tania
Flip Fluitketel
Ayla
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 3:41

Ik ben dan geen mama maar ik vroeg het me af.

Als jij je kind tussen 05:00 en 06:00 wakker maakt omdat jij moet gaan werken.
Kleed je het dan aan? Of gewoon in slaapkleding naar de oppas?

En maakt het kindje dan veel mee of slaap het door?

Leg later wel uit waarom ik deze vragen heb Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Ayla wo 30 mei 2012 - 3:43

Ik zou haar gewoon uit bed plukken en in de mc deponeren en naar de oppas rijden. Dochter wordt uit zichzelf rond 8 uur wakker, dus dan zou ze in de auto zo verder tukken. Zou ze uit zichzelf om 6 uur bijv. wakker worden zou ik haar tegen kwart voor 6 wakker maken voor een fles en dan ook meteen naar de oppas, kleed de oppas haar wel aan.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Flip Fluitketel wo 30 mei 2012 - 3:43

Hier gebeurd het niet vaak, maar moeten wij beide vroeg werken. Dan is het dat we haar in pyama naar de oppas en meestal slaapt ze daar nog verder. Ze word later daar aangekleed als ze goed wakker is.

Edit--> Oppas is hier opa en/of oma's.


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op wo 30 mei 2012 - 3:53; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Tania wo 30 mei 2012 - 3:44

Als ik mijn zoontje om die tijd wakker maak is hij daarna klaar wakker. Naar de gastouder wordt hij altijd aangekleed (maar dan gaat hij nooit zo vroeg hoor, dan maak ik hem 6.30 wakker). Heel soms brengen we hem wel is zo vroeg bij mijn ouders dan gaat hij gewoon in pyjama.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 3:44

Ik breng ons kind niet in pyjama naar de oppas, of het moet mijn moeder/schoonmoeder zijn. Ik zorg altijd dat hij aangekleed is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 3:50

Het ligt er ook aan hoe oud het kindje is. Een klein babytje zou ik gewoon in pyjama brengen want die slaapt daarna waarschijnlijk gewoon verder. Een wat ouder kindje zou ik gewoon aankleden. Als S. naar mijn moeder gaat dan kleden we hem altijd gewoon aan en hij krijgt een boterham en wat drinken. Maargoed die moet er op z'n vroegst maar om 7.15 uit en dat is maar 1x in de week/2 weken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Bruintje Beer wo 30 mei 2012 - 3:51

Als we naar de gastouder gaan moeten ze er ook op tijd uit. Meestal rond 6u maar dan kleedt ik ze aan. Gaan ze naar oma dan kleedt ik ze niet aan. Dan doe doet oma dat.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 4:03

Ik heb het dan over een kindje dat een drie maanden oud is.

Even heel kort gezegd

Mijn collega wil geen ochtende meer draaien omdat ze dan haar kindje tussen die tijdstippen moet wakker maken en dat wil ze haar kindje niet aandoen.

En dan oppas is ouders/schoonouders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Tania wo 30 mei 2012 - 4:28

Waldorf schreef:Ik heb het dan over een kindje dat een drie maanden oud is.

Even heel kort gezegd

Mijn collega wil geen ochtende meer draaien omdat ze dan haar kindje tussen die tijdstippen moet wakker maken en dat wil ze haar kindje niet aandoen.

En dan oppas is ouders/schoonouders.

In het geval van mijn zoontje had ik me dat goed voor kunnen stellen. Die sliep zo slecht dat ik blij was als hij sliep en ik had het echt heel vervelend gevonden als ik hem dan zo vroeg wakker had moeten maken.
Bij mijn dochter daarentegen zou ik er geen problemen mee hebben, die slaapt wel weer verder.

Maar goed op mijn werk was het sowieso geen optie om bepaalde diensten niet meer te hoeven werken. Gelukkig past mijn moeder hier thuis op en de andere dagen bracht mijn man mijn zoontje om een uur of 8. Lijkt me ook niet heel reeel van je collega om te eisen, dan moet je ander werk zoeken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  SarahKey wo 30 mei 2012 - 4:33

Waldorf schreef:Ik heb het dan over een kindje dat een drie maanden oud is.

Even heel kort gezegd

Mijn collega wil geen ochtende meer draaien omdat ze dan haar kindje tussen die tijdstippen moet wakker maken en dat wil ze haar kindje niet aandoen.

En dan oppas is ouders/schoonouders.

Dan had ik mijn kindje daar laten slapen ook al zou ik het zelf niet leuk vinden.
Kun je zelf zonder stress wakker worden en naar je werk gaan zo vroeg en je kleintje kan bij opa/oma mooi slapen zonder zo vroeg wakker gemaakte te worden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 4:43

Als je geen keus hebt is er natuurlijk altijd wel en mouw aan te passen. Maar als ik persoonlijk de keuze zou hebben om dan bijvoorbeeld geen ochtenddiensten te draaien, dan zou ik het ook niet doen nee..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Susan wo 30 mei 2012 - 4:47

Ik ben misschien de enige, maar ik kan me dat wel voorstellen van je collega. Al zou ik, als het mijn ouders of schoonouders waren, zou ik denk ik wel vragen of ze dan niet bij mij thuis kunnen komen oppassen. Vroeg opstaan moeten ze dan toch wel als je je kind zo vroeg moet brengen, of je moet twee uur reistijd hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 4:58

op de dag dat ik het vroegst moet beginnen hebben wij het geluk dat mijn schoonmoeder onze dochter op wil komen halen. Ik vind het ook heel erg vervelend ze dochter wakker te moeten maken, als ik de keuze zou hebben om later te beginnen, dan zou ik dat zeker doen. Ik snap je collega dus wel als die mogelijkheid er zou zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  snoezel wo 30 mei 2012 - 4:58

Ik begrijp je collega ook. Ik vind het vervelend als ik L wakker moet maken s ochtends. Als ze wakker wordt, dan is ze ook echt wakker en gaat echt niet verder slapen. Dit is dan later op de dag weer te merken omdat ze dan weer te weinig uren heeft gemaakt... Ik moet 1 keer in de week vroeg weg (rond kwart voor 7) om haar naar mijn schoonmoeder te brengen. Ik kleed haar wel aan, maar bv pap ed krijgt ze nog niet. Zo kan ze zo lang mogelijk slapen en hoef ik haar maar 20 minuten voor vertrek wakker te maken.

L heeft haar slaap ook echt nodig, zeker toen ze kleiner was. Ik werkte toen 3 dagen achter elkaar en ze slaapt sowieso slecht elders. Na die 3 dagen oppas was ze versleten, op en bijna standaard ziek... (ondertemperatuur/koorts)
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 5:08

Ik deed mijn kinderen de kleren aan en liet ze altijd eerst eten. En ze waren wakker en bleven wakker. Alleen toen ze heel klein waren sliepen ze wel weer als ze bij de oppas waren Hier moesten ze 6.30 uiterlijk bij de oppas zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 5:13

O, mijn oudste was trouwens 4 maanden toen ik weer ging werken en om 6.30 onderweg was naar mijn werk. Ik had meestal 3 ochtenden in de week, fijn is anders, maar ik had geen andere keus. Ik moest gewoon alle diensten draaien.

Bij zoon ben ik om die reden oproep gaan doen eerst, toen hij 3 maanden was ben ik weer gaan werken, en toen ze beide wat ouder waren werkte ik weer alle diensten, maar toen raakte ik dus zwanger van de tweeling.

Nu zie ik het gewoon even niet zitten om ze alle 4 voor 6.30 de deur uit te doen, en bovendien moet de oudste ook nog naar school. Dus daarom weer oproep gaan doen, dan zit ik nergens aan vast. Ik werk dan ook vooral avonden en weekenden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Lenthe wo 30 mei 2012 - 5:20

Zou het niet kunnen waarderen als mijn collega geen vroege diensten meer zou willen. Je weet van tevoren dat je in sommige branches wisseldiensten hebt, ook als je kinderen hebt. Als je bepaalde diensten niet wil, dan moet je ander werk zoeken. Ik zou het niet eerlijk vinden als ik alleen maar bepaalde diensten mag draaien, omdat een collega eist dat zij die diensten niet hoeft.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Slakje wo 30 mei 2012 - 5:32

Als we Louise is de ochtend wakker maken dan heeft ze sowieso honger. Dus eerst eten, dan propere kleren en hop naar creche.

Eén keer zijn een vriendin en ik 's avonds nog iets gaan drinken in het café recht over ons. Louise lag al lang te slapen, toen heb ik haar in de draagmand gelegd en mee genomen. Ze sliep lekker verder.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Susan wo 30 mei 2012 - 5:40

Lenthe schreef:Zou het niet kunnen waarderen als mijn collega geen vroege diensten meer zou willen. Je weet van tevoren dat je in sommige branches wisseldiensten hebt, ook als je kinderen hebt. Als je bepaalde diensten niet wil, dan moet je ander werk zoeken. Ik zou het niet eerlijk vinden als ik alleen maar bepaalde diensten mag draaien, omdat een collega eist dat zij die diensten niet hoeft.

Als die collega dat tijdens de sollicitatie zo heeft afgesproken dan is dat iets tussen diegene en de werkgever. Mijn man draait geen late diensten omdat dat met ons gezin niet gaat, maar dat is bij de sollicitatie zo afgesproken. Hij is nooit te beroerd om een extra vroege dienst te draaien, om af en toe in het weekend te werken of om buiten werktijd iets op afstand te doen, maar 's avonds werken gaat niet en daar hebben zijn collega's verder weinig over te zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Tania wo 30 mei 2012 - 5:59

Susan schreef:
Lenthe schreef:Zou het niet kunnen waarderen als mijn collega geen vroege diensten meer zou willen. Je weet van tevoren dat je in sommige branches wisseldiensten hebt, ook als je kinderen hebt. Als je bepaalde diensten niet wil, dan moet je ander werk zoeken. Ik zou het niet eerlijk vinden als ik alleen maar bepaalde diensten mag draaien, omdat een collega eist dat zij die diensten niet hoeft.

Als die collega dat tijdens de sollicitatie zo heeft afgesproken dan is dat iets tussen diegene en de werkgever. Mijn man draait geen late diensten omdat dat met ons gezin niet gaat, maar dat is bij de sollicitatie zo afgesproken. Hij is nooit te beroerd om een extra vroege dienst te draaien, om af en toe in het weekend te werken of om buiten werktijd iets op afstand te doen, maar 's avonds werken gaat niet en daar hebben zijn collega's verder weinig over te zeggen.

Als het tijdens een sollicitatie afgesproken is dan vind ik het een ander verhaal. Maar anders vind ik het eigenlijk niet kunnen (tenminste niet in de zorg waar ik werk). Op mijn vorige werk kregen een stuk of 6 dames tegelijk een baby en onze leidinggevende liet de een zo ongeveer zelf haar rooster maken terwijl een ander niet eens een extra aanvraag mocht hebben. Dat kun je gewoon niet maken.
Bovendien vind ik het ook niet eerlijk als mensen met kinderen geen vroege diensten hoeven te draaien en anderen wel omdat ze toevallig geen kinderen hebben. Die hebben misschien ook wel een reden om liever alleen avonddiensten te draaien maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  studiebol wo 30 mei 2012 - 6:52

Ik snap jouw collega wel als moeder zijnde..

Maar als ik haar collega was zou ik dat echt niet relaxed vinden. Je hebt een baan waarbij je dus blijkbaar ochtendiensten moet draaien. Dat kan je niet steeds door je collega's laten doen, dus dat is gewoon iets wat bij je werk hoort. Als je dat niet wil moet je zelf voor de consequenties op draaien en niet je collega's daar mee opzadelen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Darius wo 30 mei 2012 - 7:12

Ik snap de collega van Waldorf wel: ik zou het ook echt niet leuk vinden om mijn kindje zo vroeg wakker te moeten maken. Dan breng ik liever mijn kinderen de avond ervoor al, zodat ze bij opa en oma kunnen slapen. Is voor alle drie de partijen (mijzelf, het kindje en de opa en oma) een stuk relaxter, denk ik.

Maar, ik vind niet dat de collega dat zomaar opeens kan eisen, dan had ze daar beter eerder over kunnen nadenken. Als er nou echt een verschrikkelijk probleem is waardoor ze echt, echt, echt geen vroege diensten kan draaien, dan vind ik dat ze dit netjes met haar baas moet bespreken en haar baas moet toestemming geven hiervoor. Het verhaal van Tania (?) dat de een haar eigen rooster bepaald en de ander nog niet eens een verzoek ingewilligd krijgt, is natuurlijk weer totaal wat anders.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 7:19

Het ligt namelijk zo.

Voor dat haar kleintje er was had zij de ene week de ochtend en ik de middag. De andere week had zij de middag en ik de ochtend.
En nu ze terug is heeft ze zelf bepaald (zonder overleg met wie dan ook) dat ze liever de middag wou werken dan de ochtend.


kijk ik vind het niet erg. Ik ben dan om 13:00 klaar dus ik kan gaan en staan waar ik wil in de middag en avond. Maar het is meer de manier waarop.


Ik hoorde vandaag ook van haar dat ze geen moeilijke slaper is dus ik snap niet echt waarom zij geen ochtenden meer wilt werken.

Net als nu de zomervakantie dat geeft ook een probleem, zij wilt absoluut drie weken waarvan ik er eigenlijk twee zou willen maar ik verschuif maar een week voor het de zaak niet al te moeilijk te maken.

Maar kijk ik snap het wel met haar kindje maar ook weer niet. Vandaar dat ik jullie mening er over wou horen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Susan wo 30 mei 2012 - 7:24

Als het voor jou geen probleem is om de ochtenddiensten voor je rekening te nemen dan zou ik er niet moeilijk over gaan doen, puur om 'de manier waarop'. Dat vind ik dan echt principieel gezeur. Waarschijnlijk is het voor haar allemaal ook nog heel erg wennen en loopt haar hoofd over omdat het nog erg passen en meten is allemaal, nu heeft ze het even niet zo netjes gebracht als jij graag zou zien en dan zou je daar moeilijk om gaan doen. Zij is enorm uit de brand geholpen met de regeling dat zij 's middags werkt en jij 's morgens, jij vindt dat geen probleem want dan ben je lekker vroeg vrij, everybody happy, toch?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Darius wo 30 mei 2012 - 7:25

Waldorf schreef:Het ligt namelijk zo.

Voor dat haar kleintje er was had zij de ene week de ochtend en ik de middag. De andere week had zij de middag en ik de ochtend.
En nu ze terug is heeft ze zelf bepaald (zonder overleg met wie dan ook) dat ze liever de middag wou werken dan de ochtend.


kijk ik vind het niet erg. Ik ben dan om 13:00 klaar dus ik kan gaan en staan waar ik wil in de middag en avond. Maar het is meer de manier waarop.


Ik hoorde vandaag ook van haar dat ze geen moeilijke slaper is dus ik snap niet echt waarom zij geen ochtenden meer wilt werken.

Net als nu de zomervakantie dat geeft ook een probleem, zij wilt absoluut drie weken waarvan ik er eigenlijk twee zou willen maar ik verschuif maar een week voor het de zaak niet al te moeilijk te maken.

Maar kijk ik snap het wel met haar kindje maar ook weer niet. Vandaar dat ik jullie mening er over wou horen

Als zij dat zonder overleg doet, vind ik dat echt helemaal niet netjes. Zacht uitgedrukt.

Jij hebt zelf geen kinderen, neem ik aan toch? Dan zou ik het zelf ook niet zo erg vinden om alleen de ochtend te werken, idd lekker op tijd klaar. Maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk niet netjes is van jouw collega.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken Empty Re: Kindje tussen 05:00 en 06:00 wakker maken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum