Wat nemen jullie tegen hooikoorts?
+8
ellibre
Novalee
Caro
Ooh La La!
Ibbeltje
Sarah1985
Rush
Coco
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat nemen jullie tegen hooikoorts?
Ik moet zo wat voor mijn man gaan halen voor zijn hooikoorts, maar wat? En haal je dat bij de drogist of apotheek?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Wat nemen jullie tegen hooikoorts?
Pilletjes van de LIDL
€1 en zijn geweldig.
€1 en zijn geweldig.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Pilletjes van de Lidl. Ik neem in de ochtend een halve en voor de nacht een halve. Nadeel ervan is Ik krijg er gigantisch hoofdpijn van.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Ik krijg op recept want niks van kruidvat achting materialen helpt me.
Recept ook niet overigens, als het hek eenmaal van de dam is...
Gast- Gast
Rush schreef:Pilletjes van de LIDL
€1 en zijn geweldig.
Hebben zij die ja? Waar liggen die? Hoe heten die pilletjes?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik heb geen idee waar ze liggen, m`n moeder haalt ze altijd voor me. De naam weet ik ook even niet. Heb ze dit jaar gelukkig nog niet nodig gehad!Ibbeltje schreef:Rush schreef:Pilletjes van de LIDL
€1 en zijn geweldig.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Ik heb geen idee waar ze liggen, m`n moeder haalt ze altijd voor me. De naam weet ik ook even niet. Heb ze dit jaar gelukkig nog niet nodig gehad!Ibbeltje schreef:Rush schreef:Pilletjes van de LIDL
€1 en zijn geweldig.
Jammer, ben wel benieuwd. Ik denk nl dat ik beginnend hooikoorts heb of iig lichte hooikoorts.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Nois heeft hij het al of begint het langzaam op te spelen? Bij o.a het Kruidvat hebben ze Prevalin (voor als het begint op te spelen) en Reactine (als het plotseling hevig optreedt) en Allerfre (als je het standaard ieder jaar heb)
Gast- Gast
Hij heeft het al, hij heeft voornamelijk veel last van zijn ogen. Ik vermoed eigenlijk dat hij het voorgaande jaren ook wel heeft gehad, maar het toen nog voor een andere allergie werd aangezien.
Ik kan dus het beste voor Allerfre gaan dan? Of toch Reactine?
Coco- Ratel
Ik krijg via de huisarts een neusspray waar ik in januari al mee begin zodat er een goed filter is opgebouwd.
Daarnaast gebruik ik antihistaminen (mee begonnen voor andere allergieen, maar werken in combi met de neusspray super goed tegen hooikoorts).
Deze combi werkt eindelijk goed. Voorgaande jaren heb ik alles geprobeerd, maar niks hielp echt.
Daarnaast gebruik ik antihistaminen (mee begonnen voor andere allergieen, maar werken in combi met de neusspray super goed tegen hooikoorts).
Deze combi werkt eindelijk goed. Voorgaande jaren heb ik alles geprobeerd, maar niks hielp echt.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Ooh La La! schreef:Ik krijg via de huisarts een neusspray waar ik in januari al mee begin zodat er een goed filter is opgebouwd.
Zijn dat niet die blauwe tabletjes? Daar heeft hij wel een voorraad van liggen, maar te laks om in te nemen.
Coco- Ratel
Ik heb ook een spray via de huisarts. Kom normaal altijd op de naam, maar nu even niet meer. Maar het is een blauw flesje en het helpt zowel tegen jeukerige ogen als de kriebel in je keel/ neus.
Avamis! Dat was hem! En sindsdien heb ik nergens meer last van. 's ochtends paar keer niezen en ik ben klaar :-)
Avamis! Dat was hem! En sindsdien heb ik nergens meer last van. 's ochtends paar keer niezen en ik ben klaar :-)
Laatst aangepast door Caro op wo 30 mei 2012 - 2:45; in totaal 1 keer bewerkt
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn vriend gebruikt cetrizinetabletjes, die zijn te koop bij de apotheek maar ook voor €1,- bij de Aldi en Lidl.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Nois schreef:Ooh La La! schreef:Ik krijg via de huisarts een neusspray waar ik in januari al mee begin zodat er een goed filter is opgebouwd.
Zijn dat niet die blauwe tabletjes? Daar heeft hij wel een voorraad van liggen, maar te laks om in te nemen.
Mijn pilletjes zijn wit. En heel klein. Staat het niet op het doosje wat voor pilletjes het zijn?
De neusspray die ik krijg heet Fluticason.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Anti histamine is een verzamelnaam voor middelen tegen allergie.
Ik heb Ta.vegil en neusspray via de huisarts, maar dat werkt niet voldoende en heb intussen een ABkuur ivm ontstoken holtes en koorts. Krijg er een injectie Kena.cort als depot als ontstekingsremmer erbij, hopen dat ik dan de zomer goed door kom.
Ik heb Ta.vegil en neusspray via de huisarts, maar dat werkt niet voldoende en heb intussen een ABkuur ivm ontstoken holtes en koorts. Krijg er een injectie Kena.cort als depot als ontstekingsremmer erbij, hopen dat ik dan de zomer goed door kom.
Gast- Gast
Nois schreef:Hij heeft het al, hij heeft voornamelijk veel last van zijn ogen. Ik vermoed eigenlijk dat hij het voorgaande jaren ook wel heeft gehad, maar het toen nog voor een andere allergie werd aangezien.
Dan zou ik voor Reactine gaan !
Gast- Gast
Ik krijg ook 1x per 6 weken een Kenecort injectie, daarnaast dagelijks Taveg.il en Fe.xofenadine (pillen), Budes.onide (neusspray) en oogdruppels waarvan ik de naam even kwijt ben. Gaan allemaal op recept. Ik heb overigens zeer zware hooikoorts, de vrij verkrijgbare middelen hebben bij mij geen enkel effect. Met de combinatie van bovenstaande medicijnen is het draaglijk, maar heb ik nog wel klachten.Stofzuiger schreef:Ik heb Ta.vegil en neusspray via de huisarts, maar dat werkt niet voldoende en heb intussen een ABkuur ivm ontstoken holtes en koorts. Krijg er een injectie Kena.cort als depot als ontstekingsremmer erbij, hopen dat ik dan de zomer goed door kom.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Fe.xofenadine deed bij mij echt niks. Ta.vegil ook echt te weinig om normaal op te functioneren.ellibre schreef:Ik krijg ook 1x per 6 weken een Kenecort injectie, daarnaast dagelijks Taveg.il en Fe.xofenadine (pillen), Budes.onide (neusspray) en oogdruppels waarvan ik de naam even kwijt ben. Gaan allemaal op recept. Ik heb overigens zeer zware hooikoorts, de vrij verkrijgbare middelen hebben bij mij geen enkel effect. Met de combinatie van bovenstaande medicijnen is het draaglijk, maar heb ik nog wel klachten.Stofzuiger schreef:Ik heb Ta.vegil en neusspray via de huisarts, maar dat werkt niet voldoende en heb intussen een ABkuur ivm ontstoken holtes en koorts. Krijg er een injectie Kena.cort als depot als ontstekingsremmer erbij, hopen dat ik dan de zomer goed door kom.
Hoeveel Ke.nacort krijg jij?
Gast- Gast
Hier word aerius, xyzall of tavegil via de HA gebruikt.. Werkt goed in elk geval!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Mijn man gebruikt al 4 jaar aerius ( via HA ) en helpt heel goed. Hij begint altijd al optijd in het seizoen met die pilletjes.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik neem Avamys en cetirizine tabletjes, beiden op recept
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
40mg, 1x per 6 weken van april t/m september. Taveg.il werkt bij mij ook beter dan Fe.xofenadine, maar daar ben ik een paar keer enorm suf van geworden, en in combinatie met alcohol word ik er zo stoned als een garnaal van, dus als ik nog moet rijden of wil gaan drinken neem ik toch Fe.xofenadine. Het werkt overigens alleen echt in combinatie bij mij, de pillen alleen helpen totaal niet.Stofzuiger schreef:Fe.xofenadine deed bij mij echt niks. Ta.vegil ook echt te weinig om normaal op te functioneren.
Hoeveel Ke.nacort krijg jij?
Dit jaar heb ik overigens nog geen Ke.nacort gehad, omdat langdurig gebruik tot osteoporose leidt en ik daar ook niet echt op zit te wachten. Wilde het daarom een hooikoortsseizoen zonder proberen. Sinds eind vorige week heb ik echter zoveel last dat ik morgen toch maar Ke.nacort ga halen.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Mirjam4you schreef:Mijn man gebruikt al 4 jaar aerius ( via HA ) en helpt heel goed. Hij begint altijd al optijd in het seizoen met die pilletjes.
Ik heb ook altijd aerius en die helpen bij mij inderdaad ook. Al heb ik sinds deze week zo'n zonder merknaam. Voor mijn gevoel werkt de aerius toch beter, maar eerst de eerste paar dagen maar eens afwachten.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Ik heb Allefre gehaald en zijn ogen zijn al een heel stuk opgeknapt na 1 tabletje.
Coco- Ratel
Ik haal altijd cetrizinetabletjes bij de aldi. 7 pilletjes voor maar 1 euro!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zouden jullie dit risico nemen?
» Weekendje weg, wat nemen jullie mee aan speelgoed?
» Wat voor tas nemen jullie mee naar je werk?
» welke agenda nemen jullie voor 2012
» Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?
» Weekendje weg, wat nemen jullie mee aan speelgoed?
» Wat voor tas nemen jullie mee naar je werk?
» welke agenda nemen jullie voor 2012
» Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: