Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wiegen dood

+3
Teddyaapje
meisjesmama
majo8782
7 plaatsers

Ga naar beneden

wiegen dood Empty wiegen dood

Bericht  majo8782 wo 19 jan 2011 - 6:31

Hoi meiden,

Wat ik me wel eens afvraag, zijn jullie nooit bang dat jullie baby zich 's nachts omdraaid en het hoofdje niet op kan tillen en stikt?
Zo ja, wat doe je hier tegen?

majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 6:35

Nee, ze is sterk genoeg in haar nekje om haar hoofdje op te tillen. Toen ze dat nog niet kon, kon ze ook nog niet rollen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 6:37

Ik ben daar wel bang voor geweest, zoals bijna elke moeder, maar ik heb me er niet op gefocussed.

Als je gewoon de richtlijnen volgt (kindje bij je op de kamer, niet bij je in bed nemen, niet roken waar de baby bij is, goed ademend matras/dekentje) dan heb je gedaan wat je kon. Als je je er blind op gaat staren dat je baby kan overlijden aan wiegendood doe je zelf geen oog meer dicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  meisjesmama wo 19 jan 2011 - 6:38

Ja de angst heb ik wel gehad maar niet teveel bij nagedacht maar als mijn jongste straks draait van rug naar buik leggen we haar in de snoozzz die hebben we in bed gehad om haar op haar zij te laten slapen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Teddyaapje wo 19 jan 2011 - 6:45

Nee hier ben ik nooit bang voor geweest. Ons zoontje had al vrij snel sterke nekspieren en kan zich nog niet op zn buik rollen. Ik moet wel toegeven dat ik wel eens ben gaan kijken of nog alles goed was als hij sliep en ik hem lang niet gehoord had.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  loesje wo 19 jan 2011 - 6:57

Ik ben hier wel bang voor geweest toen hij zijn hoofdje nog niet goed kon optillen. Maar nu kan hij al lang z'n hoofd goed optillen en draaien en ben ik er niet bang meer voor.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  majo8782 wo 19 jan 2011 - 7:22

meisjesmama schreef:Ja de angst heb ik wel gehad maar niet teveel bij nagedacht maar als mijn jongste straks draait van rug naar buik leggen we haar in de snoozzz die hebben we in bed gehad om haar op haar zij te laten slapen.

ik heb nog geen kinderen, maar ik weet zeker dat ik een persoon ben die daar echt nachtenlang niet van zal slapen. Die snoozzz, nog nooit van gehoord maar volgens mij echt een goede oplossing!
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  PapillonRose wo 19 jan 2011 - 7:30

Ik ben er ergens wel bang voor, omdat er toch een (kleine) kans is dat het gebeurt. Wel doe ik er alles aan om het te voorkomen, meer kun je als ouder helaas niet doen.

Plus dat ik via de zorgverzekeraar een gratis nannycare kon bestellen, dat geeft me toch weer een extra stukje gerustheid. Niet dat zo'n ding kan voorkomen dat er iets gebeurt, maar als er dan wat gebeurt hoort hij het te signaleren. En zelf altijd alert blijven, als je je aan de richtlijnen voor veilig slapen houdt dan doe je er het maximale aan.

Maar het blijft een eng idee natuurlijk, liever niet teveel aan denken Rolling Eyes
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 7:36

Ik was daar bij de eerste heel bang voor, was bijna een obsessie. We woonden toen in een huis waar een raam zat tussen de woonkamer en zijn slaapkamer, en ik keek letterlijk elke tien minuten of hij nog ademde. Toen we zijn verhuisd kon ik hem niet meer zien dus toen had ik geen keuze meer en toen heb ik het los kunnen laten. Toen was hij zes maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Tazz wo 19 jan 2011 - 7:36

Nee ben daar eigenlijk nooit bang voor geweest, wel voor wiegendood opzich, dat ze opeens niet meer ademen. Maar niet dat ze opeens om zouden draaien en dan hun hoofdje niet meer op konden tillen en zouden stikken. Mijn dochtertje kon eerst nog niet omdraaien toen ze haar hoofd al wel kon optillen. En mijn zoontje kan vanaf dag 1 al zijn hoofdje optillen en kan ook nog niet draaien.

p.s. Wiegendood is 1 woord.

edit: ik ga wel regelmatig even kijken als hij ligt te slapen eigenlijk om de twee uur wel. Bij mijn dochtertje doe ik dat niet meer, alleen heel af en toe nog als ik zo'n gevoel krijg.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  meisjesmama wo 19 jan 2011 - 8:07

majo8782 schreef:
meisjesmama schreef:Ja de angst heb ik wel gehad maar niet teveel bij nagedacht maar als mijn jongste straks draait van rug naar buik leggen we haar in de snoozzz die hebben we in bed gehad om haar op haar zij te laten slapen.

ik heb nog geen kinderen, maar ik weet zeker dat ik een persoon ben die daar echt nachtenlang niet van zal slapen. Die snoozzz, nog nooit van gehoord maar volgens mij echt een goede oplossing!

Als je via G.oogle zoekt kan je zien dat het een veilige manier is om je kindje "vast" in bed te leggen. En aangezien onze dochter iets achter loopt in haar ontwikkeling omdat ze haar hoofd niet goed kan optillen ivm haar gewicht. Vinden wij het geen fijn idee dat ze op haar buik rolt.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 8:47

Ik ben wel eens bang geweest voor wiegendood, dat heeft elke moeder wel eens denk ik, maar dit hoeft niet te komen door het stikken in het matrasje. Ze kunnen ook ineens stoppen met ademhalen.
Ik was dus niet zozeer bang dat ze zich niet meer zouden kunnen omdraaien ofzo, wel voor een plotselinge ademstilstand bijv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 8:50

_MamaRosa_ schreef:Ik ben wel eens bang geweest voor wiegendood, dat heeft elke moeder wel eens denk ik, maar dit hoeft niet te komen door het stikken in het matrasje. Ze kunnen ook ineens stoppen met ademhalen.
Ik was dus niet zozeer bang dat ze zich niet meer zouden kunnen omdraaien ofzo, wel voor een plotselinge ademstilstand bijv.

+1.
Heel stiekem is er nog altijd een stemmetje in mijn achterhoofd dat zegt dat ze niet meer ademen als ik 's avonds nog even kijk hoe ze liggen te slapen Rolling Eyes . Heel bizar vind ik dat. Ik probeer die angst ook altijd te negeren, het is echt een nare gedachte.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 8:57

Tazz schreef:Nee ben daar eigenlijk nooit bang voor geweest, wel voor wiegendood opzich, dat ze opeens niet meer ademen. Maar niet dat ze opeens om zouden draaien en dan hun hoofdje niet meer op konden tillen en zouden stikken. Mijn dochtertje kon eerst nog niet omdraaien toen ze haar hoofd al wel kon optillen. En mijn zoontje kan vanaf dag 1 al zijn hoofdje optillen en kan ook nog niet draaien.

p.s. Wiegendood is 1 woord.

edit: ik ga wel regelmatig even kijken als hij ligt te slapen eigenlijk om de twee uur wel. Bij mijn dochtertje doe ik dat niet meer, alleen heel af en toe nog als ik zo'n gevoel krijg.

dat dus

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 9:02

Ja daar ben ik wel erg bang voor, heel bang zelfs. Niet zozeer dat ze omrolt en haar hoofdje niet kan optillen want ze kan nog niet rollen en als ze op haar buik ligt laat ze zich wel horen. Ik ben meer bang voor een ademstilstand gezien het feit dat ze zware medicijnen gebruikt waaronder slaapmedicatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 9:05

Minneke schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ik ben wel eens bang geweest voor wiegendood, dat heeft elke moeder wel eens denk ik, maar dit hoeft niet te komen door het stikken in het matrasje. Ze kunnen ook ineens stoppen met ademhalen.
Ik was dus niet zozeer bang dat ze zich niet meer zouden kunnen omdraaien ofzo, wel voor een plotselinge ademstilstand bijv.

+1.
Heel stiekem is er nog altijd een stemmetje in mijn achterhoofd dat zegt dat ze niet meer ademen als ik 's avonds nog even kijk hoe ze liggen te slapen Rolling Eyes . Heel bizar vind ik dat. Ik probeer die angst ook altijd te negeren, het is echt een nare gedachte.


Ik heb dat net zo. Ik kijk ook altijd even om de deur. Anders lig ik niet lekker in bed. Maar ik denk dat het wel normaal is, mijn moeder deed dat ook altijd bij ons, ook toen we al wat ouder waren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Bolleke wo 19 jan 2011 - 10:50

Ik ga nu nog wel eens kijken als ik het niet vertrouw of als ik een raar gevoel heb. Dat kan al komen omdat ik zelf naar heb gedroomd (droom nogal vaak dat een dierbare van mij overlijdt) en dat deed ik ook toen hij een baby was, ik was niet zo zeer bang voor wiegendood omdat je dat heel vaak niet zelf in de hand hebt, en als het gebeurd had je er vaak weinig tegen kunnen doen. Maar heb wel regelmatig gecontroleerd en doe dat nu nog af en toe.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 20:47

Ik stop ze iedere avond nog even in voordat ik naar bed ga. Maar ik ben nooit bang geweest voor wiegendood, wel voor andere dingen waardoor ik vaak bij ze ging kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 21:16

Ja want dit is bij mijn zusje gebeurd.

Heb zelf geen kindjes maar vind het altijd eng bij andere kindjes en kijk dan of ze wel ademen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wiegen dood Empty Re: wiegen dood

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum