Fibromyalgie en het weer
+4
SoGood
Angela_1986
mii_joyce
Marin
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Fibromyalgie en het weer
Ik wilde even om ervaringen van anderen vragen. Of jullie merken dat het weer zo beinvloedbaar is op jullie lichaam met fibromyalgie. Ik hoor wel vaker namelijk, dat dat grote invloed kan hebben, een Amerikaanse kennis van me heeft dit ook heel sterk, en ik merk het zelf ook. Zij woont in een wat warmer gebied en schrijft altijd dat ze erg veel baat heeft bij warmer weer.
Toen het weer om ging slaan vorige week heb ik namelijk echt vre-se-lijke pijn gehad. Hele lichaam op slot, vreselijke pijnen, achterstevoren, ondersteboven in bed liggen, niks hielp..
En nu sinds een paar dagen nu het warmer weer is...Wow. Ik ben gewoon pijnvrij al een paar dagen. Ik merkte het ineens toen ik stuiterde van de energie, ik ben er nu al drie avonden achter elkaar op uit geweest, heb energie over, heb gewoon geen pijn.. ineens valt het me heel erg op. Komt dat nou echt omdat het een gemoedelijkere temperatuur is? Nou moet ik wel zeggen dat ik niet heel veel in de echte warmte heb gezeten, want ik hoorde al van iemand anders dat zij echt juist last heeft van de erge warmte, dat het weer te veel is. Nou kan ik sowieso goed tegen warmte, en ben ik niet veel buiten geweest behalve 's avonds dus de hort op. Maar wow, ik ben er echt van onder de indruk, gewoon al drie dagen pijnvrij.
Vraag me af of anderen dit ook zo ervaren. Het schijnt inderdaad toch wel dat het er mee te maken heeft geloof ik. Dus wat mij betreft mag het wel even zo blijven, ik heb gewoon ineens energie!
Toen het weer om ging slaan vorige week heb ik namelijk echt vre-se-lijke pijn gehad. Hele lichaam op slot, vreselijke pijnen, achterstevoren, ondersteboven in bed liggen, niks hielp..
En nu sinds een paar dagen nu het warmer weer is...Wow. Ik ben gewoon pijnvrij al een paar dagen. Ik merkte het ineens toen ik stuiterde van de energie, ik ben er nu al drie avonden achter elkaar op uit geweest, heb energie over, heb gewoon geen pijn.. ineens valt het me heel erg op. Komt dat nou echt omdat het een gemoedelijkere temperatuur is? Nou moet ik wel zeggen dat ik niet heel veel in de echte warmte heb gezeten, want ik hoorde al van iemand anders dat zij echt juist last heeft van de erge warmte, dat het weer te veel is. Nou kan ik sowieso goed tegen warmte, en ben ik niet veel buiten geweest behalve 's avonds dus de hort op. Maar wow, ik ben er echt van onder de indruk, gewoon al drie dagen pijnvrij.
Vraag me af of anderen dit ook zo ervaren. Het schijnt inderdaad toch wel dat het er mee te maken heeft geloof ik. Dus wat mij betreft mag het wel even zo blijven, ik heb gewoon ineens energie!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Fibromyalgie en het weer
Dr. Oz heeft hier een aantal maanden geleden een show aan gewijdt. Het schijnt dat als je al last hebt van iets, dat het weer ervoor kan zorgen dat je er juist meer of minder last van hebt. Dus ik geloof ook van harte dat dit waar is.
Zelf heb ik last van een spier in mijn bovenbeen. Met herfstweer is hij dusdanig aanwezig dat ik wel wil kromliggen. Maar met deze temperaturen, helemaal geen last van. Net alsof het dan loskomt.
Meer weet ik er ook niet van, maar moest opeens aan Dr. Oz denken.
Zelf heb ik last van een spier in mijn bovenbeen. Met herfstweer is hij dusdanig aanwezig dat ik wel wil kromliggen. Maar met deze temperaturen, helemaal geen last van. Net alsof het dan loskomt.
Meer weet ik er ook niet van, maar moest opeens aan Dr. Oz denken.
Gast- Gast
Oh even kijken of ik die ergens terug kan vinden op de website of iets er over.
Ik was gewoon met name zo verbaasd, ineens realiseerde ik het me gisteren.. Ik stond echt letterlijk om 12 uur nog te stuiteren door het huis en m'n vriend was doodop en ik snapte gewoon niet waarom ik nog zo energiek was. En ineens realiseerde ik me: Ik heb gewoon geen pijn. Hee, en gisteren ook niet. Ik vind het echt een gekke gewaarwording, het voelt zo 'kaal' en ik ben zo druk Alsof er echt een last van m'n schouders valt. Ik geniet er maar even van
Ik was gewoon met name zo verbaasd, ineens realiseerde ik het me gisteren.. Ik stond echt letterlijk om 12 uur nog te stuiteren door het huis en m'n vriend was doodop en ik snapte gewoon niet waarom ik nog zo energiek was. En ineens realiseerde ik me: Ik heb gewoon geen pijn. Hee, en gisteren ook niet. Ik vind het echt een gekke gewaarwording, het voelt zo 'kaal' en ik ben zo druk Alsof er echt een last van m'n schouders valt. Ik geniet er maar even van
Marin- Lady Post-a-lot
Ik wist helemaal niet dat jij Fibromyalgie hebt joh! Ik kan me goed voorstellen dat als je geen pijn hebt dat dat veel energie scheelt. Fijn! Dan hoop ik voor je dat het nog lang mooi weer blijft.
Gast- Gast
Powerbabe schreef:Ik wist helemaal niet dat jij Fibromyalgie hebt joh! Ik kan me goed voorstellen dat als je geen pijn hebt dat dat veel energie scheelt. Fijn! Dan hoop ik voor je dat het nog lang mooi weer blijft.
Ik wil niemand teleurstellen. Maar dinsdag is het nog maar 17 graden op zijn hoogst.
Mensen met Astma zijn gebaadt bij een zeer lage temperatuur. En mensen met spierproblemen meestal bij hogere temperaturen. Ik vind het wel 'grappig' om te merken hoe het lichaam werkt. Dr. Oz's zijn programma heb ik toen ook veel gevolgd. Maar ben inmiddels alweer de interesse verloren.
Gast- Gast
Hey Marin,
Kijk je wel een beetje uit? Hoe fijn het ook kan zijn nu, spaar wel wat energie, straks heb je misschien ineens wel weer veel pijn en dan kan je dat hard gebruiken
Spreek uit ervaring, alleen ken ik mijn grenzen nog niet en heb nog niet zo lang de diagnose.
Heb zelf met koud weer er zeker meer last van maar als het zo benauwd en warm is al van de week ook, dan zetten m'n vingers zo op dat ik ze bijna niet meer kan bewegen.
Maar ik geloof dus zeker dat het weer er wel mee te maken heeft, maar wil je waarschuwen niet overmoedig te worden
Kijk je wel een beetje uit? Hoe fijn het ook kan zijn nu, spaar wel wat energie, straks heb je misschien ineens wel weer veel pijn en dan kan je dat hard gebruiken
Spreek uit ervaring, alleen ken ik mijn grenzen nog niet en heb nog niet zo lang de diagnose.
Heb zelf met koud weer er zeker meer last van maar als het zo benauwd en warm is al van de week ook, dan zetten m'n vingers zo op dat ik ze bijna niet meer kan bewegen.
Maar ik geloof dus zeker dat het weer er wel mee te maken heeft, maar wil je waarschuwen niet overmoedig te worden
mii_joyce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Ik merk het verschil ook duidelijk hoor, vooral 's morgens met opstaan, dat gaat lang niet zo moeizaam als met kouder/vochtiger weer.
De temperatuur is inderdaad van invloed maar volgens mij zit het verschil ook in het soort weer; 8 graden en droog is voor mij beter dan 12 graden met de hele dag regen bij wijze van.
Helaas heeft het weer geen invloed op mijn H.MS en heb ik daar nog wel gewoon last van. Maar gelukkig is het nu alleen dat en niet H.MS én F.ybro
De temperatuur is inderdaad van invloed maar volgens mij zit het verschil ook in het soort weer; 8 graden en droog is voor mij beter dan 12 graden met de hele dag regen bij wijze van.
Helaas heeft het weer geen invloed op mijn H.MS en heb ik daar nog wel gewoon last van. Maar gelukkig is het nu alleen dat en niet H.MS én F.ybro
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Maura schreef:Powerbabe schreef:Ik wist helemaal niet dat jij Fibromyalgie hebt joh! Ik kan me goed voorstellen dat als je geen pijn hebt dat dat veel energie scheelt. Fijn! Dan hoop ik voor je dat het nog lang mooi weer blijft.
Ik wil niemand teleurstellen. Maar dinsdag is het nog maar 17 graden op zijn hoogst.
Mensen met Astma zijn gebaadt bij een zeer lage temperatuur.
Dit is niet waar hoor. Ik heb astma en het ligt bij mij eerder aan luchtvochtigheid.
Gast- Gast
mii_joyce schreef:
Dank je voor de waarschuwing, dat is wel slim. Ik merk dat ik nu ook wel weer iets van pijn heb vanochtend, in m'n handen en nek met name, dus hoop dat het met het inpakken van dozen niet erger wordt. Maar goed, dat zien we wel weer. In elk geval goed genoeg reden om ook nog even van de zon te genieten morgen Ik ga er eens op letten of ik merk of het dan weer erger wordt bij slechter weer.
Angela, bah vervelend dat het bij de H.MS niet werkt. Maar toch fijn dat het niet en en is.
Edit: En PB, ja ik dénk dat ik het heb hoor. Het beeld wat ik heb komt in elk geval erg overeen er mee, met de tenderpoints en pijnen en gevoeligheid enzo, alleen is het nooit officieel gediagnosticeerd.
Marin- Lady Post-a-lot
Hoe lager de temperatuur hoe meer last ik heb van mijn astma. Koude tempraturen slaan meteen op mijn longen. Als ik een heel koud glas drinken op heb merk ik het al.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik functioneer sowieso beter als 't zonnig en warm is. Pijn daarin merk ik geen hele grote verschillen, wel in bewegelijkheid en ontspanning. Echt koud weer heeft wel invloed, dan ben ik soms bijna niet in veweging te krijgen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook meer energie (en minder pijn) met mooi weer, gewoon omdat de hele sfeer beter is en ik beter in mijn vel zit. Meer ontspanning, mensen zijn vrolijker, meer leuke dingen doen, ben meer buiten, beweeg meer. Allemaal dingen die ene positief effect hebben. Ik denk eigenlijk dat je je pijn ergens ook gewoon voor een groot deel "vergeet".
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Het is een algemeen feit dat warmte weldadig is voor je gewrichten en je spieren. Dus ja warm weer is goed voor mensen met iedere vorm van reuma. Ik heb zelfs reumatoïde artritis en ik merk ook dat mijn lijf me meer rust gunt met warm weer. Ik zeg gewoon van genieten zolang het duurt. Ik neem het er nu ook extra van
Gast- Gast
Met de warmte van afgelopen dagen heb ik ook veel minder last van mijn gewrichten. Maar merk inderdaad wel dat ik moet uitkijken met te fanatiek aan de slag te gaan, de klap komt dan alsnog later.
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Helaas werkt het voor mij niet, het warme weer. Ik ga juist kapot van de pijn nu, het benauwde drukkende weer zorgt voor zoveel vocht... Een temperatuur of 20 met een zonnetje is vaak het fijnst. In bv. Turkije had ik geen last van de warmte, toen vond ik het juist wel lekker
Gast- Gast
Ik heb dat ook hoor! Als het warmer is gaat het ook beter dan wanneer het kouder is of vochtig weer.
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Fibromyalgie
» Fibromyalgie
» Medicatie bij Fibromyalgie
» Voor de meiden met fibromyalgie
» Fibromyalgie zit niet tussen je oren
» Fibromyalgie
» Medicatie bij Fibromyalgie