Zwangerschapsverlof delen
+18
nillis
snoezel
Parisienne
L!ND@
PiP
Tiara
Twellie
SarahKey
ekjir@M
Susan
Printje
Annie24
studiebol
Sanne
mzcharlotte
Tania
Viva
Annemie
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Zwangerschapsverlof delen
Een man zou gewoon meer dagen moeten krijgen. 2 dagen gaan nergens over. Mijn man heeft trouwens sinds vorig jaar recht op 1 week betaald verlof, staat in zijn cao. Dat was wel heel fijn!
Gast- Gast
Jolicious: dat is fijn zeg, een hele week!
Hier had mijn man geen eens recht op twee dagen.
Hij heeft toen de herfstvakantie 4 dagen doorgewerkt zodat hij die 4 dagen vrij had na de bevalling.
Hier had mijn man geen eens recht op twee dagen.
Hij heeft toen de herfstvakantie 4 dagen doorgewerkt zodat hij die 4 dagen vrij had na de bevalling.
Jetje schreef:Voor mezelf had ik die weken wel nodig om te herstellen en een ritme te krijgen met ons kindje.
Sowieso het idee dat je dan je kindje nog jonger naar een opvangadres moet brengen staat mij niet aan. Dan zou ik 4 weken aan mijn man 'geven', dat betekent dat je een baby van ongeveer 6 weken oud naar een opvang gaat brengen?
Ik vind het gewoon meer dan belachelijk dat een man maar 2 dagen krijgt. HALLO, alsof zijn leven niet op zijn kop staat. De regering zou daar eens over na moeten denken en niet meteen weer ten koste van... maar gewoon eens omdat dat in deze tijd veel logischer is. Vrouwen werken nou eenmaal meer en mannen zijn meer thuis bij de kinderen dan 'vroeger'. Die twee dagen zij echt zo achterhaald.
Een kindje hoeft dan niet met 6 weken al naar de opvang, want papa is dan thuis
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Annie24 schreef:Jetje schreef:Voor mezelf had ik die weken wel nodig om te herstellen en een ritme te krijgen met ons kindje.
Sowieso het idee dat je dan je kindje nog jonger naar een opvangadres moet brengen staat mij niet aan. Dan zou ik 4 weken aan mijn man 'geven', dat betekent dat je een baby van ongeveer 6 weken oud naar een opvang gaat brengen?
Ik vind het gewoon meer dan belachelijk dat een man maar 2 dagen krijgt. HALLO, alsof zijn leven niet op zijn kop staat. De regering zou daar eens over na moeten denken en niet meteen weer ten koste van... maar gewoon eens omdat dat in deze tijd veel logischer is. Vrouwen werken nou eenmaal meer en mannen zijn meer thuis bij de kinderen dan 'vroeger'. Die twee dagen zij echt zo achterhaald.
Een kindje hoeft dan niet met 6 weken al naar de opvang, want papa is dan thuis
Haha ja zo kan je het ook doen. Ik had meer bedacht dat hij ook net na de geboorte thuis zou zijn, zodat je met het hele gezin bent zeg maar...
Gast- Gast
Over het feit dat je moet wennen en daarom niet wil delen vind ik een beetje onzin.
Je partner moet natuurlijk net zo goed wennen aan de nieuwe situatie.
Ik vind dat je als vrouw zijnde gewoon recht hebt op minimaal de tijd die er nu ook voor staat en dat de man wat meer dagen moet krijgen. Nu had mijn man veel dagen opgespaard waardoor hij 4 weken vrij was.
Maar niet elke man heeft die mogelijkheid.
Je partner moet natuurlijk net zo goed wennen aan de nieuwe situatie.
Ik vind dat je als vrouw zijnde gewoon recht hebt op minimaal de tijd die er nu ook voor staat en dat de man wat meer dagen moet krijgen. Nu had mijn man veel dagen opgespaard waardoor hij 4 weken vrij was.
Maar niet elke man heeft die mogelijkheid.
Gast- Gast
Ik vind dat helemaal geen onzin. In ons geval ben ik degene die maar twee middagen werkt en voor de rest thuis is bij Siem. Mijn man werkt 40 uur en hij helpt wel mee maar de meeste zorg doe ik.
Ja dan vind ik dat ik het recht heb om meer weken thuis te mogen zijn om oa te wennen aan een baby in huis.
Ja dan vind ik dat ik het recht heb om meer weken thuis te mogen zijn om oa te wennen aan een baby in huis.
Dat scheelt misschien inderdaad. Mijn man werkt `s avonds en is overdag meer bij de kinderen dan ik.
Ik vond het zelf wel heel fijn dat hij de eerste 4 weken vrij was. (bij H en bij A)
Zo kon hij meteen alles leren/oefenen en zeker bij de eerste wennen, zo'n klein baby'tje in huis.
Ik vond het zelf wel heel fijn dat hij de eerste 4 weken vrij was. (bij H en bij A)
Zo kon hij meteen alles leren/oefenen en zeker bij de eerste wennen, zo'n klein baby'tje in huis.
Gast- Gast
Sanne schreef:Ik zei eerst heel enthousiast tegen mijn vriend dat ik het een heel goed plan vond. Om vervolgens eerlijk te zeggen dat ik mijn weken wel lekker voor mezelf houd...
+ 1, maar vind wel dat mijn vriend wel langer verlof als twee dagen verdiend
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
TBIB schreef:Dat scheelt misschien inderdaad. Mijn man werkt `s avonds en is overdag meer bij de kinderen dan ik.
Ja dan is het ook wel anders. Hier is mijn man in het weekend de hele dag bij hem maar goed dan loop ik ook nog rond
Die 4 dagen hier heeft mijn man ook nodig gehad om alles te leren. Met 2 dagen weekend erbij was hij 6 dagen vrij. Twee weken aan het werk en toen weer een week vrij.
Maar wat liep hij de eerste weken met wallen onder zijn ogen van het slaapgebrek Ik ook hoor daar niet van maar ik hoefde er om 6 uur niet persé uit.
Heerlijk zeg 4 weken vrij na de geboorte!
4 weken vrij is echt luxe TBIB! Mijn man heeft een eigen bedrijf en heeft in principe nergens recht op voor zover ik weet. Dat betekent dat hij dus gewoon zonder inkomsten zit naarmate hij langer thuis blijft. Er bestaat wel een verlofregeling voor zwangere vrouwen, maar volgens mij niks voor mannen die net vader zijn geworden
(Als dat wel bestaat, hoor ik het uiteraard heel graag).
(Als dat wel bestaat, hoor ik het uiteraard heel graag).
Gast- Gast
Ik heb het gelezen, maar ik zou dit niet willen. Niet dat ik mijn vriend geen vrije dagen gun, maar ik heb de tijd na de zwangerschap echt nodig gehad. Ik heb na mijn verlof ook nog 2 weken vakantie gehad. Ik vind dat ze voor de vaders meer dagen moeten regelen. 2 dagen is eht niks. En nu is ons zoontje bijna 10 maanden en begin ik me weer een beetje mezelf te voelen. Laat staan dat ik dan ook nog moet gaan delen.
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Laat ze de mannen gewoon meer dagen geven ipv 2 dagen.
Eens
Gast- Gast
Ik vind het idee op zich van zelf indelen wel prima, maar vind dat er dan minimaal 2 weken extra flexibel bijkomen. Dus man altijd 2 dagen, vrouw altijd 10 weken na de geboorte, en dan bijvoorbeeld een aantal weken zelf te verdelen. Dan hebben de vrouwen de kans om te herstellen. En kunnen ouders zelf kijken of ze het gebruiken om beide te wennen thuis, of een van beide langer verlof.
hier ook een man die eerste keer 7wkn thuis was (vanaf week voor geboorte, uitgerekende datum) beetje voor eigen bedrijf moest werken, maar dat was zo'n 10 uur per week zelf in te delen zeg maar, en veel vanuit huis.
2e x was hij 4 weken vrij bij zijn vaste werk en ging hij daar waar het kon wel naar eigen kantoor, meestal in de middag als ik ging rusten 2-3 uurtjes, als Joris ook op bed lag.
Beide erg prettig overigens ervaren, zoveel tijd samen te hebben.
hier ook een man die eerste keer 7wkn thuis was (vanaf week voor geboorte, uitgerekende datum) beetje voor eigen bedrijf moest werken, maar dat was zo'n 10 uur per week zelf in te delen zeg maar, en veel vanuit huis.
2e x was hij 4 weken vrij bij zijn vaste werk en ging hij daar waar het kon wel naar eigen kantoor, meestal in de middag als ik ging rusten 2-3 uurtjes, als Joris ook op bed lag.
Beide erg prettig overigens ervaren, zoveel tijd samen te hebben.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind het goed dat de mogelijkheid er zou komen.
Ik vind die weken voor mezelf te lang, ben ook na de geboorte van O. 2 weken eerder weer begonnen met werken.
Ik had nog geen verlof toen hij werd geboren en 16 weken verlof vond ik echt heel veel, na een week of 10-12 had ik zoiets van... laat me maar weer werken. Ik wilde weer onder de mensen zijn, niet alleen over baby's praten etc.
Ik heb mijn baas toen opgebeld en gevraagd of ik eerder mocht komen, ik moet 2x 2 dagen eerder komen maar dat was meer op therapeutische basis omdat ze toch geld krijgen van het UWV en mij verder niet "mogen" indelen.
Mijn man zou overigens geen gebruik maken van de overige weken. Zijn werk laat dat niet toe. Hij kon bij 2 vd 3 kinderen zelfs zijn 2 dagen niet opmaken direct in de kraamweek.
Nu krijgen we net als bij de 1e een zomerkindje en in juli en aug is hij altijd zo goed als vrij qua concerten, dus dan zal hij vaker bij ons zijn. Zijn eerste concerten zijn een paar dagen na mijn uitgerekende datum en in heel september heeft hij maar heel weinig dagen niets gepland staan dus vanaf dan komt het toch echt weer op mij aan.
Ergens hoop ik zelf dat ons kindje met 38 of 39 weken ofzo al komt zodat we even samen hebben...
Ik vind die weken voor mezelf te lang, ben ook na de geboorte van O. 2 weken eerder weer begonnen met werken.
Ik had nog geen verlof toen hij werd geboren en 16 weken verlof vond ik echt heel veel, na een week of 10-12 had ik zoiets van... laat me maar weer werken. Ik wilde weer onder de mensen zijn, niet alleen over baby's praten etc.
Ik heb mijn baas toen opgebeld en gevraagd of ik eerder mocht komen, ik moet 2x 2 dagen eerder komen maar dat was meer op therapeutische basis omdat ze toch geld krijgen van het UWV en mij verder niet "mogen" indelen.
Mijn man zou overigens geen gebruik maken van de overige weken. Zijn werk laat dat niet toe. Hij kon bij 2 vd 3 kinderen zelfs zijn 2 dagen niet opmaken direct in de kraamweek.
Nu krijgen we net als bij de 1e een zomerkindje en in juli en aug is hij altijd zo goed als vrij qua concerten, dus dan zal hij vaker bij ons zijn. Zijn eerste concerten zijn een paar dagen na mijn uitgerekende datum en in heel september heeft hij maar heel weinig dagen niets gepland staan dus vanaf dan komt het toch echt weer op mij aan.
Ergens hoop ik zelf dat ons kindje met 38 of 39 weken ofzo al komt zodat we even samen hebben...
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Rejoy, ik zou een informeren bij het UWV of je man via hun zijn verlof dagen betaald kan krijgen. Ik heb ook zelf mijn verlof moeten regelen omdat ik een eigen zaak heb en dat ging via hun. Áls er zoiets bestaat voor mannen dan komt t daar vandaan. Niet geschoten is altijd mis!
Ontopic: Ik heb er even over nagedacht maar ben er tegen. Verlof is er mede om lichamelijk en mentaal te herstellen van de zwangerschap en bevalling en het is niet voor niks vastgesteld op minimaal 10w. Daarbij zou het voor bv ook niet goed zijn, veel vrouwen stoppen ermee als ze weer aant werk gaan. Wel vind ik dat mannen recht moeten krijgen op minimaal 1 of 2 weken verlof, en liever nog langer!
Ontopic: Ik heb er even over nagedacht maar ben er tegen. Verlof is er mede om lichamelijk en mentaal te herstellen van de zwangerschap en bevalling en het is niet voor niks vastgesteld op minimaal 10w. Daarbij zou het voor bv ook niet goed zijn, veel vrouwen stoppen ermee als ze weer aant werk gaan. Wel vind ik dat mannen recht moeten krijgen op minimaal 1 of 2 weken verlof, en liever nog langer!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Hier in België hebben de mannen 10 dagen, dus 2 weken verlof. Ben ik wel erg blij mee (en mijn vriend ook haha)!Anniej_S schreef:Laat ze de mannen gewoon meer dagen geven ipv 2 dagen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapsverlof
» ziektewet en zwangerschapsverlof
» Zwangerschapsverlof en meerlingen
» Kaartje zwangerschapsverlof.. Wat zet je er in?
» Recht op kot bij zwangerschapsverlof?
» ziektewet en zwangerschapsverlof
» Zwangerschapsverlof en meerlingen
» Kaartje zwangerschapsverlof.. Wat zet je er in?
» Recht op kot bij zwangerschapsverlof?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: