Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Recht op kot bij zwangerschapsverlof?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Recht op kot bij zwangerschapsverlof? Empty Recht op kot bij zwangerschapsverlof?

Bericht  Annemie ma 1 jul 2013 - 7:45

Mijn vriend heeft weer werk, dus mijn zoontje zou weer een dag naar de opvang kunnen (hij is er sinds februari af omdat we geen recht meer hadden op kinderopvangtoeslag, aangezien mijn vriend toen 3 mnd werkloos was). Nu krijg ik over 2 weken zwangerschapsverlof, maar heb je dan wel recht op opvangtoeslag, aangezien ik dan thuis ben. Weet iemand dat? Ik wil graag dat hij er een dagje naartoe gaat zodat hij met leeftijdsgenootjes leert omgaan en tzt is de stap dan ook minder groot als hij naar school gaat, mocht hij dan nog op de opvang zitten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recht op kot bij zwangerschapsverlof? Empty Re: Recht op kot bij zwangerschapsverlof?

Bericht  Aoi ma 1 jul 2013 - 7:47

Ja daar heb je recht op.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Recht op kot bij zwangerschapsverlof? Empty Re: Recht op kot bij zwangerschapsverlof?

Bericht  Mida4you ma 1 jul 2013 - 7:52

Ik ga over 4 weken met verlof en mijn dochter gaat 3 dagen naar de opvang. Dit gaat ook gewoon door tijdens mijn verlof want je hebt er recht op. Je betaalt er immers ook voor. Natuurlijk hou ik haar wel wat vaker thuis.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Recht op kot bij zwangerschapsverlof? Empty Re: Recht op kot bij zwangerschapsverlof?

Bericht  Annemie ma 1 jul 2013 - 8:13

Ok dat is fijn.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recht op kot bij zwangerschapsverlof? Empty Re: Recht op kot bij zwangerschapsverlof?

Bericht  Supertalentje ma 1 jul 2013 - 8:23

Maar heb jij wel een baan Annemie? Als jij geen baan hebt krijg je volgens mij geen KOT hoor, al heb je zwverlof via UWV.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Recht op kot bij zwangerschapsverlof? Empty Re: Recht op kot bij zwangerschapsverlof?

Bericht  Annemie ma 1 jul 2013 - 8:28

Ja, ik heb 3 werkgevers, krijg bij alle 3 zwangerschapsuitkering via uwv.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recht op kot bij zwangerschapsverlof? Empty Re: Recht op kot bij zwangerschapsverlof?

Bericht  Supertalentje ma 1 jul 2013 - 8:42

Maar je blijft wel in dienst bij je wg's? Dus geen 0 uren contracten of fase A contracten via uzb of als zelfstandige (alpha-hulp ofzo)?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Recht op kot bij zwangerschapsverlof? Empty Re: Recht op kot bij zwangerschapsverlof?

Bericht  Annemie ma 1 jul 2013 - 8:46

Ja, 5 uur contract, 4,5 uur contract en 0 uren. Dus 1 dag opvang zou dan kunnen op basis van mijn uren. Na mijn verlof ga ik die uren weer werken.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recht op kot bij zwangerschapsverlof? Empty Re: Recht op kot bij zwangerschapsverlof?

Bericht  Supertalentje ma 1 jul 2013 - 8:48

Ja, dat klopt, dan heb je nog steeds recht op die ene dag! Sorry hoor, ik wist dat er wat ruimte tussen banen zat bij jullie en ik zou het oprecht vervelend vinden als je denkt wel recht te hebben en het dan niet zou hebben.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Recht op kot bij zwangerschapsverlof? Empty Re: Recht op kot bij zwangerschapsverlof?

Bericht  Annemie ma 1 jul 2013 - 8:54

Geeft niet,.grappig dat je dat zo goed wist/onthouden hebt :-)
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recht op kot bij zwangerschapsverlof? Empty Re: Recht op kot bij zwangerschapsverlof?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum