Is jouw huisdier bang voor vuurwerk?
+9
Toet
MiKa
VeryCherry
Blond
M_as
Snoes
Raindrop
Sarah1985
mzcharlotte
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Is jouw huisdier bang voor vuurwerk?
Mijn hond is niet echt bang voor vuurwerk, maar als we buiten zijn en de knal is dichtbij dan schrikt hij wel eventjes, maar loopt wel gewoon weer verder. Zijn we thuis en er wordt voor het huis geknald lijkt het wel of hij meer schrikt.
Dan komt hij bij me liggen of gaat zelfs onder de tafel liggen.
Met oud en nieuw wil ik graag de stad in maar blijf tot een uurtje of half 1 bij hem zodat hij met het ergste geknal niet alleen is.
De vorige eigenaar zei dat voorgaande jaren nooit problemen waren met oud en nieuw en de hond.
Doe ik er hier wel goed aan om hem na half 1 alleen te laten de rest van de nacht?
Dan komt hij bij me liggen of gaat zelfs onder de tafel liggen.
Met oud en nieuw wil ik graag de stad in maar blijf tot een uurtje of half 1 bij hem zodat hij met het ergste geknal niet alleen is.
De vorige eigenaar zei dat voorgaande jaren nooit problemen waren met oud en nieuw en de hond.
Doe ik er hier wel goed aan om hem na half 1 alleen te laten de rest van de nacht?
Gast- Gast
Re: Is jouw huisdier bang voor vuurwerk?
Ik vind het wel zielig om ze alleen te laten ja, maar ligt er ook een beetje aan hoe het is qua vuurwerk in jouw buurt. Dat kan nogal verschillen overal
Mijn hond vindt het prachtig en kan er geen genoeg van krijgen, zowel de knallen als de siervuurwerk. Raar beest... Hij staat het liefst op twee poten omhoog te kijken
Mijn hond vindt het prachtig en kan er geen genoeg van krijgen, zowel de knallen als de siervuurwerk. Raar beest... Hij staat het liefst op twee poten omhoog te kijken
Gast- Gast
Ik heb een kat en logeerkat. We weten nog niet wat we met O&N gaan doen, maar zolang we alle ruimtes open houden voor de katten (zodat ze voldoende schuilplaatsjes kunnen vinden), blijven we niet per definitie bij ze.
De katten reageerden eerder vandaag wel vaag op elkaar. De logeerkat zat in ene keer heel erg te grommen (jawel!) naar onze kat, dikke staart, oren in de nek, de hele mikmak. Ik vermoed dat het met het vuurwerk te maken heeft, maar zeker weten doe ik dat niet.
De katten reageerden eerder vandaag wel vaag op elkaar. De logeerkat zat in ene keer heel erg te grommen (jawel!) naar onze kat, dikke staart, oren in de nek, de hele mikmak. Ik vermoed dat het met het vuurwerk te maken heeft, maar zeker weten doe ik dat niet.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Dit wordt het eerste jaar voor onze kat, en ik denk eerlijk gezegd dat ze als de dood is. Er zijn hier deze week al flink wat knallen afgegaan, en opzich vond ik haar wel redelijk rustig. Maar gister was er zo'n harde knal dat ze van de bank afsprong en naar me toe kwam rennen. We brengen oud en nieuw met vrienden door, en we mochten de kat meenemen! Ideale oplossing, want ik wil haar absoluut niet alleen laten die avond.
Gast- Gast
Onze hond is niet bang van vuurwerk.
Ik schrik vaak erger dan haar van een knal.
Probeer zelf om er zo neutraal mogelijk mee om te gaan.
Niet aanhalen als er vuurwerk is en negeren.
Als het 0.00 uur is zetten wij binnen de radio hard aan en laten de gordijnen open.
Om een uur of 1 gaan we dan op stap.
Ik schrik vaak erger dan haar van een knal.
Probeer zelf om er zo neutraal mogelijk mee om te gaan.
Niet aanhalen als er vuurwerk is en negeren.
Als het 0.00 uur is zetten wij binnen de radio hard aan en laten de gordijnen open.
Om een uur of 1 gaan we dan op stap.
Gast- Gast
onze kat is heel erg bang. Wij doen hem altijd in onze slaapkamer, gordijnen dicht, hij krijgt wat eten, deur dicht en de wekkerradio zacht aan. En zo blijft die rustig. We doen hem boven omdat we visite krijgen en anders gaat die na buiten rennen en dat willen we niet
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
De hond is heel bang voor vuurwerk en gaat dan ook heel erg piepen, erg zielig.
De katten vinden het ook niet erg fijn, die zoeken een donker rustig plekje op en die zie ik de volgende dag wel weer verschijnen
De katten vinden het ook niet erg fijn, die zoeken een donker rustig plekje op en die zie ik de volgende dag wel weer verschijnen
Gast- Gast
Ons hondje is echt doodsbang. Ze knallen nu al weer aardig veel hier, en ze rent me constant achterna, probeert door de houten vloer te krabben om een verstopplekje te vinden enz.
Als het echte knallen uitbreekt en wij op een gegeven moment in bed liggen, krabt ze constant aan de vloer of de deur, tot bloedens toe, we laten nu dus de deur altijd open, zodat ze naar boven kan.
Uitlaten lukt nu ook niet echt, dan doet ze nooit wat. We laten haar nu dus maar achterthuis lopen, zodra ze klaar is, rent ze snel weer naar binnen, echt heel sneu.
Vorig jaar uit wanhoop maar pilletjes gegeven, maar die hielpen ook niks. Iemand nog een tip?
Als het echte knallen uitbreekt en wij op een gegeven moment in bed liggen, krabt ze constant aan de vloer of de deur, tot bloedens toe, we laten nu dus de deur altijd open, zodat ze naar boven kan.
Uitlaten lukt nu ook niet echt, dan doet ze nooit wat. We laten haar nu dus maar achterthuis lopen, zodra ze klaar is, rent ze snel weer naar binnen, echt heel sneu.
Vorig jaar uit wanhoop maar pilletjes gegeven, maar die hielpen ook niks. Iemand nog een tip?
Gast- Gast
Niet echt. Ze schrikt meer van die losse knallen die nu te horen zijn dan van het vuurwerk tijdens de jaarwisseling. Dacht in het begin wel dat ze er bang voor was, maar toen het zover was zat madame voor het raam naar het vuurwerk te kijken.
Gast- Gast
Liva schreef:Mamarosa ,Bach rescue spray werkt hier goed!
Waar vind ik dat?
Zie het al! Volop verkrijgbaar hier. Maar dat kun je gewoon aan honden geven?
Gast- Gast
Werkt die spray ook bij katten?
Weet niet of onze kat bang is voor vuurwerk. Heb hem nog niet zolang maar denk wel dat hij bang is omdat hij veel schrik heeft en een niet al te fijne periode achter de rug heeft.
Weet niet of onze kat bang is voor vuurwerk. Heb hem nog niet zolang maar denk wel dat hij bang is omdat hij veel schrik heeft en een niet al te fijne periode achter de rug heeft.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Dit helpt ook goed. Deze variant is voor katten en deze hieronder voor honden
Gast- Gast
@mamarosa Wat ontzettend sneu zeg. Misschien heeft ze idd wel baat bij die druppels.
De hond van mijn ouders was vroeger ook zo bang voor knallerij. Om 0.00uur verstopte ze zich in de badkamer achter het douche gordijn. Was ook zo zielig. Nu is ze helemaal niet bang meer.... Nu is ze hartstikke doof dus ze hoort echt niks meer
Ik weet trouwens niet hoe het hier in de buurt zal zijn qua lawaai, dit is mijn eerste jaar oud en nieuw in deze stad.
De hond van mijn ouders was vroeger ook zo bang voor knallerij. Om 0.00uur verstopte ze zich in de badkamer achter het douche gordijn. Was ook zo zielig. Nu is ze helemaal niet bang meer.... Nu is ze hartstikke doof dus ze hoort echt niks meer
Ik weet trouwens niet hoe het hier in de buurt zal zijn qua lawaai, dit is mijn eerste jaar oud en nieuw in deze stad.
Gast- Gast
Ja hoor kan je gewoon gebruiken voor dieren. Ik gebruik het ook altijd met oud en nieuw, anders zitten ze onder de tafel van angst en nu is er weinig aan de hand. Moet je wel een dag van tevoren mee beginnen zodat ze zich rustig blijven voelen. Paar keer per dag even een spuitje in de bek en even wat tussen de schouderbladen spuiten en inwrijven. Het onderdrukt niks, maar zorgt ervoor dat ze niet zo angstig worden.
Laatst aangepast door Liva op wo 29 dec 2010 - 9:24; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Geen idee eigenlijk.
Ik denk wel dat ze er bang voor zal zijn. Afgelopen week is er ook regelmatig een hoop sneeuw van het dak naar beneden gedonderd wat ook best een knal gaf, en daar schrok ze ook altijd enorm van. Maar wij zijn niet thuis met oudjaar, dus we gaan de tv aanzetten op een muziekzender, zodat ze de klappen hopelijk minder hard hoort.
Ik denk wel dat ze er bang voor zal zijn. Afgelopen week is er ook regelmatig een hoop sneeuw van het dak naar beneden gedonderd wat ook best een knal gaf, en daar schrok ze ook altijd enorm van. Maar wij zijn niet thuis met oudjaar, dus we gaan de tv aanzetten op een muziekzender, zodat ze de klappen hopelijk minder hard hoort.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Geen idee, dit wordt et eerste jaar voor me kat met oud- en nieuw. Op de knallen die nu af en toe afgaan, spitst hij alleen zijn oortjes. Toch blijf ik alleen thuis tot een uur of 1, als et ergste voorbij is.
Gast- Gast
Liva schreef:Ja hoor kan je gewoon gebruiken voor dieren. Ik gebruik het ook altijd met oud en nieuw, anders zitten ze onder de tafel van angst en nu is er weinig aan de hand. Moet je wel een dag van tevoren mee beginnen zodat ze zich rustig blijven voelen. Paar keer per dag even een spuitje in de bek en even wat tussen de schouderbladen spuiten en inwrijven. Het onderdrukt niks, maar zorgt ervoor dat ze niet zo angstig worden.
Ga morgen meteen even op pad. Had vorig jaar wel tabletjes, maar die hielpen echt 0,0.
Dit valt altijd te proberen.
Gast- Gast
Ik heb wel eens gelezen dat mensen hun hond een beetje advocaat gaven.
Scheen ook te werken.
Scheen ook te werken.
Gast- Gast
De konijnen hebben er weinig last van geloof ik, de cavia's reageren er helemaal niet op.
Gast- Gast
Mijn kat kijkt wel op van het vuurwerk maakt maakt geen echte bange indruk. Ik ga expres niet logeren bij m'n vader maar blijf in DH dit jaar. Ik ga wel ergens anders heen om het te vieren, maar dan ben ik in elk geval 's nachts weer thuis. Ik denk dat ik haar gewoon in het hele huis laat (ze kan niet naar buiten), zodat het het meest vertrouwd is. En als ze bang is, kan ze dan onder het bed gaan zitten, veilig in de slaapkamer die achterin zit.
Gast- Gast
Of het bang is.. ik denk het niet. Onze hond die blaft zich een ongeluk voor het raam. Echt zwaar irritant aangezien er steeds wel iets afgestoken wordt.
M_as- Prater
- Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10
PrinsesBo schreef:Ik heb wel eens gelezen dat mensen hun hond een beetje advocaat gaven.
Scheen ook te werken.
Nou, lijkt me niet zo heel prettig voor de hond
Gast- Gast
Mijn kat schrikt niet van af en toe een knal buiten, maar 00.00 uur, als het allemaal tegelijk de lucht in gaat krijgt hij het benauwd. Meestal vlucht hij dan naar boven toe en gaat daar ergens op een bed liggen.
Ik laat hem trouwens met deze dagen niet zo graag naar buiten. Je leest wel eens van die nare verhalen met katten en vuurwerk
Ik laat hem trouwens met deze dagen niet zo graag naar buiten. Je leest wel eens van die nare verhalen met katten en vuurwerk
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Huisdieren en op vakantie gaan
» Vuurwerk voor de kids?
» Huisdier nemen voor kindje
» Wat voor een huisdier heb je en wat is zijn/haar naam?
» huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?
» Vuurwerk voor de kids?
» Huisdier nemen voor kindje
» Wat voor een huisdier heb je en wat is zijn/haar naam?
» huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: