Iets met de datum erop
+3
Minx
Tiana
Rovine
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Iets met de datum erop
Voor wat bewijslast wil ik even een aantal foto's maken. Normaal gezien houd je er dan een krant bij van die dag om aan te tonen dat die foto's op die dag genomen zijn. Maar die heb ik even niet bij de hand en wil ik er ook niet speciaal voor kopen. Weet iemand even iets anders wat ik kan gebruiken hiervoor? Tv met teletekst erop daarheen slepen vind ik iets teveel gedoe.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Iets met de datum erop
Op mijn fototoestel kan ik ook zien wanneer de foto genomen is, maar dat gaat natuurlijk niet werken als je het op moet sturen of digitaal moet hebben. Je kan zeker ook nergens instellen dat je fototoestel er de tijd bij zet?
Edit: op je computerscherm staat ook de datum.
Edit: op je computerscherm staat ook de datum.
Laatst aangepast door Stylegirl op vr 25 mei 2012 - 4:49; in totaal 1 keer bewerkt
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Heb je niet een Sataliet wekker oid
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Mila schreef:Telefoon met datum/tijd aanduiding?
Die kun je zelf instellen dus denk niet dat ze daarin trappen.
Kun je niet even een krant aan je buren vragen ofzo?
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Heb het op dit moment niet per sé nodig, maar wil het wel even vastleggen voor het geval er gezeik mee komt. Het gaat in dit geval even om mijn meterstanden en wat beschadigingen aan de woning.
Is een digitale foto genoeg? Want ik heb het idee dat je dat gemakkelijk kunt manipuleren. Als ik een foto maak, daar een screenshot van en die save, dan staat de datum van het screentje erop.
Computerscherm en telefoon zijn gemakkelijk in de toekomst te verzetten, terwijl ik juist -als er problemen komen- aan wil tonen dat het geen oude foto's zijn.
Satelliet wekker heb ik helaas niet.
Is een digitale foto genoeg? Want ik heb het idee dat je dat gemakkelijk kunt manipuleren. Als ik een foto maak, daar een screenshot van en die save, dan staat de datum van het screentje erop.
Computerscherm en telefoon zijn gemakkelijk in de toekomst te verzetten, terwijl ik juist -als er problemen komen- aan wil tonen dat het geen oude foto's zijn.
Satelliet wekker heb ik helaas niet.
Rovine- Ratel
treinkaartje? Bonnetje van een winkel??
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Bonnetje van een winkel heb ik wel. Lijkt me inderdaad wel een goeie. Dankjewel Beachgirl!
Rovine- Ratel
Maar, ik kan nu toch ook een foto maken met 'n bonnetje van de winkel dat ik vorige week woensdag heb gekregen? Weet niet of ze dat als 'geldig' zullen zien... Maar ja, aan de andere kant, dezelfde truc zou je dan ook met de krant kunnen uithalen.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Angela_1986 schreef:Maar, ik kan nu toch ook een foto maken met 'n bonnetje van de winkel dat ik vorige week woensdag heb gekregen? Weet niet of ze dat als 'geldig' zullen zien... Maar ja, aan de andere kant, dezelfde truc zou je dan ook met de krant kunnen uithalen.
Niet als je het echt op die dag koopt en op die dag de foto maakt en op die dag de foto verzend. Anders heeft het sowieso geen nut.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Klopt, met een oud bonnetje kun je wel doen alsof iets in het verleden zit. Maar ik wil dus andersom juist aantonen. In geval van de meterstanden bijvoorbeeld, heb je er helemaal geen baat bij als je er een oude datum bij houdt. Want dan zal het op de daadwerkelijke datum veel hoger uitvallen als je naar het gemiddeld stroomverbruik kijkt.
Met die foto's wil ik dus de staat aantonen van de woning op het moment dat ik die verlaat. Als er dan nog meer schade ontstaat of de meterstanden schieten omhoog kan ik bewijzen dat op die en die datum het er anders uit zag.
Met die foto's wil ik dus de staat aantonen van de woning op het moment dat ik die verlaat. Als er dan nog meer schade ontstaat of de meterstanden schieten omhoog kan ik bewijzen dat op die en die datum het er anders uit zag.
Rovine- Ratel
Marin schreef:Angela_1986 schreef:Maar, ik kan nu toch ook een foto maken met 'n bonnetje van de winkel dat ik vorige week woensdag heb gekregen? Weet niet of ze dat als 'geldig' zullen zien... Maar ja, aan de andere kant, dezelfde truc zou je dan ook met de krant kunnen uithalen.
Niet als je het echt op die dag koopt en op die dag de foto maakt en op die dag de foto verzend. Anders heeft het sowieso geen nut.
Dat is waar! Maar omdat ze schreef dat ze het niet persé nu nodig heeft maar 'n foto wil voor het geval dat, dacht ik dat.
Ik snap wat je bedoelt Rovine. Lijkt me lastig want als men kwaad wil dan zal dat toch altijd lukken. Dan zou ik nu toch een foto maken met een bonnetje en die direct opslaan op je laptop/computer want dan kun je evt. ook nog altijd laten zien op welk moment het bestand is aangemaakt.
Ik begrijp dat dit niet om 'n huurhuis gaat? Want bij ons komen ze dan alles netjes met je opnemen; standen, spullen bij het huis horen en dus achter moeten blijven, schade, enzovoorts.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Het is wel een huurhuis. In principe zouden ze inderdaad alles netjes op moeten nemen. Maar mijn huisbaas is niet zo netjes.
Rovine- Ratel
Heb nu de foto's met bonnetjes gemaakt, maar denk dat ik voor de zekerheid volgende week nog even een krant haal. Kleine investering die misschien een hoop gezeik voorkomt.
Rovine- Ratel
Je kunt toch een foto maken, die openen op de computer en daarna een print screen maken die je opslaat?!
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Het zit erop...
» Zindelijkheid en erop uit
» Barbeque - wat erop?
» Hij staat erop
» foto bewerken tot kaart, welk programma (kader en tekst erop
» Zindelijkheid en erop uit
» Barbeque - wat erop?