Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

+15
Darius
Lonely Goatherd
Happydobby
Ella
Sneeuwwitje
Novalee
MamaCa
Parisienne
Fiwen
PapillonRose
Flemy
Teddyaapje
Susan
Monnie
Pien
19 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Fiwen zo 23 jan 2011 - 11:59

Ik heb het lijstje even doorgelezen, en hier dus mijn persoonlijke opmerkingen erbij. Ik had zelf veel te veel kleding gekocht, dat zou ik de volgende keer echt anders doen. Verder had ik veel te veel gekeken naar wat ik mooi en schattig vond en minder naar wat handig is. Gevolg was dat er heel veel super schattige jurkjes ongedragen in dozen is gegaan omdat het gewoon niet prettig is voor zo'n kleintje om een niet rekbaar katoenen jurkje met strikjes etc aan te hebben. Uiteindelijk heeft ze vooral katoenen broekjes met overslag vestjes aangehad van de Hema.

Hieronder dus mijn eigen ervaringen bij de lijst, maar het zal heel persoonlijk zijn wat je wel en niet handig en noodzakelijk vind.

Slapen:
- molton zijltjes worden inderdaad afgeraden ivm wiegendood
- 2 kruiken wordt wel geadviseerd, niet elk kind kan zichzelf meteen op temperatuur houden ookal is het hardje zomer. Ik heb meegemaakt dat er kindjes 's nachts een ondertemp hadden met 1 kruik en extra dekentjes etc. maar niet op temperatuur kwamen. 2e kruik was er niet en daarom moest het kind naar het ziekenhuis... Voor die 15 euro wilde ik dat risico niet lopen (heb de kruiken amper nodig gehad, onze uk had dag 1 verhoging omdat ze zich te goed op temperatuur kon houden en we haar dus veel te warm hadden aangekleed, ze sliep de 1e nacht al in alleen een rompertje)
- kruikenzakken is veiliger dan een hydrofielluier eromheen
- dekentjes zou ik adviseren om katoen voor te nemen, wol is heel warm plus veel kindjes kunnen er niet goed tegen

Voeding:
- als je borstvoeding gaat geven is een magnetron sterilisator, flessenwarmer, kolf en flessen nog niet nodig. Je kunt die veel beter pas kopen als de kleine er is. Dan kun je dit afstemmen op de behoefte van jou en je kind. Pakje voeding kun je doen, maar neem dan wel altijd hypo-allergeen. Bij de Etos hebben ze hier kleine verpakkingen van (5 zakjes voor 90 cc voeding).

Verzorging:
- luieremmer kun je doen, wij vonden het een vies stinkend ding en hebben het na de eerste week niet meer gebruikt. Wat we nu gebruiken zijn de luierzakjes van de Hema (100 stuks voor €2,50) en dan gewoon in de vuilnisbak.
- badcape hebben we nooit gebruikt
- hydrofiel washandjes en luiers gaan er heel hard doorheen, wij hebben 10 washandjes en 30 luiers en ik ben hele blij dat ik er zo veel heb (aanbiedingen bij de Hema in de gaten houden!)
- navelbandjes worden niet meer gebruikt
- 2 thermometers --> 1 voor kind (liefst met flexibele top) en 1 voor jezelf voor in het kraambed (maar misschien heb je die nog wel)
- olie/zalf/zeep, koop niet te veel... badolie, zeepvrije wasgel en een potje sudocreme is echt meer dan genoeg (ik wilde ook niet luisteren met als gevolg dat ik een volledige zwitsal collectie ongebruikt in de commode heb staan want uk is er allergisch voor :S)

Kleding:
- hoeveelheid kleding en rompers hangt heel erg af van hoe vaak je wast. Was je elke dag dan is 6 rompers en 4 setjes kleding voldoende, was je minder dan is wat meer wel handig. Zeker in het begin en zeker met borstvoeding hebben ze spuitluiers, en de naam zegt het al... hier kwam het aan alle kanten de luier uit Wink
- overslagrompers vind ik geweldig, ik baal er ook enorm van dat die niet groter dan 62/68 verkrijgbaar zijn.
- verder zou ik ook voor wat rompers en kleding in maat 50/56 gaan want 62 is wel erg groot voor een pasgeboren baby

Overig:
- verzorgingstas kan ook een grote leuke 'gewone' tas zijn (is vaak veel goedkoper dan een echte luiertas)
- draagzak, kies ajb voor een ergonomische drager. Fijner en beter voor zowel kind als moeder/vader.
- reisbedje/wipstoeltje, heb je meestal pas na een tijdje nodig dus is geen ramp als je die nog niet hebt.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Parisienne zo 23 jan 2011 - 12:37

Even mijn ervaringen:

- Van monddoekjes/spuugdoekjes zou ik er echt veel meer kopen. Ik vind die van Bambino (te koop bij de Kruidvat, heel vaak in de aanbieding) heel erg fijn.. deze blijven mooi in de was en droger. Hier gaan er zo'n 6 per dag doorheen. Ik gebruik ze ook in de box onder het hoofdje bijv. Mochten ze dan spugen is niet gelijk heel het boxkleed vies.

- Hydrofiele luiers zou ik er ook meer van aanschaffen. Ik gebruik ze bijvoorbeeld ook in bed (onder het hoofdje) en in de kinderwagen (ook onder het hoofdje). In het begin had ik ze ook dubbelgevouwen op het aankleedkussen liggen omdat er dan sneller 'ongelukjes' gebeuren. Zo werd niet gelijk heel het aankleedkussen vies, maar de hydrofiele luier. Aankleedkussenhoezen zou ik ook genoeg aanschaffen. Hier doe ik er bijna elke dag een nieuwe op.

- Ik zou toch een kruikenzak kopen, deze is veiliger dan een hydrofiele luier. Naar mijn mening is 1 kruik met 1 kruikenzak voldoende, zeker in de zomer. Nu gebruik ik geen kruik meer overigens.

- Teveel flesjes en een magnetronsterelisator zou ik nu ook echt nog niet kopen als je borstvoeding wil geven. 2 flesjes is dan naar mijn mening voldoende.

- Badcape gebruik ik wel, maar zou er niet teveel van aanschaffen. Maar eigenlijk zijn hydrofiele luiers voor de komende tijd ook goed.. die gebruik je voor het afdrogen e.d. Een badcape is meer om van de badkamer naar de babykamer te lopen bijvoorbeeld, maar in de zomer zal een hydrofiele luier ook voldoende warm zijn.

- Qua verzorgingsproducten zou ik inderdaad ook niet teveel kopen, zeker omdat je niet weet of je kindje er wel tegen kan. Ik heb ook een commode vol staan met de hele collectie van Zwitsal, maar ik gebruik toch maar een paar dingen. Ik gebruik: een pot gewone crème, zeepvrije wasgel, shampoo (gebruik het niet te vaak, 1 a 2 keer in de week het haar wassen met zeep is voldoende) en babyolie. Daarnaast heb ik nog een pot Sudocrème voor rode of schrale plekjes.

- Een draagzak heb ik niet gebruikt. Ik denk dat als je je kindje graag vaak bij je wilt dragen je je beter kan verdiepen in draagdoeken dan een draagzak. Volgens mij is dit veel fijner, aangezien ik heel veel meiden hier op het forum over hoor.

- Ik zou ook genoeg rompers 'op voorraad' hebben. Ik heb de ervaring dat de randen rondom de luier al snel vies worden van een beetje poep, dan deed ik eigenlijk altijd direct een schone aan. De eerste weken heb ik die overslagrompers van de Hema veel gebruikt, vond deze heel fijn om aan te trekken, die gaan namelijk niet over het hoofdje maar doe je aan als een soort vestje. Na een aantal weken heb ik de stretch rompers van de Hema gebruikt en deze vind ik heel erg fijn. N. heeft nu nog maat 50/56 van deze rompers aan, terwijl ze voor de rest maat 62 draagt.

Wat betreft de kleding wil ik je ook de tip geven: koop niet teveel! N. heeft heel veel dingen maar 1 keer gedragen.. ze had zoveel kleertjes in maat 50/56. Op een gegeven moment heb je ook vaak een paar favoriete kleertjes die je wat vaker aan doet. Ook zou ik geen pakjes kopen maar broekjes en shirtjes los. Als je kindje bijvoorbeeld lange benen heeft kan je een groter broekje combineren met een kleiner shirtje. Ook pakjes/broekjes met voetjes vind ik persoonlijk niks. Bij N. bleven de voetjes niet zitten door het vele bewegen. Met sokjes eroverheen ging het wel, maar dat is in de zomer denk ik weer te warm. Denk eraan dat je waarschijnlijk ook veel kleertjes zal krijgen. Ik heb wel doorgegeven dat ik graag kleertjes zou willen vanaf maat 62, de kleine maatjes had ik zelf genoeg namelijk. Wacht dus eerst ook af wat je allemaal krijgt voordat je alweer een maatje groter gaat kopen, anders krijg je hetzelfde verhaal.. weer teveel kleertjes! Wink

Ik had voor N. twee setjes maat 50, de rest maat 56. Ze groeien de eerste weken meestal aardig snel, dus zou ik hier niet teveel van kopen, tenzij ze je kindje echt klein schatten. Mocht het echt een kleintje zijn kun je altijd nog iemand op pad sturen voor wat extra's, bijvoorbeeld je man, (schoon)moeder of eventuele (schoon)zussen als je die hebt. Ik had mijn moeder ook vast 'voorbereid' en gevraagd of, mocht het nodig zijn, zij wat extra's zou willen halen. Wink Bij maat 56 heb ik gewoon de mouwtjes en broekspijpjes omgeslagen.. dit ging meestal ook prima. En kijk inderdaad naar praktische kleertjes en niet alleen 'schattige' kleertjes. Jurkjes e.d. zullen ze bijna niet dragen. Ga gewoon voor leuke, zachte broekjes en shirtjes. Hier sliep N. ook gewoon 's nachts in, dan hoefde ik haar niet per se een pyjama aan te trekken maar kon ze elke keer gewoon zo in bed. Perfect! Mocht het echt heet zijn denk ik dat je kindje toch veel in enkel een romper ligt.

Ik zou ook lekker op tijd beginnen.. heb ik ook gedaan en het gaf me rust in mijn hoofd. Ik heb alles op mijn gemak gedaan zodat ik de laatste weken lekker rustig aan kon doen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 21:20

Pien schreef:dit is de lijst:

Slapen
1 wieg of ledikant
1 stevig matrasje
3 kleine molton zeiltjes
2 molton onderleggers of hoeslakens
2 verchroomde kruiken
2 kruikenzakken
2 dekentjes van wol en/of van katoen (liever katoen, sommige kindjes kunnen niet tegen wol)
3 hoeslakentjes
3 lakentjes

Voeding
6 monddoekjes (vééééél meer, wij hebben er 30 en nog zitten we wel eens zonder)
4 slabbetjes
1 voedingskussen (alleen als je bv wilt gaan geven)
1 voedingskussenhoes (alleen als je een voedingskussen hebt)
1 flessenwarmer (magnetron)
1 magnetron sterilisator (hoeft niet per se, je kunt ze ook in de vaatwasser 'uitkoken'

Als je flesvoeding gaat geven, heb je extra nodig:
4 zuigflesjes met 4 bijbehorende flessenspenen (aan 2 heb je ook wel genoeg)
1 flessenborstel
zuigelingenvoeding

Als je borstvoeding wil geven, heb je extra nodig:
2 voedings-bh’s
zoogkompressen
1 kolf met bijbehorende bewaardoosjes of –zakjes voor de afgekolfde melk (zou ik pas kopen als de bv op gang is)
1 zuigflesje met 1 bijbehorende flessenspeen*
1 pak flesvoeding (voor het geval dat…)*

Verzorging
1 aankleedkussen
2 hoezen voor het aankleedkussen
1 luieremmer
1 badje / Tummy Tub
1 badstandaard
1 badthermometer
2 badcapes
6 hydrofiel washandjes of monddoekjes
6 hydrofiel luiers (om je kindje na het bad mee af te drogen) (veeeeel meer, wij hebben er een stuk of 20)
6 navelbandjes
1 digitale koorts thermometer (in je kraambed moet je er 2 hebben, 1 voor de baby en 1 voor jou)
1 zacht haarborsteltje
1 nagelschaartje met afgeronde hoeken
verzorgingsproducten, zoals babyolie, babyzalf en babyzeep
goede crème voor de billen
baby billendoekjes (zou ik al meerdere pakken van halen, heel vervelend als je zonder zit met een poepluier)
1 pak New-Born wegwerpluiers (zou ik ook meer van kopen)

Wil je katoenen luiers gebruiken? Dan heb je nodig:
24 hydrofiel luiers
12 piqué luiers
6 flanellen luiers
1 doos strikslips

1 pak inlegluiers
luierklemmen of schilderstape / leukopor om de luiers te sluiten

Kleding
6 rompertjes maat 56/62 (rompertjes zou ik sowieso meer van kopen)
4 setjes kleding maat 56/62
sokjes
2 mutsjes
1 jasje (maat 62)

Overig
1 babyfoon (ligt aan je woning, is niet altijd nodig)
1 verzorgingstas
1 wandelwagen (inclusief regenhoes en parasol)
1 autostoel
1 draagzak of draagdoek (handig, maar is niet onmisbaar)
1 reisbedje
1 wipstoeltje (kun je ook gemakkelijk later kopen)
1 box met boxkleed

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 21:53

Snap wel dat je de meeste dingen al wilt hebben, maar zo niet, dan is er toch niks aan de hand? Ik neem aan dat je man gewoon even naar de winkel kan rijden.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 21:55

Als ik het over kon doen had ik het zelf in ieder geval wel anders gedaan. Ik had veel te veel gekocht, heel veel wat ik niet heb gebruikt. Zonde eigenlijk

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 21:57

Liva schreef:Als ik het over kon doen had ik het zelf in ieder geval wel anders gedaan. Ik had veel te veel gekocht, heel veel wat ik niet heb gebruikt. Zonde eigenlijk
Of een moeder, schoonmoeder, buurvrouw, vriendin.. (of een man)

Gast
Gast

Bericht  MamaCa zo 23 jan 2011 - 22:28

Klopt geen molton bedzeiltjes! en ik had in mei aan 1 kruik genoeg. En ik zou niet teveel flessen en spul halen. Stel dat je baby de Avent niet pakt dan heb je zo'n duur pakket aangeschaft. Ik zou 2 flesjes halen met 2 spenen met 1 gaatje. De rest kun je na de bevalling wel aanschaffen. Met 2 proefverpakkingen ivm de borstvoeding snachts niet wil ofzo in noodgevallen. Ik had n kolfapparaat gekocht, zou ik nu ook niet meer doen, eerst een lenen als kan met nieuwe opzetstukjes. Stel dat het kolven niet lukt dan heb je voor niks zoveel geld uitgegeven. Ik heb zelf wel veel meer nog van de vorige keer maar ik zou dat nu niet allemaal meer gaan kopen. En veel monddoekjes heel handig! die gaan er zoveel doorheen en hydrofielluiers minstens 20 stuks heb ik. Vind ik gewoon erg makkelijk.
Kleertjes vooral mt 56.

MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264

Bericht  Pien ma 24 jan 2011 - 10:13

even de lijst bewerken en up to date maken. dan kan ik hem vanaf hier zo in word zetten! het doorgestreepte hebben we al, we kunnen ook heel veel lenen van mn zus namelijk die een kleine van bijna 1 heeft.

Slapen
1 wieg of ledikant
1 stevig matrasje
2 verchroomde kruiken
2 kruikenzakken
2 dekentjes van katoen
3 hoeslakentjes
3 2 lakentjes

Voeding
20 monddoekjes
8 slabbetjes
1 voedingskussen
1 voedingskussenhoes
nuby startersset

zoogkompressen
2 voedings-bh’s
1 pak flesvoeding (voor het geval dat…)

Verzorging
1 aankleedkussen2 hoezen voor het aankleedkussen
1 luieremmer
1 badje / Tummy Tub
1 badstandaard
1 badthermometer
2 badcapes
12 hydrofiel washandjes
20 14 hydrofiel luiers (om je kindje na het bad mee af te drogen)
1 digitale koorts thermometer voor baby
1 thermometer voor mama
1 zacht haarborsteltje
sudocreme
babyolie
babyzeep
3 pakjes baby billendoekjes
2 pakken New-Born wegwerpluiers

Kleding
4 rompertjes maat 56 mouwloos
4 rompertjes maat 56 korte mouw
1 rompertje maat 56 lange mouw
4 rompertjes maat 62 mouwloos
4 rompertjes maat 62 korte mouw
2 rompertjes maat 62 lange mouw
3 setjes kleding maat 56
sokjes
2 1 mutsjes
1 jasje (maat 56)
1 jasje (maat 62)

Overig
1 babyfoon
1 verzorgingstas
1 wandelwagen (regenhoes en parasol)
1 autostoel
1 draagzak of draagdoek
1 wipstoeltje
1 box met 2 boxkleed
[/quote][strike]

jeetje, nu ik die lijst zo zie lijkt het net alsof we al heel veel gekocht hebben maar ik heb zelf nog geen 50 euro uitgegeven als je het lijstje overige even niet mee rekent.

Laatst aangepast door Pien op ma 24 jan 2011 - 10:28; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 10:21

Wat je sowieso nodig hebt zijn zoogcompressen ook als je misschien geen borstvoeding gaat geven, je lekt Very Happy verder zou ik geen slabben meer halen, weet ook niet waarvoor je die moet gebruiken als je al 20 spuugdoekjes hebt ? Kleertjes in maat 62 zou ik echt niet kopen, ik denk dat 98% van alle pasgeboren baby's in maatje 50/56 zitten bij 6 t/m 8 pond. Van je kraambezoek krijg je meestal ook veel kleertjes, wij hadden deze keer wel 10 pajes/jurkjes gekregen in maatje 62. Rompertjes met lange mouw zou ik ook niet kopen aangezien je in de zomer bent uitgerekend.

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 24 jan 2011 - 10:26

Mama_van2 schreef:Wat je sowieso nodig hebt zijn zoogcompressen ook als je misschien geen borstvoeding gaat geven, je lekt Very Happy verder zou ik geen slabben meer halen, weet ook niet waarvoor je die moet gebruiken als je al 20 spuugdoekjes hebt ? Kleertjes in maat 62 zou ik echt niet kopen, ik denk dat 98% van alle pasgeboren baby's in maatje 50/56 zitten bij 6 t/m 8 pond. Van je kraambezoek krijg je meestal ook veel kleertjes, wij hadden deze keer wel 10 pajes/jurkjes gekregen in maatje 62. Rompertjes met lange mouw zou ik ook niet kopen aangezien je in de zomer bent uitgerekend.

die zoogcompressen ga ik aanpassen! lijkt me idd evengoed handig ja of je nou bv geeft of niet. mijn schoonmoeder zei dat ik ondanks dat ik in juli uitgerekend ben ik sowieso lange mouw rompers moest halen. dat zal ik dus ook aanpassen, net als de kleding in maat 62. hoeveel zou ik dan halen in maat 56? heb nu 1 grijs joggingbroekje in maat 56 die zowel voor een jongetje als meisje kan, gewoon zo'n lekkere katoenen van de hema. denk dat ik er daar nog 1 van bij koop.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 4:03

wij hebben in maat 50/56 helemaal geen lange mouw rompers gehad, pas vanaf 62 droeg ze lange mouwen (toen werd het ook kouder). Verder zou ik zorgen dat de babyolie, babybadolie is. Niet alle soorten olie kun je in bad gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 4:06

Rompers met lange mouwen gebruiken we hier sinds een maand of 3 pas. M.ara is van 2 April en ze heeft de hele zomer van de spagetti bandjes rompertjes gedragen. Geloog me zoogcompressen heb je nodig angel wil je bv gaan geven ?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 4:14

Pien schreef:dit is de lijst:

Slapen
1 wieg of ledikant
1 stevig matrasje
3 kleine molton zeiltjes
2 molton onderleggers of hoeslakens
2 verchroomde kruiken
2 kruikenzakken
2 dekentjes van wol en/of van katoen
3 hoeslakentjes
3 lakentjes

Voeding
6 monddoekjes Ik geloof dat ik er wel 18 had. Die gaan er zo snel doorheen.
4 slabbetjes Die gebruikte ik nog niet met de geboorte. Pas toen ze aan het fruit ging
1 voedingskussen
1 voedingskussenhoes
1 flessenwarmer Hebben wij 1 staan (mag je evt. overnemen als je wil) wij hebben `m nooit gebruikt.
1 magnetron sterilisator Niet perse nodig, ik heb er nooit 1 gehad.

Als je flesvoeding gaat geven, heb je extra nodig:
4 zuigflesjes met 4 bijbehorende flessenspenen Wij zijn met 2 kleine flesjes begonnen, toen ze over ging naar 180cc heb ik er 2 grote bijgekocht.
1 flessenborstel
zuigelingenvoeding

2 voedings-bh’s Zou ik pas kopen als je weet of het lukt en hoe groot je borsten dan zijn.
zoogkompressen Deze wel halen. Ookal geef je geen BV, je gaat toch lekken
1 kolf met bijbehorende bewaardoosjes of –zakjes voor de afgekolfde melk Kolf kun je lenen van de VK of thuiszorg. Deze zou ik nog niet aanschaffen.
1 zuigflesje met 1 bijbehorende flessenspeen*
1 pak flesvoeding (voor het geval dat…)*

Verzorging
1 aankleedkussen
2 hoezen voor het aankleedkussen Ik had er 4. Met die spuitluiers enzo ben je er zo doorheen.
1 luieremmer
1 badje / Tummy Tub
1 badstandaard
1 badthermometer
2 badcapes
6 hydrofiel washandjes of monddoekjes
6 hydrofiel luiers (om je kindje na het bad mee af te drogen) Ik had er veel meer. Ook deze gaan er snel doorheen.
6 navelbandjes Werden hier niet gebruikt. Ik gebruik ze nu om om haar benen te binden na de prikken.
1 digitale koorts thermometer
1 zacht haarborsteltje
verzorgingsproducten, zoals babyolie, babyzalf en babyzeep
goede crème voor de billen
baby billendoekjes
1 pak New-Born wegwerpluiers

Wil je katoenen luiers gebruiken? Dan heb je nodig:
24 hydrofiel luiers
12 piqué luiers
6 flanellen luiers
1 doos strikslips

1 pak inlegluiers
luierklemmen of schilderstape / leukopor om de luiers te sluiten

Kleding
6 rompertjes maat 56/62
4 setjes kleding maat 56/62
sokjes
2 mutsjes
1 jasje (maat 62)

Overig
1 babyfoon
1 verzorgingstas
1 wandelwagen (inclusief regenhoes en parasol)
1 autostoel
1 draagzak of draagdoek
1 reisbedje
1 wipstoeltje Heb je nog niet direct nodig.
1 box met boxkleed

Ik heb er even snel overheen gekeken. Over de kleding laat ik me niet uit. Ik had heeel erg veel gekocht en het meeste heeft ze wel aangehad. Ik vond die boxpakjes ook erg fijn omdat de zokjes snel uitgingen. Bovendien kun je erg leuke vinden.
Ik vind ook dat Noppies erg klein valt. Nu ook nog.

Gast
Gast

Bericht  Novalee di 25 jan 2011 - 5:13

Een handig topic dit smile Ik vraag me alleen af, er staat maar 1 boxkleed op de lijst. Is het niet handig om er iets meer te hebben voor als de kleine spuugt ofzo?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 5:40

Novalee schreef:Een handig topic dit smile Ik vraag me alleen af, er staat maar 1 boxkleed op de lijst. Is het niet handig om er iets meer te hebben voor als de kleine spuugt ofzo?

Als de kleine in de box ligt leg je een hydrofiele doek onder het hoofdje. Maar 2 boxkleden is geen luxe hoor, wij hebben een mooie degelijke gekocht (van dikke kwaliteit) en een goedkope bij de kruidvat (was iets van 6 euro) voor als ze inderdaad het kleed zou onderspugen (is hier nog niet gebeurd).

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 6:13

Ik heb 1 normaal boxkleed en ik heb een boxkleed die heel lelijk is :P
Maar daarvoor hebben mijn moeder en zusje hoezen voor omheen gemaakt.

Ik vind dat erg handig.

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwwitje di 25 jan 2011 - 6:31

Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 6:01; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sneeuwwitje di 25 jan 2011 - 6:35

Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 6:01; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 6:37

Sneeuwwitje schreef:
Dromertje schreef:
Pien schreef:
1 magnetron sterilisator (hoeft niet per se, je kunt ze ook in de vaatwasser 'uitkoken'

Het eerste jaar wordt de vaatwasser juist afgeraden. Zet dan een pannetje kokend water op en laat de flesjes en spenen daar een paar minuten inliggen.

waarom dan? Wij kregen dat als tip van de kraamverzorgster.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 7:26

Sneeuwwitje schreef:
Dromertje schreef:
Pien schreef:

Het eerste jaar wordt de vaatwasser juist afgeraden. Zet dan een pannetje kokend water op en laat de flesjes en spenen daar een paar minuten inliggen.

Dat is niet meer hoor.

En ik zou ook geen voedingsbh kopen.
Deze zijn over het algemeen vrij prijzig en als je geen bv gaat geven zijn je borsten al snel weer een stuk kleiner.
Je hoeft ook niet perse grotere borsten aan de zwangerschap over te houden.

Gast
Gast

Bericht  Pien di 25 jan 2011 - 8:00

vandaag even bij de wibra geweest, ze hadden veel leuke spullen in de folder en heb weer een hoop gekocht!!
heb alleen nog even een vraagje, 2 dekentjes van katoen. bedoelen ze hier echt dekens van of meer lakens?

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Susan di 25 jan 2011 - 8:05

Nee, dekens. Niet alle dekens zijn van echt wol, ze kunnen ook van katoen zijn. Dat voelt heel anders dan het katoen van een lakentje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Fiwen di 25 jan 2011 - 8:06

Dromertje schreef:
waarom dan? Wij kregen dat als tip van de kraamverzorgster.

In de vaatwasser blijven vaak veel bacteriën achter door de etensresten en zo. Uitkoken in een pan water (met klein scheutje azijn tegen kalkaanslag) of in een magnetron sterilisator dood alle bacteriën en is daarom hygiënischer en beter voor de gevoelige darmen van een baby.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pien di 25 jan 2011 - 8:06

Susan schreef:Nee, dekens. Niet alle dekens zijn van echt wol, ze kunnen ook van katoen zijn. Dat voelt heel anders dan het katoen van een lakentje.
ok.... nooit geweten! ga eens zoeken naar katoenen dekens dan, aangezien ik zelf een wol allergie heb en ik niet denk dat we in de zomer een wolle deken nodig hebben!

edit: en fleece dekens dan? mag dat eigenlijk en is dat eventueel een optie?

Laatst aangepast door Pien op di 25 jan 2011 - 8:09; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Fiwen di 25 jan 2011 - 8:08

Pien schreef: ok.... nooit geweten! ga eens zoeken naar katoenen dekens dan, aangezien ik zelf een wol allergie heb en ik niet denk dat we in de zomer een wolle deken nodig hebben!

Bij de hema hebben ze hele fijne van katoen, kunnen gewoon in de wasmachine en droger. Verder hebben ze ze bij de Prenatal in allerelei kleuren.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: