Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

+15
Darius
Lonely Goatherd
Happydobby
Ella
Sneeuwwitje
Novalee
MamaCa
Parisienne
Fiwen
PapillonRose
Flemy
Teddyaapje
Susan
Monnie
Pien
19 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:11

Oh voor pasgeborenen kan ik mij nog wel voorstellen, ik had een truitje, grijs met witte kroontjes, maat 50, die kon I.sam een uur na de geboorte al niet over zijn hoofd heen Laughing terwijl hij toen maat 44 droeg verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:19

CKC schreef:Het is niet zo dat de rompertjes en babykleertjes als je eenmaal bent bevallen niet meer gekocht mogen worden. Koop gewoon een aantal.. en als je dan eenmaal bent bevallen is er altijd wel iemand om je heen die met alle liefde voor jou naar de hema gaat en nog wat rompers bijkoopt in de juiste maat.


Zo denk ik er dus ook over. Ik had ook maat 6 rompers in maat 50/56, en ik geloof 4 losse broekjes en truitjes in maat 56. Ik had niks in 50. Nu pasten ze er ook perfect in, maar mocht het echt te groot zijn geweest, dan is er altijd wel iemand die wat voor je wil bijkopen.
En vaak krijg je ook wel veel. Ik kreeg 1 pakje maat 50, rest veel in maat 56 en 62.
Ik heb dus echt het minimale aangeschaft, is beide keren goed gegaan. Deze keer koop ik ook gewoon volgens de lijst, echt niet tig dingen extra. Komt misschien ook wel doordat we nooit de geslachten hebben geweten. Dan koop je dus alleen neutrale dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:21

Susan schreef:
Coco schreef:Vind je? Ik heb vrij veel van Noppies en N.ora draagt nog steeds 62 bij Noppies, zowel de spijkerbroekjes als shirtjes.[/color]

Ezra had een pakje in maat 56 dat al bij de geboorte te klein was, terwijl hij 53 centimeter was. Misschien geldt het vooral voor de broekjes voor pasgeborenen, Yrsa had ook een broek van Noppies die ze nog redelijk lang heeft gedragen (maar zij is ook klein en paste sowieso nog erg lang in maat 62).

Pakjes in maat 56 pasten echt na een paar weken al niet meer, terwijl ze toch 50 cm bij de geboorte was. Nu hebben we een shirtje in maat 68 en daar zwemt ze in, terwijl ze van andere kleertjes wel 68 moet hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:23

Coco schreef:Oh voor pasgeborenen kan ik mij nog wel voorstellen, ik had een truitje, grijs met witte kroontjes, maat 50, die kon I.sam een uur na de geboorte al niet over zijn hoofd heen Laughing terwijl hij toen maat 44 droeg verder.

Hoe zwaar waren jouw kindjes met de geboorte? En hoe verliep de groei tijdens de zwangerschap? Hier lagen ze tot nu toe iedere keer een week voor. Dat zou niet zo blijven, rond de 28 weken zwakt de groei bij een tweeling eigenlijk altijd af.
Ik heb zelf daarom nu voor ieders 2 pakjes maat 50 gekocht. Verder heb ik nog van alles in maat 56. Mocht 50 echt veel te groot zijn, wat ik dus niet verwacht, dan laat ik wel iemand maat 44 bijkopen. Ik denk zelf niet dat die van mij in maat 44 passen straks. Als ik kijk naar de andere 2 kinderen, die rond de 8 pond waren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:25

Dromertje schreef:
Susan schreef:
Coco schreef:Vind je? Ik heb vrij veel van Noppies en N.ora draagt nog steeds 62 bij Noppies, zowel de spijkerbroekjes als shirtjes.[/color]

Ezra had een pakje in maat 56 dat al bij de geboorte te klein was, terwijl hij 53 centimeter was. Misschien geldt het vooral voor de broekjes voor pasgeborenen, Yrsa had ook een broek van Noppies die ze nog redelijk lang heeft gedragen (maar zij is ook klein en paste sowieso nog erg lang in maat 62).

Pakjes in maat 56 pasten echt na een paar weken al niet meer, terwijl ze toch 50 cm bij de geboorte was. Nu hebben we een shirtje in maat 68 en daar zwemt ze in, terwijl ze van andere kleertjes wel 68 moet hebben.

Toch wel grappig om die verschillen bij iedereen te lezen. Mijn kinderen waren 53 en 54 cm en bijna 8 pond, dus konden meteen in 56. Maar ze waren al 4 maanden voor ze in 62 pasten. 56 pasten ze dus best lang uiteindelijk. Hier worden ze redelijk groot geboren, maar daarna groeien ze niet zo hard meer. De jongste is nu bijna 2, en weegt 9 kilo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:28

_MamaRosa_ schreef:
Coco schreef:Oh voor pasgeborenen kan ik mij nog wel voorstellen, ik had een truitje, grijs met witte kroontjes, maat 50, die kon I.sam een uur na de geboorte al niet over zijn hoofd heen Laughing terwijl hij toen maat 44 droeg verder.

Hoe zwaar waren jouw kindjes met de geboorte? En hoe verliep de groei tijdens de zwangerschap? Hier lagen ze tot nu toe iedere keer een week voor. Dat zou niet zo blijven, rond de 28 weken zwakt de groei bij een tweeling eigenlijk altijd af.
Ik heb zelf daarom nu voor ieders 2 pakjes maat 50 gekocht. Verder heb ik nog van alles in maat 56. Mocht 50 echt veel te groot zijn, wat ik dus niet verwacht, dan laat ik wel iemand maat 44 bijkopen. Ik denk zelf niet dat die van mij in maat 44 passen straks. Als ik kijk naar de andere 2 kinderen, die rond de 8 pond waren.
Ik ga geloof ik maar wel 44 kopen, aangezien het 1 eiig is en ze met 36 weken ongeveer komen. Hoe ver mag jij doorlopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:28

_MamaRosa_ schreef:
Dromertje schreef:
Susan schreef:
Coco schreef:Vind je? Ik heb vrij veel van Noppies en N.ora draagt nog steeds 62 bij Noppies, zowel de spijkerbroekjes als shirtjes.[/color]

Ezra had een pakje in maat 56 dat al bij de geboorte te klein was, terwijl hij 53 centimeter was. Misschien geldt het vooral voor de broekjes voor pasgeborenen, Yrsa had ook een broek van Noppies die ze nog redelijk lang heeft gedragen (maar zij is ook klein en paste sowieso nog erg lang in maat 62).

Pakjes in maat 56 pasten echt na een paar weken al niet meer, terwijl ze toch 50 cm bij de geboorte was. Nu hebben we een shirtje in maat 68 en daar zwemt ze in, terwijl ze van andere kleertjes wel 68 moet hebben.

Toch wel grappig om die verschillen bij iedereen te lezen. Mijn kinderen waren 53 en 54 cm en bijna 8 pond, dus konden meteen in 56. Maar ze waren al 4 maanden voor ze in 62 pasten. 56 pasten ze dus best lang uiteindelijk. Hier worden ze redelijk groot geboren, maar daarna groeien ze niet zo hard meer. De jongste is nu bijna 2, en weegt 9 kilo.

Hier was ze redelijk gemiddeld bij de geboorte (3500 gram en 50 cm), maar met 4 weken zat ze al tegen de bovenlijn aan. Y. is nu 5 maanden en weeg 8075 gram

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Teddyaapje wo 19 jan 2011 - 1:31

Ik zal even noemen wat bij ons achteraf teweinig of teveel was:

Teveel:
1 kruik, van de kraamzorg MOESTEN we 2 kruiken hebben maar 1 is nooit gebruikt...erg jammer van die 15,-!
2 kruikzakken, deze worden niet gebruikt, die wordt gedaan met een hydrofiele luier
1 hoofdbeschermer, wordt niet gebruikt
2 mutsjes: ik had er 4 in totaal maar hebben er maar 2 gebruikt.



Teweinig (ik zal even opnoemen waarvoor mijn vriend steeds naar de winkel moest in de kraamweek):
Hydrofiele luiers en washandjes.
Flanellen luiers
Rompertjes (T. heeft in het ziekenhuis gelegen, wij hadden weinig tijd om de was te doen dus kwamen we op een gegeven moment te kort, maar dit was zo bijgehaald). Ik vind trouwens de rekbare rompertjes van de Hema heel fijn. Die wikkeldingen vind ik maar niks.
Spuugdoekjes en Slabbertjes.
Voedingsbh's en zoogkompressen (als je bv wilt geven)
Vitamine K en D (in geval van bv, kijk maar eerst of het lukt)
Paracetamol en Vitamines voor mezelf
Tepelhoedje
Ijsklontzakjes
Luiers (bv maat 1 van pampers)
Aankleedkussenhoezen

Kleding zou ik alleen in maatje 50/56 kopen en je hebt meer truitjes nodig dan broekjes (ivm spugen) Voordat ze in 62 passen duurt meestal wel even. T. was 6,5pond bij de geboorte en maat 50 viel vaak nog wat te ruim.

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:42

Teddyaapje schreef:Ik zal even noemen wat bij ons achteraf teweinig of teveel was:

Teveel:
1 kruik, van de kraamzorg MOESTEN we 2 kruiken hebben maar 1 is nooit gebruikt...erg jammer van die 15,-!
2 kruikzakken, deze worden niet gebruikt, die wordt gedaan met een hydrofiele luier
1 hoofdbeschermer, wordt niet gebruikt
2 mutsjes: ik had er 4 in totaal maar hebben er maar 2 gebruikt.



Teweinig (ik zal even opnoemen waarvoor mijn vriend steeds naar de winkel moest in de kraamweek):
Hydrofiele luiers en washandjes.
Flanellen luiers
Rompertjes (T. heeft in het ziekenhuis gelegen, wij hadden weinig tijd om de was te doen dus kwamen we op een gegeven moment te kort, maar dit was zo bijgehaald). Ik vind trouwens de rekbare rompertjes van de Hema heel fijn. Die wikkeldingen vind ik maar niks.
Spuugdoekjes en Slabbertjes.
Voedingsbh's en zoogkompressen (als je bv wilt geven)
Vitamine K en D (in geval van bv, kijk maar eerst of het lukt)
Paracetamol en Vitamines voor mezelf
Tepelhoedje
Ijsklontzakjes
Luiers (bv maat 1 van pampers)
Aankleedkussenhoezen

Kleding zou ik alleen in maatje 50/56 kopen en je hebt meer truitjes nodig dan broekjes (ivm spugen) Voordat ze in 62 passen duurt meestal wel even. T. was 6,5pond bij de geboorte en maat 50 viel vaak nog wat te ruim.


Flanellen luiers, daar heb ik er de 1e keer ook 6 van gekocht, maar die zijn werkelijk waar nooit gebruikt. Waar gebruikten ze die bij jou eigenlijk voor? Ik heb ze uiteindelijk maar in de kinderwagen gebruikt als matrasbescherming.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Flemy wo 19 jan 2011 - 1:43

Ik heb even niet het hele topic gelezen, dus weet niet wat er al gezegd is. Wel zag ik wat over kledingmaten voorbij komen. Mijn beide meiden groeiden erg snel en die waren dan ook zo uit maat 56. Die kleertjes waren hooguit een maand echt gedragen en ik pakte vaak 'favoriete' kleding, dus droeg ze lang niet alles wat in de kast lag.

Mijn oudste is eind juni geboren en voor haar heb ik geen mutsje en kruiken gebruikt. Rompers alleen korte mouw. Alleen de eerste dagen kleertjes, maar het werd al gauw te warm dus toen lag ze eigenlijk alleen in een romper (binnen). Daardoor droegen we dus nog minder kleertjes Wink

Mijn oudste is van oktober en voor haar hadden we een best tijdje 2 kruiken in bed en een mutsje op.

Wikkelrompers/truitjes was ik eerst helemaal geen fan van, maar nu juist wel!! Ik vind ze ineens ontzettend handig haha. Komt misschien ook wel omdat we door vaak spugen veel moeten omkleden, dan hoeft niet alles steeds over d'r hoofd.

Flanellen luiers heb ik nog nooit het nut van begrepen. Ik gebruik ze alleen als extra beschermlaagje op het matras, en een keertje gewikkeld als een luier bij de oudste toen ze vreselijke luieruitslag uit. Verder totaal overbodig.

Oh ja en over het aantal rompers en kleertjes. Bij de eerste hadden we niet veel nodig, maar de jongste spuugt heel veel, dus moeten we soms wel 3x per dag alles verschonen. Dan ben je er dus wel snel doorheen.. Maar goed, in dat geval kun je altijd even bij kopen.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:46

Beauty Addict schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Coco schreef:Oh voor pasgeborenen kan ik mij nog wel voorstellen, ik had een truitje, grijs met witte kroontjes, maat 50, die kon I.sam een uur na de geboorte al niet over zijn hoofd heen Laughing terwijl hij toen maat 44 droeg verder.

Hoe zwaar waren jouw kindjes met de geboorte? En hoe verliep de groei tijdens de zwangerschap? Hier lagen ze tot nu toe iedere keer een week voor. Dat zou niet zo blijven, rond de 28 weken zwakt de groei bij een tweeling eigenlijk altijd af.
Ik heb zelf daarom nu voor ieders 2 pakjes maat 50 gekocht. Verder heb ik nog van alles in maat 56. Mocht 50 echt veel te groot zijn, wat ik dus niet verwacht, dan laat ik wel iemand maat 44 bijkopen. Ik denk zelf niet dat die van mij in maat 44 passen straks. Als ik kijk naar de andere 2 kinderen, die rond de 8 pond waren.
Ik ga geloof ik maar wel 44 kopen, aangezien het 1 eiig is en ze met 36 weken ongeveer komen. Hoe ver mag jij doorlopen?

Ik weet het nog niet. Ik heb vrijdag weer een afspraak, maar ze laten me sowieso niet tot 40 doorlopen, omdat ik natuurlijk ook nog een nierziekte heb, en dat kan alleen maar achteruit gaan hoelanger ik zwanger ben en hoe zwaarder mijn lichaam het dus krijgt. Bovendien is het gewoon niet goed voor de placenta enz. Een tweeling groeit rond de 37 weken toch nauwlijks meer, maar je lichaam krijgt het wel steeds zwaarder natuurlijk, en dat kan dan juist weer gevaarlijk zijn voor jezelf en de baby's.
Ook wil ik zelf niet langer dan 37 weken doorlopen eigenlijk, ik slaap nu al bijna niet meer, en ik merk gewoon dat het met de dag zwaarder wordt, zeker ook omdat ik hier al 2 kleintjes heb lopen.
Het is wel de regel in het ziekenhuis waar ik loop dat ze iedere vrouw individueel bekijken rond de 37 weken hoe zij het lichamelijk trekt. En vaak wordt een tweeling spontaan ook wel geboren rond de 37 weken. Dus dat mag van mij ook uiteraard!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 2:15

_MamaRosa_ schreef:Hoe zwaar waren jouw kindjes met de geboorte? En hoe verliep de groei tijdens de zwangerschap? Hier lagen ze tot nu toe iedere keer een week voor. Dat zou niet zo blijven, rond de 28 weken zwakt de groei bij een tweeling eigenlijk altijd af.
Ik heb zelf daarom nu voor ieders 2 pakjes maat 50 gekocht. Verder heb ik nog van alles in maat 56. Mocht 50 echt veel te groot zijn, wat ik dus niet verwacht, dan laat ik wel iemand maat 44 bijkopen. Ik denk zelf niet dat die van mij in maat 44 passen straks. Als ik kijk naar de andere 2 kinderen, die rond de 8 pond waren.

Ik weet het niet helemaal precies meer (heb het thuis nog wel ergens staan), maar I.sam lag volgens mij bij elke echo zo'n beetje 5 dagen voor en N.ora 6 dagen achter. Dat is na de 28 weken niet veranderd.
Bij de geboorte was I.sam 47 cm en 3155 gram. N.ora was 45 cm en 2700 gram.
Ze werden bij -volgens mij- de echo met 32 weken op 6 pond geschat voor een bevalling bij 40 weken.
Ben met 38+3 weken bevallen.
.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 2:56

Wat je niet hoeft te kopen is navelbandjes en flanellen luiers (of je moet die als matrasbeschermer willen gebruiken).
Als je 1 'ouderwetse' kruik hebt is meestal genoeg. Wanneer je er meer nodig hebt, kun je die waarschijnlijk wel van iemand lenen.
Kruikenzakken hoeft niet, wordt vaak gedaan met hydrofiel luiers.

Ik zou trouwens ook broekjes kopen waar nog geen voetjes aan zitten.
Vaak gaan de beentjes in 1 pijp zitten of heb je van die lege pijpjes.
Zou gewoon een broekje kopen en daar sokjes bij aantrekken.

Sja.. als je ergens over twijfelt mag je me best PM-en over of ik het wel of niet gebruik in mn werk.
Sommige dingen staan nl al jaaaaren op die lijst, maar die gebruiken we helemaal niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Teddyaapje wo 19 jan 2011 - 5:33

_MamaRosa_ schreef:
Flanellen luiers, daar heb ik er de 1e keer ook 6 van gekocht, maar die zijn werkelijk waar nooit gebruikt. Waar gebruikten ze die bij jou eigenlijk voor? Ik heb ze uiteindelijk maar in de kinderwagen gebruikt als matrasbescherming.

De flanellenluiers gebruiken we idd ook in de wieg en in de wagen. 1 waar hij op ligt en 1 vouwen we om hem heen en dan daar overheen het lakentje met dekentjes. Is lekker warm. Ik bedenk met net dat TO in de zomer bevalt dus dan is het niet nodig denk ik!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  PapillonRose wo 19 jan 2011 - 6:14

Ook ik heb geen navelbandjes nodig gehad (wie eigenlijk wel?), kon het af met één kruik (had er wel twee omdat het op de lijst stond..) en de flanellen luiers heb ik ook niet begrepen. Kruikenzakken heb ik wel gekocht, maar waren ook niet echt nodig (maar heb ze wel gebruikt omdat ik zo'n leuk hoesje mooier vond dan een hydrofielluier help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 166342 )

De flanellen luiers gebruik ik nu bij het afdrogen om haar mee af te dekken terwijl ik haar stukje voor stukje met een gewone droogdep. Mevrouwtje heeft het gauw koud en zo vindt ze het veel fijner help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 561177

Ik vond de broekjes met voetjes eraan juist weer wel handig, en deed daar dan nog wel sokjes overheen tegen het verschuiven. Maar mijn meisje is eind oktober geboren en warme voetjes zijn dan wel fijn. In de zomer hoef je daar waarschijnlijk niet zoveel extra voor te doen.

Pakjes maat 50 heb ik ook niet heel veel gekocht, hoewel ze er wel in bleek te passen en er pas net uit gegroeid is. Maar je kunt altijd nog bijkopen, dat is hier overigens niet eens nodig geweest omdat ik ook nog wat in 50/56 had en dat kon ze ook aan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Pien zo 23 jan 2011 - 10:03

inmiddels zijn we een aantal dagen verder en heb ik weer even tijd om een lijst te plaatsen. deze lijst is een samengestelde lijst van de hema, prenetal en oei ik groei. ik zal hem zo plaatsen, als mensen zich geroepen voelen mogen ze hun mening, visie er op uitspreken!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Pien zo 23 jan 2011 - 10:34

dit is de lijst:

Slapen
1 wieg of ledikant
1 stevig matrasje
3 kleine molton zeiltjes
2 molton onderleggers of hoeslakens
2 verchroomde kruiken
2 kruikenzakken
2 dekentjes van wol en/of van katoen
3 hoeslakentjes
3 lakentjes

Voeding
6 monddoekjes
4 slabbetjes
1 voedingskussen
1 voedingskussenhoes
1 flessenwarmer
1 magnetron sterilisator

Als je flesvoeding gaat geven, heb je extra nodig:
4 zuigflesjes met 4 bijbehorende flessenspenen
1 flessenborstel
zuigelingenvoeding

Als je borstvoeding wil geven, heb je extra nodig:
2 voedings-bh’s
zoogkompressen
1 kolf met bijbehorende bewaardoosjes of –zakjes voor de afgekolfde melk
1 zuigflesje met 1 bijbehorende flessenspeen*
1 pak flesvoeding (voor het geval dat…)*

Verzorging
1 aankleedkussen
2 hoezen voor het aankleedkussen
1 luieremmer
1 badje / Tummy Tub
1 badstandaard
1 badthermometer
2 badcapes
6 hydrofiel washandjes of monddoekjes
6 hydrofiel luiers (om je kindje na het bad mee af te drogen)
6 navelbandjes
1 digitale koorts thermometer
1 zacht haarborsteltje
1 nagelschaartje met afgeronde hoeken
verzorgingsproducten, zoals babyolie, babyzalf en babyzeep
goede crème voor de billen
baby billendoekjes
1 pak New-Born wegwerpluiers

Wil je katoenen luiers gebruiken? Dan heb je nodig:
24 hydrofiel luiers
12 piqué luiers
6 flanellen luiers
1 doos strikslips

1 pak inlegluiers
luierklemmen of schilderstape / leukopor om de luiers te sluiten

Kleding
6 rompertjes maat 56/62
4 setjes kleding maat 56/62
sokjes
2 mutsjes
1 jasje (maat 62)

Overig
1 babyfoon
1 verzorgingstas
1 wandelwagen (inclusief regenhoes en parasol)
1 autostoel
1 draagzak of draagdoek
1 reisbedje
1 wipstoeltje
1 box met boxkleed

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 10:41

Ah joh, wat je niet hebt koop je gewoon bij als je kindje geboren is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Pien zo 23 jan 2011 - 10:49

het gaat mij meer om dingen die erop staan en die eigenlijk helemaal nooit gebruikt worden. ik wil liever niet op het laatste moment ineens allemaal dingen bij moeten kopen.... van dat idee raak ik nu al een beetje gestresst... :S

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  PapillonRose zo 23 jan 2011 - 10:52

Hier mijn visie:
- molton zeiltjes mogen niet, zeiltjes zijn waterdicht en ivm risico op wiegendood mag je die niet gebruiken. Molton onderleggers of hoeslakens kunnen wel gewoon.
- afhankelijk van wanneer je bevalt kan je het vaak met één kruik af ipv 2.
- kruikenzakken kan je gebruiken (vond ik zelf wel zo leuk staan), maar een hydrofielluier volstaat ook.
- monddoekjes en slabbetjes zou ik er zelf meer van halen, hier gaan ze er hard doorheen (heb van elk toch zeker 20 stuks, weet niet of het bij iedereen zo hard gaat maar je gebruikt ze echt veel).
- voedingskussen gebruikt niet iedereen, dus goed bedenken of je het nodig denkt te hebben (zelf heb ik er veel aan gehad, op gelegen tijdens de zwangerschap en nu bij het voeden of om de kleine op te leggen).
- flesjes zou je meer van kunnen halen afhankelijk van wat je prettig vind (ik had er om te beginnen 4 en heb er uiteindelijk meer gehaald omdat ik dat makkelijker vond zodat ik niet 3x per dag stond af te wassen en steriliseren)
- hoezen voor het aankleedkussen heb ik er zelf 4 van omdat er toch gauw een ongelukje op gebeurt (en ik doe ook babymassage erop, misschien heb ik daarom sneller die ongelukjes Laughing )
- badcapes gebruik je misschien niet meteen (ik gebruik ze bij de les babymassage, maar thuis heb ik genoeg aan hydrofielluiers)
- hydrofielwashandjes en luiers zou ik er ook meer van nemen (je gebruikt ze best veel, heb zelf ongeveer 20 luiers en 10 washandjes)
- navelbandjes worden niet meer gebruikt (volgens mijn kraamverzorgster)
- de kleding zou ik persoonlijk eerder in maat 50/56 kopen, 62 is voor een pasgeboren baby vaak erg groot (maar je kan het wel vast op voorraad hebben natuurlijk)

De rest is zo'n beetje wat ik zelf ook gedaan heb en de punten hierboven zijn natuurlijk mijn mening, ligt eraan wat je zelf fijn vindt. Alleen die bedzeiltjes moet je wel goed op letten, want als ze waterdicht zijn kunnen ze echt gevaarlijk zijn als je ze gebruikt.

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Susan zo 23 jan 2011 - 10:57

Pien schreef:het gaat mij meer om dingen die erop staan en die eigenlijk helemaal nooit gebruikt worden. ik wil liever niet op het laatste moment ineens allemaal dingen bij moeten kopen.... van dat idee raak ik nu al een beetje gestresst... :S

Daar hoef je echt niet zo gestrest door te raken, Pien. Je bent heus wel zo wijs dat je de echt belangrijke spullen in huis hebt en wat je eventueel vergeet, dat zijn allemaal spulletjes die zó gekocht zijn. Er zullen rondom je bevalling ook boodschappen moeten worden gedaan om maar eens wat te noemen, daarvan schiet je toch ook niet in de stress?

Een paar weken voor je bevalling krijg je sowieso waarschijnlijk ook nog bezoek van iemand van de kraamzorgorganisatie die die hele lijst met alle liefde nog een keer met je doorneemt als jij je daar goed bij voelt.

Relax.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Pien zo 23 jan 2011 - 10:58

karaktertrekje... perfectionistisisch willen zijn is niet altijd even handig! maar goed, als ik hier al wat hulp krijg kom ik al een heel end!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Susan zo 23 jan 2011 - 11:04

Alleen al door het feit dat je er nu zo mee bezig bent weet ik al vrijwel zeker dat jij je zaakjes keurig op orde gaat hebben als het straks zo ver is. Mensen die de kantjes er vanaf lopen zitten zich niet met zestien weken zo bezorgd te maken, die zitten lekker op hun kont op de bank naar de televisie te kijken en denken: dat komt wel, tijd zat.

Het is natuurlijk hartstikke prima dat je het ruim op tijd in orde wil hebben, als dat jou rust geeft dan moet je dat zeker doen, maar zorg dan ook dat het je rúst geeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Pien zo 23 jan 2011 - 11:16

misschien dat iets meer uitleg duidelijkheid schept:

ik zit nu al met mijn bekken(instabiel en mijn si gewricht ontwricht), mag en kan nog maar 50% werken. de kans is heel groot dat naarmate de weken vorderen ik volledig thuis kom te zitten met misschien wel volledige bedrust. ik wil zelf graag met mijn man de spullen kunnen kopen, de verloskundige heeft ook aangeraden om niet te lang te wachten... ik probeer nu dus zo snel mogelijk een zo goed mogelijk beeld te krijgen van wat we nodig hebben zodat ik als ik dingen tegen kom, ze kan aanschaffen en dus weer van het lijstje kan schrappen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Susan zo 23 jan 2011 - 11:35

Oké, ik zal de lijst ook even doornemen en opnoemen wat wij niet hebben gebruikt.

Moltonzeiltjes, die worden tegenwoordig ook afgeraden.
Een voedingskussen heb ik wel gekocht, maar ik heb er vooral tijdens de zwangerschap tegenaan gezeten, ik heb 'm vrijwel niet gebruikt om te voeden omdat ik dat niet heel handig vond. Een extra hoes voor het voedingskussen heb ik sowieso niet gekocht.
Ik heb geen flesvoeding gegeven, dus daar weet ik niet zoveel van.
Als je borstvoeding wil gaan geven is een kolf sowieso altijd handig, maar daar zou ik me echt rustig op oriënteren. Eventueel kun je ook eerst een kolf huren.
Een pak flesvoeding voor het geval dat had ik ook niet in huis omdat mij werd verteld dat je er in het geval dat ook altijd eentje kunt gaan kopen bij de dienstdoende (nacht)apotheek.
Voor de koortsthermometer zou ik die van Braun aanraden met flexibele top, die is erg snel en prettig voor je kindje.
Wat betreft verzorgingsproducten, het is handig om je te oriënteren op de verschillende merken, er zijn er meer dan alleen Zwitsal. Je hoeft niet per se meteen de hele verzorgingslijn aan te schaffen, sommige dingen zul je niet zo heel veel gebruiken.
Maat 62 is voor de meeste pasgeboren baby's te groot, dus ik zou kiezen voor maat 50/56.

Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 - Pagina 2 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum