Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

+15
Darius
Lonely Goatherd
Happydobby
Ella
Sneeuwwitje
Novalee
MamaCa
Parisienne
Fiwen
PapillonRose
Flemy
Teddyaapje
Susan
Monnie
Pien
19 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Pien wo 19 jan 2011 - 0:03

wij zijn natuurlijk pas begonnen met de eerste aanschaf van babyspullen! inmiddels heb ik hier meerdere lijsten liggen die allemaal wat anders zeggen. vooral qua kleding vind ik het erg lastig. ik ben op 4 juli uitgerekend en het kan dan 30 graden zijn maar ook 18 graden.
wat adviseren jullie qua aantal pakjes in maat 50, 56, 62 te kopen?
en qua rompertjes?
een baby heeft na de geboorte dacht ik altijd een mutsje op, is dat ook zo in juli?

en zoals het onderwerp al zegt, welke lijst hebben jullie aangehouden?


Laatst aangepast door Pien op zo 23 jan 2011 - 10:35; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:19

Poeh, ik had tig mutsjes en ze hebben er maar een paar gedragen. In juli droegen ze die al niet meer, veel te warm (ze zijn van 15 juni). Ik zou er 3 aanschaffen denk ik.
Qua kleding ligt het er heel erg aan hoe groot ze geschat worden denk ik. 56 kun je sowieso wel in huis halen, maar lang niet alle baby's passen in 50. Ik had zelf ook wat kleertjes in 44, voor beiden 2 outfits.
Rompertjes kun je bijna niet teveel hebben.

Je bent een beetje in dezelfde tijd uitgerekend als dat ik was (26 juni) en in de zomer hebben ze vooral heel veel rompertjes zonder een shirtje eroverheen gedragen en elke dag een schone. Ik zou dus kijken voor rompertjes die je echt mooi vind om alleen met een broekje te dragen. Zowel met lange mouwen, korte mouwen als zonder mouwen. En niet teveel shirtjes. Juli is meestal een warme maand en dan blijven de shirtjes wellicht ongedragen liggen. Die kun je altijd nog bijkopen als je toch te kort komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Monnie wo 19 jan 2011 - 0:20

Ik heb toen de lijst van uit het boekje van de kraamzorg aan gehouden. Klopte wel aardig.
N.oah is 13 juli geboren en toen was het idd erg warm, boven de 30 graden. Hij heeft na zijn geboorte 1 dag een mutsje op gehad, om op temperatuur te blijven. Ik had volgens mij 3 pakjes in 50/56 gekocht en wat rompers in die maat. Bij de geboorte krijg je ook vaak kleertjes, heb toen ook heel veel in kleine maatjes gekregen.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:21

Ik heb trouwens de lijst van de kraamzorg aangehouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:22

Geen enkele baby-uitzetlijst klopte helemaal bij ons, maar als je er eentje post wil ik wel kijken wat wij wel hadden en wat niet, of wat we extra hadden.

Onze dochter is in augustus geboren en het was toen 27 graden. Zij heeft in die warme dagen geen t-shirts aan gehad, daarna werd het al snel weer wat frisser. Voor na de geboorte zou ik dus lange mouwen rekenen, misschien in maat 62 wat shirtjes met korte mouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:29

Coco schreef:Ik heb trouwens de lijst van de kraamzorg aangehouden.
Klopt die uit het grote tweelingenboek dat je weet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:30

Oh ik zou geen shirtjes met korte mouwen in 62 kopen hoor, I.sam droeg pas 62 toen hij 3,5 maand was, N.ora pas bij 4,5 maand en draagt nu nog steeds 62, heb 2 weken terug pas shirtjes erbij gekocht in 68 en die zijn nog groot.
Ik zou daar echt mee wachten tot na de geboorte. Voor die tijd van het jaar is het heel lastig om vooraf te bepalen wat je nodig gaat hebben. En het is juist leuk om dan kleurtjes te gaan kopen, dan zie je ook wat bij hem/haar past.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:30

Beauty Addict schreef:
Coco schreef:Ik heb trouwens de lijst van de kraamzorg aangehouden.
Klopt die uit het grote tweelingenboek dat je weet?

BA, wat is jouw uitgerekende datum?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:31

Beauty Addict schreef:
Coco schreef:Ik heb trouwens de lijst van de kraamzorg aangehouden.
Klopt die uit het grote tweelingenboek dat je weet?

Yes, die klopt! Daar heb ik veel aan gehad. Daarna heb ik die van de kraamzorg ernaast gehouden (die kreeg ik pas in week 36) en ik hoefde er maar 1 of misschien 2 dingen bij te kopen. Qua kleding komt het tweelingenboek zeker wel overeen naar mijn ervaring.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Pien wo 19 jan 2011 - 0:33

ik denk dat ik idd geen shirtjes met korte mouw in maat 62 koop nee. mijn neefje was 3,5 maand toen hij maat 62 ging dragen. dus in ons geval zou hij/zij dan in oktober korte mouw moeten gaan dragen!

we hebben nu al 2 mutsjes dus denk dat ik het daarmee wel kan redden.

ik moet over een half uurtje weg naar het werk maar ga morgen wel eens een lijst overnemen, die plaats ik dan hier en dan kunnen mensen die bekritiseren!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 0:37

Over kleertjes en mutsjes heb ik niet zo heel erg nagedacht. Ik bedoel, je staat toch niet als je zwanger bent in de winkel te wikken en te wegen of dat ene pakje of rompertje echt wel noodzakelijk is en of je niet een mutsje teveel hebt? Op die manier zou de lol van het babyshoppen er snel af zijn geweest voor mij.

Ik heb die lijst meer gebruikt voor spulletjes waarvan ik er zelf niet aan zou denken dat ik ze aan moet schaffen. Meestal komen die lijsten dan wel redelijk overeen, soms staan er wat dingen op die volgens sommige kraamverzorgsters niet meer zo gebruikelijk zijn, zoals Wecesinpoeder of navelbandjes, maar dat kun je dan ook even overleggen en eventueel die spullen op het laatst nog aanschaffen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:39

Ik kreeg een lijst van de kraamzorg, die heb ik aangehouden.
Van de oudste was ik 7 juli uitgerekend, en ik heb toen alleen mouwloze rompers gekocht, in maat 56. Geloof een stuk of 6.
Verder 1 mutsje, doordat het zo warm was die dagen heeft ze die maar een dag opgehad, en soms de nacht, maar overdag was dat echt niet nodig. Ze kon de 3e dag al korte mouwtjes aan, zo warm was het toen. Scheelt ook wel dat ze zichzelf erg goed warm kon houden.

Vaal staan er op lijstjes bijv ook navelbandjes, die heb je dus tegenwoordig niet meer nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:41

Coco schreef:
Beauty Addict schreef:
Coco schreef:Ik heb trouwens de lijst van de kraamzorg aangehouden.
Klopt die uit het grote tweelingenboek dat je weet?

Yes, die klopt! Daar heb ik veel aan gehad. Daarna heb ik die van de kraamzorg ernaast gehouden (die kreeg ik pas in week 36) en ik hoefde er maar 1 of misschien 2 dingen bij te kopen. Qua kleding komt het tweelingenboek zeker wel overeen naar mijn ervaring.

BA, ben je al lid geworden van de NVOM? Dat boekje wat je daarbij krijgt, daar staat ook een hele handige lijst in. Die hou ik nu aan. Gelukkig heb ik al heel veel van de vorige keren, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Pien wo 19 jan 2011 - 0:42

Susan schreef:Over kleertjes en mutsjes heb ik niet zo heel erg nagedacht. Ik bedoel, je staat toch niet als je zwanger bent in de winkel te wikken en te wegen of dat ene pakje of rompertje echt wel noodzakelijk is en of je niet een mutsje teveel hebt? Op die manier zou de lol van het babyshoppen er snel af zijn geweest voor mij.

het is niet zo dat ik natuurlijk ga staan wikken en wegen maar het zijn ook meer de aantallen die nodig zijn. op een lijst staat namelijk 6 rompers in maat 50/56, dat lijkt mij vrij weinig. zo bedoel ik de vraag meer. vind het vooral frappant dat de lijsten zo verschillen.

edit: ik ben meer bang dat ik dingen verkeerd aanschaf als dat ik teveel haal zeg maar... zou het bijvoorbeeld heel erg zonde vinden als ik 6 pakjes in maat 50 haal en hij/zij vervolgens maatje 50 niet eens draagt. zo heb ik dus onlangs al de tip van iemand gekregen om met maat 50 zo lang mogelijk te wachten tot de allerlaatste echo, dan kunnen ze namelijk al heel goed een voorspelling maken van geschatte gewicht en lengte en als je baby dan bijv groot geschat word weet je dat je niet 6 pakjes maat 50 moet halen. en ja, misschien ben ik dan wel iemand die op het geld let ja.


Laatst aangepast door Pien op wo 19 jan 2011 - 0:45; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:45

6 rompers vind ik ook wel wat weinig, ik zou er minimaal een stuk of 10 kopen. Op het lijstje wat wij aan hebben gehouden vond ik ook heel weinig hydrofielhanddoeken staan, daar heb ik er ook nog heel veel van bij gekocht. Wij hebben er een stuk of 20 denk ik. Helemaal als je niet zo gek veel wast heb je dat aantal wel nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:46

Coco schreef:
Beauty Addict schreef:
Coco schreef:Ik heb trouwens de lijst van de kraamzorg aangehouden.
Klopt die uit het grote tweelingenboek dat je weet?

Yes, die klopt! Daar heb ik veel aan gehad. Daarna heb ik die van de kraamzorg ernaast gehouden (die kreeg ik pas in week 36) en ik hoefde er maar 1 of misschien 2 dingen bij te kopen. Qua kleding komt het tweelingenboek zeker wel overeen naar mijn ervaring.
Dat is wel heel laat, die week 36 zal ik bevallen waarschijnlijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:47

_MamaRosa_ schreef:
Coco schreef:
Beauty Addict schreef:
Coco schreef:Ik heb trouwens de lijst van de kraamzorg aangehouden.
Klopt die uit het grote tweelingenboek dat je weet?

Yes, die klopt! Daar heb ik veel aan gehad. Daarna heb ik die van de kraamzorg ernaast gehouden (die kreeg ik pas in week 36) en ik hoefde er maar 1 of misschien 2 dingen bij te kopen. Qua kleding komt het tweelingenboek zeker wel overeen naar mijn ervaring.

BA, ben je al lid geworden van de NVOM? Dat boekje wat je daarbij krijgt, daar staat ook een hele handige lijst in. Die hou ik nu aan. Gelukkig heb ik al heel veel van de vorige keren, haha!
Ja, ik heb het hele pakket van hun binnen! Alleen nog niet echt gelezen moet ik zeggen Embarassed


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:49

Dromertje schreef:
Beauty Addict schreef:
Coco schreef:Ik heb trouwens de lijst van de kraamzorg aangehouden.
Klopt die uit het grote tweelingenboek dat je weet?

BA, wat is jouw uitgerekende datum?
Ik ben rond 16 aug uitgerekend, maar zal als het goed is rond de 36 weken bevallen. Als het heel erg goed gaat mag ik doorlopen tot 37w0d, maar dat halen ze maar zelden zei de gyn.
Dus ik reken rond 2e week van juli. Komt wel perfect uit, dan heeft mijn man precies 4 weken vakantie!! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:49

Haha ja ik in week 34 of 35 toen ook pas mijn intake gehad, slecht slecht slecht. Het was niet helemaal goed gegaan met de kraamzorg toen. Uiteindelijk is alles last minute wel goed gekomen gelukkig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:51

Beauty Addict schreef:
Dromertje schreef:
Beauty Addict schreef:
Coco schreef:Ik heb trouwens de lijst van de kraamzorg aangehouden.
Klopt die uit het grote tweelingenboek dat je weet?

BA, wat is jouw uitgerekende datum?
Ik ben rond 16 aug uitgerekend, maar zal als het goed is rond de 36 weken bevallen. Als het heel erg goed gaat mag ik doorlopen tot 37w0d, maar dat halen ze maar zelden zei de gyn.
Dus ik reken rond 2e week van juli. Komt wel perfect uit, dan heeft mijn man precies 4 weken vakantie!! smile

ik vind 't wel grappig, want ik was 2 dagen later uitgerekend, dan kan ik zo naar je ticker kijken en dan weet ik hoeveel weken ik zwanger was op dat moment;) Zou wel lekker zijn als je kunt bevallen als je man een poosje thuis is! Ik vond het echt heel fijn dat mijn man 3 weken vakantie had toen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 0:54

Mijn tip als je kleertjes in maat 50 wil kopen is: koop geen pakjes aan één stuk, maar losse broekjes, overslagvestjes en slofjes. Als een heel pakje in maat 50 te klein is dan gaat het meteen trekken en krap zitten, losse kleertjes kunnen vaak net iets langer.

Nog een tip: Noppies valt heel erg klein, maat 56 valt als maat 50 zeg maar, dus koop bij twijfel zeker geen Noppies maat 50.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:54

Dromertje schreef:
Beauty Addict schreef:
Dromertje schreef:
Beauty Addict schreef:
Coco schreef:Ik heb trouwens de lijst van de kraamzorg aangehouden.
Klopt die uit het grote tweelingenboek dat je weet?

BA, wat is jouw uitgerekende datum?
Ik ben rond 16 aug uitgerekend, maar zal als het goed is rond de 36 weken bevallen. Als het heel erg goed gaat mag ik doorlopen tot 37w0d, maar dat halen ze maar zelden zei de gyn.
Dus ik reken rond 2e week van juli. Komt wel perfect uit, dan heeft mijn man precies 4 weken vakantie!! smile

ik vind 't wel grappig, want ik was 2 dagen later uitgerekend, dan kan ik zo naar je ticker kijken en dan weet ik hoeveel weken ik zwanger was op dat moment;) Zou wel lekker zijn als je kunt bevallen als je man een poosje thuis is! Ik vond het echt heel fijn dat mijn man 3 weken vakantie had toen.
Ja, ben ik echt heel blij mee, de kans dat ze gelijk met mij mee naar huis mogen is natuurlik heel klein. En om in je uppie meerdere keren per dag heen en weer te rijden is niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:59

Susan schreef:
Nog een tip: Noppies valt heel erg klein, maat 56 valt als maat 50 zeg maar, dus koop bij twijfel zeker geen Noppies maat 50.

Vind je? Ik heb vrij veel van Noppies en N.ora draagt nog steeds 62 bij Noppies, zowel de spijkerbroekjes als shirtjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 1:00

Coco schreef:Vind je? Ik heb vrij veel van Noppies en N.ora draagt nog steeds 62 bij Noppies, zowel de spijkerbroekjes als shirtjes.[/color]

Ezra had een pakje in maat 56 dat al bij de geboorte te klein was, terwijl hij 53 centimeter was. Misschien geldt het vooral voor de broekjes voor pasgeborenen, Yrsa had ook een broek van Noppies die ze nog redelijk lang heeft gedragen (maar zij is ook klein en paste sowieso nog erg lang in maat 62).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:07

Het is niet zo dat de rompertjes en babykleertjes als je eenmaal bent bevallen niet meer gekocht mogen worden. Koop gewoon een aantal.. en als je dan eenmaal bent bevallen is er altijd wel iemand om je heen die met alle liefde voor jou naar de hema gaat en nog wat rompers bijkoopt in de juiste maat.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3 Empty Re: help de baby uitzetlijst kloppend maken? op pag 3

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum