Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tweelingentopic

+20
Tania
MamaCa
Happydobby
Caroow
Darius
Parel
Sterrin_
Charles
Jade
Lavendel
Lejow
mickey
Coco
LMCurious
Filoria
studiebol
Ayla
Bolleke
Happinaz
_Lana_
24 plaatsers

Pagina 10 van 14 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Ga naar beneden

Tweelingentopic - Pagina 10 Empty Re: Tweelingentopic

Bericht  studiebol wo 23 jan 2013 - 2:15

Yep veel verschil hier. De oudste loopt al 2 maanden en meteen hups in een keer en is blijven lopen. De jongste heeft zaterdag wat stapjes los gezegd maar kiest ook nog erg vaak voor kruipen.

Qua praten, de oudste zeg mama papa, opa, klaar, daag, hai, aaaai goed te verstaan allemaal. De jongste zegt tegen alles Die! en zegt aai dat is het.

Grote verschillen vind ik.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sterrin_ wo 23 jan 2013 - 3:41

Hier qua ontwikkeling vrijwel geen verschillen, de jongste was iets later met lopen, maar bijv de tanden, echt werkelijk allemaal tegelijk, net als de kiezen.

Nu beginnen ze hier ook eindelijk wat woordjes te zeggen, en ik dacht vorige week dat de oudste al veel meer zei, maar ineens begint de jongste ook met de dag meer te zeggen.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Charles wo 23 jan 2013 - 4:32

Stofzuiger schreef:Is er bij jullie eigenlijk veel verschil in ontwikkeling?

Ik merk dat de jongste veel meer praat, woordjes, zinnetjes, en het meeste is zelfs redelijk verstaanbaar. De oudste komt niet veel verder als "Daaa", "Ja" en "Mama", terwijl de jongste bijv duidelijk "Dag" zegt.

Hier wel heel erg. Mijn zoon kan al rollen, staan, heel snel dingen pakken etc. Motorisch is hij dus echt véél verder want dochter ligt nog als een zoutzak op haar rug en maakt nog niet eens aanstalten.

Daarvoor kan dochter wel weer meer geluidjes maken, het flesje zelf vasthouden en kijkt zij veel meer.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  _Lana_ wo 23 jan 2013 - 7:55

Charles, dat was hier ook zo. Mijn dochter was echt heeeel erg snel met alles. Ging al snel zitten/staan en lopen rond de tafel.
Zoon vond het tot november wel prima om de hele kamer door te rollen en eerlijk gezegd zag ik hem echt niet gaan zitten.
Maar ineens is het zo snel gegaan. Hij is gaan zitten, staan en loopt nu het als zijn zus rond de tafel.
Dus het zegt eigenlijk niets.
Wel heel grappig om te zien.

Nu lopen ze dus even gelijk. Maar mijn dochter is wel veel sneller in haar lichamelijke ontwikkeling. Dit komt ook omdat ze een bewegelijk kindje is.
Zoon was weer heel veel bezig met dingen goed bestuderen en neemt de dingen heel goed in zich op.

Met tandjes gaan ze helemaal gelijk op, ook precies dezelfde tandjes. Dat is toch wel heel toevallig. Alleen komen ze bij dochter sneller door.

Charles, ik zag een foto in het fototopic en wat zijn het mooie kindjes zeg!
Je dochter is heel mooi en je zoontje heeft mijn hartje gestolen.
Sterrin: Ook zo'n leuke foto van jou kids op de bank. En die meiden van jou kun je echt bijna niet uit elkaar halen hè! Het zijn echt schatjes.

Stofzuiger: Jouw mannen zijn ook alweer groot geworden zeg en wat een leuke binkies!!

Voor de rest even geen recente foto gezien, helaas ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  studiebol wo 23 jan 2013 - 8:04

Lana, ze zijn bijna jarig Very Happy Alvast een fijne dag! Hoe gaan jullie het vieren?

Hier krijgen ze de tanden en kiezen wel ongeveer gelijk maar niet dezelfde dat is wel weer grappig. Maar verder zijn het hier ook twee totaal verschillende kindjes.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ wo 23 jan 2013 - 8:14

Jaaa en jeetje wat is het jaar omgevlogen!! Het was echt een heftig, maar heeeeel mooi jaar!
We vieren het zondag overdag. En hebben zo'n 10 gezinnen uitgenodigd, waarvan een paar vrienden en voor de rest vooral familie.
We hebben er zin in.

Wat goed dat jouw oudste al 2 maanden loopt!!
En je jongste gaat ook hartstikke goed joh! En voor een veel te vroeg geboren kindje gaat ze helemaal super!
Dochter loopt hier al een tijdje rond de tafel en ook achter haar loopkar, maar loslopen zit e nog niet in, denk ik.
Zoon loopt ook rond de tafel en nog niet zo lang. Maar hij staat meteen zo stabiel joh.
Ik ben benieuwd!

Hebben jullie het lopen nog een beetje gestimuleerd of geoefend?
Ik doe dit eigenlijk niet.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol wo 23 jan 2013 - 8:17

Nee niet echt gestimuleerd, wel dat ze achter de poppenwagen konden lopen, maar dat deden ze steeds uit zichzelf. Met de jongste lopen we wel veel dat we haar handjes vast houden, maar dat vind ze gewoon zo leuk dan glundert ze helemaal. Dus ik doe het meer omdat zij het zo leuk vind.

Leuk dat jullie de verjaardag gaan vieren,krijgen ze die zebra step van jullie?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ wo 23 jan 2013 - 8:36

Ah wat lief, dat lopen achter de poppenwagen! Heb je zo'n houten?
Mooi!
Ja dat doen wij ook wel. Als ze zich optrekken aan mijn benen, pak ik hun handjes en loop vaak wat, of een beetje dansen, haha.
Dat vinden ze geweldig.

Ze krijgen van ons de zebrastep inderdaad, ik ben benieuwd hoe ze het vinden.

Jouw meiden zijn toch ook nog zo klein Studiebol?
En hoe zwaar waren ze ook alweer bij de geboorte?
En heeft de KA wel eens iets gezegd over hun groei?
Of groeien ze prima volgens hun lijntje?
Oja en hoe zwaar en lang waren ze met een jaar?

Ja wat een vragen hè! ;-)
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol wo 23 jan 2013 - 8:52

Lana ze zijn van oktober en V woog in september 7600 in dec 8470 en begin januari 8500 en toen is ze ook pas weer gemeten en was ze 78 cm. Zij woog bij haar geboorte 1825
L woog in september 7680 in dec 8500 en begin januari 8800 en toen was ze 77 cm. Zij woog bij haar geboorte 1715

Omdat het CB hier aan huis komt wordt er alleen maar gemeten in het ziekenhuis of ik moet naar het inloopspreekuur van het CB gaan. Het ziekenhuis heeft nog nooit wat gezegd over hun gewicht of iets. Maar die kijken volgens mij nog steeds naar de prematuren lijntjes. En ze zitten elke keer goed op of tussen de lijntjes. Of ze echt heel klein zijn weet ik niet maar nog wel fijntjes/tenger, zeker als ik ze vergelijk met kinderen van het kinderdagverblijf.
Ik ben nu wel de kleding maat 74 aan het weg doen, dat is toch te kort of zit te strak.

Wat wegen jouw kindjes nu dan?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ wo 23 jan 2013 - 9:02

Dank je voor de antwoorden smile.

Jouw meiden zijn ook kleintjes! Maar wel lang, of niet?
Ze hadden trouwens ook een mooi geboortegewicht voor de zwangerschapsduur?
Wat fijn dat het CB bij jullie aan huis komt. Dat scheelt een hoop gesleep ;-).

Wij zijn vorige week naar het CB geweest en zoon weegt nu 8400 gram en is 71,5 cm. Eb dochter is 6900 gram en 69,5 cm.
In september waren we bij de KA en die gaf aan dat we haar toch moesten proberen meer te laten eten, omdat haar lijn afboog.
Maar goed, ze eet wat ze wil en verder heb je weinig te zeggen ;-).
Ze is heel druk, dus ik maakte me geen zorgen.

Nu waren we bij het CB en toen boog haar lijntje nog meer af.
Opzich geen reden tot zorg, maar ze willen haar nu wel eerder zien, om het in de gaten te houden.
Ik maak me niet zoveel zorgen, want het gaat heel goed met haar en ze is heel bewegelijk. Maar het was me wel opgevallen dat ze echt wel een dundasje ( kennen jullie dat woord? Haha ) is. En ze heeft niet veel reserves.

Ze is trouwens wel veeeeeel beter gaan eten. Dus daar ben ik toch wel heel blij mee.
En zoon gaat gewoon helemaal prima.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ wo 23 jan 2013 - 9:03

Oja en ik ben toch wel 'blij' dat jij ook van die fijne meiden heb ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol wo 23 jan 2013 - 9:13

Ja eigenlijk zijn ze best goed aan de lengte, had ik niet verwacht want ik ben echt niet groot en mijn vriend is ook niet heel lang.
Jouw dochter is idd wel een stuk kleiner, maar ja wat je zegt je kan er geen eten in proppen. Dat vind ik hier soms ook wel lastig dat ze gewoon weinig reserves hebben. L heeft het norovirus gehad en een week niet gegeten nou dat is haar meteen aan te zien. Gelukkig ging ze daarna weer eten als een bouwvakker en nu heeft ze echt zo'n klein bol buikje als ze zit heel schattig.

Of ze een goed gewicht hadden bij zwangerschapsduur dat was volgens mij wel zo, op de echo die nog in het ziekenhuis is gemaakt was de schatting lager dan ze uiteindelijk waren dus dat viel al mee.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 23 jan 2013 - 9:15

Lage gewichten heb ik geen ervaring mee. De 1 is hier wel wat lichter als de ander, maar aan de ondergrens zit hij nog lang niet.

Gast
Gast

Bericht  Parel wo 23 jan 2013 - 9:50

Lana, hier ook zo´n scharminkel he, dat weet je!
En zij woog zelfs 3250 gr bij haar geboorte!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  _Lana_ wo 23 jan 2013 - 10:31

Parel schreef:Lana, hier ook zo´n scharminkel he, dat weet je!
En zij woog zelfs 3250 gr bij haar geboorte!

Haha ja I know! Maar ze is ongeveer net zo zwaar als een 5 maanden oude baby en dan ook nog eens niet goed groeien. Ik moet er ook niet bij nadenken, het is een heerlijk, vrolijk kind.
Maar toch zoeken naar meer medestanders hè ;-).

Ach ja het is toch ook alleen maar fijn dat ze niet de genen van haar moeder heeft hè, haha.

_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Sterrin_ wo 23 jan 2013 - 21:22

Hier ook van die magere kindjes, allemaal.

De tweeling zat op een gegeven moment onder de onderste lijn, kreeg toen Fantomalt voorgeschreven.

Ze zitten nu ook in een periode van slecht eten, maar dat hebben de oudste 2 ook jaren gehad, dus ik maak me daar niet meer druk om.

Hoeveel ze nu wegen weet ik niet, ze hebben nog maat 74 aan, en 80. Dus heel groot zijn ze niet. Maar ze zijn gezond, eigenlijk nooit ziek, alleen doorlopend verkouden, maar ach, dat is het ergste niet!

Sterrin_
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 23 jan 2013 - 21:28

Hier zitten ze in 86. Alleen qua broeken past 80 soms nog.

Doorlopend verkouden zijn ze hier ook, gister gestart met vloeibare multivitamine in de hoop op extra weerstand.

Gast
Gast

Bericht  Sterrin_ wo 23 jan 2013 - 21:38

Stofzuiger schreef:Hier zitten ze in 86. Alleen qua broeken past 80 soms nog.

Doorlopend verkouden zijn ze hier ook, gister gestart met vloeibare multivitamine in de hoop op extra weerstand.

Ja, denk dat ik dat hier ook maar weer moet gaan doen, pilletjes dan. Heb ze op, maar ze kunnen het wel gebruiken aangezien zo zo slecht eten. Vind het alleen zo duur! Zo'n pot is zo weer leeg met 4. Maar goed, gezondheid gaat voor.

Sterrin_
Prater
Prater

Bericht  Darius wo 23 jan 2013 - 21:45

Sterrin_ schreef:

Ja, denk dat ik dat hier ook maar weer moet gaan doen, pilletjes dan. Heb ze op, maar ze kunnen het wel gebruiken aangezien zo zo slecht eten. Vind het alleen zo duur! Zo'n pot is zo weer leeg met 4. Maar goed, gezondheid gaat voor.

Multivitamine van Kruidvat eigen merk vind ik zelf niet zo heel duur, vergeleken met Davitamon oid.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Coco wo 23 jan 2013 - 22:13

Mijn dochter hing ook altijd op de onderste lijn en droeg op haar tweede verjaardag nog maat 74. Heb het idee dat ze de schade afgelopen half jaar wel flink heeft ingehaald want inmiddels begint 92 toch wel te kort te worden, qua omvang kan ze het nog prima hebben. Zoon was als baby echt een big buddha maar dat is ook wel rechtgetrokken inmiddels.
Qua ontwikkeling ligt de 1 niet veel verder voor dan de ander, maar wel verschillend. Dochter is wat sneller met de taal en sociale ontwikkeling, zoon wat sneller met spel en motorische ontwikkeling, qua creative, cognitieve en emotionele ontwikkeling gaan ze eigenlijk wel gelijk op. Maar het scheelt allemaal maar weinig.

Qua vitamines had ik altijd davitamon en dan 2 x per kind ivm de vitamine D. Heb nu bij etos Lucovitaal Multi+ kids gekocht, ze hebben nu 2 potjes in 1 verpakking voor dus ook maar de prijs van 1. 120 tabletjes. Daar krijgen ze er nu 1 per dag van en daarnaast nog een los vitamine D tabletje, die ben ik maar apart gaan kopen want die kosten nog geen 5 euro per potje voor 500 tabletjes. Geloof dat ik voor 2 potjes Lucovitaal tussen de 10 en 15 euro kwijt was en doe daar 4 maanden mee. Goed dat ik er hier over lees, kan ik nog even 2 potjes erbij halen straks voordat ze weer per stuk over de toonbank gaan!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Sterrin_ do 24 jan 2013 - 1:18

Darius schreef:
Sterrin_ schreef:

Multivitamine van Kruidvat eigen merk vind ik zelf niet zo heel duur, vergeleken met Davitamon oid.

Klopt, die probeer ik ook altijd te kopen, en vaak heb je daar wel 1+1 gratis, maar die tot 4 jaar is hier ech altijd op. Vanaf 4 jaar heb ik voor de jongsten nog niks aan. Ik koop nooit die duurdere merken.

Sterrin_
Prater
Prater

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 1:19

Tabletjes zijn toch altijd vanaf 2 jaar?

Gast
Gast

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 1:31

Davitamon is vanaf 1 jaar, die ik nu in huis heb vanaf 18 maanden. Mijn kinderen zien het trouwens gewoon als snoepjes. Ze vinden ze lekker. Ik heb het ze ooit eens gegeven onder het mom van een snoepje (aardbeiensmaak) en zo gaat dat nu nog. Net als met de vitamine D (sinaasappelsmaak).
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Sterrin_ do 24 jan 2013 - 1:33

Stofzuiger schreef:Tabletjes zijn toch altijd vanaf 2 jaar?

Bij Kruidvat gaan ze vanaf 1 jaar tot 4 jaar, en dan heb je weer vanaf 4 jaar.

Bij de action gekeken van de week, en die waren ook vanaf 4 jaar. Verder nog niet weer gekeken, maar deze heb ik meestal.

Hier zijn het ook snoepjes voor ze, ze gillen er nog net niet om als ik mijn eigen medicijnen inneem. Ze weten precies dat ze daar bij liggen.Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 1:36

Dan ga ik die hierna ook halen, die vloeibare is vrij duur. "Alles voor de baby's" zegt mijn man dan altijd Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 14 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: