Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tweelingentopic

+20
Tania
MamaCa
Happydobby
Caroow
Darius
Parel
Sterrin_
Charles
Jade
Lavendel
Lejow
mickey
Coco
LMCurious
Filoria
studiebol
Ayla
Bolleke
Happinaz
_Lana_
24 plaatsers

Pagina 9 van 14 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14  Volgende

Ga naar beneden

Tweelingentopic - Pagina 9 Empty Re: Tweelingentopic

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 8:50

Koelstra Simba twin. Deze konden we van iemand overnemen.
Voordeel is dat deze helemaal plat kan en ze er dus meteen inkonden. (moest wel omdat de grote kinderwagen.niet in de auto past)
Deze is dus echt voor erbij.
Loopt natuurlijk niet zo fijn als de kinderwagen, maar het is voor ons een uitkomst!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 22:47

Ik heb de kids River Urban Tandem. Een hele compacte tandem, loopt prima en is niet zwaar. En heb voor een nieuwe 89 euro betaald, dus dat valt ook te overzien.

Tweelingentopic - Pagina 9 Tandem_black-sand_lr_6

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ za 13 okt 2012 - 23:00

Oh Stofzuiger, dat is niet gek! En handig zo.
Alleen lijkt het me zo benauwd voor degene die achter zit, of hebben ze daar geen last van?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 2:41

De voorste kap heb ik er ook nooit op. Ze hebben de grootste lol zo dicht bij elkaar.

Alleen boodschappen onderop gaat echt niet. Overigens zitten nu de voetenzakken er in, gaat prima en is dan nog heel redelijk in te klappen. Ideaal, deze kan in ons mini halletje tegen de trap blijven staan, hoeft niet helemaal mee naar boven.
Andere wagen moest ik ook 2x voor lopen, dus ben er helemaal gelukkig mee.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ zo 14 okt 2012 - 2:48

Wat fijn zeg! Ideaal zo. Dus jij gebruikt geen 'gewone' wandelwagen meer? Jij woont zeker in een bovenwoning? Dan is dit echt een goede oplossing.

Ik zou 'm dan echt alleen gebruiken als ik even snel wegmoet of met vakantie ofzo.

Is hij trouwens klein in te klappen? Voor in zo'n fietsdrager?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 3:31

Gebruik m nu altijd, voor boodschappen, stad in, van en naar kdv.

Denk dat het wel aan de fiets past, heb zelf geen zitjes en/of buggy drager, alles is hier aan te lopen.

Ja, 1 trap buiten en dan nog 1 trap binnen, en in dat mini halletje kon de andere wagen niet staan, het onderstel hing dan aan het plavond dmv een fietslift en de rest lag boven. Veel gedoe.

Gast
Gast

Bericht  studiebol zo 14 okt 2012 - 6:42

Mijn voorkeur zou da wel uitgaan naar een tweeling wagen waar ze naast elkaar kunnen zitten, hebben we nu ook en dat vinden ze erg gezellig.

Ik vind de meeste buggy's er zo gammel uit zien. En tja dat lijkt me niet prettig. Maar zoals gisteren ga ik naar een vriendin en sleep ik de wagen ook mee want je weet maar nooit en tja dat soort dingen kan ik natuurlijk ook wel met een buggy af. Maar is ff na een winkel binnenkort om wat te kijken denk ik.

Hoest verder met iedereen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Lana_ ma 7 jan 2013 - 1:18

Hoi allemaal!!

Er is hier weer veel te lang niet geschreven.

Hoe is het met iedereen?

Even een vraagje. Hoe doen jullie het in de ochtend?
Wij doen het eerste flesje altijd samen en maken ze wakker om een beetje een ritme te houden.
Alleen begint het 'wakker maken' me een beetje tegen te staan. Meestal zijn ze wel al wakker, maar soms liggen ze echt nog heel lekker.
Alleen hebben ze 's ochtends zo'n honger, dat ik het zielig vind om ze om en om een flesje te geven en ze moeten wachten ( zo doe ik het normaal wel ).
Dus doen man en ik het samen.

Een flesje tegelijk geven, werkt hier niet en zelf het flesje vasthouden, moeten we nog even heel hard op oefenen ;-).

Verder gaat het hier heel erg goed. Wat zijn ze snel gegaan qua ontwikkeling.
Zo leuk!!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 1:21

Ik heb ze al vrij snel altijd tegelijk de fles gegeven. Naast elkaar op het voedingskussen in het begin, daarna allebei in een wipper en erbij gaan zitten.

Nu doen ze het natuurlijk zelf, ideaal.

Gast
Gast

Bericht  Happinaz ma 7 jan 2013 - 1:34

Stofzuiger schreef:Ik heb ze al vrij snel altijd tegelijk de fles gegeven. Naast elkaar op het voedingskussen in het begin, daarna allebei in een wipper en erbij gaan zitten.

Nu doen ze het natuurlijk zelf, ideaal.

Dit deed ik ook! Heel snel al, ik denk eerlijk gezegd al met 2 maanden ofzo in de wipper. Ik hield het anders niet. En op die manier kon ik ook met allebei oogcontact houden, daarna uitgebreidt knuffelen op mama's schouder!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lana_ ma 7 jan 2013 - 1:37

Vanaf wanneer hielden ze zelf hun flesje vast?
Ze zijn hier een beetje verwend namelijk, haha.

De eerste maanden heb ik BV gegeven en toen ik overging op een fles, pakte mijn dochter die eerst niet.
Dit is dus een hele 'strijd' geweest.
Dus in de wipper ging sowieso niet lukken.

Nu is dochter echt een nieuwsgierig aagje en haar koppie gaat alle kanten op.
Misschien moet ik het nog eens proberen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Happinaz ma 7 jan 2013 - 1:51

Ik heb nooit borstvoeding gegeven dus het fles gebeuren was al vrij snel 'normaal'.

Ik weet niet goed meer wanneer ze het zelf konden vasthouden, maar ik weet wel dat ik soms een hydrofiele luier oprolde en op hun 'borst' legde waar dqan weer het flesje oplag waardoor ze er zelf uit konden drinken. Dit zorgde ervoor dat ik bijvoorbeeld spuug bij de ander kon opruimen terwijl de ander gewoon door dronk. Of dat was in hele drukke tijden het moment dat ik even kon plassen (oh...wat was het toch een dynamische periode...)

Ik denk dat ze hun fles met ongeveer 5 maanden zelf konden vasthouden!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Coco ma 7 jan 2013 - 1:58

Ik heb echt geen idee meer hoe oud ze waren toen ze het zelf konden. Ik heb ook altijd wat opgerold/gevouwen en in de wipper gelegd om de fles op te steunen wanneer ik alleen was zodat ik die niet vast hoefde te houden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  _Lana_ ma 7 jan 2013 - 2:07

Happinaz schreef:Ik heb nooit borstvoeding gegeven dus het fles gebeuren was al vrij snel 'normaal'.

Ik weet niet goed meer wanneer ze het zelf konden vasthouden, maar ik weet wel dat ik soms een hydrofiele luier oprolde en op hun 'borst' legde waar dqan weer het flesje oplag waardoor ze er zelf uit konden drinken. Dit zorgde ervoor dat ik bijvoorbeeld spuug bij de ander kon opruimen terwijl de ander gewoon door dronk. Of dat was in hele drukke tijden het moment dat ik even kon plassen (oh...wat was het toch een dynamische periode...)

Haha, die tijd denk je zeker met weemoed aan terug :-p.

Jeetje 5 maanden? Ik moet die van mij ook nodig eens bijleren ;-). De wippers gebruik ik alleen bijna niet meer. Maar liggend op een kussen moet ook wel lukken toch?

Ja het was handiger als we het vanaf het begin af aan zo gedaan hadden, maarja met BV werd dat 'm niet.

Hebben jullie verder nog tips?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Happinaz ma 7 jan 2013 - 2:12

_Lana_ schreef:
Happinaz schreef:Ik heb nooit borstvoeding gegeven dus het fles gebeuren was al vrij snel 'normaal'.

Jeetje 5 maanden? Ik moet die van mij ook nodig eens bijleren ;-). De wippers gebruik ik alleen bijna niet meer. Maar liggend op een kussen moet ook wel lukken toch?

Ja het was handiger als we het vanaf het begin af aan zo gedaan hadden, maarja met BV werd dat 'm niet.

Haha...nah, soms. Het is en was toch ook wel echt heel bijzonder en mooi. Maar wow...ik vond het keihard werken. Ik denk dat ik te weinig heb genoten achteraf!

Ja 5 maanden..ik denk het echt. Ik weet dat ik met 4 maanden precies (2e kerstdag namelijk) ben gaan bijvoeden omdat de mannetjes werkelijk het eten UIT mijn handen en mond wegkeken. Dus ik ben begonnen met een stukje banaan in hun vuistjes en dat ging er echt heel snel en smakelijk in. De foto die ik daarvan heb is dat zij allebei in hun wipper rechtop zaten en een banaan eten. Dus die fles konden ze zo'n beetje daarna ook vast houden.
Ik moet er wel bij vertellen dat mijn jongens motorisch heel snel waren. Zij liepen allebei met 10 maanden los. (daarentegen praten ze nog steeds niet goed...). Die motorische motoriek is natuurlijk wel van invloed op het kunnen...
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Lana_ ma 7 jan 2013 - 2:36

Happinaz schreef:
_Lana_ schreef:

Haha...nah, soms. Het is en was toch ook wel echt heel bijzonder en mooi. Maar wow...ik vond het keihard werken. Ik denk dat ik te weinig heb genoten achteraf!

Ja 5 maanden..ik denk het echt. Ik weet dat ik met 4 maanden precies (2e kerstdag namelijk) ben gaan bijvoeden omdat de mannetjes werkelijk het eten UIT mijn handen en mond wegkeken. Dus ik ben begonnen met een stukje banaan in hun vuistjes en dat ging er echt heel snel en smakelijk in. De foto die ik daarvan heb is dat zij allebei in hun wipper rechtop zaten en een banaan eten. Dus die fles konden ze zo'n beetje daarna ook vast houden.
Ik moet er wel bij vertellen dat mijn jongens motorisch heel snel waren. Zij liepen allebei met 10 maanden los. (daarentegen praten ze nog steeds niet goed...). Die motorische motoriek is natuurlijk wel van invloed op het kunnen...

Haha, ik kan het me wel voorstellen hoor. Achteraf kun je pas zien hoe hectisch die tijd was hè.
Al heb ik echt van iedere minuut genoten.

Jeetje snelle mannen!
Ze lopen hier wel allebeii rond de tafel.
En dochter staat af en toe los.

Maar ik denk dat ik ze gewoon zelf een beetje 'lui' heb gemaakt. Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd, stom eigenlijk! Ik ga toch eens goed oefenen hoor, want het zou wel handig zijn ( zegt ze nu, nu ze de flessen aan het afbouwen zijn ;-) ). Al vind ik de fles geven zo'n heerlijk momentje, vooral 's ochtends op bed.

Ik ben toch wel heel benieuwd naar die mannen van jou :-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Charles ma 7 jan 2013 - 2:39

Mijn dochter houdt al vanaf dat ze een week of 12 is zelf haar flesje vast. Viel er wel soms uit. Nu kan ze het prima. Zoon nog lang niet, hoewel die verder op motorisch vlak veel sneller is.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Sterrin_ ma 7 jan 2013 - 2:45

Welke flesse heb je Lana? Van Difrax en van Avent (geloof ik) zijn er handvaten te krijgen. Op die manier kon de oudste hier ook al vrij snel de fles vasthouden. De rest heeft nooit een fles gehad, dus dat was niet nodig.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Happinaz ma 7 jan 2013 - 2:54

Ik heb die bed momentjes ook nog heel lang gekoesterd. Maar dan waren we ook samen en kon ik mij op 1 kind richten. Heerlijk!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Lana_ ma 7 jan 2013 - 4:51

Ik heb het ook eigenlijk nog nooit echt geprobeerd Embarassed, erg eigenlijk.
Want hun rietjesbeker houden ze prima vast.

En ik denk dat ze het wel kunnen, maar ik heb ze teveel verwend ermee.
Omdat ik het fijn vind om ze zelf te geven.
Een soort rustig momentje.

Toch maar even in investeren Wink.

En Charles, drinkt jouw dochter altijd zelf de fles? Of doe je ze tegelijkertijd?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 7 jan 2013 - 4:52

Happinaz schreef:Ik heb die bed momentjes ook nog heel lang gekoesterd. Maar dan waren we ook samen en kon ik mij op 1 kind richten. Heerlijk!

Dat doen wij dus iedere ochtend, HEERLIJK!! Stiekem wil ik dat nog heel lang koesteren.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 7 jan 2013 - 4:53

Oh en deden jullie het eerste flesje altijd alleen? Of samen?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Charles ma 7 jan 2013 - 7:04

_Lana_ schreef:[color=indigo]
En Charles, drinkt jouw dochter altijd zelf de fles? Of doe je ze tegelijkertijd?

Idealerwijze krijgen ze van mij of mijn man de fles. Vind het toch wel een knus momentje. Maar ja, dat gaat gewoon niet altijd. Mijn man legt ze altijd samen in een voedingskussen en houdt dan beide flesjes vast. Ik zet altijd eentje naast me in het wippertje, meestal mijn dochter die kan dan zelf drinken en mijn zoon dan op schoot want die ligt a. binnen 1 minuut uit het wippertje en 2 drinkt hij zooo onrustig en spuugt veel dat ik heb wel zelf moet geven. Hij kan ook niet zelf zijn fles vasthouden. Daarna krijgt mijn dochter dan wel weer extra knuffels.

Wij hebben ook elke ochtend knuffeltime in bed I love you .
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  studiebol ma 7 jan 2013 - 8:12

Ik legde ze altijd neer op een kleed of toen ze klein waren op de bank en dan gaf ik ze tegelijk de fles. Ze hielden hier rond de 6 maanden volgens mij de fles zelf vast.

Verder gaat het hier goed, ze ontwikkelen zich prima, laatst nog controle in het ziekenhuis gehad was ook allemaal goed. L loopt nu al een poosje V totaal niet en ik denk dat ze er ook nog wel ff mee wacht. Vind het soms best pittig in hun gedrag willen ze best bepalend zijn en krijgen ze hun zin niet dan komt er een driftbui of een jankbui.. dus nu moet ik consequent zijn.

Net nog een weekendje weg geweest we hebben het leuk gehad, ze zijn dan wel makkelijke meiden om mee te nemen dat is wel prettig!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 23:54

Is er bij jullie eigenlijk veel verschil in ontwikkeling?

Ik merk dat de jongste veel meer praat, woordjes, zinnetjes, en het meeste is zelfs redelijk verstaanbaar. De oudste komt niet veel verder als "Daaa", "Ja" en "Mama", terwijl de jongste bijv duidelijk "Dag" zegt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 14 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: