Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tweelingentopic

+20
Tania
MamaCa
Happydobby
Caroow
Darius
Parel
Sterrin_
Charles
Jade
Lavendel
Lejow
mickey
Coco
LMCurious
Filoria
studiebol
Ayla
Bolleke
Happinaz
_Lana_
24 plaatsers

Pagina 11 van 14 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Ga naar beneden

Tweelingentopic - Pagina 11 Empty Re: Tweelingentopic

Bericht  Sterrin_ do 24 jan 2013 - 1:37

Stofzuiger schreef:Dan ga ik die hierna ook halen, die vloeibare is vrij duur. "Alles voor de baby's" zegt mijn man dan altijd Laughing

Haha, ja, hier ook alles voor de kinderen, maar ik vind het echt veel te duur. Alles waar ik minder voor kan betalen....Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 1:40

Sterrin_ schreef:
Stofzuiger schreef:Dan ga ik die hierna ook halen, die vloeibare is vrij duur. "Alles voor de baby's" zegt mijn man dan altijd Laughing

Haha, ja, hier ook alles voor de kinderen, maar ik vind het echt veel te duur. Alles waar ik minder voor kan betalen....Wink
Ja het is belachelijk, en dan heb ik er gelukkig "maar" 2 die het nodig hebben. De volgende keer gaan we dus echt over op Kruidvat tabletjes.

Gast
Gast

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 1:46

Ik vind het ook vrij prijzig hoor, zeker bij meerdere kinderen. Ik ga er morgen even naar kijken, weet niet hoelang ze nog 1+1 zijn, dus ik neem dan maar gewoon vast een lading mee als de houdbaarheidsdatum dat toelaat.

Deze heb ik nu en zijn nu dus 15 euro voor 2 potjes. En dat is met twee kinderen genoeg voor 4 maanden. Dus dan is de prijs wel prima te doen.

Tweelingentopic - Pagina 11 159536b
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  studiebol do 24 jan 2013 - 8:08

Waarom geven jullie die vitamine pilletjes? Gewoon een vraag hoor niet oordelend ofzo. Ik doe dit zelf namelijk niet en heb er eigenlijk ook niet bij stil gestaan dat ik het de meiden misschien wel zou moeten geven.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 8:51

Vitamine D geef ik ze omdat het wordt aanbevolen voor gekleurde kinderen en de andere omdat ze slechte eters zijn. Periodes waarin ze wel redelijk goed eten geef ik ze ook niet dagelijks, maar 2-3 keer per week bijv.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 24 jan 2013 - 8:53

Oke, vitamine D geef ik wel in druppelvorm dat wordt sowieso toch aangeraden tot 4 jaar?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Sterrin_ do 24 jan 2013 - 9:03

studiebol schreef:Waarom geven jullie die vitamine pilletjes? Gewoon een vraag hoor niet oordelend ofzo. Ik doe dit zelf namelijk niet en heb er eigenlijk ook niet bij stil gestaan dat ik het de meiden misschien wel zou moeten geven.

Ik geef het hier omdat ik erg slechte eters heb. Vit D vergeet ik dan weer vaak.Rolling Eyes

Sterrin_
Prater
Prater

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 9:05

studiebol schreef:Oke, vitamine D geef ik wel in druppelvorm dat wordt sowieso toch aangeraden tot 4 jaar?

Ja klopt, alleen voor gekleurde kinderen adviseren ze een hogere dosis. Mijn kinderen krijgen 250% van de adh.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow do 24 jan 2013 - 9:41

Coco schreef:
studiebol schreef:Oke, vitamine D geef ik wel in druppelvorm dat wordt sowieso toch aangeraden tot 4 jaar?

Ja klopt, alleen voor gekleurde kinderen adviseren ze een hogere dosis. Mijn kinderen krijgen 250% van de adh.

Stomme vraag, maar alle gekleurde kinderen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 9:46

Yep! De gekleurde huid neemt minder vitamine D op dan een blanke huid (tenminsten, dat was het geloof ik). Mijn zoontje heeft gewoon de huidskleur van de gemiddelde Marokkaan, maar mijn dochter heeft maar een klein tintje maar moest haar wel geven van de kinderarts.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow do 24 jan 2013 - 11:21

Het is nog maar afwachten wat baby voor kleur krijgt, maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 21:46

studiebol schreef:Waarom geven jullie die vitamine pilletjes? Gewoon een vraag hoor niet oordelend ofzo. Ik doe dit zelf namelijk niet en heb er eigenlijk ook niet bij stil gestaan dat ik het de meiden misschien wel zou moeten geven.
Omdat ze op het moment nogal aan het kwakkelen zijn en bijna non stop verkouden. Even een extra boost.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 24 jan 2013 - 22:40

Caroow schreef:Het is nog maar afwachten wat baby voor kleur krijgt, maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.

Ik geef de gewone dosis, mijn zoon is erg blank.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 22:59

Lana, hoe was de verjaardag van je kids? Hebben jullie genoten? Zijn ze verwend? En wat vonden ze van de step?

Hoe gaat het met de andere tweeling mama's?

Ik heb ff een vraagje.. laatst zeidden ze op het dagverblijf dat de meiden misschien naar de andere groep over moeten als ze anderhalf zijn. Dat is dan ergens in April(is nog niet helemaal zeker hoor) Toen vroeg de leidster of ik ze bij elkaar wil houden of dat ik ze allebei naar een andere groep wil doen. Mijn eerste gevoel zei eigenlijk meteen, lekker bij elkaar houden. Maar ik wil wel het beste voor hun. Dus ik vroeg aan de leidster hoe zij vonden dat meiden met elkaar om gaan, hangen ze erg aan elkaar of spelen ze ook met andere?
Nou hun vinden het dus juist opvallend dat ze heel erg hun eigen plan trekken, tuurlijk spelen ze ook wel is met elkaar maar zoeken ook veel de andere kindjes op. En zeker als ze in de hal spelen dan gaan ze opzoek naar andere kindjes.
Mijn gevoel zegt dan dus ook dat het niet heel erg slecht is voor hun ontwikkeling als ze bij elkaar blijven.

Hoe denken jullie daar over? Of welke keuze hebben jullie hierin gemaakt?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  MamaCa di 2 apr 2013 - 1:26

Hoi dames,
Graag zou ik mee willen kletsen hier. Ik ben MamaCa, 28jr. Trotse moeder van 2 zoontjes. De oudste wordt in mei 5 en de jongste is pas 2 geworden.
Sinds ong. 3wkn weten wij dat we een tweeling krijgen! het was best heftig toen ik het op de echo zag... erg getwijfeld voor een 3e wel of niet.. nu straks 4 kids!
Begin nu steeds meer aan het idee te wennen. Ons huis is best klein. Ik vind het eigenlijk te klein voor ons 6'en straks. De oudste willen we naar zolder doen, een kamertje maken voor hem. De jongste op zijn kleine kamertje laten en de tweeling op de kamer waar nu mn oudste slaapt. Meer kamers hebben we ook niet.
Ben nu 11 weekjes onderweg.
Twijfels heb ik ook over; kunnen we het financieel redden? kan ik het redden met oppas? kan ik het redden met werk? kan ik dat allemaal aan? wordt het me niet teveel?
Veel gepieker dus...
Hoe ging dit bij jullie?
lfs
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264

Bericht  Sterrin_ di 2 apr 2013 - 1:34

Mijn ervaringen weet je inmiddels Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Bericht  _Lana_ wo 3 apr 2013 - 2:49

MamaCa schreef:Hoi dames,
Graag zou ik mee willen kletsen hier. Ik ben MamaCa, 28jr. Trotse moeder van 2 zoontjes. De oudste wordt in mei 5 en de jongste is pas 2 geworden.
Sinds ong. 3wkn weten wij dat we een tweeling krijgen! het was best heftig toen ik het op de echo zag... erg getwijfeld voor een 3e wel of niet.. nu straks 4 kids!
Begin nu steeds meer aan het idee te wennen. Ons huis is best klein. Ik vind het eigenlijk te klein voor ons 6'en straks. De oudste willen we naar zolder doen, een kamertje maken voor hem. De jongste op zijn kleine kamertje laten en de tweeling op de kamer waar nu mn oudste slaapt. Meer kamers hebben we ook niet.
Ben nu 11 weekjes onderweg.
Twijfels heb ik ook over; kunnen we het financieel redden? kan ik het redden met oppas? kan ik het redden met werk? kan ik dat allemaal aan? wordt het me niet teveel?
Veel gepieker dus...
Hoe ging dit bij jullie?
lfs

Van harte gefeliciteerd!! Wel heftig voor je, om van 2 kindjes ineens naar 4 te gaan.
Maar lees de verhalen van Sterrin maar, dan krijg je er vanzelf zin in Very Happy. Het klinkt daar altijd zo gezellig.

Ik kan als eerste wel zeggen dat ik een tweeling echt geweldig vind! Het is zo ontzettend leuk!

Ja over het financiele deel kan ik niet oordelen natuurlijk, maar je hebt waarschijnlijk nog dingen die je van de andere kinderen kunt gebruiken?
En anders tweedehands, niets mis mee.
Wij hebben veel nieuw gekocht, maar het had net zo goed tweedehands kunnen zijn, want je gebruikt sommige dingen zo kort.

Op de rest kan ik niet echt antwoord geven. Want jouw 'problemen' hebben meer te maken met dat je straks 4 kinderen hebt, dan dat je een tweeling krijgt.

Ik heb geen problemen ondervonden. Ze slapen nu nog lekker bij elkaar op het kamertje en zolang het zo gaat, houden we dit zo. Ze vinden het zelf volgens mij ook heerlijk.
Als het niet meer gaat, krijgen ze een eigen kamertje.
Maar als je weinig plek hebt, is het toch prima als ze een kamer blijven delen?

Qua oppas hebben wij natuurlijk 2 kinderen, dus dat is niet zo moeilijk te regelen. Sowieso kunnen ze altijd bij mijn ouders terecht.
Wij hebben niet zo heel vaak oppas nodig trouwens. Ze gaan 1 dag naar het kinderdagverblijf en 1 dag is mijn man thuis. Bij mijn ouders is meer een luxe.
Je moet je alleen wel realiseren dat mensen 4 kinderen voor de oppas wel heftig vinden, dus dat dat niet altijd even makkelijk gaat.

Verder zou ik zeggen dat alles zich echt wel oplost en je gaat leven naar de nieuwe situatie.
Ik snap wel dat je je een beetje zorgen maakt, over hoe je alles moet gaan doen straks, maar dat komt echt helemaal goed!
Hoeveel werk je trouwens?

Geniet er in ieder geval heel erg van, want het is zoooooo bijzonder en leuk!!
I love you
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ wo 3 apr 2013 - 3:10

Hoe gaat het trouwens voor de rest met iedereen??
Ik ben heel benieuwd.
En hebben jullie al vakantieplannen gemaakt?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ wo 3 apr 2013 - 3:11

Oja en nog een vraagje:

Welke leeftijd ( periode ) vonden jullie het meest heftig met een tweeling? En welke het meest leuk?
En waarom?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 3:14

De eerste maanden met 2 huilbaby's en fulltime kolven en herstellen van zwangerschap/ bevalling en maanden rust houden vond ik heel heftig qua zorgzwaarte.

Nu vind ik de gesprekken, het kletsen, het knuffelen en nadoen erg leuk. De driftbuien, zin doordrammen en gooien met alles iets minder.

Gast
Gast

Bericht  Coco wo 3 apr 2013 - 3:57

MamaCa schreef:
Veel gepieker dus...
Hoe ging dit bij jullie?
lfs
Of je het financieel kan redden hangt natuurlijk heel erg af van het inkomen en de standaard vaste lasten die je nu hebt. Ik ben nu denk ik zo'n 200-250 euro extra kwijt per maand aan eten, drinken en luiers sinds hun erbij zijn. Maar ik let bij fruit meestal niet zo op de prijs en ben daar denk ik wel 25-35 euro aan kwijt per week.
Oppas is bij ons wel een issue maar dat is meer omdat we geen familie in de buurt hebben. Als je oppas nodig hebt kun je natuurlijk oppas per twee kinderen zoeken ipv vier bij 1 oppas onder te brengen. Zo deden mijn oom en tante dat meestal. Ik paste op de tweeling en de andere twee waren bij mijn zus.
Ik ben met mijn studie gestopt want dat was echt niet meer te doen, maar nu zijn onze kinderen echt verschrikkelijke slapers en hadden wij gewoon echt geen hulp in de buurt dus echt geen graadmeter. Ik denk dat wanneer je gewoon redelijk slaapt werken juist prettig is.

Meubeltjes, kleding, speelgoed etc kun je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Van zoontjes heb je wellicht nog wel kleding en speelgoed liggen die je kunt hergebruiken, mocht(en) dit (een) jongen(s) zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Charles wo 3 apr 2013 - 4:00

Ik vind het nu wel heftig...nu ze kruipen maar nog niks begrijpen. Pffff. En die eerste maanden gebroken nachten had ik nog een energievoorraad...nu begint het langzaam als een marathon te voelen en valt de vermoeidheid me steeds zwaarder.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Sterrin_ wo 3 apr 2013 - 4:04

_Lana_ schreef:Oja en nog een vraagje:

Welke leeftijd ( periode ) vonden jullie het meest heftig met een tweeling? En welke het meest leuk?
En waarom?

Meest heftige: NU!

Wat een kattenkopjes zeg! Vond het eerste jaar meevallen vergeleken bij nu haha! Maar aan de andere kant is het ook weer een superleeftijd nu ze zo wijs worden, morgen worden ze alweer 2!!

Sterrin_
Prater
Prater

Bericht  Coco wo 3 apr 2013 - 4:13

_Lana_ schreef:Hoe gaat het trouwens voor de rest met iedereen??
Ik ben heel benieuwd.
En hebben jullie al vakantieplannen gemaakt?
Hier gaat eigenlijk alles wel prima, op alle verkoudheden na. Al wordt het echt wel hoog tijd voor warmer weer zodat ze lekker naar buiten kunnen want binnen zijn ze niet zo gezellig meer. En ze hebben zo´n hekel aan kou dat ze met 10/15 min naar binnen willen nu.

Wij zouden eigenlijk deze maand op vakantie gaan, maar door de hoge lasten die we de komende 3 maanden nog hebben, hebben we dat toch maar niet gedaan aangezien de verbouwing ook nog niet helemaal klaar is. Zoals het er nu naar uit ziet gaan we in juli een midweek of langer weekend voor een citytrip, augustus een week met mijn ouders naar een park in Nederland, Belgie of Duitsland. En dan in september of oktober 8/10 dagen een vliegvakantie. Waar alles precies weten we nog niet. We zijn meer van het last minute boeken omdat we ons tig keer bedenken. Tweelingentopic - Pagina 11 394967

_Lana_ schreef:Oja en nog een vraagje:

En waarom?
Ik vind sowieso alle leeftijden leuk ongeacht hoe zwaar ze zijn. Al die ontwikkelingen die ze doormaken vind ik geweldig. Ik heb niet een bepaalde leeftijd ertussen die ik leuker dan de anderen vind.
Meest heftig vind ik momenteel de peuterpuberfase waarin ze de hele dag ruzie maken, elkaar in de haren vliegen, afpakken, gooien en bijbehorende puberstreken. Maar dit vind ik vooral geestelijk heftig. Ik ben er om 10.00 uur meestal al wel weer klaar mee op de dagen dat ze niet naar de psz gaan.
Het eerste halfjaar waarin ik nog kolfde vond ik lichamelijk het zwaarst in combinatie met het enorme slaapgebrek.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ wo 3 apr 2013 - 4:14

Ik reageer zelf ook nog even hoor vanavond ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud