Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tweelingentopic

+20
Tania
MamaCa
Happydobby
Caroow
Darius
Parel
Sterrin_
Charles
Jade
Lavendel
Lejow
mickey
Coco
LMCurious
Filoria
studiebol
Ayla
Bolleke
Happinaz
_Lana_
24 plaatsers

Pagina 6 van 14 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14  Volgende

Ga naar beneden

Tweelingentopic - Pagina 6 Empty Re: Tweelingentopic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 0:05

Ja, wat jij beschrijft Happinaz, ik ga ook de deur niet meer uit eigenlijk.

Ik heb nog niet eens scheur maar het kan niet anders dan dat die gaan komen, zou ik ook wel erg vinden, ik check het elke dag maarja je kan er toch niks aan doen.

Die banaan tip ga ik uitproberen, alleen het probleem met banaan is weer anders niet nader te benoemen laughcry .

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Happinaz di 5 jun 2012 - 0:07

De banaan eten samen met een volkoren boterham, dan ben je misschien in balans? haha:D
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 0:09

Happinaz schreef:De banaan eten samen met een volkoren boterham, dan ben je misschien in balans? haha:D

Ik probeer het nu samen met een kop koffie hahaha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 1:12

@Charlie: Ik was het ook al snel zat hoor! Ik kon met 24 weken niet meer werken. Ik werk ik werk in de zorg en kon de clienten echt niet meer wassen en aankleden, dus ik ben gestopt toen. En vanaf 26 weken sliep ik nauwelijks meer, vreselijk. Probeer je je nog om te draaien in bed, maar dat kost gewoon veel energie en extra tijd, haha! Ik keek ook echt naar het einde uit hoor. Was er op het laatst echt helemaal klaar mee.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ di 5 jun 2012 - 3:11

Charlie schreef:
Nois schreef:Bij mij hielp banaan vaak wel redelijk goed naast de rennies. Nam vaak een halve of hele banaan voor ik ging slapen, dan kon ik tenminsten een beetje inslapen ipv wakker liggen door het maagzuur. Oh ja bij mij voelde het ook onderin als scheuren en steeds verder naar boven met de weken. Helaas. Volgens mij kun je aan dat voelen ook niet echt ontkomen.

Mag jij eigenlijk normaal bevallen als het zover is? En heb je nog steeds het gevoel dat de bevalling er misschien al aan komt of is dat inmiddels wel weg?

De onderste (jongen) ligt in een hoofdligging dus het gaat sowieso een normale bevalling worden. Het meisje ligt er in een dwarsligging bovenop, dus het is hard hopen dat die ook via een normale bevalling volgt.

Ik had gisteravond weer héél sterk het gevoel van ohjee er rommelt iets, maar dat trok weer weg. Ik voel zoveel, had een beetje buikpijn maar dat kan natuurlijk vanalles zijn. Misschien bereid ik mezelf gewoon innerlijk alvast op de bevalling voor ofzo. Ik hoop/denk dat ze nog wel een week of 4/5 blijven zitten. Klop klop klop Very Happy .

Even een korte reactie hoor. Maar dit kan ook juist voordelig zijn ( aldus mijn gynaecoloog Wink ), mijn zoon lag bovenin in een hoofligging ( is in de 32e week gedraaid ), maar als hij andersom had gelegen, dan hadden ze hem er beter uit kunnen trekken, aangezien hij niet meer indaalde bij de bevalling en dan had hij ook via de natuurlijke weg gekomen, omdat ze hem dan aan zijn voetjes naar buiten hadden kunnen 'trekken'. Nu werd het voor hem een spoedkeizersnede.
Dus dit kan een voordeel zijn juist.
Het staat er een beetje onduidelijk, maar ik hoop dat je 'm snapt, haha.

En verder is het wel logisch dat je het zwaar vindt worden. Ik ben het nooit lichamelijk zat geweest, maar als ik jou zo weer hoor, denk ik: Oja, blegh dat maagzuur en dat vele plassen.
En ik kon door mijn bekkenpijn bijna niet eens naar de keuken lopen en weer terug.
Maar toch genoot ik er zo enorm van.
Ik ben het gelukkig nooit echt zat geweest.
Ik hoop voor je dat de kindjes nog wel langer blijven zitten hoor dan 5 weken!!
Sterkte!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ di 5 jun 2012 - 3:14

Oja en ik heb er misschien drie heeeele kleine streepjes aan overgehouden, tijdens mijn bevalling zijn ze erin gesprongen, denk ik. Dus het hoeft niet.
Misschien toch een klein voordeel van te vroeg bevallen Tweelingentopic - Pagina 6 1578173417 . Al kan ik je dát niet aanraden Wink .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 5 jun 2012 - 20:25

Charlie wat vervelend dat je je zo voelt zeg! Sterkte!

Ik herken het eerlijk gezegd niet, het ziekenhuis adviseerde me heel sterk om te stoppen met 30 weken, als ze dat niet gedaan hadden had ik gewoon door gewerkt. Het ging me goed af, ben in totaal denk ik wat ik weet 12 kilo aangekomen en dan nog wat in de laatste week in het ziekenhuis. Mijn buik was niet enorm groot ofzo, dus ik had er weinig last van. Maagzuur enzo heb ik ook geen last van gehad.

Hier lag de onderste ook in hoofdligging dus goed, en de twee overdwars... zij is in een stuit gedraaid en toen in een stuit geboren, wat wel even spanned was want de navelstreng kwam eerst. Maar uiteindelijk is het goed gekomen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Lana_ di 5 jun 2012 - 20:41

Ik ben trouwens ook maar 2,5 kilo aangekomen.
Was in het begin zo misselijk en de kindjes waren kleine parasietjes, haha, ze aten me op Tweelingentopic - Pagina 6 1578173417 .
Wel heerlijk dat je je zo goed voelde Studiebol.
Ik had wel heel erge last van mijn bekken helaas. En nu nog trouwens Tweelingentopic - Pagina 6 1371890812 .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 5 jun 2012 - 20:44

Haha nou goed voelde.. de eerste 16 weken heb ik alleen maar overgegeven.. haha maar als ik dan weer boven de wc had gehangen ging het daarna wel weer ff goed. Maar die eerste 16 weken vond ik echt wel vreselijk... Verder heb ik lichamelijk niet echt last gehad van de zwangerschap.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ wo 6 jun 2012 - 1:47

Oh haha, sorry, dat je je aan het einde zo goed voelde Wink .
Blegh, het lijkt me vreselijk om zoveel te moeten spugen. Hoe misselijk ik ook was, dat heb ik gelukkig nooit hoeven doen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Coco wo 6 jun 2012 - 9:02

Oh misselijkheid en overgeven. Hopelijk wordt mijn volgende zwangerschap wat prettiger want deze zwangerschap heb ik van week 4 tot 38 gespuugd waarbij de eerste 25 weken echt best veel.

Happinez en misschien ook Mamarosa al wel, hebben jullie een duobuggy en welke dan? Bevalt die? Ik wil naast de gewone buggy's toch graag een duobuggy erbij kopen voor als ik alleen op pad met ze wil als ik bij mijn ouders ben, maar heb echt geen idee welke.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Happinaz wo 6 jun 2012 - 9:13

Ben je al zwanger?

Wij hadden een simpele zwarte duo buggy van prenatal naast de urban jungle duo wagen.
Ik dacht dat ik dat handig zou vinden omdat die kleiner was en lichter in gewicht.
Ik vond het vreselijk tegenvallen. Het duwen vond ik rete zwaar, kon mijn spullen niet goed kwijt en uiteindelijk stond de buggy thuis en was ik op stap met m'n duo wagen.
Wij hebben hem na 4 maanden ofzo weer via MP verkocht.

Mijn jongens zitten nu nooit meer in een wagen. Heb hem vorig voorjaar verkocht.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 9:19

Wij hebben een Koelstra, voor in de auto. Opzich te doen, maar hij loopt best zwaar. De maclaren schijnt fijner te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Coco wo 6 jun 2012 - 9:27

Ik zwanger? Nee, hoop dat dat nog 2-2,5 jaar op zich laat wachten hoor. Als de twins naar school gaan een keer.

Ik ben ook bang dat het zwaar duwen is met een buggy, zeker nu ik luchtbanden gewend ben. Maar vind een enkele buggy juist weer makkelijk rijden. Het is ook maar voor kleine stukjes om van station naar huis van vriendinnen te lopen bijv. Want de duowagen neemt naast alle andere bagage gewoon teveel ruimte in de kleine kofferbak als ik een paar dagen naar mijn ouders ga. En dan kan ik ook eens alleen op bezoek gaan. Misschien maar kijken naar een tweedehandsje die ik ook gewoon bij hun laat staan. Als die niet bevalt kan die weer op mp dan Very Happy
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Coco wo 6 jun 2012 - 9:30

De handvaten van de Koelstra lijken mij zo irritant omdat ze naar binnen staan. Heb jij daar geen hinder van? Ik moet vrijdag bij mijn ouders maar eens bij de babyzaak kijken. Hier hadden ze alleen een topmark. Vind de koeldtra wel het mooist. Very Happy
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 16:45

Nee, die handvaten vind ik wel prettig,kun je ook meer sturen. De meeste buggy's hebben dat toch??
Wij hebben 'm ook 2e hands gekocht, staan er zat te koop.

Gast
Gast

Bericht  studiebol vr 8 jun 2012 - 22:11

Waarom hebben jullie een buggy aangeschaft? Je hebt toch een kinderwagen?

Vergelijken jullie je kids ook, ik merk dat ik dat wel aan het doen ben. Ik wil het niet want ik wil ze gewoon als twee individuen zien, maar ik vergelijk toch. L is veel beweegelijker dan V, L gaat op haar buik al alle kanten op.. terwijl V echt op een plek blijft liggen en is haar speelgoed weg dan doet ze niet haar best om er bij te komen. Terwijl L er dan allang bij zou zijn. Weet je dat soort dingen vergelijk ik toch wel.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 9 jun 2012 - 5:49

studiebol schreef:Waarom hebben jullie een buggy aangeschaft? Je hebt toch een kinderwagen?

Vergelijken jullie je kids ook, ik merk dat ik dat wel aan het doen ben. Ik wil het niet want ik wil ze gewoon als twee individuen zien, maar ik vergelijk toch. L is veel beweegelijker dan V, L gaat op haar buik al alle kanten op.. terwijl V echt op een plek blijft liggen en is haar speelgoed weg dan doet ze niet haar best om er bij te komen. Terwijl L er dan allang bij zou zijn. Weet je dat soort dingen vergelijk ik toch wel.

Wij hebben dit gedaan omdat de kinderwagen niet in de auto past met 4 kinderen. Het is een 7-persoons auto, en de wagen kan er echt niet meer bij. Een buggy kan net, dus vandaar die er bij. Ik zou erg graag willen dat we die niet nodig hadden, maar goed, nu kunnen we in ieder geval nog eens een dagje weg, en ik kan zo snel een keer met de auto even het centrum in. Ik ga ook wel eens lopend met de kinderwagen, maar dan moet ik er wel de tijd voor hebben, want het is nog een aardig eindje.

Vandaar een buggy dus, meer uit nood. Maar ik blijf er bij dat een wandelwagen stukken beter loopt, logisch ook natuurlijk.

Vergelijken doe je al snel idd, zeker met een tweeling. Maar ik vergelijk ze ook wel weer met hun broer en zus, dus ik denk dat het heel normaal is hoor. Denk dat iedereen dat wel eens doet.

Gast
Gast

Bericht  studiebol wo 13 jun 2012 - 23:30

Nou de kinderwagen past hier nog prima in de auto.. dus ik denk dat ik een buggy dan voorlopig niet aanschaf.

Vandaag op nazorg controle geweest. Was allemaal erg goed, kinderarts en kinderarts assistent waren erg verbaasd om te horen wat ze allemaal al konden enzo. Ze gaven aan dat ze tot nu toe geen premature ontwikkeling volgen, nou dat is natuurlijk superpositief!

Hoe lang hebben jullie de box laten staan?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ wo 13 jun 2012 - 23:41

Wat geweldig Studiebol, dat ze zo goed te spreken waren over de meiden en dat ze het dus gewoon super gaat met ze.
Wij hebben ook geen buggy. De kinderwagen past goed in de auto. We hebben ook expres een kinderwagen genomen die je goed en makkelijk in kan klappen en hij was niet goedkoop, dus een buggy erbij zou ik zonde vinden.
Het enige waar ik het misschien wel handig voor vind, is voor op vakantie met het vliegtuig.

Heeft iemand wel eens gevlogen met de kids?

Hier gaat het hartstikke goed met de kindertjes. Ze zijn zich zo aan het ontwikkelen. Echt geweldig om te zien. Ik vind het ook echt steeds makkelijker worden. Ze zijn nu gewoon geduldig. Het is niet meer wakker --> ETEN!! Haha.
Al vond ik het ook al niet zo zwaar hoor. Alleen de eetmomentjes was even spitsuur Wink en even lastig als ze allebei heel erge honger hadden. Ze eten hier natuurlijk niet tegelijk.
Ik ben benieuwd wanneer jullie het allemaal makkelijker vonden worden ( is dit wel goed nederlands?? haha ).
Ik dacht van tevoren dat ik het eerste half jaar helemaal nergens zou zijn. Nou dit is me echt 200% meegevallen!! Very Happy
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol wo 13 jun 2012 - 23:53

Wij hebben dit jaar bewust voor een autovakantie gekozen, zie het nu echt niet zitten om met ze te vliegen. Je meot zoveel meenemen, en dan heb je allebei een kind vast, en wie sjouwt dan de spullenTweelingentopic - Pagina 6 561177 Nee ik gooi dit jaar de auto wel vol en zie volgend jaar wel weer.

Er is mij vooral door omstanders vertelt dat het eerste jaar gewoon overleven is maar daarna zou het leuker worden. Tot nu toe ervaar ik het niet als zwaar of niet uit te houden. Ik vind het wel drukker worden vooral nu de laatste maand heb ik het gevoel dat ik alleen maar bezig ben met eten geven, een fles, dan fruit weer een fles proberen een broodje te eten, dan weer een fles en ook nog is warm eten en dan nog een fles voor het naar bed gaan...dat vind ik gewoon echt wel druk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Happinaz wo 13 jun 2012 - 23:57

Ik heb het eerste jaar wél als overleven ervaren, maar zo zie je maar weer hoe verschillend het is.

Vliegen ook nooit gedaan. Ik zag en zie het niet zitten met ál die spullen en 2 kinderen. Bovendien vond ik het financieel ook wel erg oplopen.
Wij hebben altijd autovakanties gedaan. Dit jaar ook weer! Wel heel veel zin in!Very Happy
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Lana_ do 14 jun 2012 - 0:01

Dat kan ik me heel erg goed voorstellen, dat het nu drukker is geworden. Het is zeker ook weer zoeken naar een nieuw ritme?
Jij had ook van die goede slapertjes hè? Ze zijn nu natuurlijk ook veel langer wakker.
Hoe vaak slapen ze nog op een dag?
En zitten / liggen ze nog vaak in de box? Of meer op de grond?
Gewoon even benieuwd Wink .

Waar gaan jullie naartoe op vakantie?
Wij twijfelen over een vliegvakantie in november ( dan zijn ze 10 maanden bijna ), al vraag ik me af of ze ( en wij ) er uberhaupt iets aan hebben dan.
Of in juli of oktober in een huisje in Frankrijk of zoiets. Maar dan moeten we wel een karretje hebben, denk ik? Of we gaan even een jaartje helemaal niet, dat vind ik ook prima.
Weet iemand eigenlijk hoe dat met vliegen gaat met zo'n grote kinderwagen? Kun je die meenemen in/naar het vliegtuig zelf?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 14 jun 2012 - 0:02

Happinaz schreef:Ik heb het eerste jaar wél als overleven ervaren, maar zo zie je maar weer hoe verschillend het is.

Vliegen ook nooit gedaan. Ik zag en zie het niet zitten met ál die spullen en 2 kinderen. Bovendien vond ik het financieel ook wel erg oplopen.
Wij hebben altijd autovakanties gedaan. Dit jaar ook weer! Wel heel veel zin in!Very Happy

Ja zo zie je maar weer hoe verschillend moeders dat kunnen ervaren. Mag ik vragen waarom je het zo ervaren hebt? En zie je dit achteraf pas? Of had je dat gevoel ook op het moment zelf?
Waar gaan jullie naartoe? En waneer?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Happinaz do 14 jun 2012 - 0:11

_Lana_ schreef:
Happinaz schreef:Ik heb het eerste jaar wél als overleven ervaren, maar zo zie je maar weer hoe verschillend het is.

Ja zo zie je maar weer hoe verschillend moeders dat kunnen ervaren. Mag ik vragen waarom je het zo ervaren hebt? En zie je dit achteraf pas? Of had je dat gevoel ook op het moment zelf?
Waar gaan jullie naartoe? En waneer?

Ja hoor, dat mag je vragen.Tweelingentopic - Pagina 6 561177 Ik vond het heel zwaar om te zorgen, te zorgen en te zorgen. Alles stond in het teken van de jongens. Als de een stopte met huilen begon de ander en andersom. Als ik er 1 wilde knuffelen, een lekker momentje, dan vroeg de ander direct om aandacht. Ze hebben nooit goed met én zonder elkaar gekunt dus het was al vrij snel zelfs in de box 'vechten' met elkaar. Eerste jaar was qua slaap erg moeilijk. Ik leefde van voeding naar voeding. Al die spullen altijd overal mee naar toe. Het constante moe zijn, nooit echt tot rust kunnen komen. Mijn huiskamer verbouwen voor alle spullen etc.
Ik vond het echt heel zwaar. :O . Achteraf merk ik nog meer hoe zwaar ik het vind. We zijn nu in rustiger vaarwater. Ik heb hele drukke mannetjes, niet altijd makkelijk, moeilijk ook mét elkaar op sommige momenten maar omdat ik nu met ze kan communiceren, dingen kan overleggen en uitleggen ervaar ik het wel echt als minder zwaar. Ik geniet nu meer, veel meer.

We gaan met de auto naar een camping in zuidelijk frankrijk. Nog wel boven de kuststreek. Heel veel zin in! Mijn mannetjes vinden het heerlijk om te ravotten en te spelen met water, zand, stenen en alle andere dingen voor handen!
We gaan overigens in de zomervakantie echt. Want na de zomer begint de schoolperiode voor ons, voor het eerst!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud