Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tweelingentopic

+20
Tania
MamaCa
Happydobby
Caroow
Darius
Parel
Sterrin_
Charles
Jade
Lavendel
Lejow
mickey
Coco
LMCurious
Filoria
studiebol
Ayla
Bolleke
Happinaz
_Lana_
24 plaatsers

Pagina 8 van 14 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14  Volgende

Ga naar beneden

Tweelingentopic - Pagina 8 Empty Re: Tweelingentopic

Bericht  studiebol do 5 jul 2012 - 21:59

Lana, ik ging er ook heel positief in. En ik kijk ook positief terug. L lag al heel snel met haar koppie naar beneden en lag er gewoon altijd goed voor. Maar toen ik in het ziekenhuis kwam, kreeg ik te horen dat het best kon zijn dat baby 1 gewoon geboren kon worden maar dan kon het altijd nog een keizersnede worden voor baby 2.... nou dat had toch niet mijn voorkeur, maar goed je hebt er weinig over te zeggen.

Baby 1 L, dus werd eigenlijk wel gewoon geboren, en had ook een goede apgarscore.. maar baby 2 V dus lag dwars is in een stuit gedraaid, een heel eind naar beneden gezakt omdat L natuurlijk weg was, haar hartslag ging helemaal naar beneden, de navelstreng kwam al naar buiten, nou ja allemaal niet goed. En dan heb je geen weeen meer, maar ze moest er echt uit, ergens heb ik dus kracht gevonden om heel hard te persen, toen haar billetjes eruit waren heeft de Gynacoloog haar met zijn handen er gewoon verder uitgetrokken.. en toen hebben ze haar bij me gelegd maar ze deed niks en moest ze meteen weg.. zij had ook een apgarscore van 1.. En door alle hectiek en de snelheid waarmee alles is gegaan, zijn er dus geen foto's.

Happinaz... hier is het goed, L schuift op haar buik de hele kamer door, dus ik moet haar goed in de gaten houden. Ook komen er tandjes aan, V heeft echt al een randje die te voelen is en ook goed te zien is. V beweegt nog niet zoveel als haar zus, die leg ik op het kleed en vermaakt zich daar wel.

Dus die kleine van jullie gaan al naar school straks, spannend hoor! Komen ze bij elkaar in de klas? Gaan ze de hele zomer niet na het dagverblijf? Heb jij dan ook lang vrij?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  _Lana_ do 5 jul 2012 - 22:00

Hij is, voor zover dat natuurlijk nu te zien is, een hele gezonde jongen. Hij heeft 3x een echo van zijn hersenen gehad en die zijn helemaal in orde. Niets te zien.
Verder waren zijn longen niet rijp genoeg en heeft hij daar veel last van gehad. Hij heeft daarvoor een behandeling gehad in een ander ziekenhuis en als ik hem nu hoor huilen ( heeeeeel hard ), is dat ook helemaal goedgekomen Laughing .
Dus ik ga er gewoon vanuit dat dit allemaal helemaal goedzit.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  studiebol do 5 jul 2012 - 22:02

_Lana_ schreef:Dit klinkt trouwens wel heel oppervlakkig, want op dat moment denk je alleen maar aan de gezondheid van je kleintjes, maar dat is dat je helemaal geen mooie foto's hebt van de eerste weken. Tuurlijk hebben we wel heel veel foto's gemaakt, maar op de meesten zie je toch wel slangetjes en plakkers enz, achteraf vind ik dat toch wel jammer.
Maar goed het is niet anders.
We hebben de schade trouwens wel ingehaald, haha.

Ik heb ook veel couveuse foto's, foto's met slangetjes, spalkjes weet ik veel wat. Maar ik vind dat niet jammer. Ik vind het ergens bijzonder dat we dit toch ook goed vast gelegd hebben. Zo was het nou eenmaal de eerste weken.. en tja dat staat nu ook in hun fotoboek. Het vele foto's maken doen we nog steeds, maar als ik dan kijk wat voor foto's ik nu maak zijn het vooral dezelfde foto's. Haha verder dan liggen op het kleed, of in het hobbelpaard zitten doen ze niet Tweelingentopic - Pagina 8 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Happinaz do 5 jul 2012 - 22:04

studiebol schreef:
Happinaz... hier is het goed, L schuift op haar buik de hele kamer door, dus ik moet haar goed in de gaten houden. Ook komen er tandjes aan, V heeft echt al een randje die te voelen is en ook goed te zien is. V beweegt nog niet zoveel als haar zus, die leg ik op het kleed en vermaakt zich daar wel.

Dus die kleine van jullie gaan al naar school straks, spannend hoor! Komen ze bij elkaar in de klas? Gaan ze de hele zomer niet na het dagverblijf? Heb jij dan ook lang vrij?

Ja heel spannend! Spannender voor mij dan voor hun lijkt wel...haha.

Ze komen niet bij elkaar in de klas.Dat is onze bewuste keus en ook het beleid van de scholen hier in de wijk. Ik vind het wel goed, laat ze zich maar lekker ontwikkelen los van elkaar. Ze zitten thuis ook al op elkaars lip.
Wij betalen 850 euro aan de kinderdagopvang en de laatste maanden hebben we die echt bijna huilend betaald elke maand, zo veel geld!:O Ik heb de opvang nu per 1 augustus opgezegd en ik ben vanaf 10 augustus vrij. We moeten dus voor een aantal dagen oppas zoeken maar de dagen vallen gunstig met onze vrije dagen en de weekenden. Bovendien hebben wij, heel luxe, fantastische opa's en oma's in de buurt wonen. We komen er dus wel.... dat geld wat we anders nog voor de helft van augustus hadden moeten betalen kunnen we nu mooi meenemen op vakantie!
Als we terug komen, ben ik nog vrij, is het nog maar 4 dagen tot de school begint!

Wat grappig dat V. het gewoon wat rustiger aan doet, leuk is dat. Je maakt je er toch geen zorgen over he?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happinaz do 5 jul 2012 - 22:05

_Lana_ schreef:Hij is, voor zover dat natuurlijk nu te zien is, een hele gezonde jongen. Hij heeft 3x een echo van zijn hersenen gehad en die zijn helemaal in orde. Niets te zien.
Verder waren zijn longen niet rijp genoeg en heeft hij daar veel last van gehad. Hij heeft daarvoor een behandeling gehad in een ander ziekenhuis en als ik hem nu hoor huilen ( heeeeeel hard ), is dat ook helemaal goedgekomen Laughing .
Dus ik ga er gewoon vanuit dat dit allemaal helemaal goedzit.

Fijn zeg! Tweelingentopic - Pagina 8 281626781
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol do 5 jul 2012 - 22:09

Happinaz.. nee hoor ik maak me er geen zorgen over. Zij heeft eerder een tandje, dus daar heeft ze ook last van denk ik. Ze heeft een poos ontzettend last gehad van haar eczeem daardoor stond ook alles stil heb ik het idee. En zij is heel geconcentreerd met een dingetje bezig.. en L gaat van hot naar her.

Nee ik maak me geen zorgen, het zijn gewoon twee verschillende kindjes en dat vind ik wel goed.

Ik snap de bewuste keuze van de aparte klassen ook wel. Ik heb er nog niet goed over nagedacht hoe ik het zou willen, maar snap je keuze wel.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Coco do 5 jul 2012 - 22:10

Gelukkig Lana!

Oh de basisschool alweer Happinez, wat gaat het toch snel. Spannend hoor.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  _Lana_ do 5 jul 2012 - 22:15

Haha Studiebol, dat is wel waar. Hier zijn het ook steeds dezelfde foto's. Maar ik zie dan gewoon een foto voor me van een 'nieuw' gezinnetje, met z'n allen op het grote bed of et ziekenhuisbed.... Ach ik denk dat ik het gewoon teveel romantiseer ;-).
Verder heb ik er ook geen problemen mee hoor.

Ik reageer snel weer ff uitgebreider, als ik achter de laptop zit.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Happinaz do 5 jul 2012 - 22:16

Ja *zucht*.... die navelstreng wordt nu wel erg ver uitgetrokken! Wink

Mijn jongens kunnen niet mét en vooral niet zonder elkaar. ze strijden onderling erg veel. Altijd beter willen zijn, baas boven baas. Met spelletjes maar bijvoorbeeld ook met schoenen aantrekken. wie heeft als eerste zijn schoenen aan? Wie heeft als eerste zijn kleding uit voor het douchen? Wie heeft als eerste.....heel strijdig met elkaar.
Vanzelfsprekend begeleiden we dat en probeer ik het af te remmen en te benoemen dat het in wedstrijd hoeft en dat 'verliezen' niet erg is. Ik ben daar heel druk mee, maar het zit er wel in.
Ik wil absoluut niet dat ze dat op school ook met elkaar gaan doen. Misschien is de een wel iets slimmer dan de ander, of nou ja weet ik het. Ik wil graag dat ze in de klas, tijdens het actieve leren, elkaar niet in de weg zitten.
Doordat ze veel samen zijn en wij in een niet zo kinderrijke buurt wonen is het ook moeilijk voor ze om contact te leggen met andere kinderen. Eerder zoeken ze elkaar dan weer op. Daar komt nog bij dat ze een spraaakstoornis hebben, niet heel ernstig, maar ze zijn geniegd terug te vallen in hun eigen taal samen. Ik wil graag dat ze op school gestimuleerd gaan worden om ABN te spreken en niet een eigen broertjes taal met verkeerde woordklanken. Dat hangt allemaal samen met onze keus Laughing .
Aan de andere kant zie ik er wel tegenop dat ze allemaal eigen vriendjes straks hebben waar mee gespeeld gaat worden en BIJ gespeeld, en dat ze misschien uiteindelijk een andere sport kiezen waarbij de 1 op zaterdag en de ander op zondag weet je wel.
Dat wordt logistiek gezien nog een uitdaging haha!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Lana_ do 5 jul 2012 - 22:27

@ Happinaz: Dat klinkt heerlijk!! Wanneer gaan jullie op vakantie? Ik ben zo gek op kamperen. Maar het lijkt me beter als de kindjes iets ouder zijn.

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat jullie de jongens in een andere klas doen. Dan kunnen ze zelf vriendjes maken en hebben ze helemaal hun eigen ontwikkeling. Misschien dat ze zich anders toch teveel met elkaar bezighouden. Ik denk dat dat met twee kindjes van hetzelfde geslacht wel sneller het geval is.
Ik heb natuurlijk een jongen en een meisje, die krijgen toch al vaak andere vriendjes/vriendinnetjes en andere interesses. Dus ik weet het nog niet, even kijken hoe het tegen die tijd gaat, dat duurt ( gelukkig ) nog even ;-).
Wat spannend zeg dat je jongens alweer naar school gaan. Je moet ze nu echt een stuk loslaten. Best moeilijk! Het zijn nu echte kleuters. Wel heel leuk voor ze. Ik hoop dat ze het helemaal geweldig vinden.

@ Studiebol: Jouw bevalling lijkt wel een beetje op die van mij in het begin. Alleen wilde mijn zoontje er echt niet uit en had hij de navelstreng om zijn hoofdje. Wel een paar keer vacuüm geprobeerd, maar zonder resultaat.
Ik vind het heel gles dat je de meiden niet vergelijkt. Ieder kindje heeft zijn/haar eigen ontwikkeling. De een is beter in het een en de ander weer in andere dingen. Mijn dochter is erg snel met bepaalde dingen en dan zie je iedere keer mijn zoontje net een weekje later die kant opgaan. Maar hij is weer bewuster bezig met dingen pakken en bekijken. Ik maak me ook totaal geen zorgen.

Oja en over tandjes gesproken, ik zie bij mijn zoontje een rijtje met witte puntjes onderin zijn mondje. Volgens mij komen er tandjes aan. Hij heeft er ook echt last van. Is dit niet snel?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Happinaz do 5 jul 2012 - 22:36

_Lana_ schreef:@ Happinaz: Dat klinkt heerlijk!! Wanneer gaan jullie op vakantie? Ik ben zo gek op kamperen. Maar het lijkt me beter als de kindjes iets ouder zijn.

Oja en over tandjes gesproken, ik zie bij mijn zoontje een rijtje met witte puntjes onderin zijn mondje. Volgens mij komen er tandjes aan. Hij heeft er ook echt last van. Is dit niet snel?

Wij zijn voor het eerst gegaan met 10 maanden, was heel goed te doen. Lekker op de grond spelen met water en speelgoed. Ze vonden het fantastisch! maar je moet écht doen waar je jezelf goed bij voelt!

Ik denk trouwens ook dat het anders is met twee verschillende geslachtjes. Tegen die tijd gewoon navragen hoe het beleid op de school naar je keuze is!

Ik vind het niet snel hoor! Bij mij waren ze ook rap! Very Happy
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol vr 6 jul 2012 - 5:27

Lana misschien zijn het wel tandjes, zijn ze er op tijd bij, het kan volgens mij best.

Wat betreft foto's ik was dus bezig met de fotoboeken, maar volgens mij denken die kinderen later dat we nooit met zijn vieren waren ofzo, we hebben amper foto's van ons als gezin Tweelingentopic - Pagina 8 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol zo 30 sep 2012 - 7:54

Meiden ik up hem even want ik ben zo nieuwschierig hoe het met iedereen is!

Happinaz hoe gaat het met de mannen op school?

Lana, ben jij al weer aan het werk?

Charlie hoe is het nu met jou? Hoe is het met je kindjes?

Mamarosa hoe is het met jou meiden?

Hier alles goed! De vakantie is goed gegaan de meiden hebben het super gedaan, als we de volgende keer nou nog iets beter weer hebben dan is het perfect.
De meiden doen het nog steeds goed, vind momenteel het savond wel pittig, het eten, ze naar bed brengen en dan alles nog opruimen, maar goed.

En dan komt hun eerste verjaardag er al bijna aan. Ik vind het echt heel raar dat er al weer een jaar voorbij is.Merk dat ik de afgelopen week echt een beetje aan het terug denken ben, dat het vorig jaar een jaar geleden was dat het mijn laatste werk week was enzo dat soort dingen.

En nog een vraagje, het geld denk ik meer voor de meiden die een tweeling van het zelfde geslacht hebben. Hoe doen jullie dat met kado's? Geven jullie ze hetzelfde, of wel iets anders maar van het zelfde bedrag? Bijv als een sinterklaas schoen kadotje ofzo. Ik vind die little people sint,paard en piet zo leuk, maar ja om er daar nou twee van te hebben?! Snap je een beetje wat ik bedoel?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 8:00

studiebol schreef:
_Lana_ schreef:Dit klinkt trouwens wel heel oppervlakkig, want op dat moment denk je alleen maar aan de gezondheid van je kleintjes, maar dat is dat je helemaal geen mooie foto's hebt van de eerste weken. Tuurlijk hebben we wel heel veel foto's gemaakt, maar op de meesten zie je toch wel slangetjes en plakkers enz, achteraf vind ik dat toch wel jammer.

Ik heb ook veel couveuse foto's, foto's met slangetjes, spalkjes weet ik veel wat. Maar ik vind dat niet jammer. Ik vind het ergens bijzonder dat we dit toch ook goed vast gelegd hebben. Zo was het nou eenmaal de eerste weken.. en tja dat staat nu ook in hun fotoboek. Het vele foto's maken doen we nog steeds, maar als ik dan kijk wat voor foto's ik nu maak zijn het vooral dezelfde foto's. Haha verder dan liggen op het kleed, of in het hobbelpaard zitten doen ze niet Tweelingentopic - Pagina 8 561177

Hier sluit ik me bij aan!
Ik ben juist zo ontzettend dankbaar dat ik al die foto's heb. Natuurlijk had ik de tijd ook graag anders gezien, en is het kl*te dat we het hebben moeten meemaken. Maar het is wel ons mooie meisje, en wat je zegt, zo is het nou eenmaal gegaan! En ik gun haar ook gewoon een fotoboek van haar babytijd, alleen is die van haar met foto's met spalkjes en slangetjes en plakkertjes.

Happinaz, wat spannend dat ze bijna naar school gaan. Slimme keuze om ze niet bij elkaar in de klas te doen! Bij ons op school werkt het ook zo met broertjes en zusjes.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  _Lana_ zo 30 sep 2012 - 9:27

Lejow schreef:
studiebol schreef:

Ik ben juist zo ontzettend dankbaar dat ik al die foto's heb. Natuurlijk had ik de tijd ook graag anders gezien, en is het kl*te dat we het hebben moeten meemaken. Maar het is wel ons mooie meisje, en wat je zegt, zo is het nou eenmaal gegaan! En ik gun haar ook gewoon een fotoboek van haar babytijd, alleen is die van haar met foto's met spalkjes en slangetjes en plakkertjes.

Happinaz, wat spannend dat ze bijna naar school gaan. Slimme keuze om ze niet bij elkaar in de klas te doen! Bij ons op school werkt het ook zo met broertjes en zusjes.

Dit ben ik helemaal met jullie eens hoor. Ik ben daar ook heel dankbaar voor. Maar ik bedoel meer, dat je van tevoren toch een soort beeld hebt, van met het hele gezinnetje op het bed enz. En opa en oma, die de kindjes in principe niet vast mochten houden ( een verpleegster legde wel eens een kindje snel stiekem in mijn moeders armen neer, haha ).
Maar het is niet zo dat ik moeite heb met de slangetjes enzo.
We hebben ook foto's op het geboortekaartje en daar hebben we bewust de slangetjes ook niet weggewerkt.

Hoe is het trouwens met iedereen??
En Charlie, hoe gaat het met jou en je kleine kanjers? Helemaal gewend?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 10:13

Oh zo, ja op dat punt ben ik het met je eens :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  studiebol zo 30 sep 2012 - 18:54

_Lana_ schreef:
Lejow schreef:
studiebol schreef:

Dit ben ik helemaal met jullie eens hoor. Ik ben daar ook heel dankbaar voor. Maar ik bedoel meer, dat je van tevoren toch een soort beeld hebt, van met het hele gezinnetje op het bed enz. En opa en oma, die de kindjes in principe niet vast mochten houden ( een verpleegster legde wel eens een kindje snel stiekem in mijn moeders armen neer, haha ).
Maar het is niet zo dat ik moeite heb met de slangetjes enzo.
We hebben ook foto's op het geboortekaartje en daar hebben we bewust de slangetjes ook niet weggewerkt.

Hoe is het trouwens met iedereen??
En Charlie, hoe gaat het met jou en je kleine kanjers? Helemaal gewend?

Boven de reactie van lejow heb ik een heel verhaaltje getypt! Had het topic ff geupt want ik was ook benieuwd hoe het ging!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ zo 30 sep 2012 - 19:24

Oh Studiebol, dat had ik inderdaad nog helemaal niet gezien.

Wat leuk dat je zo genoten hebt van de vakantie. Jammer zeg van het weer. Maar heerlijk dat het met de meiden zo goed gaat.
Vind je het pittiger worden, nu ze wat ouder zijn?
Jeetje ja, ze zijn al bijna 1, die meiden van je.
Ik moest laatst nog aan je denken. Mijn man was bijna de hele week 's avonds niet thuis, ik had twee hele erge snottebellende kids en had ze net opgehaald van het kinderdagverblijf ( lees: Heeeeeel moe ). Pff, dat was even pittig. Ze waren echt zo moe, dat ze echt heel hard huilden en niet wilden en konden drinken ( ook door de volle neusjes ) en toen dacht ik: Niet zeuren, Studiebol doet het bijna iedere dag alleen. En wat heb ik een respect voor jou zeg! Ik vind het niet heel pittig normaal hoor, maar wat vind ik het fijn om het spitsuur lekker samen te doen, dan hebben we ook nog de tijd om te keuvelen Wink .
Dus nogmaals: Je mag echt heel trots op jezef zijn, hoe je het allemaal redt in je eentje.

Ik ben sinds ongeveer een maand weer aan het werk en ik vind het heerlijk. Ik heb weer een drukker leventje en ben weer wat mobieler. Het was geweldig om de eerste 7 maanden thuis te zijn, maar nu ik weer aan het werk ben, geniet ik nóg meer van het thuis zijn tussendoor. En wat is het heeeeerlijk om weer thuis te komen 's avonds.
Met de kinderen gaat het ook heel erg goed. Ze gaan zo snel ineens. En ik vond het al geweldig, maar het wordt met de dag nog weer leuker, vind ik.
Nu ik werk, ben ik trouwens wel vaker erg moe. Moet er evengoed erg aan wennen.
Ook met het huishouden er nog naast.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 19:39

Heey wat leuk een vraag aan mij!

Ik kan me trouwens nu al zo goed voorstellen dat het zo snel gaat...vind ik nu al haha, en ze zijn pas 8,5 week!

Hier gaat het goed, maar het is wel echt zwaar. Zeker de laatste dagen breekt het me een beetje op. Ze waren allebei al voor het eerst een beetje verkouden, kregen toen hun eerste prikjes eroverheen en sindsdien is R. echt een zielig vogeltje (hees, geen stem, diarree, niesen) en J. strontvervelend, hij heeft echt enorme driftbuien. Verder vind ik het erg dat J. al moet worden geopeerd vanwege zijn liesbreukje, wanneer weten we nog niet. Laatst nog midden in de nacht in het ziekenhuis gezeten want zijn darm was ingeklemd in de breuk, vreselijk zo'n kleintje met zoveel pijn. Het is allemaal nogal chaotisch hier.

Ik merk dat als ze allebei huilen tegelijkertijd ik echt even zo in de woonkamer sta van 'ok en nu...als ik die als eerste pak duurt het lang en word de ander wakker en driftig, maar als ik de ander als eerste pak dan...'. En wat ik eigenlijk het allermoeilijkste aan een tweeling vind is dat ik nooit eens een baby de volledige aandacht en toewijding kan geven. Is de een net heerlijk bij me in slaap gevallen, dan moet ik hem/haar wegleggen omdat de ander honger heeft of huilt. En dan worden ze zo bruut uit het fijne moment gehaald, dat vind ik echt rot.

Over het huishouden en slaap begin ik maar niet Wink.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ zo 30 sep 2012 - 19:58

Ja tuurlijk Charlie, ik ( we ) zijn hartstikke nieuwsgierig hoe het gaat met je kleine kaboutertjes Very Happy .

Pff, dat is even alles tegelijk dan. Ik vind een tweeling niet heel erg druk, maar met dit soort dingen ( hier ook twee enorme snottebellen Wink ), is het wel bewerkelijk. Je hebt ook maar 1 paar handen, helaas.
Ik begrijp precies wat je bedoelt, je wilt beide kindjes evenveel aandacht geven, maar dat gaat nu eenmaal niet. In het begin is dat even pittig, maar dat wordt echt veel beter, je kunt het je nu nog niet voorstellen, maar ze worden veel geduldiger.
Ik had het ook met voeden, dan was ik de een aan het voeden en de ander huilde de longen uit zijn/haar lijf. Pff, dat ging door merg en been, zo sneu. Daarna de een meteen weer wegleggen en de ander pakken. Heel jammer dat je inderdaad niet even lekker kan blijven knuffelen.
Dat is het meest lastige in het begin.

Wat naar dat J al geopereerd moet worden en dat hij er zo'n last van heeft. Zo'n klein mannetje. Weet je al wanneer hij geopereerd gaat worden? En is je man alweer lang aan het werk?
Je huishouden komt wel weer hoor. Je hebt ook nog nachtvoedingen hè. Pak je zelf ook je rust? Als de kleintjes slapen?
Ik hoop voor je dat ze snel gaan doorslapen, dat scheelt echt zoveel!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 20:03

Ja mijn man had maar 1,5 week vrij toen ze thuiskwamen. Ik heb het gevoel dat ik de bevallig nog niet eens verwerkt heb, kwam meteen in een achtbaan terecht. Mijn man heeft sinds deze week wel elke vrijdag vrij, hij heeft een papa dag genomen. Begon al lekker toen hij vrijdag ging klussen. Heb hem even aan het verstand moeten brengen dat het een papa dag is, geen klus dag voor hem hahaha. Ik heb veel hulp van mijn moeder, al zitten die veel in het buitenland, nu ook weer...mis haar echt!

Ik heb niet echt rust, want ik kan gewoon niet slapen tussendoor op commando, ik lig elke keer met gespitste oren.

Maaaaaaaaar...er is verbetering in zicht...vannacht hebben ze gewoon geslapen van 11 tot half 7....eergisteren kwamen ze nog elke 3 uur. Heel apart!

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ zo 30 sep 2012 - 20:11

Ah wat goed!! Dat is een lekkere nacht.
In het begin stonden mijn oren ook echt de hele dag op alert. Ik kon dus ook niet slapen op commando. Maar al zou je alleen maar even lekker op de bank gaan liggen.

Wat jammer dat je man zo snel weer moest werken. Dan sta je er ook ineens alleen voor.
Heb je trouwens een moeilijke bevalling gehad? Het is wel heel indrukwekkend hè en dan ook nog ineens 2 kids.

Ik heb niet zo'n goede bevalling gehad ( zacht gezegd ) en ik denk er nog heel vaak aan terug. Gelukkig wel positief. Maar het heeft zoveel indruk op me gemaakt. Ook die eerste paar weken dat ze in het ziekenhuis lagen.
Ik denk dat je voor het verwerken zeker wel een jaar moet uittrekken hoor. En ze zeggen ook 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren.
Denk goed om jezelf hoor. Als je man thuis is, even lekker de deur uitgaan.
Haha, dat het maar duidelijk is voor je man, vrijdag is dus jouw dag vanaf nu Wink .

Ik hoop dat ze blijven doorslapen! Meestal als ze het eenmaal doorhebben, blijft het wel zo.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ zo 30 sep 2012 - 23:40

Oja ook nog eens van die opmerkingen, waar ik af en toe de kriebels van krijg.

Ik was net even een boodschapje aan het doen. De mevrouw achter de kassa zei: 'Oh wat leuk een jongen en een meisje, nu ben je meteen klaar'. Nou okee die kan ik wel hebben, want 9 van de 10 moeders met een tweeling zijn nu misschien klaar Wink . Dus ik zeg: 'Nou dat weet ik niet hoor, het is wel ontzettend leuk'! Er stond een vrouw voor me en die duikt er meteen tussen: 'Mijn buurvrouw heeft ook een tweeling van 8 en die zegt dat de eerste 2 jaar vreselijke tropenjaren waren, zo enorm druk'. Ik zeg, dat valt wel mee hoor, het is natuurlijk wel drukker, maar het is ook dubbel genieten. Zegt ze op zo'n belerend toontje: 'Ha, dat is nu nog niet, dit is nog niets, wacht maar tot ze gaan lopen'!
Dit vind ik echt zulke enorme dooddoeners. Ja een kind die gaat lopen is druk en 2 kinderen die gaan lopen is nog drukker. Maar als ik dit allemaal niet wilde en niet leuk zou vinden, had ik liever helemaal niet aan kinderen begonnen.
Dus dat heb ik haar even gezegd Wink .
Het lijkt wel of mensen willen dat je het enorm druk hebt en het verschrikkelijk tegen vindt vallen. Nou NEE, ik vind het helemaal geweldig.

Meestal laat ik het lekker gaan hoor, maar nu hoor ik het zo vaak, dat ik er echt een beetje kriebels van krijg.
Jullie ook nog wel eens van die opmerkingen?

Ik hoor trouwens ook heeeeeeeeeel veel hele leuke opmerkingen, gelukkig krijg ik die veel meer.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol ma 1 okt 2012 - 5:47

Lana, bedankt voor je lieve woorden ik wordt er eigenlijk gewoon wat verlegen van.
Je vraagt of ik het pittiger vind, het zijn momenten die ik pittig vind. Bijv het ophalen van het dagverblijf, ze zijn moe, hebben honger ik moet nog eten maken en dan moeten ze nog eten en twee kinderen alleen eten geven is pittig. Ik merk dat ik mijn grenzen wat verleg, ze willen graag zelf eten, nou prima, dat het dan een zooitje is baal ik wel van maar goed niks aan te doen. Ik probeer me er niet druk om te maken. Ik probeer ook steeds andere dingen uit, net bijv we hadden goed op tijd gegeten, en toen heb ik ze met kinderstoel en al voor sesamstraat gezet, kunnen ze geen kant op(lees ze lopen mij niet in de weg), ze kijken dan ook heel geinteresseerd Tweelingentopic - Pagina 8 561177 maar dan kan ik de eerste zooi op ruimen zeg maar. Normaal vond ik dat ik dat allemaal moest doen als ze op bed lagen, maar jemig ik ben gewoon op en moe na een werkdag dus als ik dat allemaal nog moet doen als ze in bed liggen....

Wat betreft de opmerkingen, die krijg ik regelmatig, mensen kijken ook heel ongeloofwaardig als ik aangeef dat ik het niet super druk vind, maar wel op sommige momenten druk, maar ik heb het niet de hele dag door druk. Ik krijg altijd te horen, dat komt dan nog wel...

Charlie, wat een zorgen om je kleine mannetje, wanneer krijg je te horen wanneer hij geopereerd moet worden? Dat aandacht verdelen herken ik hoor, maar dat is nog steeds. Als ik met de een zit komt de ander er altijd bij. Daarom vind ik het ook erg prettig dat ze een dag naar mijn ouders gaan, mijn vader aandacht voor een mijn moeder aandacht voor een Very Happy Heel soms is de een hier eerder wakker dan de ander en dan geef ik ze ff vol op aandacht. Maar dat blijf ik ook lastig vinden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol za 13 okt 2012 - 8:05

Meiden die een buggy hebben, welke hebben jullie, waarom hebben jullie daarvoor gekozen en bevalt die?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud