Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tweelingentopic

+20
Tania
MamaCa
Happydobby
Caroow
Darius
Parel
Sterrin_
Charles
Jade
Lavendel
Lejow
mickey
Coco
LMCurious
Filoria
studiebol
Ayla
Bolleke
Happinaz
_Lana_
24 plaatsers

Pagina 7 van 14 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 10 ... 14  Volgende

Ga naar beneden

Tweelingentopic - Pagina 7 Empty Re: Tweelingentopic

Bericht  studiebol do 14 jun 2012 - 0:23

Lana ik heb alleen nog steeds een rimte met de flessen, fruit groenten en brood komt een beetje zo als het komt. Brood natuurlijk wel tussen de middag. En het is wel ongeveer rond het zelfde moment maar niet vast.

Ja ik had goede slapers, nu slapen ze snachts ook van 7 tot 7 dus dat is heerlijk. Overdag is het wisselt, sochtends nog een uurtje van 9 tot 10 ongeveer. En dan van 12 tot 2 of van 1 tot 3 en daarna willen ze niet meer slapen dus liggen ze rond 7 uur in bed. Ze liggen hier meer op de grond, eigenlijk liggen ze alleen sochtends als ik aan het werk moet in de box omdat ik dan geen zin heb het kleed neer te leggen en het speelgoed en zo te pakken voor die korte tijd.

Wij gaan naar zuidfrankrijk.. ik zelf denk niet dat ze iets hebben aan de vakantie, als wij gaan zijn ze ook 10 en halve maand ongeveer. Maar ik ga ook omdat ik zelf graag weg wil. We hebben een stacaravan gehuurd en ik zie wel hoe het gaat.Maar een vliegtuig zie ik gewoon nu niet zitten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Happinaz do 14 jun 2012 - 0:34

studiebol schreef:Lana ik heb alleen nog steeds een rimte met de flessen, fruit groenten en brood komt een beetje zo als het komt. Brood natuurlijk wel tussen de middag. En het is wel ongeveer rond het zelfde moment maar niet vast.

Ja ik had goede slapers, nu slapen ze snachts ook van 7 tot 7 dus dat is heerlijk. Overdag is het wisselt, sochtends nog een uurtje van 9 tot 10 ongeveer. En dan van 12 tot 2 of van 1 tot 3 en daarna willen ze niet meer slapen dus liggen ze rond 7 uur in bed. Ze liggen hier meer op de grond, eigenlijk liggen ze alleen sochtends als ik aan het werk moet in de box omdat ik dan geen zin heb het kleed neer te leggen en het speelgoed en zo te pakken voor die korte tijd.

Wij gaan naar zuidfrankrijk.. ik zelf denk niet dat ze iets hebben aan de vakantie, als wij gaan zijn ze ook 10 en halve maand ongeveer. Maar ik ga ook omdat ik zelf graag weg wil. We hebben een stacaravan gehuurd en ik zie wel hoe het gaat.Maar een vliegtuig zie ik gewoon nu niet zitten.

Wij zijn ook voor het eerst gaan kamperen toen ze 10 maanden waren. We zijn toen in Juni gegaan en ze zijn in augustus jarig en ik kan je vertellen: Ze vonden het heeeeerlijk! Het buiten zijn, lekker een badje bij de tent, ijsjes eten. papa en mama waren samen en relaxt. Ze hebben daar los leren stappen. We gingen lekker cruisen, onderweg eten of picknicken. Beetje wandelen.
De afwas deed ik ook bij de tent, mochten ze 'helpen'. lekker boekjes lezen in de tent als het wat frisser was. Ik dacht ook dat ze er niks aan zouden vinden, maar ze vonden het echt fantastisch! Tweelingentopic - Pagina 7 394967 En wij hebben ook echt een hele fijne vakantie gehad toen!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Coco do 14 jun 2012 - 2:18

@ Studiebol, de reden dat ik een (duo)buggy wil is omdat de auto van mijn vader maar een kleine kofferbak heeft en de duowagen gewoon zoveel ruimte inneemt dat ik alle andere bagage als ik een paar dagen naar mijn ouders ga voorin bij mijn voeten en tussen de autostoeltjes moet proppen, niet bepaald comfortabel bij een rit van 2,5 uur. Het wordt tijd om aan rijlessen te beginnen, maar pff het idee alleen al maakt mij moe. Very Happy En voor op vakantie lijkt het mij ook wat prettiger dan de enkele buggy's zodat overgroot oma met de kinderen kan lopen en pronken Laughing bij vriendinnen als wij met zijn tweetjes weg zijn. De duowagen lijkt mij ivm het niet zo voorzichtig zijn een te groot risico. Maar tot 1,5 jaar vond ik een buggy ook onzin omdat ze alleen nog maar zaten, maar nu willen ze ook grote stukken zelf lopen en dan is een buggy wel handig.
Is die nazorg omdat ze te vroeg geboren zijn?

@ Lana, wij hebben nog niet gevlogen, zouden eigenlijk 2 weken terug gaan maar collega van mijn man had opeens vakantie waardoor mijn man helaas onmisbaar was confused Had er goed de balen in.
Ik denk dat het allemaal qua moeilijkheid wel op 1 lijn blijft, of misschien een stijgende lijn, maar dan op andere vlakken. Al ligt het natuurlijk ook heel erg aan het karakter van je kinderen. Hier twee temperamentvolle kindjes die regelmatig (paar keer per uur toch wel) met elkaar in gevecht zijn, om vervolgens als verliefde pubertjes innig te knuffelen. I love you En zeuren, dat krijg je natuurlijk dubbelop en van gezeur wordt ik toch echt wel regelmatig heel simpel :P en ach, zo heeft elke leeftijd wel iets wat het pittig houdt.

Wij gaan nu in september vliegen. Naar Marokko. Heb alvast een dvdplayer met 2 schermen aangeschaft om ze hopelijk een tijdje koest te houden. Wij hebben wel een eigen huis daar dus hoeven niet verschrikkelijk veel mee te nemen want we kunnen gewoon elke dag wassen en ik denk dat ik ook daar gewoon speelgoed koop wat ook daar blijft. Net als verzorgingsproducten.
Volgens mijn schoonzus is vliegen met kinderen onder de 1 een eitje omdat ze meestal wel slapen en nog niet echt rond willen lopen. Dat is in ieder geval haar ervaring met beide kinderen en de kinderen die ze in het vliegtuig mee maakte.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  studiebol do 14 jun 2012 - 19:50

Nois, ik kan me voorstellen dat als ze wat groter zijn een buggy misschien wel handig is ja. Voorlopig laat ik het nog lekker bij de wagen. Heb hem nog niet eens omgebouwd ik klik de maxicosi's er nog op. Net zo makkelijk.

Wij doen mee aan een onderzoek van het ziekenhuis met het consulatiebureau. Ze hebben namelijk geconcludeerd dat er nog wel eens tegenstrijdige adviezen geven worden door het CB en de Kinderartsen. Nu werken deze meer samen. Het CB komt bij ons thuis, altijde dezelfde vrouw met verstand van prematuren zij communiceert met het ziekenhuis, noteren de gevens in de computer waar het ziekenhuis dan ook weer in kan lezen. Dus zo hopen ze dat er minder tegenstrijdige adviezen gegeven worden. Tot nu toe bevalt mij het erg goed. Ze zijn van elkaar op de hoogte. De enige die voor mij gevoel niet op de hoogte was was de CB arts.. die was heel negatief, terwijl 3 weken daarvoor de kinderarts nog erg positief was. In september moet ik weer naar haar toe dus ik ben benieuwd.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Coco do 14 jun 2012 - 20:31

Haha zulke kleine hummeltjes in een buggy is ook wel zielig hoor! In de omgebouwde wagen lijken ze al zo inimini als je die zo gaat gebruiken ipv de maxi cosi!
Wat goed dat ze daar een onderzoek naar doen. Bij ons was het ook allemaal erg tegenstrijdig, vooral qua voedingsadviezen voor ons mannelijke hongerlapje. Wat een luxe ook dat het cb thuis komt, lijkt mij erg fijn. Ik vind het altijd weer een hele onderneming om erheen te gaan en mijn man moest er altijd vrij voor nemen, beetje jammer van de dagen.

Waar was de cb arts negatief over? Wij hadden een keer een vervanger die een paar weken in NL was, normaal werkt ze in Afrika ergens. Hoe ze die prikjes er zette, verschrikkelijk, ik wilde haar wel slaan. En toen we over ons hongerlapje hadden zei ze doodleuk dat kindjes in Afrika vrijwel niet te eten hadden dus hij moest het maar doen met wat hij volgens het boekje moest krijgen. Tweelingentopic - Pagina 7 394967

Vandaag zijn onze dondersteentjes alweer twee. Zo leuk hoe ze keken toen ze alles versierd zagen en de vloer vol cadeautjes lag toen ze vanmorgen beneden kwamen. Zoveel bewuster als vorig jaar. En ze hebben nog uitgeslapen ook. Het was hier kwart over 8 terwijl ze normaal vaak tussen 5 en 6 al wakker zijn. :O Nu zijn ze druk bezig met hun cadeautjes en als ontbijt aan de slagroomtaart. Very Happy
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 14 jun 2012 - 21:14

Nois: Van harte gefeliciteerd met je kids! Wat heerlijk dat ze ook nog eens uitgeslapen hebben! En wat hebben jullie ze cadeau gedaan? Hele fijne dag vandaag.

Ik kom snel weer uitgebreider hoor. Misschien straks nog even.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  studiebol do 14 jun 2012 - 23:22

Nois gefeliciteerd!! Lijkt me zo leuk een verjaardag! Idd ik wil ook wel weten wat jullie ze kado hebben gedaan?

Ja het is heel luxe dat het CB hier aan huis komt ik vind dat erg prettig.

De CB arts, die was toen ook in het ziekenhuis, was in eerste instantie negatief over dat V volgens haar niet goed genoeg mee omhoog kwam als je haar twee handjes gaf. Ik had wel aangegeven dat ze moe waren en honger hadden dus dat het niet het beste moment was. Maar volgens haar kon V het echt niet, aangegeven dat dit thuis prima gaat, nou volgens mij geloofde ze dat niet. Toen ging ze de hoofdomtrek meten daar heeft V echt een hekel aan, dus dat is echt even een gedoe. Die vrouw die thuis komt doet het al twee of drie keer om het goed te meten. Maar bij de CB arts wilde het dus niet, weer aangegeven dat we het wat vaker meten om dat we dan het zeker weten. Nou dat vond zij niet nodig, zij kon het wel in een keer. Maar goed ineens was het hoofd van V dus 3 cm gegroeid, toen kwam er een heel negatief verhaal over vocht in haar hoofd Vervolgens vond ze dat V beenlengte verschil had, de volgende dag zouden we uitslag krijgen van de heupecho, nou zij wist al wel zeker dat die uitslag niet goed zou zijn:| Bij veel dingen zei ze, tja moeten we even in de gaten houden, dit moeten we even in de gaten houden, dat moeten we even in de gaten houden. Omdat zij dus vond dat het allemaal niet zo goed ging, is ze anderhalve week later bij ons thuis geweest om nog een keer het hoofd van V te meten.
Ik moest V daarvoor maken dus ze was nog heel rustig en toen ging het wel goed, en klopte de omtrek wel, haar argument was dat de CM van het ziekenhuis niet goed was:O Dat meende ze serieus, ben echt wel boos geworden toen dat ze die cm dan maar weg moest flikkeren want op deze manier jaag je ouders in de stress. Ook het om hoog komen deed ze prima. Ze vroeg toen hoe het met L ging, ik heb gezegd dat het prima ging en dat ik die hier voor niet ging wakker maken. Nou toen deed ze nog wat dingen bij V en zegt ze.. tja alles is goed ik weet eigenlijk niet waarom ik hier ben. Toen heb ik geantwoord, Ik ook niet!

Wat een naar mens was dat zeg.. en nu moet ik daar in september weer heen heb er nu al geen zin in. Maar ik laat me nu niet zo gek maken door haar als met dit voorbeeld, over dat vocht in het hoofd heb ik echt wel ff in de stress gezeten enzo. En de heupecho was trouwens ook prima, kinderarts vond het onzin, zag er allemaal goed uit, en als ze been lengte verschil had dan kon je daar niks aan doen, pas als ze gaat lopen en je ziet dat ze er last van heeft dan moesten we verder kijken.

Zo wat een verhaal he, ach ik baal gewoon van dat mens!

Maar nav wat Nois zegt dat haar man vrij moest nemen, vraag ik me af of jullie alleen naar CB controles of ziekenhuis controles gaan of dat je iemand mee neemt?

Als mijn vriend toevallig thuis is gaat hij mee maar anders ga ik altijd alleen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 21:32

Hoi tweelingsmoeders.

Ee vraagje. Hadden jullie op het laatst tijdens de zwangerschap ook dat voor je gevoel de babys zo ontzéttend hoog zitten, helemaal tegen mijn ribben en borstbeen aan. Rechtop zitten is gewoon ook al niet lekker meer, er zit daar vanalles dat drukt en klemt en als ik 's ochtends wakker wordt is het allemaal nóg meer omhoog geschoven. Ik word er ook misselijk van pale .

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 22:24

Charlie schreef:Hoi tweelingsmoeders.

Ee vraagje. Hadden jullie op het laatst tijdens de zwangerschap ook dat voor je gevoel de babys zo ontzéttend hoog zitten, helemaal tegen mijn ribben en borstbeen aan. Rechtop zitten is gewoon ook al niet lekker meer, er zit daar vanalles dat drukt en klemt en als ik 's ochtends wakker wordt is het allemaal nóg meer omhoog geschoven. Ik word er ook misselijk van pale .

Ik heb dat ook heel erg gehad. Ze lagen hier ook beide in stuit, dus ik had 2 hoofdjes vast onder mijn ribben zitten, voetjes kun je nog wel eens wegdrukken, maar hoofdjes geven niks mee.

Wat een pijn en ongemakken krijg je daar van.

Gast
Gast

Bericht  Coco vr 15 jun 2012 - 22:36

Mijn zoontje lag dwars onderop dus die voelde ik niet bij mijn ribben. Maar mijn dochtertje zat wel echt helemaal overdwars onder mijn ribben en pff dan draaide ze weleens rond (koprol of iets), nou dat voel je wel hoor of als ze dr rug opkrulde. Verschrikkelijk was dat. Soms leek dr koppie ook tussen mijn ribben klem te zitten. Geen enkele houding is dan ook eigenlijk prettig. Mijn man werd soms gek van mijn gewiebel, kon niet liggen, niet zitten. Dus ik zat geen minuut stil.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Coco vr 15 jun 2012 - 22:58

@ Lana, wij hadden ze vorige maand al een trampoline gedaan voor de verjaardag maar aangezien ik niet wist waar ik die zolang moest laten hebben we hem maar direct ingegraven. Gisteren kreeg I nog een treinbaan van chugginton en een afstandsbestuurbare bounce racer. N kreeg een my little pony treinbaan en een camper metg glijbaan en keukentje, toilet erin voor haar playmobile poppetjes van haar playmobilehuis. Samen kregen ze een bambino loco startpakket, memo en lotto.
Verder heb ik voor beiden nog een pakketjes gemaakt met een pingu sticker-kleurboek, stickervelletjes en stickerboek, een acitviteitenboek, eerste schaartje, krasblok.

Van mijn ouders had N een playmobile huis en I een grote brandweer en graafmachine. 's middags gingen we naar een indoorspeeltuin. En straks komt de schoonfamilie nog en volgend weekend mijn familie. Kan hun oude speelgoed wel op zolder opbergen zoveel als ze al hebben gekregen en nog krijgen. Tweelingentopic - Pagina 7 394967

@ Studiebol, wat een vreemde arts was dat zeg, kan mij voorstellen dat je daar geen hoge pet van hebt! En waarom zou je ook liegen over het kunnen van V? Raar mens.
Ik ging nooit alleen naar het cb want we hebben geen auto en deed alles lopend maar dan moest ik ze beiden tillen en met prikjes vond ik dat al helemaal niets. Maar probeerde wel vaak een afspraak te krijgen als mijn moeder er was. Laatste keer gingen met neefje en nichtje mee bij de prikjes, erg schattig. Toen hebben ze ook geen kick gegeven. Wij zijn sinds we verhuisd zijn nog niet weer geweest, dus moet even kijken hoe ver het is. Nu ze prima zelf lopen en geen prikjes meer krijgen kan ik ook wel alleen gaan als het niet al te ver lopen is. Hun cadeautjes staan bij Lana in het stukje!

Ik heb nog even getwijfeld om hun verjaardag vieren straks wel door te laten gaan. Vanacht met I naar beneden gegaan, hij had 39,7 koorts, inmiddels afgezwakt naar 38,9. En N wil niet eten en jammert over pijn in haar mond, even gekeken en allemaal rode plekjes bij dr amandelen en gehemelte. Nog maar even langs de drogist of apotheek. Ze voelt ook wat warmer aan dus ik denk ook een beetje koorts. Maar ze spelen wel gewoon dus we laten het toch maar doorgaan en als het teveel wordt gaan ze er weer vandoor.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol ma 18 jun 2012 - 6:39

Nois, wat een leuke kado's hebben ze gehad zeg! Heb je het verder nog leuk gehad? Las dat je kindjes ziek zijn geworden? Hoe gaat het nu met ze?
Stiekem denk ik wel is wat ik ze toch is zal geven als ze jarig zijn, eigenlijk is dat nog maar 4 maandjes..

Tja idd rare arts, in september zien we haar dus weer.. ben heel benieuwd.

Charlie, ja dat heb ik gehad. V lag hier heel hoog ineens, pff nou dat heb ik geweten, heel vervelend gevoel. Op een gegeven moment lag ze weer anders nou ik was er blij om!

Ik heb het idee dat mijn meiden ineens een enorme sprong maken. L gaat sinds twee dagen op haar buik voornamelijk achteruit de hele kamer door, ze kijkt met dan steeds helemaal blij aan. Op het dagverblijf had ze het ook laten zien vandaag. Ze begint mij na te praten, als ik praat tegen haar beweegt zij ook haar mond, voornamelijk zegt ze bah bah bah bah, en af en toe vind ik het als mama klinken Tweelingentopic - Pagina 7 3079029344 V die slaapt weer stukken beter, en is overdag ook beter gemutst, heeft haar lippen ontdekt om daar van pffff geluidjes mee te maken. En als ik dat tegen haar doe dan moet ze heel hard lachen. Ook het eten gaat ineens veel beter, ze eten een halve boterham, als ik ze een soepstengel geef weten ze goed wat ze er mee moeten doen, het avond eten gaat veel beter, eerst aten ze denk ik 20% van het bakje leeg nu wel 80%. Ze worden groot Tweelingentopic - Pagina 7 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 18 jun 2012 - 8:33

Hi allemaal,

@ Nois: En hoe hebben de kleintjes het gehad op hun verjaardag? Zijn ze weer helemaal beter? Ik hoop het en ik hoop ook dat het op hun verjaardag goed gegaan is. Anders zou het dubbel zo sneu zijn.

@ Charlie: Ja dat had ik ook. Pff, echt een naar gevoel op het laatst. En toen besloot mijn zoontje in de 32e week ook nog eens te gaan draaien pale en het was al zo krap Wink .
Ik kan me vooral herinneren dat ik er last van had rond dezelfde tijd als jou.
Wat schiet het trouwens al op met jouw zwangerschap zeg! Het gaat echt snel.
Ben je er een beetje klaar voor?
Al hoop ik dat er voorlopig nog niets gebeurt natuurlijk.

@ Studiebol: Dat klinkt goed zeg van je meiden! Wat goed!! En ook met het eten enzo. Heerlijk dat het nu zo voorspoedig loopt. Ik las dat het met het slapen van V nu ook weer goed gaat?
Zal het dan de eczeem geweest zijn?
Welke zalf heb jij voor je dochter? Mijn zoontje heeft ook ( beginnende ) eczeem en we hebben net 2 crèmes van de kinderarts gekregen.
Voor de rest heeft mijn zoontje er eigenlijk niet zo'n last van gehad gelukkig.

@ Mamarosa: Heb je de bakfiets uitgezocht? En wanneer krijg je 'm binnen? Ik ben heel benieuwd hoe hij je bevalt.

@ Happinaz: Oei, dat klinkt wel zwaar inderdaad, pff. En zeker omdat je drukke kindjes hebt. Ik kan me voorstellen dat je dat af en toe wel heel pittig vindt! Op dat moment ga je maar door hè en achteraf dacht je waarschijnlijk: Hoe heb ik het gedaan??! Ik heb dat met de eerste paar weken. We moesten ze iedere 3 uur wakker maken, ook 's nachts en ik zie ons nog zitten met z'n allen op het grote bed, haha, 1 uur en een kwartier voeden en weer 1,5 uur slapen. En leuk dat we het vonden joh, haha, nu achteraf denk ik, pff, wat was dat heftig zeg!
Wat leuk dat jullie gaan kamperen! Wij willen dat ook in de toekomst gaan doen. Ik vind dat zo leuk, vooral voor de kinderen. Heerlijk! Daar heb ik zelf ook hele leuke herinneringen aan.
En gaan jullie in een stacaravan?

@ All: Hier gaat het ook echt hartsikke goed. Het loopt echt allemaal zo lekker. Het ging al heel erg goed, maar op een of andere manier geniet ik nog weer meer!
Ze hebben zich ook zo ontzettend ontwikkeld de laatste tijd en ze zijn zo vrolijk.
En we hebben ook gewoon een heerlijk ritme.

Hoe is het verder met iedereen?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 19 jun 2012 - 8:22

Charlie als je hier ook nog leest, heel veel sterkte! Wat zul je geschrokken zijn zeg!

Lana, ik gebruik nu voor V triamcinolon, maar dit mag maar een week en dan een week om de dag en dan moet het sterk verminderd zijn. Ik heb nu deze kregen omdat de andere zalf niet werkte, volgens mij is het wel een heftig zalfje.. maar goed. DAn hebben we nog Cetmagrolzalf, dit is om het goed vet te houden, en dan nog koelzalf, werkt verkoelend en dus ook wat tegen de jeuk.

Ja ik denk echt serieus dat ze slecht heeft geslapen van het eczeem, sinds al die nieuwe zalfjes slaapt ze snachts zo goed, en ook overdag slaapt ze langere momenten.

Hoe vaak moet jij nog naar de kinderarts?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 5 jul 2012 - 9:24

Meiden we stonden wel heel erg ver weg..

Maar ik heb ff een vraagje.. ik ben bezig geweest met fotoboeken, heb voor beide meiden een eigen boek gemaakt. Maar tijdens het maken van het boek, kwam ik er achter dat ik van L wel wat foto's heb van de bevalling(heb alleen "nette" foto's er in gedaan) Maar van V hebben we die niet.. dit met een logische reden, zij is heel snel geboren met wat het een en ander aan complicaties.. er heerste toen wat paniek en daardoor heeft mijn vriend geen foto's gemaakt. Er zijn gelukkig wel wat foto's van toen zei onderzocht werd door de artsen enzo.

Vond het op dat moment, toen ik met de fotoboeken bezig was best confronterend, dat we van haar geen "geboorte" foto's hebben.

Hebben jullie van beide kinderen goede foto's/evenveel foto's van de geboorte?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 5 jul 2012 - 20:36

@ Studiebol: Ik heb helaas ook alleen maar mooie foto's van mijn dochter bij de geboorte. Die van mijn zoontje zijn heel erg confronterend en heftig, omdat hij natuurlijk uiteindelijk met een spoedkeizersnede kwam en niet ademde.
Helaas is het niet anders en zal het zo in het fotoboek komen.
Ik ben daar nog niet aan toegekomen ( en nog niet aan toe Wink ).
Wel heel erg jammer hè dat je die foto's niet hebt.

Wat ik trouwens wel heel grappig vind, is dat er een jongen heeft gefilmd ( die deed een snuffelstage ) bij de bevalling en dat ik tijdens de bevalling allemaal instructies aan het geven ben, haha, zo van: Kun je ook nog een foto vanuit die hoek nemen? En: Heb je deze kant er ook opstaan? Laughing Dat hoor je dus ook terug op die film. Haha, dat ik daar uberhaupt aan dacht??!!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 5 jul 2012 - 21:06

Lana, ik weet eigenlijk niks van jou bevallings verhaal volgens mij? Je dochter is dus niet via een keizersnede gekomen? Wat heftig van je zoontje! Hoe is het daarna gegaan?

Tja ik ben er nooit zo mee bezig geweest, ben daar ook vrij nuchter in. Maar van mijn dochter die als eerste geboren is heb ik dus wel wat foto's dat ze nog een beetje onder dat smeer zit enzo. Maar die foto heb ik van mijn tweede dochter dus niet.. van haar heb ik foto's op een bubeltjes plastic terwijl ze allemaal slangetjes heeft enzo. En dan de couveuse foto's. Tja het is niet zo dat ik er iets aan kan doen, dat weet ik wel, maar vind het toch een beetje jammer.

Haha lana wat grappig dat je dat zo hebt gedaan Tweelingentopic - Pagina 7 561177 Kijk je die film vaak terug?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 5 jul 2012 - 21:29

Het is ook heel erg jammer. Je kunt het natuurlijk nooit meer overdoen. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je daarvan baalt.
In mijn geval was het gewoon niet anders, dat is toch anders.
Ik zag mijn zoontje pas na een paar uur en toen lag hij al in de couveuse onder de toeters en bellen. Ik kon hem alleen door de gaatjes aanraken. In het begin knapte hij snel op, maar later op de avond ging het helemaal niet goed met hem en is hij overgebracht naar een ander ziekenhuis.
3 dagen na zijn geboorte heb ik hem pas voor het eerst vastgehouden. Op dat moment was ik heel sterk. Nu pas denk ik eraan hoe heftig dat eigenlijk was.
Ik kijk die film de laatste tijd wel regelmatig terug. Heel bijzonder en heftig tegelijk.
Heb jij ook een film van de bevalling?

Edit: Mijn dochter is inderdaad wel via de natuurlijke weg gekomen.

Laatst aangepast door _Lana_ op do 5 jul 2012 - 21:36; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 5 jul 2012 - 21:30

Oja en ik heb wel een bevallingsverhaal gemaakt, een algemene, die kan ik je wel sturen in een pb?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 5 jul 2012 - 21:34

Dit klinkt trouwens wel heel oppervlakkig, want op dat moment denk je alleen maar aan de gezondheid van je kleintjes, maar dat is dat je helemaal geen mooie foto's hebt van de eerste weken. Tuurlijk hebben we wel heel veel foto's gemaakt, maar op de meesten zie je toch wel slangetjes en plakkers enz, achteraf vind ik dat toch wel jammer.
Maar goed het is niet anders.
We hebben de schade trouwens wel ingehaald, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 5 jul 2012 - 21:38

Hier was het ook niet te doen geweest hoor, ze is er zo ongeveer uitgetrokken door de Gynacoloog en moest meteen weg voor controles en extra beademing. Dus ik weet ook gewoon dat het niet anders kon... en dat kan ik haar later ook wel goed uit leggen.. maar toch Tweelingentopic - Pagina 7 561177

Ja ik ben wel nieuwschierig naar je verhaal, maar alleen als je het zelf wilt hoor voel je je niet verplicht.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Happinaz do 5 jul 2012 - 21:44

_Lana_ schreef:

@ Happinaz: Oei, dat klinkt wel zwaar inderdaad, pff. En zeker omdat je drukke kindjes hebt. Ik kan me voorstellen dat je dat af en toe wel heel pittig vindt! Op dat moment ga je maar door hè en achteraf dacht je waarschijnlijk: Hoe heb ik het gedaan??! Ik heb dat met de eerste paar weken. We moesten ze iedere 3 uur wakker maken, ook 's nachts en ik zie ons nog zitten met z'n allen op het grote bed, haha, 1 uur en een kwartier voeden en weer 1,5 uur slapen. En leuk dat we het vonden joh, haha, nu achteraf denk ik, pff, wat was dat heftig zeg!
Wat leuk dat jullie gaan kamperen! Wij willen dat ook in de toekomst gaan doen. Ik vind dat zo leuk, vooral voor de kinderen. Heerlijk! Daar heb ik zelf ook hele leuke herinneringen aan.
En gaan jullie in een stacaravan?

Hoe is het verder met iedereen?

Sorry! Ik kreeg geen meldingen meer in mijn box?z eker per ongeluk mijn abbo stop gezet.
We hebben een eigen grote tent. Ik hou niet van caravans, we passen met z'n vieren makkelijk in de tent die we nu gekocht hebben. We hebben een bagagewagentje die dan achter de auto meegaat. Ik ben er inmiddels achter dat ik voor de jongens helemaal niet zoveel hoef mee te nemen. Ze lopen de hele dag in hun zwembroek op sandaaltjes en spelen bijna niet met het speelgoed. Dit jaar gaat er dus ook alleen een bak duplo en wat losse auto's mee. Verder spelen ze gewoon óp de camping, in het zwembad en de speeltuin. We zijn ook veel onderweg naar stadjes enzo. Dus de hoeveelheid extra spullen valt mij reuze mee.

Verder gaat het wel goed. Wij zijn thuis erg aan het voorbereiden op de basisschool, spannend hoor. Ik ben nog erg zoekende naar hoe alles te communiceren naar m'n zoontjes. Eerst nu afscheid van het kdv, dan nog vakantie, dan nog hun verjaardag en dan school+ BSO. Ze begrijpen er maar weinig van. Ik heb besloten het nu stap voor stap te doen. We gaan nu eerst toeleven naar het afscheid van het kdv (daar hebben ze toch bijna 4 volle jaren gezeten) en dan maar weer verder!
Ik ga knapzakjes maken, met een foto van ze erbij waarop ze zwaaiend weglopen. De tekst erbij wordt dan zoiets als: "Wij trekken erop uit"....ik moet er nog even goed over nadenken.

@ Charlie, hoe is het nu met je?

En met de rest?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Lana_ do 5 jul 2012 - 21:47

Neehoor dat vind ik helemaal geen probleem. Ik stuur het straks of later even naar je toe, goed? Ik forum nu even vanaf mijn mobiel.

Jouw dochter is er dus op het laatst uitgetrokken? Met een vacuümpomp? Lag ze in een stuit? Of met het hoofdje nat beneden? Heftig zeg!!
Wij hebben best veel tweelingen in de familie en daar 'glibberde' de tweede er zo achteraan. En allemaal rond de 38 weken. Heel naïef gedacht, dacht ik dat dat bij mij ook wel zo zou lopen. Nou niet dus en ineens lees ik allemaal verhalen van mensen bij wie het ook niet makkelijk ging. Gelukkig wist ik dat toen nog niet. Daardoor ging ik er wel heel positief in.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Coco do 5 jul 2012 - 21:49

Wat heftig Lana, ik wist dat ook niet. Hij is er wel helemaal bovenop gekomen en een gezonde jongen nu toch?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Happinaz do 5 jul 2012 - 21:51

Nois schreef:Wat heftig Lana, ik wist dat ook niet. Hij is er wel helemaal bovenop gekomen en een gezonde jongen nu toch?

Dit wilde ik ook gaan vragen.....
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud