Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

overgaan op flesvoeding

3 plaatsers

Ga naar beneden

overgaan op flesvoeding Empty overgaan op flesvoeding

Bericht  chipa zo 31 jul 2011 - 22:11

Ik geef mijn zoontje nu nog afgekolfde moedermelk, maar heb besloten (met pijn in mijn hart) binnenkort over te gaan op poedermelk. Nu heb ik wel al wat schema's gevonden. Bijvoorbeeld dat je iedere 3 dagen een fles moedermelk vervangt door poeder. Maar als ik op de doos kijk van het poeder staan er hoeveelheden op (5 voedingen van 165cc) die mijn zoontje echt nog niet op kan! Hij krijgt nu 8 voedingen van rond de 100-125cc.
Hoe moet ik dit doen?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overgaan op flesvoeding Empty Re: overgaan op flesvoeding

Bericht  Ezzer zo 31 jul 2011 - 22:28

Het is voor jezelf belangrijk dat je de BV langzaam afbouwt. Dus idd om de paar dagen een fles te laten vervallen.
Die hoeveelheden die op de verpakking staan zijn richtlijnen, maar vaak klopt het niet (mijn ervaring)
Om te controleren hoeveel je kindje binnen moet krijgen per 24 uur kun je dit sommetje gebruiken:
aantal kg x 150 ml=
vb: Mijn zoontje weegt 5 kilo. hij moet dus 5 x 150ml= 750ml binnen krijgen over 24 uur.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overgaan op flesvoeding Empty Re: overgaan op flesvoeding

Bericht  chipa zo 31 jul 2011 - 22:33

Maar ik kan hem dus gewoon 8 voedingen blijven geven dan? Omdat met kv er minder flessen gegeven worden vraag ik me af hoe ik dat moet doen. Of geeft een baby dat zelf aan? Gaat hij vanzelf grotere hoeveelheden drinken zodat hij minder vaak een fles hoeft?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overgaan op flesvoeding Empty Re: overgaan op flesvoeding

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 23:10

Je kunt gerust meer kleine voedingen geven hoor, in plaats van één voeding van 180 cc kun je er twee van 90 cc geven. Als je maar zorgt dat je niet (ver) over de maximale hoeveelheid per dag komt. Hoe je dat doet is aan jullie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

overgaan op flesvoeding Empty Re: overgaan op flesvoeding

Bericht  Happydobby zo 31 jul 2011 - 23:12

Ik hou dit in de gaten omdat ik hetzelfde probleem heb, chipa ben je het beu met kolven?
Ik heb nu met mezelf een afspraak dat ik de komende 2 a 3 weken elke dag 1 keer aanleg, maar het is brullen of sabbelen. overigens hebben er al meerdere mensen meegekeken dus opnieuw een lactatiedeskundige raadplegen is niet nodig. Tepelhoedje ook geen succes.
Ik vind het kolven ook veel tijd kosten en wil dat dus geen maanden lang doen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overgaan op flesvoeding Empty Re: overgaan op flesvoeding

Bericht  chipa ma 1 aug 2011 - 1:33

@ Dromertje: ok dank je. Dat vroeg ik me dus af. Als hij inderdaad maar niet (veel) meer krijgt dan hij nodig heeft. Hou nu ook al de berekening van 150 x lichaamsgewicht aan en qua borstvoeding komt hij aardig aan het aantal cc.

@Happy dobbey: balen dat het bij jou ook niet wil lukken met de bv. Ik heb mezelf voorgenomen tot 8 weken bv te geven en dan langzaam in 3,5 weken tijd over te gaan op poeder.
Ten eerste gaan we over een aantal weken op vakantie en dan heb ik geen zin om overal mn kolfapparaat mee te nemen, ten tweede wil/moet ik binnenkort weer solliciteren en dan zijn een paar borsten die op knappen staan geen succes of ik moet nog even op het toilet gaan zitten kolven en daarnaast moet ik gewoon alles om het kolven heen plannen, zoals uitstapjes e.d. Is altijd nog even kolven en dan heb ik 3 uur de tijd om iets te doen en dan weer terug want dan is het weer kolftijd.

Heb er lang over nagedacht en baal er echt van dat ik ga stoppen, maar denk dat het ook belangrijk is om aan mezelf te denken. Respect voor de meiden hier die wel 6 maanden of langer kolven!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overgaan op flesvoeding Empty Re: overgaan op flesvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum