Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jurkje langer maken

4 plaatsers

Ga naar beneden

Jurkje langer maken Empty Jurkje langer maken

Bericht  Monte do 10 mei 2012 - 0:33

Ik heb een leuk jurkje gezien, maar hij is net te kort(hij komt net boven de knie en bij mijn knieen zit net iets meer vet/zijn iets dikker en dat vind ik heel lelijk). Nu wil ik dus het jurkje wat langer maken door er een klein extra stukje stof aan te zetten(dan koop ik nog een jurkje en knip daar een stuk af). Het zal misschien en cm of 5 a 10 worden

Maar is dit redelijk te doen voor iemand die niet super veel ervaring heeft? En zou dit wel mooi worden?

Het gaat trouwens om dit jurkje:
http://www.hm.com/nl/product/99904?article=99904-G#article=99904-G
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jurkje langer maken Empty Re: Jurkje langer maken

Bericht  Ella do 10 mei 2012 - 0:36

Ik denk niet dat het mooi word. Het krijgt dan volgens mij echt zo'n stiklijn te zien. Helemaal omdat het een effe jurk is.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jurkje langer maken Empty Re: Jurkje langer maken

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:39

Denk niet dat dat leuk wordt. Je zou er langer rokje onder kunnen doen in een contrasterende kleur...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jurkje langer maken Empty Re: Jurkje langer maken

Bericht  Ella do 10 mei 2012 - 0:42

Charlie schreef:Denk niet dat dat leuk wordt. Je zou er langer rokje onder kunnen doen in een contrasterende kleur...

Of een lang strech jurkje in een andere kleur
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jurkje langer maken Empty Re: Jurkje langer maken

Bericht  minoessepoes do 10 mei 2012 - 0:43

Bij een jurkje met een wat stijvere stof zou dat wel kunnen, dan zou ik er een andere kleur rand aan zetten denk ik, waardoor je een apart effect krijgt en het net lijkt of het zo hoort.

Maar bij zo'n flubber jurkje als deze zou ik het niet doen. Je moet de naaimachine al goed ingesteld hebben (draadspanning) want anders gaat de stof enrom trekken, dan krijg je de rand er nooit mooi op, verder krijg je dan inderdaad een stiksel en dan nog een lapje van 5cm er aan gezet, dat lijkt mij persoonlijk echt niet mooi.

Is een maat groter niet langer? Dat je wat van de breedte inneemt? Dat lijkt me persoonlijk makkelijker te doen bij zo'n jurkje zonder mouwen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jurkje langer maken Empty Re: Jurkje langer maken

Bericht  silly-one do 10 mei 2012 - 0:45

Als je met een blinde zoom kan stikken zou je het misschien nog met een andere kleur stof kunnen proberen. Eventueel dan ergens anders op het jurkje ook accenten van dezelfde kleur verwerken.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jurkje langer maken Empty Re: Jurkje langer maken

Bericht  Monte do 10 mei 2012 - 0:55

Ja ik had ook al gedacht dat het waarschijnlijk niet mooi zou worden en ook niet makkelijk te doen zou zijn, jammer. In een grote maat is hij wel wat langer, maar hij valt dat echt heel groot. Hier had ik al maat xs voor nodig(omdat hij zo ruim valt) en dan zou ik qua lengte wel m of l nodig hebben. Dat innemen lijkt me dan echt niet te doen(daar heb ik totaal geen ervaring mee). Het is echt behoorlijk lastig een simpel zomerjurkje te vinden die wel op de knie(of net erover) valt.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jurkje langer maken Empty Re: Jurkje langer maken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum