Zwangerschapscursus, doen of niet?
+18
Schism
Makamba
Linda
Bluestar
CCC
Annie24
Purpleflower
yes1984
Tania
Lejow
Printje
PapillonRose
Susan
Liadan
duckie
Puggle
MissD
Muppetje
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Zwangerschapscursus, doen of niet?
Ik heb het niet gedaan, alles was vol en uiteindelijk was ik er erg blij mee, is echt helemaal niks voor mij. Ik ben lekker elke week gaan zwangerschapszwemmen, dat was heerlijk. Geen info of gepuf gewoon ff lekker bezig zijn.
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
Muppetje schreef:Ik heb me toch maar aangemeld, al vind ik het best n beetje 'eng', ben ook niet zo'n groepsmens. Stom he, maar goed, we zien wel, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd...
Wie weet vindt je het hartstikke leuk Muppet en als dat niet het geval is, stop je er gewoon mee! Wanneer ga/kun je beginnen? Alvast heel veel plezier toegewenst.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Iedereen zei me dat ik zo'n cursus moest volgen, want het zou me heel erg helpen met het puffen enzo.
Heb het niet gedaan en ik pufte als een professional.
Heb het niet gedaan en ik pufte als een professional.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Makamba schreef:Muppetje schreef:Ik heb me toch maar aangemeld, al vind ik het best n beetje 'eng', ben ook niet zo'n groepsmens. Stom he, maar goed, we zien wel, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd...
Wie weet vindt je het hartstikke leuk Muppet en als dat niet het geval is, stop je er gewoon mee! Wanneer ga/kun je beginnen? Alvast heel veel plezier toegewenst.
Geen idee nog. Heb me via internet aangemeld, bellen kan vandaag vast niet.... Er start n les op 30 mei, hopelijk kan ik daar dan nog bij. Zal het binnenkort wel horen
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ik heb ook geen cursus gedaan, en het bevallen is prima gelukt
Gast- Gast
Linda schreef:Wij hebben de cursus samen bevallen gedaan en we vonden dat beiden echt heel leuk. Met ons erbij waren het 5 stelletjes, was een leuk clubje. Het was gewoon bij de cursusleidster thuis. Inhoudelijk gezien wist ik ook een hoop al, maar ik heb toch wat dingen opgestoken.
Ik vond het vooral leuk om samen met mijn man 1 avondje in de week helemaal bewust met de zwangerschap bezig te zijn. We zijn beiden geen groepsmens, maar hier voelden we ons echt op ons gemak.
Dit wilde ik ook schrijven! Wij hebben ook die cursus gedaan. Ik vond het heerlijk om elke week samen erheen te rijden, bij ons was het ook nog in een andere stad, en daar met wat mensen te kletsen. Het gaf ons toch vaak stof tot nadenken. Op de terugweg naar huis zaten we in de auto altijd samen nog even na te praten. Dat vond ik zo fijn. Gewoon even een momentje met zijn tweeën. En inderdaad, er werd op een zeker moment gepuft. Maar de mannen moesten ook mee doen, dus dat zorgde vooral voor heel veel gelach. En ik heb nu nog contact met twee meiden van de cursus, dus dat is ook heel leuk. Ik ben er wel heel positief over.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Ik heb ook geen cursus gedaan, en het bevallen is prima gelukt
Het gaat mij ook njet echt om het bevallen hoor. Ik heb zelf heupdysplasie (gehad). Ze kwamen er pas achter na meer dan een jaar en veel zeuren van mn moeder dat er iets niet klopte. Heb nog wel een spreidbroek gehad, maar echt goed is het niet meer gekomen. Huet is een zwakke plek gebleven en daar moet ik rekening mee houden. Deze cursus focust op de goede houding tijdens je zwangerschap en oefeningen voor heupen en bekken. Ondanks dat ik niet veel extra last heb denk il wel dat ik daar wat aan kan hebben...
Muppetje- Ratel
Ik heb het bij de eerste wel gedaan. Het was meer een gezellig uurtje kletsen met meiden.
Ik heb er twee leuke vriendinnen aan over gehouden, maar dat is verwaterd na de verhuizing. Ik weet nog niet wat ik deze keer ga doen.
Ik heb er twee leuke vriendinnen aan over gehouden, maar dat is verwaterd na de verhuizing. Ik weet nog niet wat ik deze keer ga doen.
Gast- Gast
Jetje schreef:Ik heb het bij de eerste wel gedaan. Het was meer een gezellig uurtje kletsen met meiden.
Als je nou wat verder was geweest hadden we samen kunnen gaan, jammer
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Bang ben ik absoluut niet, ook niet voor de bevalling, lijkt me een prachtige ervaring.chococupcake schreef:Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en vond het echt wel heel nuttig... Ik heb er veel aan gehad om alleen al over bepaalde angsten heen te komen... Heb het overigens echt niet gedaan om anderen te leren kennen... Echt puur voor mezelf.
Ik heb geen angst voor de bevalling, maar meer voor medische ingrepen... Ik heb nu door de ademhalingsoefeningen veel rust gekregen en voel me minder snel angstig. Normaal werd ik snel angstig en viel ik daardoor flauw. Ik merk nu echt dat ik een enorme rust heb gekregen hierdoor.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
chococupcake schreef:Muppetje schreef:Bang ben ik absoluut niet, ook niet voor de bevalling, lijkt me een prachtige ervaring.chococupcake schreef:Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en vond het echt wel heel nuttig... Ik heb er veel aan gehad om alleen al over bepaalde angsten heen te komen... Heb het overigens echt niet gedaan om anderen te leren kennen... Echt puur voor mezelf.
Ik heb geen angst voor de bevalling, maar meer voor medische ingrepen... Ik heb nu door de ademhalingsoefeningen veel rust gekregen en voel me minder snel angstig. Normaal werd ik snel angstig en viel ik daardoor flauw. Ik merk nu echt dat ik een enorme rust heb gekregen hierdoor.
Ah, das wel fijn inderdaad!
Muppetje- Ratel
Ik heb de eerste geen cursus of iets dergelijks gevolgd, wel gesport tot 30 weken. bij een evt. 2e zou ik misschien wel yoga willen doen.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Ik had me wel opgegeven maar was na 2 lessen al bevallen (en toen waren we in de lessen nogniet eens aan het puffen toe) dus heb er in de praktijk niets aan gehad. Maar het was wel gezellig en met diezelfde meiden hebben we nog een cursus babymassage gedaan toen we allemaal bevallen waren.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben Samen Bevallen gedaan. Het praktijkgedeelte vond ik niks, of ik er iets aan heb straks weet ik natuurlijk nog niet. De theorie was mij voor een groot deel al wel bekend maar sommige dingen waren ook nieuw. Mijn vriend vond en vindt het heel fijn om meer te weten en zekerder de bevalling mee in te gaan. Hij heeft echt het idee dat hij nu meer op de hoogte is en minder gespannen zal zijn. Het contact met de andere stellen was ook heel leuk, we hebben een stel hier heel dicht in de buurt waar we een paar keer mee hebben afgesproken inmiddels.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Muppetje schreef:Jetje schreef:Ik heb het bij de eerste wel gedaan. Het was meer een gezellig uurtje kletsen met meiden.
Ja inderdaad... In mijn eentje vind ik het ook altijd wel een beetje eng. Maar ja om nou zonder dikke buik naast jou te gaan zitten is ook zo wat he...
Gast- Gast
Jetje schreef:Muppetje schreef:Jetje schreef:Ik heb het bij de eerste wel gedaan. Het was meer een gezellig uurtje kletsen met meiden.
Ja inderdaad... In mijn eentje vind ik het ook altijd wel een beetje eng. Maar ja om nou zonder dikke buik naast jou te gaan zitten is ook zo wat he...
Ja das ook weer zo wat. Krijg net te horen dat ik 11 juli pas kan starten, das wel laat, denk dat ik het dan niet doe...
Muppetje- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Dat ga IK écht niet doen...
» Minder werken...doen of niet doen?
» doen of niet?
» Doen of niet?
» Combinatietest doen of niet?
» Minder werken...doen of niet doen?