Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapscursus, doen of niet?

+18
Schism
Makamba
Linda
Bluestar
CCC
Annie24
Purpleflower
yes1984
Tania
Lejow
Printje
PapillonRose
Susan
Liadan
duckie
Puggle
MissD
Muppetje
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapscursus, doen of niet?  Empty Zwangerschapscursus, doen of niet?

Bericht  Muppetje wo 16 mei 2012 - 8:58

Eigenlijk trekt het me niet zo, zo'n cursus. Mis ik er echt wat aan. Hebben jullie het gedaan, waarom wel of niet?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapscursus, doen of niet?  Empty Re: Zwangerschapscursus, doen of niet?

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 9:00

zo'n cursus moet je doen als je het leuk vindt om met je zwangerschap bezig te zijn en andere zwangeren te ontmoeten. Voor een bevalling heb je 't niet echt nodig.

Gast
Gast

Zwangerschapscursus, doen of niet?  Empty Re: Zwangerschapscursus, doen of niet?

Bericht  MissD wo 16 mei 2012 - 9:01

Rejoy. schreef:zo'n cursus moet je doen als je het leuk vindt om met je zwangerschap bezig te zijn en andere zwangeren te ontmoeten. Voor een bevalling heb je 't niet echt nodig.

Mee eens. Ik heb fit for 2 gedaan en dat vond ik erg leuk. De meiden hebben daarna ook nog afgesproken, erg gezellig.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Puggle wo 16 mei 2012 - 9:01

Ik heb het niet gedaan, omdat ik het ook niet zag zitten. Ik ben zelf gaan zwemmen.

Laatst aangepast door Puggle op wo 16 mei 2012 - 9:02; in totaal 1 keer bewerkt
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  duckie wo 16 mei 2012 - 9:01

ik heb het niet gedaan (heb zon beeld van dat je met zn allen op een rij zou zitten te puffen hahaha) en uiteindelijk wat dat betreft ook niets gemist tijdens de bevalling want de VK en de kraamhulp hielpen me er wel door heen...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Liadan wo 16 mei 2012 - 9:02

Ik heb bij de eerste een zwangerschapscursus gevolgd. Heel veel meerwaarde vond ik het niet hebben, maar er waren toch wat dingen die ik geleerd heb en later handig waren, zoals bekkenbodemspieroefeningen.
En ik heb een hele goede vriendin leren kennen bij de zwangerschapscursus.

Bij de tweede heb ik geen cursus meer gevolgd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Liadan wo 16 mei 2012 - 9:03

duckie schreef:ik heb het niet gedaan (heb zon beeld van dat je met zn allen op een rij zou zitten te puffen hahaha) en uiteindelijk wat dat betreft ook niets gemist tijdens de bevalling want de VK en de kraamhulp hielpen me er wel door heen...
Dat was hier ook zo en is 1 van de redenen dat ik bij de tweede gaan zwangerschapsgym meer gedaan heb.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Susan wo 16 mei 2012 - 9:03

Wij hebben Samen Bevallen gedaan en ik vond het contact met de andere stellen wel leuk, maar inhoudelijk was het niet echt nodig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  PapillonRose wo 16 mei 2012 - 9:05

Mij leek het ook niets, en heb het niet gedaan. Heb er met het oog op de bevalling ook niets aan gemist. Wel zou ik een eventuele volgende keer misschien wel iets willen doen, maar dan vooral voor de sociale contacten. Maar dan alleen als ik iets kan vinden dat bij me past (toen ik zwanger was merkte ik dat het aanbod op dat moment vrij beperkt was hier in de directe omgeving). Voor een bevalling heb je het in elk geval niet nodig, dat heb ik wel gemerkt. Het kan vast wel wat helpen hoor, maar ik heb niks gemist voor mijn gevoel.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 9:05

Nee, ik heb het niet gedaan. Dat leek me gewoon helemaal niks, ik ben niet zo'n groepsmens en zou me totaal niet op mijn gemak voelen. En persé nodig is het ook niet, maar je doet het denk ik ook voor o.a. de gezelligheid, en die behoefte had ik ook niet.

Het zal ook vast wel leerzaam zijn hoor, maar mij lijkt het gewoon niks.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 16 mei 2012 - 9:06

Puggle schreef:Ik heb het niet gedaan, omdat ik het ook niet zag zitten. Ik ben zelf gaan zwemmen.

+1
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Lejow wo 16 mei 2012 - 9:07

Ik heb het niet gedaan, vond het veel te duur en kreeg niets vergoed van mijn verzekering.
Het enige waarom ik het wellicht leuk vond, was vanwege het contact met andere moeders.
Maar ja, achteraf gezien, als ik wel had mee gedaan, had ik waarschijnlijk 1 les kunnen volgen whahaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Tania wo 16 mei 2012 - 9:07

Wij hebben ook samen bevallen gedaan. Ik wist eigenlijk alles al maar mijn man niet en ik vond het wel heel fijn dat hij ook wist hoe een bevalling ongeveer verloopt (hij zag er ook nogal tegen op).
Bij de eerste bevalling heb ik niet veel aan de ademtechnieken gehad, bij de tweede bevalling was ik er wel heel blij mee omdat het zo snel ging en ik echt flinke persweeen moest wegpuffen. Maar dat was ongetwijfeld ook gelukt zonder cursus.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  yes1984 wo 16 mei 2012 - 9:09

Ik heb een zwanger en fit cursus gedaan.

Ik heb er wel wat aan gehad. We hadden een deel theorie. Voor alle andere meiden was het ook de eerste. En we konden mooi ervaringen uitwisselen. Aan het einde hadden we een soort yoga. Ondanks de pijn die ik had en na een dag werken kwam ik altijd fijn van de cursus thuis. Ik heb vooral geleerd hoe ik me kon ontspannen (ook tijdens pijn). Hoe je je bekkenbodem kunt trainen (hierdoor had ik geen urineverlies meer) en hoe je weeen weg kunt puffen.

Er was ook een les met de partners. Mijn vriend heeft hier veel aan gehad. En wist zo wat hem te wachten stond. Hij had zich er iets minder in verdiept dan mij. Very Happy

We hebben nu inmiddels vier keer gedate met de mama's en kindjes. Erg gezellig!

Laatst aangepast door yes1984 op wo 16 mei 2012 - 9:11; in totaal 1 keer bewerkt
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Purpleflower wo 16 mei 2012 - 9:09

Ik ben gaan zwemmen van week 14 tot 34, vond het heerlijk!

Daarna met de meiden van zwangerschapszwemmen, een jaar babyzwemmen gedaan
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Annie24 wo 16 mei 2012 - 9:10

Mijn vriend en ik hebben zwangerschaps haptonomie gedaan. De cursus zelf was erg prettig, maar soms té confronterend. Helaas heb ik er totaal niets aan gehad, want ik kwam in een weeenstorm die duurde tot ik mocht persen en dat was nou net niet besproken Neutral
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Muppetje wo 16 mei 2012 - 9:12

_MamaRosa_ schreef:Nee, ik heb het niet gedaan. Dat leek me gewoon helemaal niks, ik ben niet zo'n groepsmens en zou me totaal niet op mijn gemak voelen. En persé nodig is het ook niet, maar je doet het denk ik ook voor o.a. de gezelligheid, en die behoefte had ik ook niet.

Het zal ook vast wel leerzaam zijn hoor, maar mij lijkt het gewoon niks.

Dar heb ik dus ook, precies zoals jij het omschrijft. Hetgene waarom ik twijfel is omdat ik niet de beste heupen heb. Ik heb er overigens tot op heden geen extra last van gehad.

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  CCC wo 16 mei 2012 - 9:13

Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en vond het echt wel heel nuttig... Ik heb er veel aan gehad om alleen al over bepaalde angsten heen te komen... Heb het overigens echt niet gedaan om anderen te leren kennen... Echt puur voor mezelf.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Muppetje wo 16 mei 2012 - 9:15

chococupcake schreef:Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en vond het echt wel heel nuttig... Ik heb er veel aan gehad om alleen al over bepaalde angsten heen te komen... Heb het overigens echt niet gedaan om anderen te leren kennen... Echt puur voor mezelf.
Bang ben ik absoluut niet, ook niet voor de bevalling, lijkt me een prachtige ervaring.

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje wo 16 mei 2012 - 9:33

Ik heb iets gevonden dat me toch wel trekt, mensendiek. Ik denk dat dat voor mij met mijn heupklachten ook tijdens de zwangerschap goed kan zijn. Ik ga maar eens informeren....

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Bluestar wo 16 mei 2012 - 10:55

Ik doe nu een 'compact' cursus. 3x een uurtje, met de basis theorie. Dit word gegeven vanuit Cesar therapie. Hier heb ik ook bekkentherapie. Ik had geen zin om zoveel weken achter elkaar in een groepje te zitten, heb er ook de tijd niet voor.. En daarnaast vond ik 100 of 150 euro belachelijk veel geld.

Het stelde mij gerust om inhoudelijk wat te weten. Want ik wist dan ook helemaal NIKS. Na 2 lessen ben ik al aardig op de hoogte. Die oefeningen en dat puffen hoeven van mij niet, schaam me kapot:D.

Maar de theorie vind ik erg fijn persoonlijk..

Oja, en ik ga 1 keer met mijn vriend naar een partner cursus. Hij had volgens mij geen idee waar hij ja tegen zei, want nu heeft hij spijt:P. Maar het is al betaald, dus hij kan niet meer terug.....Wink
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 18:39

Ik heb yoga gedaan en vond t toch wel erg fijn en heb er zeker wat aan gehad tijdens de bevalling.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje wo 16 mei 2012 - 19:01

Ik heb me toch maar aangemeld, al vind ik het best n beetje 'eng', ben ook niet zo'n groepsmens. Stom he, maar goed, we zien wel, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 16 mei 2012 - 19:20

Wij hebben de cursus samen bevallen gedaan en we vonden dat beiden echt heel leuk. Met ons erbij waren het 5 stelletjes, was een leuk clubje. Het was gewoon bij de cursusleidster thuis. Inhoudelijk gezien wist ik ook een hoop al, maar ik heb toch wat dingen opgestoken.
Ik vond het vooral leuk om samen met mijn man 1 avondje in de week helemaal bewust met de zwangerschap bezig te zijn. We zijn beiden geen groepsmens, maar hier voelden we ons echt op ons gemak.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Makamba wo 16 mei 2012 - 19:37

Ik heb het niet gedaan, omdat ik het niet nodig vond.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: