Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

+21
Thunder
Raindrop
Lien
Mari
minoessepoes
Sterre
Toet
LoveMusic
loura
Guus
Linnie1985
VeryCherry
Eris
Arwyn
Makamba
smooch
Wennebellah
Beachgirl
Jeanette
Lotus
Blond
25 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Guus di 18 jan 2011 - 3:55

@eris

Hier vallen de prijzen heel erg mee! http://www.olijfboom.nl/?gclid=CMaUpZOBxKYCFUaIDgodOytgHg
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 3:58

Olijfboom wilde ik ook dolgraag, en ik had uiteindelijk een kleintje binnen, maar die doen het gewoon niet goed in NL. Helaas is ie allang dood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Blond di 18 jan 2011 - 3:59

Ik heb ooit een bananenplant gehad, maar die deed het ook niet zo goed. Helaas ook snel el morte.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 4:05

Hyacinten in een rieten bak, een bonsai boompje (heb ik al 2 jaar, gekregen van oma) & een of andere sprieten plant, nog nooit water gegeven in het jaar dat die hier staat, maar hij staat er nog steeds prachtig bij nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Eris di 18 jan 2011 - 4:09

De prijzen vallen daar inderdaad mee goochempie, merci smile Ik ga me er eens in verdiepen of er een soort olijfboom bestaat die ons klimaat aan kan. Vind ze zo ontzettend mooi maar het is zonde als ik hem binnen een paar maanden moet weggooien.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Sterre di 18 jan 2011 - 4:09

Wat drogen jouw rozen mooi Marin! Bij mij wordt het dan echt zo'n verdort bosje, of is het een oude foto?

Momenteel heb ik twee verdorde plantjes op mijn schoorsteenmantel staan. Het lukt echt nooit om plantjes normaal levend te houden, dus ik denk dat ik maar over ga op cactussen ;-).

Tulpen zijn mijn lievelingsbloemen, die haal ik in februari denk ik weer in huis! Verder vind ik narcisjes ook heel mooi.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 4:11

Haha ja dat was op de eerste dag dat ik ze gekregen had. Ze drogen helemaal niet mooi, want ik heb ze niet uit de vaas gehaald, dus eigenlijk vergaan ze nu gewoon. Is al een maand geleden. Maar ik kan 't niet over m'n hart verkrijgen om ze weg te gooien, dus laat ik ze maar staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  minoessepoes di 18 jan 2011 - 4:15

Een prachtig bloeiende witte amaryllis, maar dit is wel de laatste keer, hierna kan ik hem weggooien ben ik bang.

En witte orchidee en nog 3 ander groen blijvende planten, een beetje onduidelijke foto:
n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 DSC00066

En: (ook niet al te duidelijk)
n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 DSC00064

Daarnaast heb ik op het tafeltje bij de keuken nog diverse kruiden staan:
n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 DSC00065

Best veel dus voor een woonkamer van zo'n 20m2, maar alleen de kruidenplantjes heb ik zelf gekocht en de rest heb ik allemaal als housewarming cadeau gekregen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 4:17

Wij hebben 2 grote planten namelijk een pachira en nog een, dan hebben we nog een paar kleinere een zamioculcas en een vetplant. Verder vind ik gerbera`s erg leuk maar wij zijn niet zo goed met water geven dus :p

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Mari di 18 jan 2011 - 4:27

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Orchidee%20op%20zwarte%20achtergrond
n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Phalaenopsis_hybrid

De knoppen zitter er weer in, en er zijn al een paar bloempjes uit, nog een paar weken, en dan hoop ik dat mijn orcidee weer helemaal in bloei staat.

Hou echt van orchideeën heb er 6, en 2 neppe.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 4:31

Jaaa orchideeën zijn heel mooi! Maar bij mij blijven ze nooit lang mooi Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Lien di 18 jan 2011 - 4:33

Elodie schreef:Jaaa orchideeën zijn heel mooi! Maar bij mij blijven ze nooit lang mooi Wink

Terwijl het eigenlijk een soort onkruid is:P Ze zijn bijna niet kapot te krijgen als je ze op een warm plekje zet en af en toe water geeft!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 4:34

Eén volledig verwelkte roos die ik nodig moet weggooien. Gekregen van een kindje. Ik koop nooit bloemen of planten, heb er geen behoefte aan en het is toch allemaal binnen de kortste keren dood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 4:34

haha bijna niet kapot te krijgen? Ik vind ze echt lastig te onderhouden :shock:
Maar misschien moet je ze dus aan hun lot overlaten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  minoessepoes di 18 jan 2011 - 4:45

Ik kreeg een kaartje bij de orchidee en daar stond op dat ik hem in de plastic pot elke week een minuut of 10 in het water moet zetten. Dus ik vul de wasbak een stukje en zet die plant er even in. Daarna haal ik hem eruit en zet ik de plant met plastic pot en al in een stenen pot. Elke week als ik hem weer in het water ga zetten zit er nog water onderin de stenen pot, dus blijkbaar kan de plant in 10 minuten zo voldoende water krijgen. Hij staat al heel lang namelijk en doet het super goed! Dus misschien is dit een tip?!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Raindrop di 18 jan 2011 - 5:14

Ik koop bijna nooit planten of bloemen.
Ik vind het wel heel mooi maar vergeet ze ook nog weleens water te geven.

Heb thuis wel een gele/beige orchidee staan en die begint weer te bloeien. En heb ook nog een kerstster staan maar die gooi ik weg omdat hij uitgebloeid is en ik wist niet dat het een giftige plant was.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Thunder di 18 jan 2011 - 6:12

Voor een bloemist heb ik verrekte weinig planten in huis :-) . Twee vetplanten en twee varensoorten. Morgen neem ik een schaal mee naar het werk die ik ga vullen met diverse soorten bloembollen. Snijbloemen neem ik elke week mee en het varieërt elke keer wat ik meeneem.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  rapa nui di 18 jan 2011 - 6:29

In de woonkamer/keuken: Zebragras, ideale en makkelijke plant. Ca. 1 1/2 jaar een mooie grote van gekregen en inmiddeld heb ik er 4 bijgestekt. Diverse vetplanten, cactussen (van die lange, rechte), 2 grotere en 2 kleine kalanchoe's, nog een plant waarvan ik de naam niet weet, narcissen en 2 bosjes rozen.

Ik miste wat gezelligheid in de kamer dus heb wat meer planten gekocht en die ik heb zijn ook best wel gemakkelijk te onderhouden. Ik heb ook eigenlijk altijd wel een bosje bloemen staan.

op mijn slaapkamer staan nepplantjes van de Ikea en 2 van die krulbamboestengels. In de badkamer staan ook 2 x zebragras.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Japie di 18 jan 2011 - 6:35

Ik heb gister tulpen gekocht en 2 potten hyacinten gekocht. Een beetje het voorjaar in huis gehaald.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  bolus26 di 18 jan 2011 - 7:23

ik heb op dit moment een bos rode rozen staan(gekregen van mn vriendje!)
verder heb ik een hyacint (van mn moeder gehad) en een varenplantje op het dressoir

in de vensterbank 2 vetplanten en een???
naast tvmeubel een wat grotere plant

op de eettafel staat een bak met narcissen

en in de vensterbank in de keuken staan 2 gewone plantjes en wat kruiden plantjes.

lijtk best veel zo maar valt wel mee vind ik.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 7:36

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 6311208768319
Hier hebben wij 2 van in huis. Ik noem het zebragras, maar heeft een andere benaming.

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Crassula
En zoiets hebben wij in huis staan, de vetplant.

Verder hebben wij 2 nep planten in het venster staan. Deze heb ik vorig jaar van mijn vader op verjaardag gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  fryskfamke1 di 18 jan 2011 - 7:43

Ik heb nu 2 bladbegonia´s, 2 rhipsalis en een orchidee in huis staan en nu de tulpen er weer zijn heb ik elke week 2 bosjes tulpen staan

Zou op zich wel elke week nieuwe planten willen hebben, ben er altijd snel op uitgekeken.. waarschijnlijk omdat ik bloemist ben haha
fryskfamke1
fryskfamke1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 59
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Balk

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Thunder di 18 jan 2011 - 9:03

plumke schreef:n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 6311208768319
Hier hebben wij 2 van in huis. Ik noem het zebragras, maar heeft een andere benaming.
Het is ook zebragras, de latijnse naam is Chlorophytum. Of bedoel je nog een andere naam?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 10:17

- 2 bosjes rode tulpen in vazen
- Eén grote groene plant, geen idee wat de naam is..
- Een roze en een witte orchidee
- Een plant met een heleboel lange slierten, ook geen idee hoe die heet
- Een roze azalea (geloof ik)
- En nog een grote vaas met daarin roze nepmagnolia's, die gelukkig niet nep lijken :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 10:58

De plork van de IKEA.
n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Fejka-kunstplant-bamboegras__15065_PE098988_S4

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum