Tulpen
+2
Thunder
Beachgirl
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Re: Tulpen
Weekje, denk ik. Ik vind tulpen eng, want ze groeien terwijl ze al afgeknipt zijn.
Gast- Gast
Ik koop nooit tulpen want die gaan zo hangen. En als ik ze krijg zet ik ze in een hoge vaas zodat ze rechtop blijven staan door die vaas.
Verder regelmatig water verversen, en op een niet te warme plek zetten.
Verder regelmatig water verversen, en op een niet te warme plek zetten.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snij ze altijd kort en dan zet ik ze in een hoge vaas zodat ze er helemaal in staan. Dan gaan ze niet hangen en komen ze op een gegeven moment zo mooi boven de vaas uit. Ze staan hier maximaal een week, zeker niet langer.
Gast- Gast
Haha Marin, ja stel dat ze je pakken 's nachts ofso.
Ze gaan idd een beetje hangen, maar dat valt nog mee dus is niet erg en ook in tulpenvaas heel leuk. Maar na 5 dagen zijn ze al helemaal open...
Ze gaan idd een beetje hangen, maar dat valt nog mee dus is niet erg en ook in tulpenvaas heel leuk. Maar na 5 dagen zijn ze al helemaal open...
Gast- Gast
Tulpen blijven het mooist door ze af te knippen en op een klein laagje water te zetten. Geen snijbloemenvoedsel toevoegen, want daar gaan ze nog veel harder van groeien. Regelmatig zorgen dat het laagje water aangevuld wordt en als ze toch te lang worden zul je ze weer iets moeten inkorten.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Dat is ook leuk ja.Purple schreef:Ik snij ze altijd kort en dan zet ik ze in een hoge vaas zodat ze er helemaal in staan. Dan gaan ze niet hangen en komen ze op een gegeven moment zo mooi boven de vaas uit. Ze staan hier maximaal een week, zeker niet langer.
Rataplan, maar dat voedsel krijg ik er speciaal bij..dus gebruik dat ook altijd. Niet slim dus?
Gast- Gast
Je moet net onder de bloem,in de stengel een gaatje prikken met een naald.Elodie schreef:Haha Marin, ja stel dat ze je pakken 's nachts ofso.
Hierdoor staan langer en groeien ze niet zo hard door.
Gast- Gast
Kijk, dat is een goede tip. Ga ik uitproberenLieveheersbeestje schreef:Je moet net onder de bloem,in de stengel een gaatje prikken met een naald.Elodie schreef:Haha Marin, ja stel dat ze je pakken 's nachts ofso.
Hierdoor staan langer en groeien ze niet zo hard door.
Gast- Gast
Klein weekje mooi... Ik hoorde van iemand als je een stuiver in het water doet dat ze dan langer rechtop blijven staan! Ik krijg altijd zn voorjaars gevoel bij tulpen
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Dat van die stuiver kan ik ook nog uitproberen. Maar niet tegelijkertijd doen anders weet ik nog steeds niet wat het beste is
Ja fijn is dat he zo'n voorjaarsgevoel. Heb ze in wit en roze en word er vrolijk van.
Ja fijn is dat he zo'n voorjaarsgevoel. Heb ze in wit en roze en word er vrolijk van.
Gast- Gast
Ik koop de tulpen bij de Jumbo.
Die blijven dan een anderhalve week tot 2 weken staan.
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Ik koop de tulpen bij de Jumbo.
Dan ga ik die zo ook meenemen
Heerlijk alvast de lente een beetje in huis halen
SoezieQ- Fluisteraar
- Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10
Hazeltje schreef:Ik koop de tulpen bij de Jumbo.
Ik heb ze vrijdag ook bij de Jumbo gehaald, maar ik denk niet dat die het zo lang gaan volhouden! Ze zijn nu al helemaal uit! Ik had dat van die speldenprik onder de bloem al eens eerder gehoord, ga ik de volgende keer proberen!
IndianRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 213
Registratiedatum : 17-11-10
IndianRose schreef:Hazeltje schreef:Ik koop de tulpen bij de Jumbo.
Ik heb ze vrijdag ook bij de Jumbo gehaald, maar ik denk niet dat die het zo lang gaan volhouden! Ze zijn nu al helemaal uit! Ik had dat van die speldenprik onder de bloem al eens eerder gehoord, ga ik de volgende keer proberen!
Hmmm, misschien omdat het nog erg vroeg is ofzo?
Ik weet niet wanneer het echt tulpen tijd is?!
Of een andere leverancier...
Vorig jaar bleven ze bij mij in elk geval echt zo lang staan.
Soms moest ik er weleens 1 of 2 uithalen die niet meer mooi waren maar toch...
Gast- Gast
Elodie schreef:
Rataplan, maar dat voedsel krijg ik er speciaal bij..dus gebruik dat ook altijd. Niet slim dus?
Nee, niet nodig. Ik ben bloemist en het is idd een gewoonte om overal bij elk boeket dat je verkoopt een zakje voedsel bij te voegen. In het geval van voorjaarsbloemen (tulpen, hyacinthen, narcissen, anemonen enz.) is het niet nodig dit te gebruiken.
Die tip over dat gaatje prikken is ook een goeie, vergat ik nog te zeggen.
Thunder- Kletskop
Ik heb ze dus, net als IndianRose, ook vrijdag bij de Jumbo gekocht en ben bang dat ik ze morgen alweer weg kan gooien.Hazeltje schreef:Ik koop de tulpen bij de Jumbo.
Ja en we hebben een bloemist in tha house; Rataplan, is knippen ook beter dan snijden?
Gast- Gast
Ik vind tulpen erg leuk alleen ze staan nooit zo lang. Gaan bij mij erg snel hangen. En dan doe ik er niet eens voedsel bij mja
Gast- Gast
Vorig jaar had ik ook een keer een bos die heel snel ging hangen. Toen heb ik na twee dagen gaatjes in de steel geprikt onder de bloem zoals al werd gezegd, en er een nacht een krant omheen gewikkeld. Toen stonden ze opeens weer recht!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
I tulpen! Vind het zo leuk staan altijd, ga van de week weer op de markt halen denk ik zo
Gast- Gast
Ik heb niet alles gelezen, maar zo houd ik toch minstens een dikke week mijn tulpen mooi;
Water met zakje wat bij de bloemen zit.
De steel snij ik schuin af en snij er een klein sneetje in.
Ik vergeet ze altijd water te geven, als het water op is. Dus misschien staan ze wat langer als ik ze wat beter zou verzorgen. Maar jeej! De tulpentijd komt er weer aan, elke week verse tulpies op mijn tafeltje!
Water met zakje wat bij de bloemen zit.
De steel snij ik schuin af en snij er een klein sneetje in.
Ik vergeet ze altijd water te geven, als het water op is. Dus misschien staan ze wat langer als ik ze wat beter zou verzorgen. Maar jeej! De tulpentijd komt er weer aan, elke week verse tulpies op mijn tafeltje!
Gast- Gast
Strikt genomen is het beter te snijden dan te knippen, maar de meeste bloemen kunnen er wel tegen geknipt te worden.
Thunder- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: