Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips gevraagd

+2
Printje
Susan
6 plaatsers

Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Tips gevraagd

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:53

Jip we zitten er weer in de nieuwe fase. Wanneer komt er een einde aan ?????

Maar dit keer is het het warm eten.
Mijn zoontje heeft altijd heel goed gegeten. Hij had zijn voorkeuren voor bepaalde dingen maar alles ging erin.
En nu ??? Hij schud al nee voordat ik überhaupt het bordje heb neergezet.
Probeert niet eens te proeven. Terwijl het gewoon hetzelfde is wat hij normaal ook altijd kreeg.Vandaag van ellende maar een potje warm gemaakt maar ook dat wilde hij niet.

Overdag eet hij super gelukkig het is het alleen het avond eten.
Normaal ben ik hier heel makkelijk in maar door de situatie nu ben ik heel onzeker. (sinds 2 maanden alleenstaande mama)
Vooral omdat mijn ex dan zegt "oh bij mij eet hij wel gewoon hoor"
Ik weet heel goed dat het echt een fase is aangezien de driftbuien en overal nee op zeggen sterk aanwezig zijn.
Maar toch ben ik onzeker erover.

Wat hebben jullie gedaan in die periode? En wat geef je dan te eten?
Ik heb hem wel gewoon een toetje gegeven zodat hij in ieder geval iets in zijn buikje heeft. Want het erge is dat hij dus ook gewoon wakker word in de nacht omdat hij dan dus honger heeft. En ik heb dus 1x in de nacht een danoontje gegeven (hoe slecht hahaha) Maar dat ben ik dus niet nog een keer van plan.

Kom maar op met de gouden tip haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Susan di 12 apr 2011 - 7:00

Toen ik met 16 maanden trots op het consultatiebureau vertelde dat Yrsa echt geweldig at en alles lustte, waarschuwden ze me al dat het minder zou worden en dat is nu inderdaad ook zo, ze lust lang niet meer alles en eet kleinere hoeveelheden. Ik probeer gewoon alle maaltijden aan te bieden - wee keer een lichtbruine boterham met beleg, een tussendoortje, fruit, avondeten en een toetje en dan ben ik tevreden als ze van alle maaltijden iets eet. Soms geef ik haar wel eens een extra tussendoortje of extra fruit, maar ik let er wel op dat ik dat niet doe op het moment dat ze eigenlijk iets anders zou moeten eten. Verder geef ik haar 's avonds geen heel bord tegelijk voor haar neus, maar kleine hoeveelheden, een enkel aardappeltje of pasta'tje, boontje, klein hapklaar stukje van haar vlees of vis. Als ze dat op heeft vul ik dat aan. Als ze teveel voor haar neus heeft liggen dan werkt het vaak averechts.

Ezra eet veel slechter, dat is al heel lang zo, dus daar waren we al aan gewend. Volgens het consultatiebureau krijgt hij over de hele dag wel voldoende binnen. Af en toe krijgt hij een potje bruine bonen met appel, maar dat is meer omdat hij dat nog zo lekker vindt, ik hou dat dus meer aan als soort van traktatie en niet als vervanging voor het avondeten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 7:05

Dank je Susan.
De tip om idd het bordje niet te vol te scheppen dacht ik net aan. Ik schep gewoon normaal op wat hij normaal zou eten maar dat kan idd al averechts werken. Dat ga ik morgen uit proberen.
En verder door de dag eet hij het volgende:

Ontbijt: Broodje soms 2
Tussendoor fruit
Middageten: broodje
Tussendoor iets van yoghurt, cracker of fruit
Avondeten: niet dus.

Alles eet hij prima dus hij krijgt genoeg binnen. Het dilemma is alleen dat wanneer hij echt geen avond eten eet, hij dus ook wakker word van de honger en dus niet eerder gaat slapen voor hij iets te eten heeft gehad !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Printje di 12 apr 2011 - 7:06

Dit zou over ons zoontje kunnen gaan. Hij heeft deze week een week waarin hij al begint te miepen op het moment dat ik hem in zijn stoeltje zet. Hierbij is het wel voornamelijk het feit dathij het zelf wil doen maar ik word er soms helemaal simpel van.
Hij eet zo goed normaal, echt niet normaal wat hij naar binnen krijgt, maar deze week pffffff weet niet wat het is maar hopelijk is het snel over.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 7:23

Huh... R???? Dat kleine vreetmonstertje?

Ik zou me niet al teveel zorgen maken.
H. heeft ook van die periode's. Op het Cb gaven ze aan dat de meeste kinderen deze fase's krijgen. De ene vroeg, de ander laat, de ene meerdere keren, de ander maar 1 keer...

Het is wel lastig dat hij `s avonds wakker word!
Wat doe je dan? Kun je hem geen pap geven voor het slapen gaan?
Dat is niet direct in plaats van maar dan gaat hij wel met een gevulde maag naar bed. Of warme melk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 7:30

Hij word gelukkig niet iedere nacht wakker en het scheelt dat hij de halve week bij zijn papa is !

Maar ik heb idd 1x dus een danoontje uit de koelkast gehaald omdat ik even niks anders wist.
Pap heb ik niet meer in huis. We eten rond 17:30/18:00 uur meestal en ik geef dan iets meer van het toetje. Dat heb ik vandaag dus ook gedaan. Ben benieuwd vannacht.

En warme melk voor het slapen gaan drinkt hij maar een heel klein beetje van dus denk niet dat dat echt vult dan.
Eens even bedenken wat een optie zou zijn voor het slapen gaan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Susan di 12 apr 2011 - 7:41

Yrsa wil ook nog vaak 's nachts een voeding, maar volgens mij is het bij haar ook meer dat ze het gezellig en knus vindt, ik denk niet dat ze echt honger heeft.

Ezra eet trouwens ook vrijwel niks van zijn avondeten, alleen als we pasta met spinazie eten of gehaktballetjes. En dan nog eet hij geen enorme hoeveelheden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  SparklingEyes di 12 apr 2011 - 7:51

Ik ben met het eten heel simpel... ik bepaal wát hij eet, hij bepaald hoeveel hij eet... Dat wil zeggen: ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje en avondeten.

Hij krijgt van mij niet zomaar iets extra's, tenzij we 's avonds van thuis komen van iets en hij heeft voor we in de auto stapten of tijdens het rijden geslapen.. Hij komt slecht in slaap als hij dan niet iets in z'n buikkie heeft. Vaak krijgt hij dan nog wat melk of een klein volkorenkoekje voor de koolhydraatjes (anders is hij 's nachts koud).

Als hij geen zin heeft in avond eten, prima.. moet hij weten: hij krijgt vanzelf honger Wink En wij hebben toch ook wel eens een keer minder zin?
En denk idd dat het een fase is en die tip van hap klare stukjes neerleggen (en dan niet teveel) vind ik een hele goeie! Ga ik zeker onthouden

Succes ermee!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  PiP wo 13 apr 2011 - 8:11

Hier duurd het nu ook al 2,5 week...
Soms eet ze `s avonds niet(haar toetje wel) en dan wil ze `s morgens ook haar brood niet...
Fruit ging er op 1 keer na wel goed in en het middageten ook wel redelijk.
De laatste 2 dagen gaat het eten wel weer goed, hopelijk blijft het zo!

Maar het was/is hier precies zo, alles wat ze lekker(of zelfs heerlijk) vindt wil ze niet meer.
Ik ga er ook maar vanuit dat het een fase is.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Printje wo 13 apr 2011 - 8:22

Hazeltje schreef:Huh... R???? Dat kleine vreetmonstertje?

Ik zou me niet al teveel zorgen maken.
H. heeft ook van die periode's. Op het Cb gaven ze aan dat de meeste kinderen deze fase's krijgen. De ene vroeg, de ander laat, de ene meerdere keren, de ander maar 1 keer...

Het is wel lastig dat hij `s avonds wakker word!
Wat doe je dan? Kun je hem geen pap geven voor het slapen gaan?
Dat is niet direct in plaats van maar dan gaat hij wel met een gevulde maag naar bed. Of warme melk?

Jep mijn kleine R wil geen avondeten......hij krijgt wel een snijtnadje dus ik denk dat dat het is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 8:33

Ciske heeft ook wel van die periodes. Mijn man heeft daar meer moeite mee als ik. Ik ben nu op het punt van"Als je niet wil eten, eet je niet".
Wel geef ik Ciske een groter toetje als hij niet heeft gegeten en doe ik er dan sowieso iets van fruit in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 22:02

thnxx allemaal.
Ik ga sowieso de kleiner porties proberen daar had ik nog niet aan gedacht. En idd wanneer hij niet eet iets meer van het toetje zodat hij toch wat in zijn buikje heeft.
En als hij niet wilt eten oke dan niet.

En dan hoop ik dat deze fase snel voorbij is hahaha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 22:14

Hier is het ook: als je niet wilt eten, dan niet. Hij heeft al heel lang dat hij alleen maar aardappels eet. Blijf groente toch opscheppen en zie wel wat hij ervan eet. Als je er maar geen conflict van maakt, want dat werkt alleen maar averechts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  LindaK wo 13 apr 2011 - 22:39

Oh, hoe herkenbaar smile

D.aan eet alleen maar vlees en gebakken aardappels Very Happy
Dus als we dat eten, is iedereen blij!
En eet D.aan niets, dan krijgt hij, zoals ik ook bij anderen lees, een groter toetje en wat extra fruit...

Soms stopt 'ie per ongeluk een stukje groente in z'n mond, omdat ik dat ook doe smile Nou, dan ben ik gelukkig, haha! Uiteraard gooit 'ie daarna net zo hard de groente weer uit z'n mond!

We maken er geen drama van, hij zal ooit vast meer (en groente) gaan eten!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Kat1980 wo 13 apr 2011 - 22:41

Wij zitten met de oudste al bijna een jaar in die fase van weinig tot geen avondeten eten (alleen pizza, patat en pannenkoek gingen er in Embarassed ). In het begin kon ik me er echt druk over maken, maar aangezien hij over de rest van de dag genoeg binnen krijgt doe ik dat dus niet meer. Het erge is dat J dus ook vaak geen toetje wil eten. Op aanraden van het cb bood ik dus soms fruit aan als toetje, zodat hij toch aan zijn vitaminen komt.
De laatste tijd gaat het af en toe beter. Hij eet nu vaak wel wat stukjes vlees, gebakken aardappeltjes gaan er ook wel in en laatst heeft hij 2 macaroniboogjes opgegeten (uit zichzelf!!!) en een paar stukjes komkommer. Ook hebben we nu een paar toetjes gevonden die hij wel wil eten, maar soms geef ik ook gewoon nog fruit als toetje.

Maar lastig zeg als je kind er wel 's nachts wakker van wordt als hij niks gegeten heeft!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 23:06

hier ook 2 die opeens niet meer willen avond eten...

Alles gaat goed, tot het avondeten, heb me er ook druk om gemaakt, maar probeer het nu niet meer te doen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd Empty Re: Tips gevraagd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum