Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geef jij geld aan bedelaars?

+29
Sylvana
Highway
TNMN
Kqip
Mermaid
Gympie
Roxi3
Twellie
Snoes
Rush
troela
Fayebella
Rouxxxe
Jerry
Blond
Zora
Rovine
Tinus
Siem
loura
Susan
Marin
Roza
Tyrael
Rose
Jeanette
Lenthe
Atelier Madame
rapa nui
33 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Geef jij geld aan bedelaars? - Pagina 4 Empty Re: Geef jij geld aan bedelaars?

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:30

Maar nu snap ik niet helemaal waarom Troela wordt aangevallen op haar gedachten? Want ik denk toch ook dat ze weleens naar het uzb kunnen stappen voor werk? Rationeel gezien weet ik wel dat het niet mogelijk is, maar ik denk het wel als ik ze weer eens zie bedelen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:30

Maura schreef:Maar nu snap ik niet helemaal waarom Troela wordt aangevallen op haar gedachten? Want ik denk toch ook dat ze weleens naar het uzb kunnen stappen voor werk? Rationeel gezien weet ik wel dat het niet mogelijk is, maar ik denk het wel als ik ze weer eens zie bedelen.

Als dat kon, waarom zouden ze dan bedelen? Ik heb meestal juist medelijden met die mensen daarom, omdat sommige dingen gewoon zó krom zijn, ook in Nederland.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:35

Maura schreef:Maar nu snap ik niet helemaal waarom Troela wordt aangevallen op haar gedachten? Want ik denk toch ook dat ze weleens naar het uzb kunnen stappen voor werk? Rationeel gezien weet ik wel dat het niet mogelijk is, maar ik denk het wel als ik ze weer eens zie bedelen.

Wie valt haar aan dan? Dat zie ik niet hoor. Haar reacties worden kortzichtig genoemd. Maar dat is wat anders dan iemand aanvallen. Dat zie ik meer als iets wat op de persoon zelf gericht is.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:38

Pippa schreef:

Als dat kon, waarom zouden ze dan bedelen? Ik heb meestal juist medelijden met die mensen daarom, omdat sommige dingen gewoon zó krom zijn, ook in Nederland.

Snap ik hoor. Ik vind het vervelend dat ze voor bij de ingang zitten om te bedelen, maar nu vind ik het al vervelend als men voetbalplaatjes proberen te bedelen bij de supermarkt, dat dergelijke gedachten toch bij mij opdoemen. En misschien dat Troela dat ook gewoon heeft? Zo niet, dan heb ik niets gezegd.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:40

PurpleSparkle schreef:
Wie valt haar aan dan? Dat zie ik niet hoor. Haar reacties worden kortzichtig genoemd. Maar dat is wat anders dan iemand aanvallen. Dat zie ik meer als iets wat op de persoon zelf gericht is.

Iemand kortzichtig noemen, vind ik ietwat een aanval. Maar wellicht zit ik daar mis?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:41

Maura schreef:
PurpleSparkle schreef:

Iemand kortzichtig noemen, vind ik ietwat een aanval. Maar wellicht zit ik daar mis?

Sorry, maar het is ook echt kortzichtig om zo'n conclusie te trekken. Dat is niet op haar als persoon, maar wel even op haar gedachten gang die ze deelt in dit topic. Zo zwart/wit is het namelijk beslist niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:44

Pippa schreef:
Maura schreef:
PurpleSparkle schreef:

Sorry, maar het is ook echt kortzichtig om zo'n conclusie te trekken. Dat is niet op haar als persoon, maar wel even op haar gedachten gang die ze deelt in dit topic. Zo zwart/wit is het namelijk beslist niet.

Precies Pippa.

Als ik even voor mezelf spreek vind ik haar denkwijze kortzichtig, ik noemde haar niet kortzichtig. Dat kan ook niet, want ik ken 'troela' verder niet persoonlijk. Dus wat mij betreft zit je daarmee wel mis Maura.

Gast
Gast

Bericht  Mermaid wo 16 mei 2012 - 8:44

Met een beetje pech kun je in nederland makkelijk dakloos worden hoor. Had ik mijn ouders niet gehad had ik een paar jaar geleden ook dakloos kunnen worden.
want ja iemand kan naar een uitzendbureau, maar daarmee heeft iemand nog geen huis. Een huis vinden is zo makkelijk nog niet, helemaal niet met geen/weinig inkomen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:46

PurpleSparkle schreef:
Pippa schreef:
Maura schreef:
PurpleSparkle schreef:

Precies Pippa.

Als ik even voor mezelf spreek vind ik haar denkwijze kortzichtig, ik noemde haar niet kortzichtig. Dat kan ook niet, want ik ken 'troela' verder niet persoonlijk. Dus wat mij betreft zit je daarmee wel mis Maura.

Ik snap hem. Heb verder niets gezegd. Wat een downer op deze avond. Geef jij geld aan bedelaars? - Pagina 4 1270000679

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:49

Waarom downer? No harm done toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:50

PurpleSparkle schreef:Waarom downer? No harm done toch?

Klopt hoor. Maar vind het weer jammer dat ik het (weer eens) verkeerd begreep. Geef jij geld aan bedelaars? - Pagina 4 827601

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:56

Maura schreef:"Als je hier de hele dag kunt staan, waarom ga je dan niet even naar het uitzendbureau?" Ik ken natuurlijk de persoonlijke omstandigheden niet, maar die gedachten gaan wel door mij heen.

Dit is ook zo simpel gedacht van je Maura. Denk je nou echt dat je met open armen wordt ontvangen als je 'even' ongewassen, hongerig, zonder cv en met vieze kleren een uitzendbureau binnenstapt. En dan meteen een baan aangeboden krijgt? Je weet toch zelf als geen ander hoe moeilijk het voor JOU al is een baan te vinden? En dan ook nog eens zonder vaste verblijfplaats, verzekering en hygiënische mogelijkheden. Nee, dat snap ik wel.

Gast
Gast

Bericht  troela wo 16 mei 2012 - 9:06

@charlie:Lijkt me beter om erover na te denken wat de reden is dat iemand ongewassen en in slechte kleding binnenkomt... Daar zit vrijwel altijd een verslaving of psychiatrie achter. En daar zijn echt instanties voor... Zodat iemand behandeld wordt en later begeleidt.

troela
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 32
Punten : 39
Registratiedatum : 06-02-12

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 9:09

troela schreef:@charlie:Lijkt me beter om erover na te denken wat de reden is dat.iemand ongewassen en in slechte kleding binnenkomt... Daar zit vrijwel altijd een verslaving of psychiatrie achter. En daar zijn echt instanties voor...

Zeker zijn die er. Maar geen enkel systeem is zó waterdicht dat mensen niet tussen wal en schip kunnen vallen, dat zie ik helaas ook vaak op mijn werk. Er zijn altijd mensen die door de mazen van het systeem glippen en dat is al triest genoeg. Ik zie geen reden dat ik met mijn lekkere leventje deze mensen ook nog moet gaan beoordelen of bestraffend over ze moet spreken.

Laatst aangepast door Charlie op wo 16 mei 2012 - 9:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Mermaid wo 16 mei 2012 - 9:10

Denk je dat je bij die instellingen terecht kunt zonder verzekeringen? Je hebt er echt wel iets van inkomen nodig. En er zijn dus idd situaties waarbij je gigantisch tussen regelingen in kunt vallen en dus nergens recht op hebt.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 9:16

Charlie schreef:
Maura schreef:"Als je hier de hele dag kunt staan, waarom ga je dan niet even naar het uitzendbureau?" Ik ken natuurlijk de persoonlijke omstandigheden niet, maar die gedachten gaan wel door mij heen.

Dit is ook zo simpel gedacht van je Maura. Denk je nou echt dat je met open armen wordt ontvangen als je 'even' ongewassen, hongerig, zonder cv en met vieze kleren een uitzendbureau binnenstapt. En dan meteen een baan aangeboden krijgt? Je weet toch zelf als geen ander hoe moeilijk het voor JOU al is een baan te vinden? En dan ook nog eens zonder vaste verblijfplaats, verzekering en hygiënische mogelijkheden. Nee, dat snap ik wel.

Maar over zo'n gedachte wordt door mij op dat moment ook niet nagedacht.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 9:17

Huh? Ik heb je toch echt letterlijk geciteerd?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 9:30

Charlie schreef:Huh? Ik heb je toch echt letterlijk geciteerd?

Dat klopt.

Maar een gedachte die door je heengaat is toch niet iets waar je rationeel over nagedacht hebt? Want je denkt niet op zo'n moment:"Als je hier de hele dag staat, dan kun je net zo goed even langs het uzb gaan. Maar dan moet je wel even eerst douchen, netjes aankleden, een verblijfsvergunning regelen eventueel". Nee, dat is niet wat ik denk. Ik denk heel zwart wit, als je hier kunt staan, dan kun je ook langs een uzb. Zonder dus na te denken over wat wel en niet mogelijk is. En of ze daar, bij de supermarkt, misschien staan, omdat ze nergens aansluiting kunnen vinden.

Gast
Gast

Bericht  Gympie wo 16 mei 2012 - 9:30

Illegalen worden zelfs gedwongen terug te keren naar eigen land en daar vervolgens weer op het vliegtuig naar nederland gezet omdat ze in eigen land worden geweigerd. Vervolgens zwerven ze hier verder, worden af en toe opgepakt, weer uitgezet om vervolgens na weigering weer terug te keren. Uit wanhoop gaat zo iemand drugs dealen, gebruiken en voelt zich niemand want de persoon heeft geen identiteit.

Ik zou dus nooit durven zeggen vanaf mijn luie houding in mijn relaxte bank, na een lange werkdag (want dat recht heb ik) dat zo iemand gewoon even een uitzendbureau moet binnen stappen of wat meer zijn best moet doen.

My point, je kent iemands verhaal niet. Waarom zo (hard) oordelen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 9:33

Maura schreef:
Charlie schreef:Huh? Ik heb je toch echt letterlijk geciteerd?

Dat klopt.

Maar een gedachte die door je heengaat is toch niet iets waar je rationeel over nagedacht hebt? Want je denkt niet op zo'n moment:"Als je hier de hele dag staat, dan kun je net zo goed even langs het uzb gaan. Maar dan moet je wel even eerst douchen, netjes aankleden, een verblijfsvergunning regelen eventueel". Nee, dat is niet wat ik denk. Ik denk heel zwart wit, als je hier kunt staan, dan kun je ook langs een uzb. Zonder dus na te denken over wat wel en niet mogelijk is. En of ze daar, bij de supermarkt, misschien staan, omdat ze nergens aansluiting kunnen vinden.

Dank voor deze uitleg m.b.t. de werking van jouw ratio.

Het mijne werkt anders.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 10:51

troela schreef:Ben toch niet de enige die er zo over denkt. Verslaafden en mensen die om psychische redenen op straat leven kunnen zo hulp krijgen bij verschillende organisaties.
Over wat voor redenen hebben jullie het dan?
Ik blijf erbij dat het niet hoeft en dat ze ook een uitkering kunnen krijgen.
Blijven illegalen over.. Het grootste deel hiervan had ook vrijwillig kunnen terugkeren naar hun eigen land.

Als je psychische hulp wil, moet je verzekerd zijn en een eigen bijdrage betalen.
Daarnaast moet er wel ziektebesef zijn, wil iemand ook daadwerkelijk hulp zoeken.
Dan zijn er nog wachtlijsten.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 11:28

Ik heb ook weleens een bedelaar achter me aangehad die zijn uitkering te laag vond en daarom bedelde....ja te laag om drugs te kopen zeker. Ging ie naar me roepen dat ie door zo'n moeilijke periode ging. Ja gast, mijn vader was net dood en ik werkte notabene nog, breek me de bek niet open over moeilijke periodes.

Gast
Gast

Bericht  Kqip wo 16 mei 2012 - 22:06

Ik geef bedelaars geen geld. Toen ik met mijn studie in Barcelona was, gaven wij ons lunchpakket weg aan bedelaars. De broodjes die erin zaten waren niet te eten dus we zouden ze toch weggooien. Ik geef dus liever wat te eten die mensen ipv geld. Heb al meerdere malen gezien dat er bedelaars(ters) waren die later gewoon in een dure auto wegreden.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  TNMN wo 16 mei 2012 - 22:38

Waar ik woon zijn wel veel bedelaars, vooral veel mannen van rond de 30 die zitten te rillen in hun t-shirtje. Ik geef bijna altijd wat, tenzij ik geen kleingeld heb. Ze zijn altijd heel dankbaar en heb er nooit problemen of wat mee gehad. Dan kunnen ze in ieder geval wel gewoon ergens 's nachts slapen ipv op een station ofzo.

Ik vind het trouwens best erg om te lezen dat zo weinig mensen wat geven. Wat is nou 50 cent? En als ze dan in die dure auto wegrijden ben jij 50cent armer, hou je in ieder geval de waarde aan jezelf.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 22:41

_Leaf_ schreef:Ik heb ook weleens een bedelaar achter me aangehad die zijn uitkering te laag vond en daarom bedelde....ja te laag om drugs te kopen zeker. Ging ie naar me roepen dat ie door zo'n moeilijke periode ging. Ja gast, mijn vader was net dood en ik werkte notabene nog, breek me de bek niet open over moeilijke periodes.

Dus....dat jij verdriet hebt betekent dat anderen dat niet kunnen hebben?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: