Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geef jij geld aan bedelaars?

+29
Sylvana
Highway
TNMN
Kqip
Mermaid
Gympie
Roxi3
Twellie
Snoes
Rush
troela
Fayebella
Rouxxxe
Jerry
Blond
Zora
Rovine
Tinus
Siem
loura
Susan
Marin
Roza
Tyrael
Rose
Jeanette
Lenthe
Atelier Madame
rapa nui
33 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Geef jij geld aan bedelaars? - Pagina 3 Empty Re: Geef jij geld aan bedelaars?

Bericht  Snoes di 15 mei 2012 - 9:51

Birgit schreef:Nee, ik geef niks maar ik kom ook zelden bedelaars tegen.
+1

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Twellie di 15 mei 2012 - 10:08

In Nederland soms, in het buitenland (zoals Azie en Oost-Europa) vrijwel altijd. Daklozen hebben het daar echt verschrikkelijk.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 10:51

Ja en het kan me dan niet zoveel schelen of ik bijdraag aan een verslaving. Ik weet hoe die mensen leven op straat en ik weet ook dat hun middel bijna een eerste levensbehoefte is.
En dan draag ik daar liever mijn euro aan bij dan dat ze moeten stelen of zich prostitueren.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 13:26

-

Laatst aangepast door TiramisuSweet op wo 16 mei 2012 - 7:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Roxi3 di 15 mei 2012 - 17:12

Ik geef regelmatig geld aan bedelaars. Ik kan niet voorspellen wat zij met mijn geld gaan doen maar ookal is er maar een kleine kans dat ik echt iemand help met mijn 1 of 2 euro, dat risico loop ik graag als ik het zelf kan missen.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 21:56

Ja ik geef wel. Soms 1 euro, soms 5 euro, soms koop ik eten voor ze. Of ik koop het straatnieuws. Als ze er drank of een joint van kopen, soit.

Gast
Gast

Bericht  troela di 15 mei 2012 - 22:08

nee, ik geef hen geen geld.
ik ben daar misschien vrij hard in, maar mensen moeten werken voor hun geld,
dat moet ik zelf ook en mij groeit het ook niet op mijn rug.

troela
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 32
Punten : 39
Registratiedatum : 06-02-12

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 22:16

In het buitenland doe ik het wel eens, maar het hangt er ook vanaf of ik al dan niet muntgeld los in mijn zak heb zitten. Ik trek mijn portemonnee niet. Ook als er meerdere bedelaars bij elkaar zitten, geef ik niet.. Ben een keer op een groepsreis geweest en toen was er een reisgenootje die iets aan een bedelaarster gaf, had ze 20 andere achter zich aan Geef jij geld aan bedelaars? - Pagina 3 394967 Dat wil ik graag voorkomen.

Gast
Gast

Bericht  Gympie di 15 mei 2012 - 22:46

troela schreef:nee, ik geef hen geen geld.
ik ben daar misschien vrij hard in, maar mensen moeten werken voor hun geld,
dat moet ik zelf ook en mij groeit het ook niet op mijn rug.

Hard? Ik zou eerder zeggen kortzichtig. Je kent hun verhaal niet dus hoe kan je er over oordelen?

Geld groeit trouwens bij niemand op de rug. Dat betekent niet dat je het dan maar voor jezelf moet houden. Al is dat je goed recht, ik deel alleen je mening niet.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  troela wo 16 mei 2012 - 6:55

Ja is gewoon mijn mening. Niemand in Nl hoeft te bedelen.. De buitenlandse, ilegale straatverkoper heeft zelf de keuze gemaakt om hier te komen wonen.
Ik heb ooit een zak broodjes gegeven, maar toen ik me omdraaide zag ik ze in de vuilnisbak verdwijnen!

troela
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 7:00

Nee.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 7:02

Ik geef vaak mijn winkelkar-muntje aan de man bij de uitgang van de supermarkt.

En ik koop nooit een daklozenkrant, maar druk ze gewoon een paar euro's in de hand.
Ook geef ik regelmatig geld aan mensen bij een draaiorgel of aan straatmuzikanten.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 7:44

troela schreef:Ja is gewoon mijn mening. Niemand in Nl hoeft te bedelen.. De buitenlandse, ilegale straatverkoper heeft zelf de keuze gemaakt om hier te komen wonen.
Ik heb ooit een zak broodjes gegeven, maar toen ik me omdraaide zag ik ze in de vuilnisbak verdwijnen!

Dat vind ik heel simpel gedacht. Er zitten zijn zoveel redenen waarom iemand op straat terecht komt. En zeker anno 2012 is het niet meer zo simpel dat niemand hoeft te bedelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 7:49

Sunprincess schreef:
troela schreef:Ja is gewoon mijn mening. Niemand in Nl hoeft te bedelen.. De buitenlandse, ilegale straatverkoper heeft zelf de keuze gemaakt om hier te komen wonen.

Dat vind ik heel simpel gedacht. Er zitten zijn zoveel redenen waarom iemand op straat terecht komt. En zeker anno 2012 is het niet meer zo simpel dat niemand hoeft te bedelen.
+1, heel erg kortzichtig vind ik dat altijd. Maar goed, het is een eindeloze discussie, want mensen met zulke denkbeelden kun je toch niet op andere gedachtes brengen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 7:50

Ik geef per definitie niet aan bedelaars. Omdat de reden die al eerder is genoemd in dit topic; Ze kopen er op het eind van de dag niets goeds van. En ik moet bekennen dat ik soms denk:"Als je hier de hele dag kunt staan, waarom ga je dan niet even naar het uitzendbureau?" Ik ken natuurlijk de persoonlijke omstandigheden niet, maar die gedachten gaan wel door mij heen.

Anderzijds, de vrouw, die altijd bij de AH staat, vind ik wel sympathiek. Ik weet niet hoe dat komt. Maar ze dringt zich niet op. Ze mag zelfs binnen bij de AH zitten, omdat ze zich niet opdringt. Ze helpt soms zelfs even met de mandjes en karretjes en ruimt op. En ik ben er weleens geweest vlak voor sluitingstijd en dan ruilt ze haar paar euro om, die ze wellicht heeft gekregen, voor boodschappen, gewoon eten, en dat stopt ze dan in de tas met alles wat ze die dag heeft gekregen. Wel lucratief, om nooit meer teveel geld aan boodschappen kwijt te zijn.

Ik weet niets van haar afkomst, haar situatie, maar ze is aardig en als ik uberhaupt al iets zou geven, dan wel aan haar.

Ow, en aan die mannen met hun accordeon. Die zou ik alleen iets geven als ze eindelijk eens op willen houden met hun valse accordeon. Echt, die dingen zijn vals, waar ze op spelen. Geef jij geld aan bedelaars? - Pagina 3 2474380249

Gast
Gast

Bericht  troela wo 16 mei 2012 - 8:01

Ben toch niet de enige die er zo over denkt. Verslaafden en mensen die om psychische redenen op straat leven kunnen zo hulp krijgen bij verschillende organisaties.
Over wat voor redenen hebben jullie het dan?
Ik blijf erbij dat het niet hoeft en dat ze ook een uitkering kunnen krijgen.
Blijven illegalen over.. Het grootste deel hiervan had ook vrijwillig kunnen terugkeren naar hun eigen land.

troela
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:03

troela schreef:
Blijven illegalen over.. Het grootste deel hiervan had ook vrijwillig kunnen terugkeren naar hun eigen land.
Jij bent echt zo kortzichtig he...
Kan me zo kwaad maken om dit soort dingen. Denk je dat ze hier voor hun lol zitten?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:08

troela schreef:Ben toch niet de enige die er zo over denkt. Verslaafden en mensen die om psychische redenen op straat leven kunnen zo hulp krijgen bij verschillende organisaties.

Zo dacht ik 'vroeger' ook, maar inmiddels weet ik wel beter... Vaak is het helemaal niet mogelijk om terug te keren naar hun eigen land. Vaak schuilt er behoorlijk wat persoonlijk leed achter dit soort gezichten.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:14

troela schreef:Ben toch niet de enige die er zo over denkt. Verslaafden en mensen die om psychische redenen op straat leven kunnen zo hulp krijgen bij verschillende organisaties.

Hoe kortzichtig. Als het zo simpel zat, dan zouden er inderdaad niet zoveel mensen met problemen zijn en op straat leven.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:22

Pippa schreef:

Hoe kortzichtig. Als het zo simpel zat, dan zouden er inderdaad niet zoveel mensen met problemen zijn en op straat leven.

Mee eens. Dat je niks wil geven moet iedereen voor zich bepalen natuurlijk. Maar kortzichtig gedacht inderdaad, bah. Was het maar zo eenvoudig.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:25

Een reisgenoot gaf aan eeeeeeeeelke bedelaar geld. Als hij het niet deed, dacht hij dat het slecht was voor zijn karma....

Ik heb voor een vrouw in Cambodja melk voor haar baby gekocht. Ze gaf het ook meteen waar ik bij was. Ik hoorde later dat bedelaars die melk weer verkopen om geld te krijgen om daar dan weer drugs van te halen.

Ik geef liever geen geld, maar wil best eten kopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:26

Jip83 schreef:

Dat deed mijn moeder in Nederland. Was een bedelaarster in Amsterdam die met een klein kindje zat. Mijn moeder gaf toen een koek die ze in haar tas had, en gaf het aan het kind. Moeder gooide het weg, want ze wilde geld :nopompom:

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:27

Pippa schreef:
Jip83 schreef:

Dat deed mijn moeder in Nederland. Was een bedelaarster in Amsterdam die met een klein kindje zat. Mijn moeder gaf toen een koek die ze in haar tas had, en gaf het aan het kind. Moeder gooide het weg, want ze wilde geld :nopompom:

Dan is het toch al duidelijk waar dan voor is? Daar werk ik niet aan mee!

Gast
Gast

Bericht  Mermaid wo 16 mei 2012 - 8:28

Ik geef liever geen geld, ook omdat ik het idee heb dat het vaak niet goed wordt besteed en nog meer omdat ik zelf amper geld heb.
Geef ze liever iets te eten wat ik op dat moment nog bij me heb, maar heb dus ook meegemaakt dta het werd aangenomen en daarna weg gegooid.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 8:28

Pippa schreef:
Jip83 schreef:

Dat deed mijn moeder in Nederland. Was een bedelaarster in Amsterdam die met een klein kindje zat. Mijn moeder gaf toen een koek die ze in haar tas had, en gaf het aan het kind. Moeder gooide het weg, want ze wilde geld Geef jij geld aan bedelaars? - Pagina 3 1270000679

Wat ondankbaar. Dat snap ik dan weer niet. Ik heb ook eens een flesje water en n appel gegeven, extra gekocht bij wat boodschapjes. Toen ik t die man gaf keek hij ook vreemd.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: