Geef jij geld aan bedelaars?
+29
Sylvana
Highway
TNMN
Kqip
Mermaid
Gympie
Roxi3
Twellie
Snoes
Rush
troela
Fayebella
Rouxxxe
Jerry
Blond
Zora
Rovine
Tinus
Siem
loura
Susan
Marin
Roza
Tyrael
Rose
Jeanette
Lenthe
Atelier Madame
rapa nui
33 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Afgelopen weekend ben ik naar Hamburg geweest en het viel me op dat daar best wel veel bedelaars waren. In mijn omgeving zie ik die niet zo vaak en ook bij een dagje Amsterdam, Rotterdam of wat voor grote stad ook valt het me minder op. Tijdens de Hafengeburtstag zag je regelmatig mensen lege flessen verzamelen voor het statiegeld. Ik werd ook een paar keer aangesproken met het verzoek om geld voor een maaltijd. Gisteren in Lübeck werd ik aangesproken door een vrouw (zag er gewoon uit, wel verzorgd, etc.) en ook zij vroeg om een euro.
Mijn eerste reactie is dan om nee te zeggen en door te lopen, ook omdat ik geen zin heb om op straat mijn portemonnee te voorschijn te halen (want zal het toch niet een truc zijn en dan ben ik zo meteen mijn geld en pasjes kwijt) en zullen ze het niet uitgeven aan drank. Achteraf voel ik me dan weer wat schuldig omdat ik die euro best kan missen, ik had misschien net zo goed was los geld in mijn zak kunnen steken om weg te geven.
Mijn eerste reactie is dan om nee te zeggen en door te lopen, ook omdat ik geen zin heb om op straat mijn portemonnee te voorschijn te halen (want zal het toch niet een truc zijn en dan ben ik zo meteen mijn geld en pasjes kwijt) en zullen ze het niet uitgeven aan drank. Achteraf voel ik me dan weer wat schuldig omdat ik die euro best kan missen, ik had misschien net zo goed was los geld in mijn zak kunnen steken om weg te geven.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Geef jij geld aan bedelaars?
Nee ik geef geen geld. Hooguit aan straatmuzikanten die echt mooi muziek maken.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Nee, inderdaad om de redenen die jij noemt: Bang dat ze mijn portemonnee snel leegjatten en ik denk dat ze er alcohol en sigaretten van kopen. Ik ga liever een winkel in om daar wat te eten voor ze te kopen (nog nooit daadwerkelijk gedaan trouwens, ik woon ver weg van die steden met bedelaars, dus kom ze niet vaak tegen)
Laatst was ik in Rome, toen ik een man daadwerkelijk uit een prullenbak zag eten. Wij hadden eten bij ons wat we eigenlijk toch weg wilde gooien, omdat we geen honger meer hadden. Ik voelde me ze schuldig dat wij goed voedsel, waar niets mis mee was, weg zouden gooien en iemand anders uit prullenbakken moet eten. Ik heb daarop al het eten wat ik bij me had uit mijn tas gepakt en aan die man gegeven. Voelde goed om iemand te helpen!
Laatst was ik in Rome, toen ik een man daadwerkelijk uit een prullenbak zag eten. Wij hadden eten bij ons wat we eigenlijk toch weg wilde gooien, omdat we geen honger meer hadden. Ik voelde me ze schuldig dat wij goed voedsel, waar niets mis mee was, weg zouden gooien en iemand anders uit prullenbakken moet eten. Ik heb daarop al het eten wat ik bij me had uit mijn tas gepakt en aan die man gegeven. Voelde goed om iemand te helpen!
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, omdat ik het meerdere malen wel heb gedaan en die gasten rechtstreeks naar de coffeeshop liepen. Daar ga ik mijn geld niet voor uitgeven.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, maar dat komt ook omdat ik zelf het ook niet breed heb.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Nee. In Tilburg bij het busstation lopen er regelmatig te bedelen, maar die negeer ik. Ik heb geen zin om iemands drank/drugsverslaving (mede) te financieren.
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Nee, ik geef geen geld aan bedelaars. Dan ben ik bang dat het opgaat aan sigaretten en drank. Dan geef ik liever geld aan instanties die voor onderdak en maaltijden zorgen voor daklozen (niet dat ik dat doe, maar stél)..
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Nee, afgelopen weekend kreeg ik ook een bloem in m`n handen geduwd en een briefje. Op het briefje stond dat ze uit Roemenie kwam en hier woonde met haar kinderen en dat ze geld wilde zodat ze eten kon kopen voor haar gezin. Ik gezegd dat ik niks gaf en gaf de bloem terug.
Ik zou bij echt bedelaars die bedelen voor eten o.i.d. in het uiterste geval dan een pak koeken of een brood ofzo geven maar geen geld. Maar zelfs dat heb ik nog nooit gedaan.
Ik zou bij echt bedelaars die bedelen voor eten o.i.d. in het uiterste geval dan een pak koeken of een brood ofzo geven maar geen geld. Maar zelfs dat heb ik nog nooit gedaan.
Gast- Gast
In Eindhoven bij een parkeerplaats staan ze soms. Dan vragen ze het parkeerkaartje en die verkopen ze dan aan mensen die willen parkeren. Normaal kost het 6.- nog iets geloof ik en zij vragen 2.50
Eerst wilde ik dat niet om bovengenoemde reden. Ik dacht dat ze er drugs van zouden kopen.
Maar ik zie ze vaak naar het station lopen om koffie te halen en een broodje.
Dus nu geef ik het ze wel. Daar komt bij dat ik zelf ook flink op de parkeerkosten bespaar.
Eerst wilde ik dat niet om bovengenoemde reden. Ik dacht dat ze er drugs van zouden kopen.
Dus nu geef ik het ze wel. Daar komt bij dat ik zelf ook flink op de parkeerkosten bespaar.
Gast- Gast
TBIB, dat heb ik laatst ook gedaan. Maar ik heb zoiets van ja maar of ik het kaartje bij hun koop voor 2,50 of daar parkeer en dan 6 euro betaal door het kaartje uit de automaat te halen. ja dan heb ik ook mezelf ermee haha. Maar ik geloof niet dat ze allemaal braaf koffie en een broodje gaan halen hoor
Gast- Gast
Oh nee, ze zullen er vast ook wel andere dingen van halen.
Dat denk ik ook wel, dat vind ik ook niet zo;n drama.
Als ze er maar ook koffie en eten van halen hahaha.
Nu kom ik er niet zo vaak meer maar toen ik nog 2-3 keer per week daar moest parkeren...
Tja, dan denk ik ook aan mijn eigen rekening hoor.
Dat denk ik ook wel, dat vind ik ook niet zo;n drama.
Als ze er maar ook koffie en eten van halen hahaha.
Nu kom ik er niet zo vaak meer maar toen ik nog 2-3 keer per week daar moest parkeren...
Tja, dan denk ik ook aan mijn eigen rekening hoor.
Gast- Gast
Ik heb een keer 5 pond gegeven aan een fantastische straatmuzikant die echt van m'n kuthumeur weer een glimlach op m'n gezicht bracht. Maar verder geef ik vrijwel nooit geld, zeker niet als ze alleen maar zitten.
Nederland valt nog best mee dan inderdaad. Ik schrik er altijd van in San Francisco, daar zitten ontzettend veel bedelaars.
Nederland valt nog best mee dan inderdaad. Ik schrik er altijd van in San Francisco, daar zitten ontzettend veel bedelaars.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Ik heb een keer 5 pond gegeven aan een fantastische straatmuzikant die echt van m'n kuthumeur weer een glimlach op m'n gezicht bracht. Maar verder geef ik vrijwel nooit geld, zeker niet als ze alleen maar zitten.
Hé, dat heb ik ook wel eens gedaan, ook in Engeland. Wel toevallig. In mijn geval was het een groepje straatmuzikanten en ze speelden Canon in D van Pachelbel.
Verder geef ik wel eens wat aan mensen die om geld vragen, als ik iets op zak heb.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dat zijn dus de regelrechte junks waar wij dagelijks mee te maken hebben. Natuurlijk zullen zij er wel eens koffie en een broodje van gaan halen, maar 9 van de 10 keer niet.TBIB schreef:In Eindhoven bij een parkeerplaats staan ze soms. Dan vragen ze het parkeerkaartje en die verkopen ze dan aan mensen die willen parkeren. Normaal kost het 6.- nog iets geloof ik en zij vragen 2.50
Gast- Gast
Ik geef nooit geld aan bedelaars. Hier zitten vooral Roemenen en daar hoor je toch vooral negatieve verhalen over. Ze worden ook regelmatig uit het centrum weggestuurd omdat mensen ze vervelend vinden (roepen je na enzo).
Ik geef wel aan straatmuzikanten die echt iets kunnen en zeker als het kinderen zijn die proberen een zakcentje te verdienen.
Ik geef wel aan straatmuzikanten die echt iets kunnen en zeker als het kinderen zijn die proberen een zakcentje te verdienen.
Gast- Gast
Susan schreef:Marin schreef:Ik heb een keer 5 pond gegeven aan een fantastische straatmuzikant die echt van m'n kuthumeur weer een glimlach op m'n gezicht bracht. Maar verder geef ik vrijwel nooit geld, zeker niet als ze alleen maar zitten.
Hé, dat heb ik ook wel eens gedaan, ook in Engeland. Wel toevallig. In mijn geval was het een groepje straatmuzikanten en ze speelden Canon in D van Pachelbel.
Verder geef ik wel eens wat aan mensen die om geld vragen, als ik iets op zak heb.
Haha wat leuk Ik had toen echt een rot beoordeling gekregen van m'n scriptie begeleider en zat er helemaal doorheen. En toen net toen ik langs een straatmuzikant liep, begon ie 'Blackbird' van the Beatles te spelen, wat ik echt een prachtig nummer vind. Kwam echt precies op het goede moment.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ja, altijd. Heb meestal losgeld los in mijn zak. Die mensen hebben al zo weinig dus mij een biet als ze er een biertje van kopen. Sigaretten geef ik ook.
Gast- Gast
Ik geef heeeeel soms wat, op de een of andere manier raakt iemand me dan. 2 huizen geleden hadden we een vaste zwerver die in onze portiek sliep, die gaven we soms fruit of een biertje. Hij was heel aardig dus prima. Op een dag waren zijn spullen (dekentje) die hij daar overdag liet liggen door bouwvakkers weggegooid, dat vond ik echt zo zielig! Toen heb ik een fleecedeken die ik nog over had aan hem gegeven haha.
Verder heb ik in Kopenhagen geld gegeven aan een groepje jongens die op bierflesjes muziek maken. Dat zijn geen bedelaars, zij zijn gewoon fantastisch!
Verder heb ik in Kopenhagen geld gegeven aan een groepje jongens die op bierflesjes muziek maken. Dat zijn geen bedelaars, zij zijn gewoon fantastisch!
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Ja, altijd. Heb meestal losgeld los in mijn zak. Die mensen hebben al zo weinig dus mij een biet als ze er een biertje van kopen. Sigaretten geef ik ook.
Sigaretten geef ik ook altijd, prima, geniet er van.
Gast- Gast
Volgens mij is het in Nederland verboden om te bedelen en zie je ze daarom hier niet veel. Ik geef nooit iets om die reden en omdat ik bang ben dat mijn portomonee uit mijn handen worden gegrist.
Straatkrant koop ik ook nooit. Er stond hier altijd bij een bepaalde winkel een man die mijn vader kende. Die vent had gewoon een woning en kwam zelfs elke dag met de brommer naar die plek om daar zijn straatnieuws te verkopen. Ik vind het eigenlijk ook vervelend dat ze tegenwoordig bij elke uitgang van een supermarkt staan.
Straatkrant koop ik ook nooit. Er stond hier altijd bij een bepaalde winkel een man die mijn vader kende. Die vent had gewoon een woning en kwam zelfs elke dag met de brommer naar die plek om daar zijn straatnieuws te verkopen. Ik vind het eigenlijk ook vervelend dat ze tegenwoordig bij elke uitgang van een supermarkt staan.
Gast- Gast
Nee, ik geef geen geld aan bedelaars. Wel geef ik af en toe wat te eten. Zo was er toen ik in Hongarije was een vrouw die ik dagelijks zag lopen met haar wagentje vol spullen. Ze stonk, was mager, had duidelijk niets maar vroeg ook om niets. Op de dag dat we weggingen, hadden we nog eten over. Dat hebben we haar gegeven. Ze begon er meteen van te eten, ik heb nog nooit iemand zo gelukkig gezien.
Gast- Gast
Ik geef ook nooit wat en de ook met de reden dat ik liever een broodje geef dan dat ik geld geef waar ze miss drugs van kopen
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Nee, ik heb wel een keer aangeboden om wat te eten voor hem te kopen (hij stond voor de supermarkt) maar dat was niet nodig terwijl hij geld vroeg voor een maaltijd
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Nee, nooit. Ik woon in de binnenstad van Den Haag en op mijn route van de Appie naar huis kom ik er gemiddeld 3 tegen. Alleen de man bij een bepaalde Appie die altijd aanbiedt mijn hondje vast te houden krijgt een biertje van me.
Gister iets ontzettend vervelends meegemaakt met een zwerver, deze man is heel opdringerig en ik zie hem bijna elke dag, maar hij krijgt niets van me. Laatst schold ie me daarom al uit, gister heeft hij me ook echt fysiek lastiggevallen. Ik schrok me wild, hij stond ineens achter me en begon te gillen en te schreeuwen. Het eerstvolgende wat deze meneer van mij krijgt is dus echt een klap voor zn harses. Er was ook niemand in de buurt die me kon helpen op dat moment dus heb gemaakt dat ik wegkwam.
Ik geef ze niets omdat ik dan aan de gang kan blijven.
Gister iets ontzettend vervelends meegemaakt met een zwerver, deze man is heel opdringerig en ik zie hem bijna elke dag, maar hij krijgt niets van me. Laatst schold ie me daarom al uit, gister heeft hij me ook echt fysiek lastiggevallen. Ik schrok me wild, hij stond ineens achter me en begon te gillen en te schreeuwen. Het eerstvolgende wat deze meneer van mij krijgt is dus echt een klap voor zn harses. Er was ook niemand in de buurt die me kon helpen op dat moment dus heb gemaakt dat ik wegkwam.
Ik geef ze niets omdat ik dan aan de gang kan blijven.
Gast- Gast
Nee, en heb het ook nooit gedaan. Soms vragen ze wel eens voor een daklozenkrant, maar dat doe ik ook niet. Al voelt dat soms wel een beetje lullig. Maar ik heb geen zin om geld te geven aan iets waarvan ik niet weet waar het heen gaat.
Ik zou denk ik wel geld geven als ik zeker weet/zie dat ze er eten van gaan kopen.
Ik zou denk ik wel geld geven als ik zeker weet/zie dat ze er eten van gaan kopen.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel geld geef je..?
» Waar geef jij voornamelijk geld aan uit, en waar niet?
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Hoeveel geld geef jij per maand uit aan....
» Wat geef je...
» Waar geef jij voornamelijk geld aan uit, en waar niet?
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Hoeveel geld geef jij per maand uit aan....
» Wat geef je...
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: