Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij wel eens bestolen?

+38
Caramba
Suus
Shisha
loura
_Cyn_
Esperanza
Bazinga
Twellie
Takkie
Parisienne
Dora
Toet
Snoes
Arwyn
Jeanette
Tinus
Zwerver
Angela_1986
Dani
Elsje
Joli86
Bliss
Poubelle
Susan
Pompoen
ellibre
Winegum
Siamsa
Mida4you
Benthe
Ella
silly-one
Oasis
Atelier Madame
Rush
Caroow
Femmem
Annemoontje
42 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Annemoontje ma 14 mei 2012 - 2:02

Gisteren stapte ik uit de bus (na een gezellig middagje bij mijn ouders te zijn geweest) en liep naar mijn fiets in het fietsenrek en weg waren mijn zadel en zadelpen!
Dat was wel even een raar gezicht. Gelukkig stond mijn fiets er zelf nog wel. Ze hebben een moersleutel gebruikt om de onderdelen los te draaien en ze mee te kunnen nemen. Ik baal er wel een beetje van en vind het ook ergens een naar idee dat er iemand aan mijn fiets heeft gezeten.

Ben jij wel eens bestolen? En zo ja, heb je aangifte gedaan bij de politie?
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Femmem ma 14 mei 2012 - 2:06

Mijn portemonnee is een keer gestolen, op school. Om een nieuwe id-kaart en pinpas aan te vragen moest ik aangifte doen.

Ow, en toen ik op kamers woonde is m'n complete gereedschapskist gestolen, door een 'gang-genoot'. Dat was wel zuur, voor zo'n €150,- aan gereedschap gestolen door iemand die je kent. Daar geen aangifte van gedaan trouwens, denk niet dat dat kan. Aangezien het in je eigen huis is gebeurt door iemand die je kent. De deur van de kast zat ook niet op slot, dus eigen schuld..
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Caroow ma 14 mei 2012 - 2:07

Mijn tas is ooit gestolen, ik zette hem tussen mijn benen om een paar schoenen uit een rek te pakken en weg was hij Mad En alles zat er in; telefoon, huissleutels van ouders en van vriend, geld, pinpas, id, ovkaart, agenda, make-up..

Ook is mijn fiets een aantal keer gejat.

Van de tas heb ik aangifte gedaan, van die fietsen 1x, dat was een hele mooie opvallende fiets.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Rush ma 14 mei 2012 - 2:07

Femmem schreef:
Ow, en toen ik op kamers woonde is m'n complete gereedschapskist gestolen, door een 'gang-genoot'. Dat was wel zuur, voor zo'n €150,- aan gereedschap gestolen door iemand die je kent. Daar geen aangifte van gedaan trouwens, denk niet dat dat kan. Aangezien het in je eigen huis is gebeurt door iemand die je kent. De deur van de kast zat ook niet op slot, dus eigen schuld..
Dus als je mensen over de vloer hebt, moet je alles in huis maar achter slot en grendel zetten?

Ik snap dat het in een 'complex' wel iets anders werkt, maar zo kan je natuurlijk alles gewoon van elkaar jatten. Neutral
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Atelier Madame ma 14 mei 2012 - 2:10

In Amerika van mijn tasje met wat geld, telefoon en camera (dat vond ik nog het ergste, foto's van 5 weken reizen weg). Toen heb ik wel aangifte gedaan, vooral ook voor mijn reisverzekering.

2 Fietsen zijn gestolen. 1Tje vond ik een half jaar later weer terug, herkende hem gelijk vanwege de fietstassen en de dingetjes van de fietsverlichting. Kon niet missen. Helaas stond hij vastgeketend in de fietsenstalling dus ik heb er een ketting omheen gedaan zodat hij in ieder geval niet weggehaald kon worden. De bewaker van de stalling geloofde mij wel, maar ze mochten hem niet zomaar meegeven. En ik had geen slijptol, dus uiteindelijk heeft hij 2 jaar lang in de stalling gestaan met een ketting eromheen tot de stalling gesloopt werd en die fiets. Het ging me ook niet om de fiets, maar vooral om het feit dat hij van mij was en door iemand anders is doorverkocht. Kon die er lekker niet meer op fietsen! Evil or Very Mad
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Femmem ma 14 mei 2012 - 2:14

Rush schreef:
Femmem schreef:
Ow, en toen ik op kamers woonde is m'n complete gereedschapskist gestolen, door een 'gang-genoot'. Dat was wel zuur, voor zo'n €150,- aan gereedschap gestolen door iemand die je kent. Daar geen aangifte van gedaan trouwens, denk niet dat dat kan. Aangezien het in je eigen huis is gebeurt door iemand die je kent. De deur van de kast zat ook niet op slot, dus eigen schuld..
Dus als je mensen over de vloer hebt, moet je alles in huis maar achter slot en grendel zetten?

Ik snap dat het in een 'complex' wel iets anders werkt, maar zo kan je natuurlijk alles gewoon van elkaar jatten. Neutral

In een studentenflat kan je (blijkbaar) maar beter alles op je kamer bewaren. En dus niet in de gezamenlijke kast, waar nog 40 anderen zomaar bij kunnen..
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Rush ma 14 mei 2012 - 2:18

Dat snap ik, maar ik had wel aangifte gedaan denk ik Ben jij wel eens bestolen? 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Oasis ma 14 mei 2012 - 2:19

Er zijn drie fietsen van mij gestolen (terwijl ze wel gewoon op slot stonden), een keer is mijn tas gestolen in de tram in Brussel. Alles weg! behalve mijn telefoon, die zat (gelukkig) in mijn broekzak..
En er is een keer ingebroken in mijn studentenkamer, tijdens de Kerstvakantie. Heel veel cd's, dvd's en wat geld was weg. Maar baalde nog het meest van het feit dat iemand in mijn kamer was geweest, in mijn veilige plekje. Bah!

Ohja van alles aangifte gedaan.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Annemoontje ma 14 mei 2012 - 2:20

Rush schreef:
Femmem schreef:
Ow, en toen ik op kamers woonde is m'n complete gereedschapskist gestolen, door een 'gang-genoot'. Dat was wel zuur, voor zo'n €150,- aan gereedschap gestolen door iemand die je kent. Daar geen aangifte van gedaan trouwens, denk niet dat dat kan. Aangezien het in je eigen huis is gebeurt door iemand die je kent. De deur van de kast zat ook niet op slot, dus eigen schuld..
Dus als je mensen over de vloer hebt, moet je alles in huis maar achter slot en grendel zetten?

Ik snap dat het in een 'complex' wel iets anders werkt, maar zo kan je natuurlijk alles gewoon van elkaar jatten. Neutral

@ Femmen, waarom heb je geen aagifte gedaan? 150 euro aan spullen is niet niks. Ik heb gisteren ook aangifte gedaan. Tuurlijk vinden ze dan de dader niet, maar ze zijn dan wel op de hoogte van de situatie.

@ Caroow, wat lullig zeg dat iemand zomaar je tas jatte met alles erin! Wat raar ook, dat de tas gewoon tussen je benen stond en dan toch gestolen werd.

@ Oasis, bah wat naar zeg dat er iemand in je kamer is geweest, je eigen plekje.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  silly-one ma 14 mei 2012 - 2:21

Mijn motor vorig jaar. Deze stond in een gemeenschappelijke fiestenkelder van een studentencomplex. Geen braakschade dus er is hulp van binnen uit geweest aangezien je niet zomaar een ijzeren deur kunt openen zonder sleutel en bij ons ging die deur bijna altijd wel dicht.

Ik heb wel aangifte gedaan, maar ze gaven ook aan dat ik die motor echt niet terug zou krijgen. Die zou waarschijnlijk al in Polen staan of ergens anders.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Atelier Madame ma 14 mei 2012 - 2:24

silly-one schreef:Mijn motor vorig jaar. Deze stond in een gemeenschappelijke fiestenkelder van een studentencomplex. Geen braakschade dus er is hulp van binnen uit geweest aangezien je niet zomaar een ijzeren deur kunt openen zonder sleutel en bij ons ging die deur bijna altijd wel dicht.

Ik heb wel aangifte gedaan, maar ze gaven ook aan dat ik die motor echt niet terug zou krijgen. Die zou waarschijnlijk al in Polen staan of ergens anders.
wel vergoed gekregen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 2:28

Mijn fiets is een keer gestolen. Ik had m niet op slot gezet omdat ik uit een klein dorp kom en bij ons nooit de fietsen op slot staan Ben jij wel eens bestolen? 561177 We hebben hem zelf een paar dagen later terug gevonden bij een kerk. De politie kwam toen en is binnen in de kerk gaan vragen van wie de fiets was. Een jongen bekende en mocht gelijk van de kerk even langs bij de politie Laughing

Verder ben ik een keer mijn fototoestel verloren in Barcelona, maar ik weet niet of hij gestolen is of dat ik hem ergens heb neergelegd en toen gewoon vergeten ben.

En een keer toen ik nog heel klein was is er bij ons ingebroken. Ik lag toen in bed en sliep boven de achterdeur en heb ze toen gehoord. Maar ik was bang dat als ik uit het raam zou kijken me zouden zien en neer zouden schieten Ben jij wel eens bestolen? 394967 Was toen echt een jaar of 6 denk ik. Toen ik de volgende dag aan mn ouders vertelde dat ik ze gehoord had geloofden ze me niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 2:28

Atelier Madame schreef:In Amerika van mijn tasje met wat geld, telefoon en camera (dat vond ik nog het ergste, foto's van 5 weken reizen weg). Toen heb ik wel aangifte gedaan, vooral ook voor mijn reisverzekering.


Als ik eerlijk ben vind ik het ook niet zo handig dat je 5 weken lang nergens een back up hebt gemaakt. Je kunt je camera natuurlijk altijd ergens kwijtraken/vergeten/gestolen worden.

Mijn fiets is een keer gejat maar dat is ook wel het enige. In mijn vorige huis zijn er twee laptops gejat van huisgenoten, door werklui. Dat was sowieso zo'n bizarre situatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 2:31

Powerbabe schreef:Als ik eerlijk ben vind ik het ook niet zo handig dat je 5 weken lang nergens een back up hebt gemaakt. Je kunt je camera natuurlijk altijd ergens kwijtraken/vergeten/gestolen worden.

Maar je hebt toch niet altijd de mogelijkheid om een back-up te maken? Als je rondreist zonder internet en laptop lijkt me dat niet zo makkelijk. Ik probeer meestal mijn foto's te spreiden over meerdere geheugenkaarten en die dan los te bewaren, maar die kun je ook weer makkelijk kwijtraken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Atelier Madame ma 14 mei 2012 - 2:34

Powerbabe schreef:
Atelier Madame schreef:In Amerika van mijn tasje met wat geld, telefoon en camera (dat vond ik nog het ergste, foto's van 5 weken reizen weg). Toen heb ik wel aangifte gedaan, vooral ook voor mijn reisverzekering.


Als ik eerlijk ben vind ik het ook niet zo handig dat je 5 weken lang nergens een back up hebt gemaakt. Je kunt je camera natuurlijk altijd ergens kwijtraken/vergeten/gestolen worden.

Mijn fiets is een keer gejat maar dat is ook wel het enige. In mijn vorige huis zijn er twee laptops gejat van huisgenoten, door werklui. Dat was sowieso zo'n bizarre situatie.

Ja moet eens weten hoe vaak ik me voor mijn kop heb geslagen. Maar we waren aan het backpacken zonder laptop bij ons en op veel openbare computers moet je veel geld betalen om te kunnen internetten. We hadden die moeite daarvoor dus niet genomen. En het was ook echt 3 dagen voor we naar huis gingen, dan denk je daar niet meer over na. Wel hebben nog wel 10 foto's een week ervoor naar huis gestuurd ofzo dus we hadden iig nog iets. En gelukkig had de vriendin waarmee ik was ook wel wat foto's gemaakt, maar ik had juist het grootste kaartje dus de meeste foto's.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Ella ma 14 mei 2012 - 2:36

Mijn fiets is eens gejat. Aangifte gedaan maar nooit terug gezien helaas
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Benthe ma 14 mei 2012 - 2:38

Mijn fiets is een keer gestolen. En mijn jas op de middelbare school. Het was een merkjas en ik had 'm het hele jaar in mijn kluisje bewaard, maar het was de laatste schooldag en de sleutels moesten ingeleverd worden en jassen mochten niet mee naar binnen, beetje zuur. Heb van beide aangifte gedaan.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Mida4you ma 14 mei 2012 - 2:44

Mijn mobiel is ooit gejat op school! Owja en mijn fiets, ook aangifte gedaan maar nooit meer iets van gehoord.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Femmem ma 14 mei 2012 - 2:51

Annemoontje schreef:@ Femmen, waarom heb je geen aagifte gedaan? 150 euro aan spullen is niet niks. Ik heb gisteren ook aangifte gedaan. Tuurlijk vinden ze dan de dader niet, maar ze zijn dan wel op de hoogte van de situatie.

Omdat ik daar de spullen waarschijnlijk toch niet mee terug zou krijgen. En omdat het toch een beetje 'eigen schuld' is.. Natuurlijk had diegene mijn spullen niet mee mogen nemen, maar als je spullen in een gezamenlijke kast opbergt. Bestaat natuurlijk de kans dat één van je 40 huisgenoten of bezoek daarvan iets meeneemt..
Ben er vanuit gegaan dat de politie het ook 'eigen schuld' zou vinden. (De directeur van school vond het ook 'eigen schuld' toen mijn portemonnee was gestolen, had ik maar in m'n kluisje moeten doen..) Maar misschien had ik toch beter aangifte kunnen doen.
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Annemoontje ma 14 mei 2012 - 3:16

Benthe schreef:Mijn fiets is een keer gestolen. En mijn jas op de middelbare school. Het was een merkjas en ik had 'm het hele jaar in mijn kluisje bewaard, maar het was de laatste schooldag en de sleutels moesten ingeleverd worden en jassen mochten niet mee naar binnen, beetje zuur. Heb van beide aangifte gedaan.

Wat raar zeg van de school dat je je jas dan niet mee naar binnen mocht nemen voor een keer, vooral op een laatste schooldag.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  silly-one ma 14 mei 2012 - 3:56

Atelier Madame schreef:
silly-one schreef:Mijn motor vorig jaar. Deze stond in een gemeenschappelijke fiestenkelder van een studentencomplex. Geen braakschade dus er is hulp van binnen uit geweest aangezien je niet zomaar een ijzeren deur kunt openen zonder sleutel en bij ons ging die deur bijna altijd wel dicht.

Ik heb wel aangifte gedaan, maar ze gaven ook aan dat ik die motor echt niet terug zou krijgen. Die zou waarschijnlijk al in Polen staan of ergens anders.
wel vergoed gekregen?

Nee, want volgens mijn verzekeringsadviseur kon ik hem niet beperkt casco verzekeren omdat hij ouder dan 12 jaar was. Wat later dus wel bleek te kunnen. Ik was toch wel behoorlijk boos en heb het nog geprobeerd op de inboedel ( hij stond toch binnen), maar daarvoor had mijn 'scooter' 600 cc te veel. Tja, was dus vooral financieel bestolen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Siamsa ma 14 mei 2012 - 3:58

Ja, er is 2 keer een fiets van mij gestolen (1 keer in de stad en 1 keer op de oprit thuis) en 1 keer een mobiele telefoon (kleedkamer gymzaal middelbare school).
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Winegum ma 14 mei 2012 - 4:04

Bij mij ook 2 fietsen helaas. Echt zeer zonde! Nooit terug gezien uiteraard.. Cry

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 5:10

Mijn fiets is wel eens gejat, heb geen aangifte gedaan, was een oude oma fiets die van ellende bijna uit elkaar viel, maar toch je hoort van andermans spullen af te blijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  ellibre ma 14 mei 2012 - 5:14

Mijn telefoon is 3x gestolen (1x door een zakkenroller, toen was ik een jaar of 14, 1x uit een kluisje op de sportvereniging en 1x bij een inbraak), mijn portemonnee 2x (ook 1x door een zakkenroller en 1x samen met mijn telefoon uit het kluisje), en er zijn zo'n 15 fietsen van mij gestolen. Van de fietsen heb ik geen aangifte gedaan, van de telefoons en portemonnees wel.

En voordat ik commentaar krijg op de fietsen: de eerste paar fietsen hadden dubbele sloten. Ik heb allerlei sloten geprobeerd: cijfersloten, schakelkettingen met hangsloten, brommersloten. Op een gegeven moment betaalde ik meer voor een slot dan voor een nieuwe fiets en heb ik het opgegeven.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens bestolen? Empty Re: Ben jij wel eens bestolen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum