Mijn oma is bestolen...
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mijn oma is bestolen...
Zo vreselijk! Ze zijn 3 weken op vakantie geweest en bij thuiskomst zijn haar gouden horloge en armband verdwenen...Die lagen dus thuis. Het zijn erfstukken....
Ik vind het zo erg voor haar!! En ook het allerergste is dat de enige die tijdens de vakantie binnen is geweest, buiten mijn zusje en ik, de huishoudster is geweest...
Wat kunnen we nou het beste doen? Aangifte? Heeft dat zin?
Ik vind het zo'n naar idee he, mijn opa en oma zijn zo gul, betalen haar echt goed...en dan dit. Gelukkig verdenken mijn opa en oma ons niet, maar ook dat zal je gebeuren zeg....Bah!!!
Ik vind het zo erg voor haar!! En ook het allerergste is dat de enige die tijdens de vakantie binnen is geweest, buiten mijn zusje en ik, de huishoudster is geweest...
Ik vind het zo'n naar idee he, mijn opa en oma zijn zo gul, betalen haar echt goed...en dan dit. Gelukkig verdenken mijn opa en oma ons niet, maar ook dat zal je gebeuren zeg....Bah!!!
Gast- Gast
Re: Mijn oma is bestolen...
Kan het niet zijn dat de huishoudster iets open heeft laten staan, een raampje of zo? Of even weg is geweest zonder de deur goed af te sluiten?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou sowieso aangifte doen, heeft ze toevallig nog foto's van de erfstukken? Wie weet dat ze ergens verkocht worden en via die manier alsnog gepakt kunnen worden.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10
Van buitenaf kan niet, ze wonen in een appartement op 3 hoog, en het balkon heeft een hele hoge reling zeg maar...Bovendien, er lag nog veel meer in huis wat dat betreft... Tv's en dergelijke....
Foto's is wel een goede, die heb ik niet denk ik, maar ik weet wel hoe ze eruit zien...
Foto's is wel een goede, die heb ik niet denk ik, maar ik weet wel hoe ze eruit zien...
Gast- Gast
Oh wat erg! Brr ook gewoon het idee dat ze aan jouw spulletjes zitten, zo oneerlijk.
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Aah, wat zielig voor je oma! Is ze erg verdrietig?
Ik zou zeker aangifte doen. Werkt ze via een bepaalde organisatie? Wellicht kun je die ook bellen, waarschijnlijk hebben ze helaas wel ervaring met dit soort dingen.
Ik zou zeker aangifte doen. Werkt ze via een bepaalde organisatie? Wellicht kun je die ook bellen, waarschijnlijk hebben ze helaas wel ervaring met dit soort dingen.
Gast- Gast
Ahh, wat zielig voor je oma! Als ik haar was zou ik zeker aangifte doen!
Gast- Gast
Aangifte doen. Wie weet helpt het en krijg je de sieraden nog terug. Er zijn genoeg dieven die spullen via marktplaats e.d. proberen te verkopen.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Bij mijn oma hebben we dit ook gehad. Die woont in een aanleunwoning waarbij de verpleging een sleutel van het huis heeft. Ze sluit zelf altijd alles echt hermetisch af, en toen ze thuis kwam stond de voordeur open en was er dus vanalles weggehaald. Een mega geldbedrag (oke wie laat dat nu thuis liggen, maar dat doen volgens mij veel oudjes), en vooral heel dierbare sieraden die nog van haar overleden dochter en van haar overleden man waren.
Ze was echt helemaal ondersteboven. Politie belde ze pas na een halve dag, omdat ze zo in shock was.
Achteraf blijkt er niet ingebroken te zijn, maar is er met een sleutel binnen geweest. Tja en wie heeft er een sleutel, alleen de verpleging. Maar zoiets kun je moeilijk bewijzen.
Ze was echt helemaal ondersteboven. Politie belde ze pas na een halve dag, omdat ze zo in shock was.
Achteraf blijkt er niet ingebroken te zijn, maar is er met een sleutel binnen geweest. Tja en wie heeft er een sleutel, alleen de verpleging. Maar zoiets kun je moeilijk bewijzen.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
He wat naar zeg! En wat een lastige situatie. Ik zou ook aangifte doen denk ik.
Gast- Gast
Mijn oma is heel erg verdrietig en van slag...
Uiteindelijk blijkt dit het verhaal te zijn: de sieraden lagen gewoon opgeborgen, ze zijn net 3 weken op vakantie geweest en toen wilde ze graag van horloge wisselen (ironisch genoeg droeg ze de laatste tijd een heel duur horloge van mijn moeder, die had de huishoudster dan beter kunnen stelen) en toen bleek haar gouden horloge en haar gouden armband weg te zijn. De huishoudster was al een tijdje niet geweest, want ze had zich de laatste tijd ziekgemeld (ook best wel verdacht). Dus wanneer de sieraden precies zijn weggenomen weten we niet, maar iig dus niet tijdens hun vakantie zoals wij in eerste instantie dachten, want toen is ze niet geweest. Blijft over dat mijn zusje en ik toen wel in de woning geweest zijn, maar goed, wij hebben dit niet gedaan natuurlijk.
Helaas bevinden zich nog meer dure spullen in huis en ook contant geld, daarvan wordt nu nagegaan of dat er allemaal nog wel is...Maar het lijkt van wel.
Het verhaal hierboven van de verpleging vind ik ook vreselijk zeg!!
Uiteindelijk blijkt dit het verhaal te zijn: de sieraden lagen gewoon opgeborgen, ze zijn net 3 weken op vakantie geweest en toen wilde ze graag van horloge wisselen (ironisch genoeg droeg ze de laatste tijd een heel duur horloge van mijn moeder, die had de huishoudster dan beter kunnen stelen) en toen bleek haar gouden horloge en haar gouden armband weg te zijn. De huishoudster was al een tijdje niet geweest, want ze had zich de laatste tijd ziekgemeld (ook best wel verdacht). Dus wanneer de sieraden precies zijn weggenomen weten we niet, maar iig dus niet tijdens hun vakantie zoals wij in eerste instantie dachten, want toen is ze niet geweest. Blijft over dat mijn zusje en ik toen wel in de woning geweest zijn, maar goed, wij hebben dit niet gedaan natuurlijk.
Helaas bevinden zich nog meer dure spullen in huis en ook contant geld, daarvan wordt nu nagegaan of dat er allemaal nog wel is...Maar het lijkt van wel.
Het verhaal hierboven van de verpleging vind ik ook vreselijk zeg!!
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Zo vreselijk! Ze zijn 3 weken op vakantie geweest en bij thuiskomst zijn haar gouden horloge en armband verdwenen...Die lagen dus thuis. Het zijn erfstukken....
Vind het erg veroordeeld overkomen alsof de huishoudster het MOET zijn geweest! Er kan net zo goed ingebroken zijn.
De inmiddels overleden vriend van mijn oma is eens bestolen in de AH en thuis ook, sneu dat ze ouderen mensen bestelen.
Gast- Gast
Veroordelend? Moet je horen wie het zegt...
Maar Leaf, ik woon ook vierhoog en bij ons kan er makkelijk ingebroken worden. Is pas hier nog in de flat gebeurd trouwens, niet bij ons, maar wel bij buren verderop.
Op mijn werk is pas een telefoon gestolen, een dure gloednieuwe smartphone van m'n leidinggevende, met dus ál onze telefoonnummers erin. Wij hadden ook verdenkingen en uiteindelijk is er gezegd dat de telefoon op die en die dag terug moest zijn en dat er dan geen aangifte gedaan werd. Volgens mij is de telefoon uiteindelijk niet terug gekomen en is er dus wel aangifte gedaan.
Maar Leaf, ik woon ook vierhoog en bij ons kan er makkelijk ingebroken worden. Is pas hier nog in de flat gebeurd trouwens, niet bij ons, maar wel bij buren verderop.
Op mijn werk is pas een telefoon gestolen, een dure gloednieuwe smartphone van m'n leidinggevende, met dus ál onze telefoonnummers erin. Wij hadden ook verdenkingen en uiteindelijk is er gezegd dat de telefoon op die en die dag terug moest zijn en dat er dan geen aangifte gedaan werd. Volgens mij is de telefoon uiteindelijk niet terug gekomen en is er dus wel aangifte gedaan.
Gast- Gast
Er kan niet ingebroken zijn zonder braakschade....
Ze wonen in een gloednieuw appartementencomplex, je hebt een sleutel nodig voor de voordeur beneden, de voordeur boven heeft een gewoon slot en 2 dievensloten. Alle ramen zitten aan de buitenzijde van het pand, op 3 hoog. Het balkon heeft een reling van 1,50 hoog en de schuifpui heeft ook 2 anti dievensloten. De ramen aan de buitenzijde kunnen ook maar een klein stukje open.
De deur heeft daarnaast een inbraak-veilig certificaat wat inhoudt dat ie dusdanig dik is dat je hem echt niet zonder braakschade open krijgt.
Ze wonen in een gloednieuw appartementencomplex, je hebt een sleutel nodig voor de voordeur beneden, de voordeur boven heeft een gewoon slot en 2 dievensloten. Alle ramen zitten aan de buitenzijde van het pand, op 3 hoog. Het balkon heeft een reling van 1,50 hoog en de schuifpui heeft ook 2 anti dievensloten. De ramen aan de buitenzijde kunnen ook maar een klein stukje open.
De deur heeft daarnaast een inbraak-veilig certificaat wat inhoudt dat ie dusdanig dik is dat je hem echt niet zonder braakschade open krijgt.
Gast- Gast
Nee oke, dan wordt het moeilijk idd. Kan het niet zijn dat de schoonmaakster de deur heeft opengelaten en dat er in een onbewaakt ogenblik iemand binnengelopen is?
Anders zou ik zeker wel een gesprek met haar aangaan. Als het zo duidelijk is dat zij het is geweest dan zou ik aangeven dat jullie willen dat ze zorgt dat de gestolen spullen de eerstvolgende keer weer op hun plek liggen. Gebeurt dat niet, dan wordt er aangifte gedaan tegen haar wegens diefstal. En sowieso zou ik mevrouw de schoonmaakster de deur wijzen.
Anders zou ik zeker wel een gesprek met haar aangaan. Als het zo duidelijk is dat zij het is geweest dan zou ik aangeven dat jullie willen dat ze zorgt dat de gestolen spullen de eerstvolgende keer weer op hun plek liggen. Gebeurt dat niet, dan wordt er aangifte gedaan tegen haar wegens diefstal. En sowieso zou ik mevrouw de schoonmaakster de deur wijzen.
Gast- Gast
Maple schreef:Nee oke, dan wordt het moeilijk idd. Kan het niet zijn dat de schoonmaakster de deur heeft opengelaten en dat er in een onbewaakt ogenblik iemand binnengelopen is?
Het lijkt me sterk, de sieraden lagen namelijk niet voor het grijpen, maar wel degelijk verstopt. Wat dat betreft lag contant geld en bijvoorbeeld plasma tv's wel voor het grijpen...Ik, als kleindochter, zou niet eens weten waar ik naar haar sieraden zou moeten zoeken...
De sociale controle is er ook echt hoog, ik was laatst mijn sleutel vergeten en wilde mijn auto uit hun garage halen, maar kwam het pand dus niet in Ik heb bij de buren aangebeld, maar ik werd wel bekeken maar er werd niet opengedaan. Ach, maar beter ook..
Ze hebben een intercomsysteem met een camera daar.
Gast- Gast
We wachten overigens af of ze nog komt opdagen op de eerstvolgende afspraak, mijn moeder zal dan ook aanwezig zijn om haar hierop aan te spreken. Ze schijnt nogal een pittige tante te zijn namelijk.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Ben jij wel eens bestolen?
» Hoe krijg ik mijn contacten en agenda op mijn computer
» UPDATE 22-2: Mijn paps, de schrik van mijn leven vandaag
» Help mijn katten plassen op mijn bank!!
» Dit gaat mijn behang worden op mijn zolderkamer
» Hoe krijg ik mijn contacten en agenda op mijn computer
» UPDATE 22-2: Mijn paps, de schrik van mijn leven vandaag
» Help mijn katten plassen op mijn bank!!
» Dit gaat mijn behang worden op mijn zolderkamer
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: