Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Invloed op ouders

2 plaatsers

Ga naar beneden

Invloed op ouders Empty Invloed op ouders

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 21:45

Is het normaal om wat te zeggen te willen hebben over gedrag en keuzes van je ouders? En in hoeverre kun je verwachten dat er rekening met de kinderen gehouden wordt?

Mijn vader heeft sinds kort een vriendin. Zij is heel wat jonger en heeft kinderen van de leeftijd van mijn zoon.
Nu zei mijn zus dat ze het niet leuk zou vinden als onze vader weer aan kinderen zou beginnen. Hij zei hierop dat hij dat toch zeker zelf wel mag bepalen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Invloed op ouders Empty Re: Invloed op ouders

Bericht  ellibre zo 13 mei 2012 - 21:49

Ik snap dat het misschien niet leuk is om te zien dat zijn vriendin zoveel jonger is, en dat dat ook niet het antwoord is waar je zus op zat te wachten, maar je vader heeft wel gelijk als hij zegt dat dat zijn eigen keuze is. Ik vind dat jullie je mening hier zeker over mogen geven, en dat je vader ook de moeite moet nemen om te luisteren naar wat jullie er over te zeggen hebben, maar dat het hem vervolgens vrij staat om te doen wat hij zelf wil.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 22:48

Ik ben het, denk ik, op zich wel met je eens. Maar het zou dan ook bijv de familiebanden heel raar maken. Er komt dan een baby die de oom of tante van mijn zoon is.. en ja sowieso zijn de kleinkinderen dan ouder dan 2e leg eigen kinderen.

Maar goed, zover is het natuurlijk nog niet maar ik vraag me gewoon wel af wat een normale reactie is.

En zijn er meiden hier die ervaring hebben met een jonge partner van een ouder? Ik ben er niet tegen maar ik vind het best even raar dat ze veel dichter bij mijn leeftijd zit dan bij die van pa.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 22:53

Zij mag het zeggen. En hij mag het zelf bepalen.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 13 mei 2012 - 22:55

Ik kan me heel goed voorstellen dat je zus en jij het echt niet leuk zouden vinden, maar hij is niet verplicht om daar wat mee te doen. Hij kan het laten meewegen, maar uiteindelijk is de mening van zijn vriendin en hem doorslaggevend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 22:55

Lijkt me overigens heel erg raar en ik zou het ook niet tof vinden. Maar je vader heeft een eigen leven en dat mag hij inrichten zoals hij dat wil. Ik ken ook iemand die véél jongere halfbroertjes en zusjes kreeg, dat was niet zo'n punt, maar toen pa bij vrouw nummer 4 ook weer een kind wilde verwekken toen ze zelf tegen de 30 was vond ze het wel welletjes en heeft ze gezegd dat het zijn keuze is, maar dat zij geen contact meer wilde als hij nog een kind zou krijgen. Vond ik ook wel begrijpelijk, want het waren inmiddels 6 kinderen bij meerdere vrouwen en daar zou ik misschien ook wel niet elke keer mee geconfronteerd willen worden.

Iedereen heeft zijn eigen keuze, je vader of hij nog een kind wil, jullie hoe je daarmee omgaat, maar je hebt maar beperkt invloed op elkaars keuzes. Dat het raar is lijkt me ook, maar of je moet willen dat je vader iets doet of laat voor twee volwassen dochters is ook nog maar de vraag.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 23:03

Het zijn volwassen mensen. Jij mag er zeker wat van vinden. Maar ouders mogen dan weer zelf bepalen wat ze ermee doen.

Ik zou trouwens niet moeten proberen commentaar te hebben op mijn vader's doen en laten. Zo ben ik helaas opgevoed.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 23:10

Ik denk inderdaad dat je best je mening kunt geven, maar zeker als je al uit huis bent niet kunt verwachten dat er iets mee gedaan wordt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 23:23

Het zou voor mij ook nooit een reden zijn het contact te verbreken.
Ik heb haar nog niet gezien en kijk daar ook niet echt naar uit. En dat is jammer want ik ben blij dat hij verliefd is maar hoe ik me moet gedragen? Bedoel mijn vrienden zijn van haar leeftijd..

Het is wel lastig dat mijn zus zo fel is en ik hoop dan ook niet dat het voor problemen gaat zorgen. Maar wij hebben inderdaad beiden ons eigen gezinnetje.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: