Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nawerking narcose

+7
SparklingEyes
Blueschick
Jasmine
Pompoen
RioolSpook
May
Zora
11 plaatsers

Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Nawerking narcose

Bericht  Zora za 12 mei 2012 - 23:09

Ik ben 3 weken geleden geopereerd, ben ongeveer half uur tot 3 kwartier onder algehele narcose geweest. Het herstel gaat op zich redelijk maar de nawerking van die narcose... Ik voel me nog steeds zoooo slap, na een tijdje lopen sta ik te trillen op mijn benen, werken gaat nog maar halve ochtenden, zo ontzettend moe en zwakjes. De arts zegt dat ik gewoon naar mijn lichaam moet luisteren, en rust moet nemen, maar ik ben er inmiddels zo klaar mee. Dit is niks voor mij! Hebben jullie hier ervaring mee, of tips? Ik neem al Floradix (ijzer, en vitamines), misschien nog andere tips?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  May za 12 mei 2012 - 23:17

Ik heb geen tips, maar ik herken het wel. Het heeft bij mij ook een hele tijd geduurd voordat ik weer de oude was! Het is echt heel vervelend! Het enige wat ik je kan meegeven is hetzelfde als je arts, luisteren naar je lichaam en niet je grenzen overgaan.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  RioolSpook zo 13 mei 2012 - 2:16

Heb helaas geen tips voor je, want kamp met hetzelfde. Ben in januari geopereerd en heb nu nog steeds vage klachten. Ik ben bijvoorbeeld ineens allergisch voor bepaalde dingen. Ik kan mijn sieraden niet meer om zonder er last van te krijgen en ik kan mijn gezicht niet meer wassen (dan is mijn hele gezicht vuurrood en brand als een idioot. Dit moet ik dus heel snel doen met ijskoud water, dan gaat het wel goed. Maar met mijn gezicht onder de douche kan haast niet. Ze zeggen dat de narcose nog heel lang in je lichaam zit maar dat het er vanzelf uitgaat.

De eerste weken was ik inderdaad ook heel moe, slap en trillerig maar dit is nu gelukkig wel over. Dus het enige wat je kunt doen is rustig aan, en wachten totdat het vanzelf over gaat!
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  Zora zo 13 mei 2012 - 3:40

Ja maar... rustig aan doen ben ik nu al zo zat!! Niks voor mij Evil or Very Mad Heb ook het idee dat ik er alleen maar lamlendiger van word. Dus dan ga ik toch maar een rondje lopen, of een halve dag werken. Maar het werkt toch niet echt voor me..

Wat ontzettend vervelend dat jij ook nog eens allemaal bijwerkingen hebt zeg! Kunnen ze daar ook niks mee?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  Pompoen zo 13 mei 2012 - 4:27

*


Laatst aangepast door тыквашка op wo 4 jul 2012 - 5:28; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  Jasmine zo 13 mei 2012 - 4:34

Een narcose kan idd. nog lang nawerken. Ben zelf afgelopen woensdag zo'n half uur onder narcose geweest en herken precies wat jij schrijft.

Heb helaas geen andere tips dan rustig aan doen (gewoon voor zover het gaat je dagelijkse dingen doen). Je moet er gewoon doorheen en dat kan even duren.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  Zora zo 13 mei 2012 - 4:47

Pfff jammer laughcry
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  Blueschick zo 13 mei 2012 - 4:48

Ik ben 26-4 geopereerd en ook een klein uurtje van de wereld geweest en ik herken het helemaal niet. Ik was al wakker op de operatiekamer en sindsdien niet meer in slaap gevallen.20 minuutjes later terug op de kamer en 5 dagen na de operatie alweer aan het werk. Ik heb propofol gehad als narcosemiddel samen met een analgetisch goedje.
Heb trouwens wel last van haaruitval...jullie ook?
Blueschick
Blueschick
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 307
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  SparklingEyes zo 13 mei 2012 - 6:51

Zora schreef:Ik ben 3 weken geleden geopereerd, ben ongeveer half uur tot 3 kwartier onder algehele narcose geweest. Het herstel gaat op zich redelijk maar de nawerking van die narcose... Ik voel me nog steeds zoooo slap, na een tijdje lopen sta ik te trillen op mijn benen, werken gaat nog maar halve ochtenden, zo ontzettend moe en zwakjes. De arts zegt dat ik gewoon naar mijn lichaam moet luisteren, en rust moet nemen, maar ik ben er inmiddels zo klaar mee. Dit is niks voor mij! Hebben jullie hier ervaring mee, of tips? Ik neem al Floradix (ijzer, en vitamines), misschien nog andere tips?

Ikheb na mijn rugoperatie (ong 2,5 u onder zijl geweest), een half jaar nog last gehad van extreme vermoeidheid, maar slapen ging ruk. Ben er op een gegeven moment aan gewend geraakt: kon er weinig aan doen..

Echt andere tips dan je arts heb ik dan ook niet: luister naar je lichaam en probeer je er bij neer te leggen, want je kunt er nu toch ff niks aan doen,,

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  Lejow zo 13 mei 2012 - 6:55

Het duurt een jaar! voor de narcose compleet uit je lichaam is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  Zora zo 13 mei 2012 - 7:18

Zo zeg, en bedankt Lejow :nopompom: Gek hoe het verschilt per persoon eigenlijk! Ik heb bijvoorbeeld dan weer geen last van haaruitval..
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  marjoleinnn vr 18 mei 2012 - 4:24

Het scheelt sowieso heel erg per persoon.
Ik ben 20 april geopereerd en ben 2 uur onder narcose geweest en ik heb er nu eigenlijk al niet echt last meer van.
Nou ben ik al wel vaker onder narcose geweest en ik heb er nooit echt super lang last van gehad.

Verder zou ik wel luisteren naar je lichaam, dat is echt belangrijk! Hebben ze tegen mij in het ziekenhuis ook gezegd.
Ookal is het niet leuk om voor langere tijd rustig aan te doen, ik zou het wel doen anders heb je kans dat je later weer een terugslag krijgt.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  JustMeDaan vr 18 mei 2012 - 4:41

Het scheelt inderdaad per persoon. Ik ben 2 November geopereerd ook max een uur denk ik onder zeil geweest, en ik was na 3 weken weer volledig aan het werk.
Ik wilde eerder, maar mijn wondjes waren nog niet helemaal dicht dus ik mocht niet van de arbo-arts.
Ben wel nog een tijdje snel moe geweest, en vergeetachtig.
Dat is nu na een half jaar volledig weg. Dat was ook al wel sneller weg trouwens hoor.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  Zora vr 18 mei 2012 - 5:00

Thanks dames! Ik merk dat het steeds iets beter gaat gelukkig, maar op mijn werk...pff! Ben mezelf echt niet. Normaal ben ik heel secuur maar ik vergeet nu steeds van alles, kan niet meer meerdere dingen tegelijk doen. Maar goed, zoals jullie al zeggen: ik doe heeeel braaf rustig aan smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  Hoochie vr 18 mei 2012 - 23:08

Toen ik geopereerd werd heb ik 10 uur onder narcose gelegen en ook veel last erna gehad. Was extreem moe daarna en ging nog lang s middags naar bed ging, haaruitval, slechte huid en gaatjes. Na ongeveer een jaar was dit allemaal over. Mijn ogen zijn alleen nooit helemaal hersteld en sindsdien draag ik lenzen.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nawerking narcose Empty Re: Nawerking narcose

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum