Bijvoeden
+14
Liadan
studiebol
woezel
Ayla
Lejow
Jazzlyn
sheila123
sabje
Linda
*Lookie*
CCC
Annie24
Darius
_Lana_
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Bijvoeden
Bij H. zijn op aanraden van de kinderarts met 4mnd begonnen vanwege de reflux.
Bij A. zijn we met 4mnd begonnen omdat hij aan de max zat qua voedingen en daar echt niet meer genoeg aan had.
Bij A. zijn we met 4mnd begonnen omdat hij aan de max zat qua voedingen en daar echt niet meer genoeg aan had.
Gast- Gast
Met 4 maanden, omdat J. niet mee rgenoeg had aan zijn flessen. Daarom Krijgt hij nu groenten rond zes uur. Dit eet hij helemaal op.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:_Lana_ schreef:Ja ik doe ook niet precies 6 maanden hoor, je merkt ook zelf waar je kindje aan toe is. Ik weet ook dat het vanaf 4 maanden kan, maar ik vind het wel gek dat het CB aangeeft dat dat veel beter is, terwijl ik inderdaad dacht dat 6 maanden werd aangeraden. Het veranderd ook zo vaak vind ik. Dat je gewoon niet meer weet wat wijsheid is. In mijn geval helemaal, mijn kindjes zijn geboren met 3,5 pond en veel te vroeg, dan kunnen die darmpjes toch niet net ze ver ontwikkeld zijn als bij een kindje die op tijd is geboren en 8 pond is?? Daar hoor je het CB niet over.
En ik was gewoon even benieuwd wat hier een beetje het 'gemiddelde' is/was.
Dat is wat ik ook zei meis. Helaas heeft het CB over het algemeen geen kaas gegeten van prematuurtjes.
Waren jullie in het ZH onder behandeling van een kinderarts? Anders kun je het haar/hem nog eens vragen.
De onze heeft in het begin iets dergelijks gezegd dat we pas met de gecorrigeerde leeftijd mogen gaan bijvoeden. Begin juni zien we haar weer en dan wil ik gaan navragen hoe het precies zit.
Hier dus ook wisselende antwoorden. Het ene kindje is er denk ik eerder aan toe dan de ander. Ik heb er verder nog niets over gehoord. In juni moeten we weer naar de kinderarts en dan ga ik het er even over hebben.
Waarschijnlijk zegt hij/zij hetzelfde als bij jou dan. Ik ben wel benieuwd, want als je gaat corrigeren, dan zou het natuurlijk pas met bijna 8 maanden zijn. Misschien is dat weer wat laat dan.z
En het CB heeft inderdaad helaas helemaal geen kaas gegeten van prematuurtjes.
Zo zei die vrouw ook dat mijn beide kindjes 180+6 per fles mogen hebben.
Ongeacht hoe zwaar ze zijn. Dat lijkt me ook wat vreemd, ik neem aan dat een lichter kindje minder drinkt dan een zwaarder kindje. Al regelt het kindje het ook zelf natuurlijk., ze drinken niet meer dan ze opkunnen.
Bij mij drinken ze beiden nog niet zoveel.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Das onzin, dat ze zoveel moeten drinken.
De KA bij ons zei dat ze max 200 cc per kilo lichaamsgewicht mogen drinken.
In B's geval, die is nu ongeveer 4500 gram, dus dat is 900 cc.
De KA bij ons zei dat ze max 200 cc per kilo lichaamsgewicht mogen drinken.
In B's geval, die is nu ongeveer 4500 gram, dus dat is 900 cc.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Vanaf 6 maanden wil ik gaan bijvoeden. En dan wil ik oa rapley gaan proberen dus voordat meneer wat binnen krijgt zal hij nog wel wat maanden ouder zijn.
Vind 4 maanden echt vroeg, vooral als je kindjes al eerder geboren zijn. De darmpjes zijn dan nog helemaal niet rijp genoeg. Zou dat alleen doen als je kinderen echt hongerlappies zijn.
Paar weken terug op facebook kindje van 10 weken kreeg al bijvoeding. Want 'kindje keek ons het eten uit de mond'. Vind dat zo'n kulreden. En 10 weken, heb er heel wijs niet op gereageerd anders was het geen reactie wat ze graag wou horen.
(Of zoals mijn schoonmoeder zei: ja maar ze verkopen toch al babyvoeding vanaf 4 maanden. Ja duh Marketing enz)
Al heb ik er wel zin in, ben benieuwd hoe hij gaat reageren
Vind 4 maanden echt vroeg, vooral als je kindjes al eerder geboren zijn. De darmpjes zijn dan nog helemaal niet rijp genoeg. Zou dat alleen doen als je kinderen echt hongerlappies zijn.
Paar weken terug op facebook kindje van 10 weken kreeg al bijvoeding. Want 'kindje keek ons het eten uit de mond'. Vind dat zo'n kulreden. En 10 weken, heb er heel wijs niet op gereageerd anders was het geen reactie wat ze graag wou horen.
(Of zoals mijn schoonmoeder zei: ja maar ze verkopen toch al babyvoeding vanaf 4 maanden. Ja duh Marketing enz)
SarahKey schreef:Vanaf 6 maanden wil ik gaan bijvoeden. En dan wil ik oa rapley gaan proberen dus voordat meneer wat binnen krijgt zal hij nog wel wat maanden ouder zijn.
Ik ben het helemaal met je eens. En wat een kulreden inderdaad!! Een kindje vindt alles interessant, dus ook jouw eten.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
TBIB schreef:BijH.de oudste zijn op aanraden van de kinderarts met 4mnd begonnen vanwege de reflux.
BijA.de jongste zijn we met 4mnd begonnen omdat hij aan de max zat qua voedingen en daar echt niet meer genoeg aan had.
De jongste krijgt nu sinds een paar dagen 's avonds wat hapjes groente, en hij vind het heerlijk! Hij begint hard te huilen als het op is.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
_Lana_ schreef:SarahKey schreef:Vanaf 6 maanden wil ik gaan bijvoeden. En dan wil ik oa rapley gaan proberen dus voordat meneer wat binnen krijgt zal hij nog wel wat maanden ouder zijn.
Ik ben het helemaal met je eens. En wat een kulreden inderdaad!! Een kindje vindt alles interessant, dus ook jouw eten.
Idd. Ik eet slomer dan mijn man en als hij klaar is pakt hij Siem erbij. Ja hij kijkt dan ook naar mij naar wat ik doe. Maar als ik op dat moment een handstand zou doen zou hij net zo kijken. Dus als iemand dat zegt denk ik echt: sure, je kind denkt echt: goh mijn moeder doet eten in haar mond dat zou ik ook wel lusten.
Vanaf 6 maanden. en pas met 7 en halve maand ging hij echt goed eten.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Bijvoeden, hoe en wat
» Wanneer bijvoeden?
» Bijvoeden kind met KMA
» Bijvoeden vragenlijstje
» Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?
» Wanneer bijvoeden?
» Bijvoeden kind met KMA
» Bijvoeden vragenlijstje
» Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: