Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verborgen reflux en oplossingen

+3
Tiara
Annie24
Jazzlyn
7 plaatsers

Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Jazzlyn wo 9 mei 2012 - 7:49

Onze kleine man heeft verborgen reflux. Sinds vorige week dinsdag kreeg hij 5 mg nexium en sinds vorige week donderdag 10 mg. Vanaf donderdag was het heerlijk, hij was super vrolijk, huilde niet, sliep super etc etc. Maandag laat in de avond begon het echter weer slechter te gaan en dat gaat het nog steeds. Hij is direct na de voeding weer onrustig en hik, slikt, trekt vieze gezichten , huilt etc. Hij wil nu 24 uur per dag zijn speen in, omdat hij zijn voeding dan makkelijker binnenhoudt. Het is wel beter als zonder de Nexium, maar nog niet goed genoeg..

Weet iemand wat de maximale dosering is van de Nexium, want we hebben 5 dagen een heerlijk ventje gehad, wat geen kik gaf. Het zit hem daar dus echt in. Motilium en Nutriton zijn eigenlijk geen opties. Nutriton heeft geen bewezen werking en veroorzaakt vaak darmkrampjes (waar hij gevoelig voor is) en Motilium werkt ook niet altijd en levert ook vaak krampjes op. En omdat het direct na de voeding al begint heeft dat waarschijnlijk geen nut.

Een moeilijk iets. Ik baal er zo van. Hij deed het zo goed, ik heb nu geproefd hoe het is om een tevreden baby te hebben en dan toch weer een terugval. Het is dus nog niet onder controle Cry
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Annie24 wo 9 mei 2012 - 7:57

Denk dat je beter morgen even de kinderarts kan bellen om te overleggen. Misschien is de dosering te laag en/of is het niet het juiste medicijn voor hem.

Y. had Zantac vanaf het begin en deed het daar prima op.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Jazzlyn wo 9 mei 2012 - 8:00

ik moet over 2weken naar de prematuren poli, alleen daar heb ik een kinderarts die ik echt niet leuk vind. Ze is heel negatief en veroordelend. De kinderarts die ik had en waar ik afspraken mee heb gemaakt, die krijg ik dus niet zomaar aan de telefoon. Heel vervelend dus Cry

Ik voel me wederom een zeikerd, maar hij laat nu weer merken dat de pijn niet over is. En dat is voor hem erg vervelend en voor ons stiekum ook, heel de dag en nacht een onrustig kind (daar heb jij wel ervaring mee natuurlijk Verborgen reflux en oplossingen 561177)
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Tiara wo 9 mei 2012 - 8:02

Ik meen dat bij baby's 10 mg de hoogste dosering was. Je kan toch kijken hoe hij op nutriton of motillium reageert? Misschien helpt het wel bij hem. En anders misschien om Losec vragen, misschien helpt dat voor jullie ventje beter. Zo zielig als ze zoveel last er van hebben!
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Jazzlyn wo 9 mei 2012 - 8:08

@ aanitaa: Bij ons eerste zoontje hebben we inderdaad nutriton en motilium geprobeerd. Daarna is hij door de buikpijn en maagpijn gestopt met drinken en dat is hij helaas nooit meer goed gaan doen. Vandaar dat we dit echt niet aandurven. Ze lijken qua uiterlijk en medische probleempjes sprekend op elkaar en op mama. Dus de reactie is bijna te voorspellen. De kinderarts gaf ook toe dat de reactie best wel eens hetzelfde kan gaan zijn.

Die angst zit er bij ons te erg in.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Tiara wo 9 mei 2012 - 8:10

Oh zo begrijpelijk. Wel vervelend zeg! Ik zou ook eerder contact opnemen met de kinderarts. Misschien werkt bijv. losec wel beter dan nexium, of kan hij het in 2 giften krijgen ipv 1 keer per dag.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Slakje wo 9 mei 2012 - 8:13

Louise kreeg Losec. En meerdere flesjes met mindere hoeveelheid aanbieden, goed schuin leggen, ... Misschien kan je indikken met vlokken?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Jazzlyn wo 9 mei 2012 - 8:18

Hij krijgt 6 x 80 . om de 3 uur ging echt niet. Hij dronk gewoon niet omdat hij daar nog geen zin in had haha Verborgen reflux en oplossingen 1578173417

Bedje staat inderdaad goed omhoog en hij slaapt op zijn buik. Maarja ik geef de fles goed omhoog, dus met ondersteuning zittend. Maar zodra de fles op is en soms al tijdens komt de voeding al omhoog. De onrust komt dus gelijk en dat duurt zo lang! L. kreeg volgens mij meer als 10 toendertijd.

Moeilijk altijd met die kleintjes Verborgen reflux en oplossingen 561177

Indikken met vlokken?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Annie24 wo 9 mei 2012 - 8:58

Jazzlyn schreef:ik moet over 2weken naar de prematuren poli, alleen daar heb ik een kinderarts die ik echt niet leuk vind. Ze is heel negatief en veroordelend. De kinderarts die ik had en waar ik afspraken mee heb gemaakt, die krijg ik dus niet zomaar aan de telefoon. Heel vervelend dus Cry

Ik voel me wederom een zeikerd, maar hij laat nu weer merken dat de pijn niet over is. En dat is voor hem erg vervelend en voor ons stiekum ook, heel de dag en nacht een onrustig kind (daar heb jij wel ervaring mee natuurlijk Verborgen reflux en oplossingen 561177)

Maar je gaat toch niet 2 weken wachten tot je eindelijk iemand kan spreken over de medicijnen? Er is vast wel een andere arts waarmee je misschien een telefonisch consult kan hebben? Nog 2 weken huilen is voor zowel hem als jullie niet fijn...
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Jazzlyn wo 9 mei 2012 - 9:01

Annie24 schreef:
Jazzlyn schreef:ik moet over 2weken naar de prematuren poli, alleen daar heb ik een kinderarts die ik echt niet leuk vind. Ze is heel negatief en veroordelend. De kinderarts die ik had en waar ik afspraken mee heb gemaakt, die krijg ik dus niet zomaar aan de telefoon. Heel vervelend dus Cry

Ik voel me wederom een zeikerd, maar hij laat nu weer merken dat de pijn niet over is. En dat is voor hem erg vervelend en voor ons stiekum ook, heel de dag en nacht een onrustig kind (daar heb jij wel ervaring mee natuurlijk Verborgen reflux en oplossingen 561177)

Maar je gaat toch niet 2 weken wachten tot je eindelijk iemand kan spreken over de medicijnen? Er is vast wel een andere arts waarmee je misschien een telefonisch consult kan hebben? Nog 2 weken huilen is voor zowel hem als jullie niet fijn...

Ja eigenlijk heb je wel gelijk. Maar hij zei dat ik twee weken moest wachten op optimaal resultaat. Morgen is het een week. Dus ik dacht ik wacht tot maandag? Hopelijk mag ik hem spreken en niet die andere, want dan kom ik geen stap verder Mad
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Annie24 wo 9 mei 2012 - 9:05

Jazzlyn schreef:
Annie24 schreef:
Jazzlyn schreef:ik moet over 2weken naar de prematuren poli, alleen daar heb ik een kinderarts die ik echt niet leuk vind. Ze is heel negatief en veroordelend. De kinderarts die ik had en waar ik afspraken mee heb gemaakt, die krijg ik dus niet zomaar aan de telefoon. Heel vervelend dus Cry

Ik voel me wederom een zeikerd, maar hij laat nu weer merken dat de pijn niet over is. En dat is voor hem erg vervelend en voor ons stiekum ook, heel de dag en nacht een onrustig kind (daar heb jij wel ervaring mee natuurlijk Verborgen reflux en oplossingen 561177)

Maar je gaat toch niet 2 weken wachten tot je eindelijk iemand kan spreken over de medicijnen? Er is vast wel een andere arts waarmee je misschien een telefonisch consult kan hebben? Nog 2 weken huilen is voor zowel hem als jullie niet fijn...

Ja eigenlijk heb je wel gelijk. Maar hij zei dat ik twee weken moest wachten op optimaal resultaat. Morgen is het een week. Dus ik dacht ik wacht tot maandag? Hopelijk mag ik hem spreken en niet die andere, want dan kom ik geen stap verder Mad

ooowww, vandaar Wink

Maar als je nu het idee al hebt dat het niet (meer) werkt kan je denk ik beter eerder contact (proberen) op te nemen.

hug
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  meisjesmama wo 9 mei 2012 - 10:07

Hier hadden beide meiden losec. En dat werkte hier sneller dan 2 weken.
Ik zou het ziekenhuis bellen dat het niet gaat zo
.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Wennes wo 9 mei 2012 - 19:13

Volgens mij is 10mg de max.
Ik denk dat de slokdarm zo geïrriteerd is dat A daarom zoveel last heeft. kun je niet iets anders krijgen dan motilium? Er zullen vast wel meerdere medicijnen zijn met dezelfde werking. Zo komt zijn slokdarm wel tot rust.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Lejow wo 9 mei 2012 - 19:49

Hier werkt nutriton absoluut wel, als ik het niet door de fles doe, spuugt ze alles onder.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen reflux en oplossingen Empty Re: Verborgen reflux en oplossingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum