Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen? Empty Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen?

Bericht  Flower_L zo 1 jul 2012 - 8:22

L was altijd een hele goede (vr)eter! Alles ging erin, en erg ongeduldig zelfs.
De laatste tijd gaat het avondeten opeens een stuk minder makkelijk.

Vandaag aten we rode kool met aardappelen en schnitzel. Vlees is geen probleem overigens.
Aardappelen en rode kool raakt hij niet aan, en bord wordt weggeschoven. Dus ik in de keuken beide mengen, in ander bakje doen....bakje voorgeschoteld en geen zichtbare aandacht aan geschonken. En huppa, bakje gaat zo leeg.

Ene keer wil hij rijst kaal ipv met saus, andere keer schuift hij kale rijst weg en wil er iets van saus op.

Herkenbaar? Merk dat ik nu toch wel creatief moet worden met wat en hoe aanbieden.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen? Empty Re: Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen?

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 8:53

Hier heeft S. ook een periode gehad dat hij eerst het vlees er tussenuit pikte en de rest ging dan met moeite op. Toen hebben we 2 weken eerst de aardappelen en groente gegeven en toen pas een stukje vlees of vis. Dit heeft gelukkig maar 2 weken geduurt want nu eet hij weer goed. Alleen heeft hij nu nog steeds moeite met bloemkool. De ene keer lust hij het wel en de andere keer niet. Ik gooi er nu een klodder ketchup over en dan eet hij het wel Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen? Empty Re: Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen?

Bericht  Linda zo 1 jul 2012 - 8:59

Herkenbaar. Dochter eet over het algemeen alles het liefste apart. Pasta met groente en saus eet ze niet graag, maar als alles los op haar bordje ligt, dan eet ze het wel.

Vandaag aten we snijboontjes, rijst en stoofvlees. Alles apart. Maar nu moest wel alles door elkaar, toen ging het er pas met smaak in.
Hier wordt vis en vlees ook altijd al eerste gegeten. Vooral makreel en "pik" zijn favoriet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen? Empty Re: Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen?

Bericht  Susan zo 1 jul 2012 - 9:02

Ik zou het dan gewoon maar zo geven zoals hij het lekker vindt. Volwassen mensen scheppen ook hun eten op op de manier die ze zelf lekker of handig vinden, hij kan dat zelf nog niet, dus zou ik het voor hem doen. Die vrijheid zou ik hem dan wel gunnen aan tafel, het hoeft niet precies zoals ik vind dat het zou moeten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen? Empty Re: Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen?

Bericht  Flower_L zo 1 jul 2012 - 9:12

Idd susan, had ik ook over met vriend daarnet. Wij eten het hoe we zelf willen, l 'kan' dat nog niet zelf. We proberem maar wat nu, vind belangrijk dat hij toch blijft eten. En we noteren ook soms, voor volgende keer smile

Tom. Ketchip heb ik laatst ook gebruikt overigens, bij rijst confused

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen? Empty Re: Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen?

Bericht  Rouge zo 1 jul 2012 - 9:34

Ja je word na verloop van tijd steeds creatiever met het eten Wink ook is dit het perfecte moment voor een peuter om zijn eigen ik te laten zien en ontwikkelen, hoort er gewoon bij. Maargoed hij kan iig aangeven hoe hij het wel wil, das altijd nog beter dan helemaal niks willen eten.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen? Empty Re: Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen?

Bericht  Twellie zo 1 jul 2012 - 12:24

Ik denk inderdaad net als Rouge dat dit wel de leeftijd is. Gewoon even uittesten in hoeverre hij zelf zijn stempel op bepaalde dingen kan drukken, zoals waar hij uit eet / hoe hij iets eet. Ik denk dat het dan nog niet eens zoveel uitmaakt dat hij het uiteindelijk uit een bakje eet, maar meer dat hij bepaald heeft hoe hij het eet. Ik zou hem gewoon het eten geven zoals hij wil en niets afdwingen. Dan voorkom je dat eten een strijd wordt en blijft het gezellig aan tafel, het is toch een kleine moeite.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen? Empty Re: Raar eetgedrag avondeten...creatieve oplossingen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum