Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afspraken steeds verzetten of afzeggen..

+6
Bay
RYW
Mermaid
Kaat
Siem
Bliss
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Afspraken steeds verzetten of afzeggen.. - Pagina 2 Empty Re: Afspraken steeds verzetten of afzeggen..

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 3:30

2CKC2 schreef:Pff wat een bigdeal wordt er gemaakt over ziekmelden... Dus je moet 41 graden koorts hebben en je hoofd niet van je kussen kunnen tillen en ijlen van koorts en dan pas is het geoorloofd? Ze zegt toch zelf dat hij erg vermoeid is? Echt altijd dat gewijs met het vingertje terwijl het merendeel zich hier ook wel gauw ziekmeldt en dan komen er reacties van: Goedzo meid, wel echt aan jezelf denken hoor.. Boehoe, het spijt me maar als ik doodmoe ben, en me niet fit voel maar wel fitgenoeg om lekker thuis te hangen en mijn batterijtje opladen, dan f*ck degene die daar een mening over durft te hebben, dan meld ik me ziek.

Ckc, dat is wel wat anders dan 'even tot rust komen en samen iets leuks doen'. Je zal mij niet horen als de vriend van TO zich ziekmeldt omdat 'ie doodmoe is en een dagje op de bank wil hangen..
Maar even tot rust komen.. wensen we dat niet allemaal wel eens als we op ons werk zitten? Dan is het gewoon even de tanden op elkaar hoor..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspraken steeds verzetten of afzeggen.. - Pagina 2 Empty Re: Afspraken steeds verzetten of afzeggen..

Bericht  Paper Crown do 10 mei 2012 - 3:33

Break Of Day schreef:
2CKC2 schreef:Pff wat een bigdeal wordt er gemaakt over ziekmelden... Dus je moet 41 graden koorts hebben en je hoofd niet van je kussen kunnen tillen en ijlen van koorts en dan pas is het geoorloofd? Ze zegt toch zelf dat hij erg vermoeid is? Echt altijd dat gewijs met het vingertje terwijl het merendeel zich hier ook wel gauw ziekmeldt en dan komen er reacties van: Goedzo meid, wel echt aan jezelf denken hoor.. Boehoe, het spijt me maar als ik doodmoe ben, en me niet fit voel maar wel fitgenoeg om lekker thuis te hangen en mijn batterijtje opladen, dan f*ck degene die daar een mening over durft te hebben, dan meld ik me ziek.

Ckc, dat is wel wat anders dan 'even tot rust komen en samen iets leuks doen'. Je zal mij niet horen als de vriend van TO zich ziekmeldt omdat 'ie doodmoe is en een dagje op de bank wil hangen..
Maar even tot rust komen.. wensen we dat niet allemaal wel eens als we op ons werk zitten? Dan is het gewoon even de tanden op elkaar hoor..

Hij komt tijdtekort en zij zal wel aan zijn hoofd mokken.. dan kan hij een btje bijslapen en zien ze elkaar die middag, wat maakt het uit dan? Jij komt toch ook thuis en eet met je vriend of whatever als hij 'ziek' is.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  RYW do 10 mei 2012 - 3:54

2CKC2 schreef:
Break Of Day schreef:

Hij komt tijdtekort en zij zal wel aan zijn hoofd mokken.. dan kan hij een btje bijslapen en zien ze elkaar die middag, wat maakt het uit dan? Jij komt toch ook thuis en eet met je vriend of whatever als hij 'ziek' is.

Het gaat hem duidelijk niet om bijslapen CKC... hij gaat namelijk wel stagelopen omdat zijn stagebegeleider er niet is (en het is klaarblijkelijk een stuk leuker zonder die stagebegeleider), dus om nou te zeggen doodmoe en niet fit? En ik vind het van haar geen stijl om dat zo teleurgesteld te zijn dat hij toch naar stage gaat (en dat ook te zeggen), terwijl dat juist zijn plicht is. Ik vind het absoluut geen vingertjewijzen, hoor. Er zit bovendien een groot verschil tussen ziekmelden om iets leuks met je vriendin te doen en ziekmelden omdat je 41 graden koorts hebt.

Ik weet overigens niet hoe het met de rest zit, maar ik meld me doorgaans niet ziek terwijl ik dat niet ben, hoor. Als ik een dagje moet opladen dan neem ik vrij, in mijn eigen tijd dus.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown do 10 mei 2012 - 4:08

RYW: ze zegt duidelijk een paar keer dat hij zich niet helemaal goed voelt. Dat er wat meer dingen spelen. En zelfs een keer bijna is flauwgevallen.

Kijk - ik zou me niet zomaar ziekmelden om met mijn man de hort op te gaan, maar als ik me zielmeld omdat ik me niet goed genoeg voel om te gaan werken en mijn man wil ergens een broodje gaan eten, dan ga ik wel mee een broodje eten. Ik voel me daar niet slecht over en met 53 vakantiedagen dit jaar mag je ook wel weten dat ik niet te zuinig ben met vrije dagen opnemen. Ik bedoel maar, we zijn hier heel goed in wijzen en zeggen:'het is echt not done..' Dat is mijn mening.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  RYW do 10 mei 2012 - 4:20

2CKC2 schreef:RYW: ze zegt duidelijk een paar keer dat hij zich niet helemaal goed voelt. Dat er wat meer dingen spelen. En zelfs een keer bijna is flauwgevallen.

Kijk - ik zou me niet zomaar ziekmelden om met mijn man de hort op te gaan, maar als ik me zielmeld omdat ik me niet goed genoeg voel om te gaan werken en mijn man wil ergens een broodje gaan eten, dan ga ik wel mee een broodje eten. Ik voel me daar niet slecht over en met 53 vakantiedagen dit jaar mag je ook wel weten dat ik niet te zuinig ben met vrije dagen opnemen. Ik bedoel maar, we zijn hier heel goed in wijzen en zeggen:'het is echt not done..' Dat is mijn mening.

Dat kan, dan verschillen we daarover van mening. Ik heb krap 5 weken vakantie in het jaar, en nog zou ik het in mijn eigen tijd doen. Toen ik mijn initiële reactie plaatste stond dat flauwvallen er nog niet, er stond alleen dat hij moe was en leuke dingen gaat doen. En eerlijk is eerlijk, ik denk wel: als je zo snel van mening verandert en toch gaat werken op het moment dat blijkt dat de gehate stagebegeleider er niet is, dan heb je daar klaarblijkelijk nog wel energie voor. Mijn indruk is dat hij stagelopen inclusief de nare stagebegeleider niet zag zitten en liever met zijn vriendin wat ging doen, maar dat hij stagelopen zonder de nare stagebegeleider wel ziet zitten. Dan is het niet netjes en niet wenselijk om je vriendin daarin te betrekken en weer af te bellen als je wat 'beters' te doen hebt, en daarom vind ik ook echt dat ze haar poot stijf moet houden en gewoon haar eigen plan moet trekken. Als je altijd beschikbaar bent en het altijd maar oplost, dan hou je het in stand.

Als ik ziek gemeld ben, dan zou ik overigens niet de deur uitgaan tenzij het echt niet anders kan (om naar de dokter te gaan of mijn kinderen van school te halen, of zo). En als ik zowat flauw val, dan zou ik zeker niet iets leuks gaan doen, maar gewoon plat in bed of op de bank blijven liggen tot het beter gaat. Maar goed, dat ben ik.

Dat we van mening verschillen dat kan, ik vind het alleen niet zo heel netjes om een andere mening dan maar gelijk te typeren als 'met het vingertje wijzen'.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Bliss do 10 mei 2012 - 4:23

Eens met RYW. Als je je ziek meldt, om welke reden dan ook, vind ik dat je echt niet even een broodje kunt gaan eten buiten de deur.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 4:41

Ik denk dat er nu misschien een beetje een misverstand is ontstaan, want onder wat leuks verstaan versta ik in dit geval niet een dagje naar een pretpark maar samen uitslapen, wat tv kijken en savonds naar de bios misschien. En ja die begeleidster heeft blijkbaar een hele grote druk op hem, ik ken haar overigens verder niet. Ik vind het niet slecht om 1 of 2 dagen goed tot rust te komen, ik ben van mening dat dat uiteindelijk een betere optie is dan maar doorgaan en veel minder productief zijn. Ik ben dan inderdaad een beetje teleurgesteld omdat ik me erop verheugd had een dagje met hem door te brengen en zorgen voor een beetje afleiding bij hem

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan do 10 mei 2012 - 5:01

Als iemand echt aan het eind van zijn latijn zit, meld ie zich NU ziek en niet over 2 weken.
Als ik me niet goed genoeg voel om te werken ben ik nu ziek, en niet over een week.
En me ziek melden en dan wel naar de bios gaan oid word op mijn werk echt niet getolereerd. Als ze erachter komen dikke kans dat er dan zelfs ontslagen vallen.
En ja ik ben van mening dat als je erover denkt om je volgende week of de week erop, want dan is je begeleider er weer, je eens ziek te melden dat je dan niet ziek bent als het kan wachten.

Erg slechte houding.
En ik weet dat dit je vraag niet was.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:04

Ik vind dat je hem beter kunt stimuleren om goed zijn stage af te maken in plaats van teleurgesteld te zijn dat hij zich niet ziek meldt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:21

Zelda schreef:Ik vind dat je hem beter kunt stimuleren om goed zijn stage af te maken in plaats van teleurgesteld te zijn dat hij zich niet ziek meldt.

Mee eens, bovendien is de stage wel belangrijk voor zijn toekomst of het nu leuk of niet leuk op zijn stage is. Ik vind 'ziek' melden om uit te rusten en leuke dingen samen te doen best onverantwoord, er hoef maar iemand achter te komen en je vriend heeft dan wel een probleem, soort van 'liegen' vind ik zeker niet netjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:50

Dat wel of niet ziekmelden is een hele andere discussie dan waar ik het topic voor geopend heb eigenlijk..

Gast
Gast

Bericht  RYW do 10 mei 2012 - 7:27

Yasmin schreef:Dat wel of niet ziekmelden is een hele andere discussie dan waar ik het topic voor geopend heb eigenlijk..

Ja en nee. Als jij hem 'aanmoedigt' om te spijbelen bij zijn stage (door teleurgesteld te zijn als hij het niet doet) dan ben je erg bezig met korte termijn-denken. Ja, inderdaad, dan kan je hem nu een dagje zien, maar als hij uiteindelijk zijn stage niet haalt door dat gedrag en het moet over, dan ben je verder van huis en heb je nog kans dat hij het jou verwijt ook, omdat je hem zo gepusht hebt met elkaar zien.

Ik vind ook dat hij niet zoveel moet afzeggen, maar dat betekent niet dat hij per se meer met je moet afspreken. Dat kan ook betekenen dat hij juist minder afspreekt en zich focust op zijn werk en zichzelf, en dan hoeft hij jou ook niet af te zeggen en teleur te stellen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Joli86 vr 11 mei 2012 - 20:10

Ik ben van mening dat ziekmelding om samen met je vriendin op de bank te hangen niet kan, maar ik denk ook, als hij echt zo vermoeid is, dat 1 of 2 dagen ook helemaal geen zin hebben.. Waarschijnlijk zit je dan een paar weken later weer met het zelfde probleem..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Bay di 22 mei 2012 - 2:45

Yasmin, hoe gaat het nu tussen jou en je vriend? Zien jullie elkaar al vaker?
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 4:58

Het gaat nu beter, hij zegt afspraken niet meer af de laatste tijd smile We zien elkaar nog steeds niet heel veel, maar dit komt omdat hij nu heel hard aan zn scriptie moet werken, en ik ook smile Hij is over 2 weken klaar en dan zien we elkaar weer veel meer

Gast
Gast

Bericht  Bay di 22 mei 2012 - 7:14

Fijn dat het beter gaat! 2 weken is te overzien.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: