Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dankbaar...

+12
Susan
LindaK
*Troela*
Roodkapje
Poisongirl
Blue flower
studiebol
Lejow
Fearie
_Lana_
Tania
Printje
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dankbaar... Empty Dankbaar...

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 1:08

Vandaag een jaar geleden werd ik opgenomen met weeen. Na een heftige nacht dat het door leek te zetten werd ik naar V gebracht omdat ze dachten dat ik zou bevallen en mijn eigen ziekenhuis geen NICU heeft.

Ik had toen niet durven dromen dat het zo af zou lopen.

Alle steun, kadootjes, acties, bezoekjes, kaartjes en berichtjes van jullie heeft me zo goed gedaan, zo ontzettend lief! I love you

Hebben jullie nog dankbare momenten dat je beseft dat alles ook totaal anders had kunnen gaan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Dankbaar... Empty Re: Dankbaar...

Bericht  Printje wo 9 mei 2012 - 1:12

Ja in jan. 2010 toen mijn man zo ziek was en ik hoogzwanger was. We zijn toen echt voor de derde keer naar de huisarts geweest en eigenlijk voelde ik ons een enorme zeur dat we er weer zaten. Maar het was maar goed ook, onze eigen huisarts was terug en stuurde ons meteen door naar de spoedpost. Uiteindelijk bleek zijn blinde darm te zijn gesprongen en zijn buik was een grote zooi. Hij heeft in totaal 5,5 weken in het ziekenhuis gelegen, kreeg er noro-virus bovenop en ook nog een buikvliesontsteking. Ze hebben meerdere malen gezegd dat het geen uren langer had moeten duren...dat heeft wel indruk gemaakt had dus ook hoogzwanger en weduwe kunnen zijn als we niet naar de dokter geweest waren.

Ben in het ziekenhuis bevallen want mijn man lag er nog doodziek, ik heb toendertijd ook veel steun gehad aan het forum hier.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania wo 9 mei 2012 - 1:14

Ja ik ben dankbaar dat mijn zoontje na een zwangerschap van veel bloedverlies, te veel harde buiken, ziekenhuisopnamens en een bevalling waarbij zijn hartslag veel te laag werd toch gezond ter wereld is gekomen twee jaar geleden smile .

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 1:14

hug echt super dat het zo is afgelopen, wel met wat tegenslagen maar fijn dat alles nu goed gaat en je 2 blije mannetjes hebt.

Ik heb nog niet echt momenten, werd vanochtend alleen even geconfronteerd door m`n tikker. Daar staat dat onze uk nog ongeveer 900 gram weegt en dat is bijna net zoveel als toen ik werd geboren.(te vroeg en een tijd in het ziekenhuis gelegen enzo) Dus kreeg het wel even benauwd van het kan ook anders.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ wo 9 mei 2012 - 1:15

Wat fijn dat je er op die manier op terug kunt kijken hè en dat je nu zulke lieve, leuke mannetjes hebt. Dat het allemaal weer goed gegaan is en dat je nu zo van ze geniet. Het zijn kanjers!

Ik ben heel erg dankbaar als ik mijn zoontje in zijn bedje zie liggen ( sowies allebei hoor, alleen had mijn dochter ondanks haar lichtgewicht een goede start ), maar bij mijn zoontje is het heel erg kritiek geweest. Ik was gisteren de eerste beelden aan het terugkijken van hem en toen drong ineens tot me door dat hij er voor hetzelfde geldt niet meer was geweest.
Dit is toen allemaal langs me heengegaan, omdat ik onder narcose was.

Ik ben trouwens sowieso heeeeeeeel erg dankbaar dat ik ondanks de slechte start 2 van die geweldige kindjes heb en dat ze het zo goed doen. Ik ben gewoon apetrots op ze!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 1:16

Lily schreef: hug echt super dat het zo is afgelopen, wel met wat tegenslagen maar fijn dat alles nu goed gaat en je 2 blije mannetjes hebt.

Ik heb nog niet echt momenten, werd vanochtend alleen even geconfronteerd door m`n tikker. Daar staat dat onze uk nog ongeveer 900 gram weegt en dat is bijna net zoveel als toen ik werd geboren.(te vroeg en een tijd in het ziekenhuis gelegen enzo) Dus kreeg het wel even benauwd van het kan ook anders.
Ik was een jaar geleden bij opname een dag minder ver zwanger als jij nu bent, met 26 weken ben ik overgeplaats. Vlg de groeiecho waren ze toen rond de 850 & 1000 gram

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ wo 9 mei 2012 - 1:21

Stofzuiger schreef:
Lily schreef: Dankbaar... 699888 echt super dat het zo is afgelopen, wel met wat tegenslagen maar fijn dat alles nu goed gaat en je 2 blije mannetjes hebt.

Ik was een jaar geleden bij opname een dag minder ver zwanger als jij nu bent, met 26 weken ben ik overgeplaats. Vlg de groeiecho waren ze toen rond de 850 & 1000 gram

Pfff, wat moet dat ontzettend spannend voor je geweest zijn!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ wo 9 mei 2012 - 1:23

Lily schreef: Dankbaar... 699888 echt super dat het zo is afgelopen, wel met wat tegenslagen maar fijn dat alles nu goed gaat en je 2 blije mannetjes hebt.

Wauw, wat was je klein :shock: .
En het is toch helemaal goedgekomen.
Ik zag op neonatologie ook van die hele kleintjes liggen, wel heel heftig om te zien hoor.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie wo 9 mei 2012 - 1:32

Alweer een jaar geleden SZ, wat gaat de tijd toch snel. Ik kan me voorstellen dat je er even aan denkt. We hebben ook allemaal echt met je meegeleefd die weken/maanden. Wat heb ik weinig werk verricht doordat ik continue het forum in de gaten hield Wink

Ik heb wel dankbare momenten gehad, kan ze me alleen zo niet voor de geest halen. 1 dankbaar momentje voor mijn vriend was op de dag dat we hoorden dat hij zijn maagoperatie gaat krijgen. Daar zaten we al 8 weken op te wachten en zal een grote impact hebben op zijn en ons leven.

Laatst aangepast door Fearie op wo 9 mei 2012 - 1:35; in totaal 1 keer bewerkt

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Lejow wo 9 mei 2012 - 1:33

Ik ben dankbaar dat mijn kleine meisje het ondanks haar vroege, heftige, slechte start zo ontzettend goed doet. Ze is alleen maar omhoog gegaan op het trappetje en heeft goddank geen tegenslagen gehad (op de typische prematuren dingen na, lichte hersenbloeding, bloedtransfusie, kleine infectie).
Elke dag geniet en hou ik meer van haar.

En wat Lana zegt. Ik vond B. klein met haar 1500 gram, maar wat je op de neo ziet is echt bizar.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  _Lana_ wo 9 mei 2012 - 1:40

Lejow schreef:Ik ben dankbaar dat mijn kleine meisje het ondanks haar vroege, heftige, slechte start zo ontzettend goed doet. Ze is alleen maar omhoog gegaan op het trappetje en heeft goddank geen tegenslagen gehad (op de typische prematuren dingen na, lichte hersenbloeding, bloedtransfusie, kleine infectie).
Elke dag geniet en hou ik meer van haar.

En wat Lana zegt. Ik vond B. klein met haar 1500 gram, maar wat je op de neo ziet is echt bizar.

I love you
Heeft B een lichte hersenbloeding gehad? Jeetje, dat wist ik niet.
Houden ze dat nog in de gaten? Ik bedoel, houdt ze daar niets aan over? ( Sorry, misschien een beetje confronterend ).

Mijn zoontje heeft wel een aantal keer een echo van zijn hersentjes gehad en dat ziet er helemaal prima uit gelukkig.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 1:44

Lana, ben jij eigenlijk een oude bekende of nieuw hier?

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 9 mei 2012 - 1:45

Lana, ja aan beide kanten was een bloeding gradatie I te zien. Dit word je dan tussen neus en lippen door verteld. En vervolgens wordt er achter aan gezegd: Het is klein, kan geen kwaad, trekt vanzelf weg, blaaablaaa. Maar dat hoor je al niet meer, want na de combi hersenen en bloed stop je met luisteren..

Zoals het er nu naar uit ziet waren ze zo klein en minimaal dat ze er niets aan overhoudt, ze is 3 x gecontroleerd en alle 3 de keren waren de bloedinkjes ook kleiner.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol wo 9 mei 2012 - 2:46

De laatste 2/3 weken besef ik me meer en meer dat mijn meiden het wel heel goed doen en dat het heel anders had kunnen zijn. Die 10 dagen dat alles is geremd heeft sowieso een verschil gemaakt in waar ze opgenomen moest worden(op welke afdeling) en hoe de artsen gingen handelen.

V had een score van 1.. en ook een kleine hersenbloeding. Wat een slecht begin voor zo'n klein meisje...

Ik heb vanaf dag 1 dat ze er waren een heel positief gevoel gehad en dat gevoel heb nu nog steeds. Maar ik besef me ook steeds bewuster dat het heel anders had kunnen zijn en soms vind ik dat best pijnlijk.

Dus ik ben heeel dankbaar dat het zo met ze mag gaan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Blue flower wo 9 mei 2012 - 2:54

Ik ben dankbaar over het feit dat ons ventje bij ons is.
Tijdens de bevalling ging het mis en was hij bijna overleden en de doktoren hadden een achterstand in zijn omtwikkeling bij hem verwacht. En nu is het een heerlijk bezig kindje en een achterstand.... nee absoluut niet, hij is juist ontzettend snel.

Ik denk daar nog vaak aan, en ben dan trots en heeeel dankbaar
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  Lejow wo 9 mei 2012 - 2:56

Ik heb gelukkig niet meegemaakt dat er kindjes overleden op de afdeling, maar ik weet van B's roomie uit het SFG, die ook vanuit Leiden kwam, dat zij 3 keer een kistje voorbij hebben zien komen Sad

Blegh.. maar niet te vaak aan denken!
Maar dat is het Studie, het bewustzijn hoe het ook zo anders had kunnen lopen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 3:00

Als ik dit allemaal zo lees, snap ik niet dat mensen nog praten over 'kinderen nemen'. Ze zijn zo kwetsbaar dat je ze in een seconde kwijt kan zijn tijdens zwangerschap, bevalling en daarna.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 9 mei 2012 - 3:03

Ja weet je wat t is, ik werd zwanger en dacht zo, straks is het april en dan beval ik.
Natuurlijk weet je dat er een kans is dat het mis gaat met baby/mij en dat ze te vroeg kan komen, maar daar ben je gewoon helemaal niet mee bezig. Tenminste dat was ik niet.
Je gaat er gewoon niet vanuit dat dat ook jou kan overkomen, dat je ineens bij die 2% hoort, bedoel, wat is nou die 2%?

En dan als het dan gebeurt, raak je thuis in een situatie waar je niet thuis in WILT raken, en die angst voor herhaling is bij een tweede kindje zeker aanwezig, ik lag met 3! moeders op zaal die alle 3 twee te vroeg geboren kindjes hadden (allemaal tussen de 31 en 34 weken geboren)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol wo 9 mei 2012 - 3:04

Stofzuiger schreef:Als ik dit allemaal zo lees, snap ik niet dat mensen nog praten over 'kinderen nemen'. Ze zijn zo kwetsbaar dat je ze in een seconde kwijt kan zijn tijdens zwangerschap, bevalling en daarna.

Mijn moeder heeft ons vanaf het begin gezegd; Kinderen neem je niet, die krijg je!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 3:07

De angst voor het herhaling met slechte afloop heb ik ook wel hoor, al merk ik dat het wel meer naar de achtergrond verdwijnt met de tijd.
Al denk ik weleens, stel dat het de volgende keer weer vroeg begint en het niet te remmen is, wat dan? Al weet ik dat ik nu heel goed in de gaten gehouden zal worden en problemen sneller gesignaleerd worden als afgelopen keer, ik zal het nu ook sneller herkennen.

Soms denk ik weleens, misschien moet ik gewoon 'tevreden' zijn met die 2 en geen risico meer nemen, maar aan de andere kant voelt het niet compleet zo en is de wens echt groot.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ wo 9 mei 2012 - 3:56

Lily schreef:Lana, ben jij eigenlijk een oude bekende of nieuw hier?

Ik ben niet echt een oude bekende, ik denk tenminste niet dat jij mij kent.
In 2007 schreef ik in het meiden die zwanger willen worden topcic en ik kwam eigenlijk alleen in deze pijler.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Poisongirl wo 9 mei 2012 - 4:09

Ik ben dankbaar dat ik J.ason levend en wel bij me heb. Tien zijn hartje stopte tijdens de bevalling ben ik zo ontzettend bang geweest. Hij was ook zo blauw toen hij er was. Maar gelukkig is hij helemaal gezond en verwachten ze niet dat hij er iets aan over houdt als hij ouder is. Maar als ik er aan denk hoe het had kunnen lopen als hij niet met zijn hoofdje aan het ctg lag (God zij dank beviel ik in t ziekenhuis!). Dit heeft mij ervan overtuigd bij een volgend kindje weer in t ziekenhuis te willen bevallen.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Roodkapje wo 9 mei 2012 - 4:44

Ik ben dankbaar voor het feit dat wij kindjes kunnen krijgen zonder medische molen.

Ik heb een collega die nu na 13 jaar ermee stopt.. dan besef je dat het echt een wonder is...

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  *Troela* wo 9 mei 2012 - 4:59

Pff dat is ook heftig roodkapje, na 13 jaar nog steeds met lege handen staan.

Ik ben dankbaar dat ik gezonde kindjes heb, en dat ik en mijn dochtertje er allebei nog zijn en ik na 1,5 jaar kan zeggen dat het met dochter goed gaat maar ook met mij weer.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  LindaK wo 9 mei 2012 - 5:22

Ik ben dankbaar dat D.aan zich zo geweldig heeft ontwikkelt, na z'n geboorte met 28 weken!
En ik ben dankbaar dat ik tijdens de zwangerschap van J.ulia alsnog heb mogen ervaren hoe het is om een zwangerschap te voldragen!
En uiteraard ben ik dankbaar dat D.aan en J.ulia er zijn!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud